ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

משחק העונה?

ספורט3 באפריל 2022    12 דקות
0

תלוי את מי שואלים. אוהדי באר שבע ומכבי חיפה דרוכים לקראת המשחק המרכזי ביניהן. משה פרימו ושלומי ארבייטמן מכינים אותנו למפגש הכי מסקרן שיש. יקום ברדה על יוצרו?

משחק העונה?
הפעם משני עברי המתרס. אליניב ברדה וברק בכר | צילום ארכיון: יניב סול

יום שני הגדול לפנינו, הפועל באר שבע מתארחת אצל מכבי חיפה בסמי עופר והפרשנים עדיין מכנים את ההתמודדות כמשחק עונה. מצד אחד, עבור מכבי חיפה, זה יכול להיות המשחק שיסתום את הגולל על מאבק האליפות. מצד שני, באר שבע החדשה של אליניב ברדה רוצה להשאיר את העונה הזאת בחיים, לפחות עד ההתמודדות בין שתי הקבוצות בטרנר. האם ברדה יכול לעשות שוב את הבלתי ייאמן במועדון נעוריו? האם הפועל באר שבע יכולה לנצח פעמיים בעונה אחת בסמי עופר "המקולל"? את מי הייתם מעדיפים בחוד של הקבוצה שלכם, דין דוד או ניקיטה רוקאביצה? מה חושבים אוהדי שתי הקבוצות ערב משחק העונה? והאם באמת יש דבר כזה "הפועל באר שבע החדשה"?

כשהכדור מסתובב לו…

כמה הפכפך הוא הכדורגל. הרי עד לפני כמה שבועות, אוהדי הפועל באר שבע חיכו שהעונה תיגמר כדי לשמוע מי מחליפו של רוני לוי, הפרשנים הכתירו את מכבי תל אביב כמתמודדת העיקרית על התואר וכולם היו בטוחים שהסיפור סגור. אלא שאז, נשיאת המועדון אלונה ברקת עשתה מעשה והמנהל המקצועי אליניב ברדה ירד לקווים והביא עימו אופטימיות חדשה שבאה לידי ביטוי גם בניצחונות וגם ביכולת טובה יותר. בדיוק בזמן, לפני משחק העונה.

"אין ספק שיש רוח חדשה בהפועל באר שבע, רואים את זה", מסכים חלוץ העבר שלומי ארבייטמן, שהיה מלך השערים של שתי הקבוצות. "בכדורגל יש תקופות, לפני המשחק הזה כולם דיברו על מכבי תל אביב ופתאום היא לא בתמונה וזו שוב באר שבע. בכדורגל הכל יכול להשתנות מרגע לרגע וזה מה שיפה במשחק הזה. אני חושב שזה ילך עד הסוף וכל משחק עכשיו זה גמר גביע ומלחמת עולם. המשחק הזה חשוב לשתי הקבוצות, אבל לדעתי זה ילך עד הסוף".

"קודם כל באר שבע היא לא חדשה", אומר פרשן ערוץ הספורט, משה פרימו. "זה אותו סגל שחקנים וסגל השחקנים של חיפה טוב יותר. הכל התהפך בשבוע אחד וזה שוב באר שבע ומכבי חיפה, עד יום שני. המשחק בסמי עופר זה המשחק הכי קשה בכדורגל הישראלי, אבל מי שרואה את החודש האחרון של מכבי חיפה, היא פגיעה גם בבית ואם הפועל ירושלים ונוף הגליל, הקבוצות הכי חלשות לקחו שם נקודות, גם הפועל באר שבע יכולה", הוא אומר.

לטענת פרימו, "תיקו זו תוצאה טובה עבור הפועל באר שבע, כי ברור שניצחון של חיפה גומר את העונה. אם הפער בטבלה יישאר 4 נקודות, הכל פתוח, אבל אסור לבאר שבע להפסיד, כי הפסד ונגמרה העונה. עד אז, כל עוד באר שבע לא מפסידה בשני, יש עוד משחק בטרנר וכל הקבוצות עוד יאבדו נקודות ולכן הכל פתוח".

ויעלה התלמיד על מורו?

"תמיד אומרים שכשמאמן חדש מגיע, יש שינוי", אומר ארבייטמן. "להפועל באר שבע יש אכן משהו אחר, אבל אצל ברדה זה הרבה יותר גדול, כי אליניב גדל במועדון, הוא יצא לאירופה וחזר לבית שלו. הוא היה דומיננטי והביא אליפויות לבאר שבע אחרי 40 שנה. ברדה זה סמל ואגדה בהפועל באר שבע ואני שמח שהוא מצליח כי מגיע לו", הוא מחייך.

