ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

האם הדשא בטרנר ירוק יותר?

ספורט15 בינואר 2022    8 דקות
0

משחק העונה מעורר התרגשות וציפיות אצל אוהדי הפועל באר שבע ומכבי חיפה כאחד. ביקשנו לשמוע תובנות מתום בנאדו, אייל משומר, אברהם אבוקרט וגילי ורמוט. דבר אחד בטוח – לא משנה מה תהיה תוצאת המפגש, אליפות אי אפשר יהיה לחגוג בסיומו

האם הדשא בטרנר ירוק יותר?
משומר, אבוקרט וורמוט. חיפה עדיפה, אבל הליגה עוד ארוכה | צילומים ערן לוף ומאור אלקסלסי

גם אם הפועל באר שבע לא הייתה מגיעה למשחק העונה מול מכבי חיפה מהמקום השני, לאחר הפסד למכבי תל אביב, סביר להניח שהיא הייתה מגיעה להתמודדות הזו כאנדרדוג מובהק. יחד עם זאת, בבאר שבע, כמו בבאר שבע, עדיין רוב האנשים מאמינים בני מאמינים, ביכולת הקבוצה לצאת עם משהו מהמשחק הזה, שיישמר את שאיפות האליפות, לפחות עוד קצת זמן.

למרות הדורסנות של חיפה, המומנטום של באר שבע שנקטע בליגה וההבנה הריאלית שחיפה בשלה יותר לזכייה באליפות השנה, גם האוהדים האדומים ביותר, הוותיקים ביותר, יגיעו ביום שני הקרוב לאצטדיון 'טרנר', כדי לראות ניצחון באר שבעי.

בדקנו עם שחקני עבר ירוקים, אוהדים של חיפה, האם מה שרואים מכאן, זה גם מה שרואים משם, והאם בחיפה מאמינים שלבאר שבע יש איזשהו סיכוי העונה או לפחות במשחק הקרוב.

המסקנות: זוהי כתבה שרוני לוי צריך להראות לשחקנים שלו לפני המשחק.

עניין של זמן, או הפתעה בטיימינג

"גם לפני המשחק מול מכבי תל אביב, זה נראה כמו עניין של זמן עד שחיפה תעבור את באר שבע, ולא משנה על כמה עמד הפער ביניהן", אומר מגן העבר של הירוקים, אייל משומר, "אני חושב שבאר שבע קבוצה טובה, אבל חיפה היא זאת שמראה יכולות של אלופה העונה. זה משחק לא קל לשתי הקבוצות, למרות שלבאר שבע יש יתרון ביתיות". יחד עם זאת, "להערכתי, אם מכבי חיפה תציג את אותה יכולת שהציגה לאחרונה, היא כנראה תצא מטרנר עם ניצחון. אבל באר שבע יכולה להפתיע", קובע משומר.

"קודם כל צריך להגיד את זה. מכבי חיפה היא הטובה בארץ, בפער די גדול", טען פרשן רדיו חיפה וערוץ הספורט, תום בנאדו, שהוא גם אוהד מכבי חיפה וגם אחיו של עוזר המאמן של הפועל באר שבע, אריק בנאדו, בספורטקאסט7, הפודקאסט המקומי. "הסגל שלה די עמוק והיא קבוצה שרצה יחסית זמן רב לעומת באר שבע. חיפה באה השנה מאוד מוכנה וכל ההחתמות היו בשלב מאוד מוקדם, ואם לא אירופה, כנראה שהיו בפער גדול יותר. אז אין ספק שבאר שבע, בתוכנית המשחק, צריכה לבוא ממקום נמוך יותר, לא בונקר ואוטובוס ברחבה, אבל נמוך יותר".

לדעת בנאדו, "אין ספק שברמה הטקטית, באר שבע תצטרך לבוא מאוד זהירה ואגרסיבית, שהרי היא קבוצת התקפות מעבר טובה ויש לה חלוץ שבעיני הוא הכי טוב בליגה – רוקאביצה. מבחינת באר שבע, צריך לקוות ששחקנים, בעיקר בקישור, יבריקו וינצחו גם ברמה ההגנתית וגם ברמה ההתקפית. זה יהיה מאוד קשה, אבל מה שמעודד מבחינת באר שבע, שמכבי חיפה עדיין מאוד חשופה ואפשר להביך את ההגנה שלה. אני חושב שבאר שבע בטרנר שווה שער מול מכבי חיפה, השאלה היא האם בקצב, בקישור, ברגליים אני קורא לזה, באר שבע תביא שפיץ מסוים", הוא אומר.