"בנקודת הזמן הזאת, באר שבע לא פחות טובה ממכבי חיפה והכל בזכות מה שהביא ברדה לקבוצה", קובע פרימו. "ברדה הביא חופש, הקהל תומך ואוהב וקהל כזה של באר שבע יכול להביא נקודה, זה לא הקהל בתקופת רוני לוי. מה שקיבלנו מבאר שבע של לוי זו אווירה נוראית, בין המאמן לקהל, בין הקהל לשחקנים, שריקות בוז אדירות כשמאבדים כדור, אז בוודאי שאי אפשר לקחת קבוצה כזאת ברצינות, שתתמודד על האליפות מול חיפה שנתנה הרבה גולים. ברגע שברדה הגיע, עלייה לחצי הגמר, שלושה ניצחונות ליגה ובעיקר כל האווירה שהשתנתה. אני רואה שהשחקנים הרבה יותר מאושרים על המגרש ונלחמים בשביל ברדה".

האם יש משמעות למאצ' אפ בין ברדה הצעיר לבכר המנוסה?

פרימו: "לא מאמין בדברים האלה, אין בכלל מאצ' אפ בין אליניב ברדה לברק בכר, ואני שונא גם שכותבים אחרי משחקים שמאמן אחד עשה בית ספר למאמן השני. ברק בכר ואליניב ברדה, יהיו מאה אחוז עד העלייה של השחקנים על כר הדשא, מרגע זה ברדה לא יהיה אשם אם רוקאביצה יחמיץ מול שער ריק ובכר לא יהיה אשם אם דין דוד יחמיץ מול שער ריק. זה משחק גדול ולמשחק גדול צריכים להגיע שחקנים גדולים".

דין דוד כדין רוקאביצה?

אם היו שואלים את אוהדי הכדורגל הישראלי, אוהדי כל הקבוצות, מיהו החלוץ הכי טוב בליגה, כנראה שניקיטה רוקאביצה שסיים את שתי העונות האחרונות שלו במכבי חיפה כמלך השערים של הליגה, היה נבחר פה אחד. אלא שכמה חודשים, לאחר שעזב האוסטרלי/אוקראיני את מכבי חיפה, לא בטוח שבמועדון מהכרמל מצטערים על שנתנו לו ללכת והסיבה היא מחליפו של רוקאביצה שהגיע מאשדוד, דין דוד, שלא מפסיק להבקיע, בזמן שרוקאביצה סובל מירידה ביכולת בבאר שבע ומפציעות.

מצד אחד, אי אפשר להגיד שרוקאביצה נמצא בעונה טובה, הרי יש לו 10 שערים בקבוצה שעד לא מזמן התקשתה להבקיע שלא ממצבים נייחים. מצד שני, זה לא רוקאביצה של מכבי חיפה.

"נכון להיום, אין להשוות את רוקאביצה לדין דוד, כי דין דוד הרבה יותר טוב ממנו", קובע פרימו. "רוקאביצה לא דומה לרוקאביצה של מכבי חיפה ואם הוא היה מזכיר אותו קצת, לבאר שבע היו יותר נקודות היום. דין דוד נתפס חזק מאוד במכבי חיפה והכל שערי שדה, בלי פנדלים. לא בטוח שהייתי נותן לרוקאביצה לפתוח במשחק כזה כי הוא לא בכושר טוב. הייתי בטוח שרוקאביצה ישדרג את ההתקפה של באר שבע".

ארבייטמן לעומת זאת, אחד שיודע דבר או שניים על הבקעת שערים, מסרב להספיד את רוקאביצה. "בכל מקום ששיחק בו בארץ הוא נתן מספרים. זאת לא הבלחה", אומר ארבייטמן. "רק בארץ מספידים בגלל תקופה של החמצות או בגלל הגיל. למרות ההחמצות, רוקאביצה חלוץ מצוין שמתאים לבאר שבע ואחד הזרים הגדולים ששיחקו בארץ.

המספרים מדברים בעד עצמם, כשרוקאביצה עזב את חיפה הוא היה החלוץ הכי טוב בארץ ואחרי שהגיע לבאר שבע לקח לו קצת זמן, אבל הוא פורע את השטרות. דין דוד עושה מספרים אדירים והוא חלוץ יוצא מן הכלל שמתאים לחיפה כמו כפפה ליד, וזה הולך להיות מאצ' אפ מעניין ביניהם. רוקאביצה מכיר את חיפה היטב, הבקיע שם הרבה שערים והצטיין, ואין ספק שגם ירצה להוכיח משהו. מצד שני, דין דוד הוא החלוץ הישראלי הכי טוב שיש. לכל חלוץ יש תקופת והחמצות שאתה אומר לעצמך שאני מבקיע מצב כזה 100 מ-100 פעמים. אבל זה הכדורגל. יכולים להיות לך גולים מהסרטים ומצד שני להחמיץ שערים בטוחים".

 

"הןא חייב לפתוח במשחק". תומר יוספי | צילום: דני מרון

 

פרימו: "יש שחקן בהפועל באר שבע שאני מאוד מחזיק ממנו וזה תומר יוספי, והוא חייב לפתוח במשחק. הוא יכול לתת פייט אדיר לקישור של מכבי חיפה, מה שאני לא הייתי אומר על שאר הקשרים של באר שבע וזה מאצ' אפ חשוב יותר מדין דוד מול רוקאביצה".

הקופים הירוקים

"אין ספק שיש רוח חדשה בהפועל באר שבע", אומר אסף אמויאל, אוהד מכבי חיפה שגר בבאר שבע. "הייתה מעין בדיחה כזו בקרב אוהדי מכבי חיפה שכל עוד רוני לוי מאמן של הפועל באר שבע, אין מה לדאוג, אבל באר שבע הייתה מתמודדת לאליפות מהרגע הראשון. בנו סגל טוב לאליפות, אז התחרות היא לא פתאום בגלל אליניב. מה שהשתנה זו האווירה", הוא מדגיש.

"אווירה זה טוב ויפה, אבל זה לא מנצח משחקים. בסוף זו אותה קבוצה וגם הניצחונות האחרונים הגיעו על קבוצות שבאר שבע הייתה אמורה לקחת את הנקודות מולן מלכתחילה. אני יכול להגיד שכל הדיבור הזה שלא סופרים את באר שבע, זה משהו שאולי אוהדי באר שבע מנסים לייצר כדי לבוא מעמדה נחותה, אבל באר שבע היא חד משמעית מתמודדת עם מכבי חיפה על האליפות. רואים בה כמתמודדת, עוקבים אחרי המשחקים שלה וכשצריך גם מקווים למעידות שלה".

אביעד סמדג'ה, גם הוא באר-שבעי שבחר במועדון הירוק, חושב שבהתאם לסיטואציה, תיקו יתאים להפועל באר שבע: "הפליאוף יהיה קשה מאוד. כל הקבוצות יאבדו נקודות ואני חושב שניצחון ופער 7 נקודות מהפועל באר שבע כבר מתחיל להיות פער שקשה יהיה לחזור ממנו. לא בלתי אפשרי, אבל קשה. תיקו ישאיר את זה על 4, אנחנו נשחק מול מכבי תל אביב במחזור אחרי ובאר שבע יכולה בקלות לצמצם לנקודה או שתיים. השאלה הגדולה היא איזה באר שבע נראה. אם רוני לוי היה על הקווים, הייתי אומר שבאר שבע עולה לשחק על תיקו. עכשיו יש את ברדה ואם הוא ישחק פתוח אי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח".

אחת הסוגיות המעניינות ביותר בקרב אוהדי מכבי חיפה היא זו של החלוץ. מצד אחד, ניקיטה רוקאביציה, ללא ספק מהשחקנים היותר אהובים בשנים האחרונות ביציע הצפוני, עשה את המעבר להפועל באר שבע ובתחילת העונה הדיבור על 'ניקי' עוד היה באוויר, אבל מרגע שדין דוד החל לפרוע שטרות, רוקאביצה נשכח: "ניקיטה תמיד יהיה אהוב בקהל אבל אין מה להסתכל על העבר", אומר אמויאל. "יש לנו את דין דוד שנותן את אותם המספרים של ניקיטה. צריכים לזכור שניקיטה כבר יותר מבוגר, לא חזר אותו הדבר מאז הפציעה והקורונה והאוהדים גם זוכרים שעם כל זה שהוא "קילר" ברחבה, הוא גם מחמיצן לא קטן. למזלנו, דין דוד הצליח למלא את הבור שנוצר עם העזיבה של ניקיטה, הוא צעיר הרבה יותר ויש לו עוד הרבה לאן לגדול. אני חושב שהיום אם היינו צריכים לבחור, אז הבחירה הייתה בדין דוד, רק בגלל אלמנט הגיל והפציעות".

לשאלה מה ברק בכר צריך לעשות כדי לנצח את המשחק, לשניים יש תשובה זהה: "ברק צריך לחזור למקורות".

סמדג'ה: "שחקנים בעמדות הטבעיות שלהם. שלישייה חזקה ושלישייה התקפית. מה שעבד טוב מאוד עד שהתחיל לעשות קצת ניסויים".

אמויאל :"לדעתי המפתח יהיה באמצע. לבאר שבע הגנה חזקה, אבל מכבי חיפה טובה מהם באמצע. קישור חזק, חזיזה ואצילי באגפים ולחץ גבוה יכול להחזיר את מכבי חיפה להיראות כמו שנראתה לפני חודשיים".

הגמלים האדומים

עבור יובל בננו, אוהד הפועל באר שבע שמתגורר במרכז, "זה ממש לא משחק עונה", ואפשר לקרוא על באר שבע שהם רצים לאליפות, "אבל לא הייתי מגדיר שבאר שבע מועמדים", אומר בננו. "זה לא שחיפה כאלה טובים, זה פשוט האחרים (כולל אותנו) חלשים. בכר קבוע לקראת הפלייאוף נחלש ו'מייצר' כאילו תחרות ואז דופק בפלייאוף 9 מ-10 וגם ה-1 שחסר זה תיקו, אחרי שכבר האליפות הובטחה". בננו פשוט לא מאמין בקבוצה. אצל רוני לוי הם היו בינוניים ושרף לי בעיניים להסתכל ואני לא מאמין שברדה עשה מהפך כמו צ'אבי בברצלונה תוך חודש ופתאום יהיה טיקי טאקה. אולי השתפרו קצת, אבל עדיין לא מאמין בהם", הוא אומר.

 

אלעד אפק והבן בטרנר | צילום פרטי

 

גם עבור האוהד אלעד אפק, התוצאות האחרונות לא גרמו לשינוי פנימי. "אנחנו קבוצה טובה, אבל לא מספיק טובה כדי לקחת אליפות", הוא טוען. "מכבי חיפה עדיין פייבוריטית, לצערי ולכן אין בי את ההרגשה והדריכות לפני משחק עונה. מבחינתי, כל תוצאה במשחק הזה שאינה הפסד, תהיה הצלחה גדולה. ביום נתון אפשר להפתיע אבל שוב, זו תהיה הפתעה ועל מנת שנחזור עם נקודות, צריך לא לפחד, ללחוץ על שחקי ההגנה והקישור ההגנתי של חיפה ולשחק חזק".

האוהד יוסי מלכה לעומת זאת, אופטימי מאוד. "זה כדורגל והכל יכול לקרות", הוא אומר. "מכבי חיפה מול הפועל באר שבע, זה לא נבחרת גרמניה מול ישראל. אפשר לנצח אותם, במיוחד עכשיו כשהם לא בשיאם. יש לנו את ההגנה הכי טובה בליגה, התקפה שבמשחקים האחרונים מבקיעה הרבה שערים ואליניב ברדה אחד שלא מפסיק לחולל ניסים. ניקיטה רוקאביצה עוד לא אמר את המילה האחרונה, דור מיכה עדיין לא הראה מה הוא יודע ועכשיו זה המאני טיים וספורי מגיע למשחק הזה כשחקן נבחרת. הייתי אומר שיחסי הכוחות הם 50-50. אני בכלל לא הייתי משחק על תיקו אם זה היה תלוי בי. ניצחון ובמחזור הבא עוברים אותם".

כתבות נוספות

0

סגרו עונה במקום ה-10

פיניש חיובי לעונה מורכבת: "השלושה" ב"ש, שצברה ב-8 המשחקים האחרונים מספר נקודות זהה לזה שב-22 המחזורים הראשונים, סיימה היום ב-2:2 עם מכבי ת"א. אופק פרץ ונועם שחר כבשו לאדומים. בתום המשחק נפרדה מחלקת הנוער של הפועל ממנהל "השלושה" אפי בננו ומחריגי הגיל – נועם שחר, אמיר גנאח וארי מרנשטיין (שני האחרונים היו היום עם הבוגרים בבלומפילד)

ספורט18 במאי 2024    2 דקות
0

צעד וחצי בכיוון הנכון

כבר לא אחרונה: 91:100 להפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה על הפועל 'יוסי אברהמי' אילת, הביא לחילופי מקומות בירכתי הטבלה. שוכמן להט: "אתן את גופי ונשמתי כדי שהמועדון הזה יישאר בליגת העל"

ספורט18 במאי 2024    2 דקות

כתיבת תגובה