"ברור שבמשחק אחד, כמו בסמי עופר שבאר שבע גנבה ניצחון, אפשר לעשות הכול", מסכים אברהם אבוקרט, מאגדות הכדורגל של הקבוצה מהכרמל. "יהיה משחק קשה, עם המון אופי ולא יהיה קל לאף אחת. נקודת המפתח במשחק זה יהיה קישור חזק והקבוצה היותר דומיננטית בקישור תנצח במשחק. יחד עם זאת, מכבי חיפה היום משחקת את הכדורגל הטוב ביותר, ואם תמשיך כך, יהיה קשה לעצור אותה" אומר אבוקרט.

לגנוב ניצחון

כמו אבוקרט, לדעת רבים, בא שבע "גנבה" בסיבוב הקודם ניצחון, אבל לאחר ההפסד של באר שבע למכבי תל אביב והמהפך בטבלה, "גם גנב טוב נתפס בסוף", כתב שחקן העבר גילי ורמוט בטוויטר. "קשה לקחת אליפות בלי לרצות להחזיק בכדור", הוסיף ורמוט, שהיה לו חשוב להדגיש שאין לו צד בעניין, "אני אובייקטיבי ולא מעניין אותי מי תיקח בסוף אליפות או מי תרד ליגה. אני אומר מה שאני רואה וחושב ואין לי פה אינטרס". לדעתו של ורמוט, שמציין שיש לו סימפטיה למועדון מבירת הנגב ("איתי שכטר זה 'אח' שלי וגורדנה וברדה חברים שלי"). "בשביל לזכות באליפות, אי אפשר כל הזמן לבוא כאנדרדוג. אחרי המשחק של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה כשראו את הבדלי הרמות ביניהן, הייתה לי ציפייה שבאר שבע תבוא לשחק, לשלוט להיות דומיננטית ולנצח. וזה לא קרה", אומר קשר העבר שגם שיחק בשורות הירוקים.

"לזכותו של רוני לוי ייאמר שבאר שבע קשה לפיצוח. יש לה שלישיית בלמים ואת באריירו, כשכל שחקן בפני עצמו מצוין הגנתית והקבוצה של רוני לוי בכלל, טקטית מאוד וקשה לתת לה גולים. מצד שני, למרות שהגנה כן נותנת אליפות, קשה לזכות בה כשלאורך זמן אתה מחזיק פחות בכדור מהיריב או כשאתה פחות יוזם. דימיתי את זה לגנב שבסוף נתפס, כי זה היה הפסד ראשון שלהם, אבל הוא היה יכול להגיע לפני כן. יש לה המון אופי וניצחונות ממצבים נייחים, ושאפו שהחזיקו במאזן ללא הפסד עד המחזור ה-17".

גם אתה היית מאלה שחשבו שזה עניין של זמן עד שחיפה תעבור את באר שבע?

"כן, מכבי חיפה מתחילת העונה נראית הכי חזקה ומשדרת עליונות, ובאר שבע לעומת זאת מנצחת בזכות מצבים נייחים ועמידה טקטית נכונה. חיפה מבקיעה המון גולים ודורסת קבוצות, ובאר שבע, היו לה אולי שני משחקים שבהם הייתה דומיננטית ויוזמת שזו הציפייה מקבוצה שרוצה להיות אלופה. בקבוצה שרוצה לזכות באליפות, מחפשים קצת מעבר לזה, ולבאר שבע יש את האפשרויות. יש לה שחקנים מצוינים, איכויות, סגל מגוון ועמוק שנותן אפשרות לשחק בהמון סגנונות ומערכים. לכל אורך הדרך, גם כשהיה הפרש של 5 נקודות, אמרתי שאני מאמין שחיפה תשיג את באר שבע במרדף. עכשיו כשזה קרה, אני עדיין לא רואה את באר שבע יוצאת מהמרוץ, אבל חיפה היא מועמדת ברורה לזכות בתואר".

מי תנצח והאם ניצחון של חיפה אומר שהסיפור של באר שבע העונה נגמר?

אבוקרט: "הליגה עדיין באמצע הדרך. מכבי חיפה משחקת כדורגל אחר וככל שהליגה מתקדמת, נראה שהחיבור במכבי חיפה טוב יותר מאשר בבאר שבע. ממשחק למשחק חיפה קטלנית יותר וכל אחד יכול להבקיע גול. מצד שני, בבאר שבע אתה פחות או יותר יודע מאיפה זה יבוא לך. בבאר שבע סומכים על ספורי או רוקאביצה. גם אם חיפה תנצח זה לא סגור. אי אפשר להגיד 'זהו אני אלוף', צריך להמשיך עד הסוף. אנחנו הפסדנו אליפות ב-86 בדקות האחרונות. אם אנחנו מבקיעים את הפנדל מול פתח תקווה במשחק שלפני, אנחנו לא צריכים לבוא למשחק העונה. לפי איך שזה נראה, כן, חיפה נראית כמו אלופה, אבל לכדורגל יש משתנים, ואתה לא יודע מה יהיה. בכדורגל הכול יכול להיות. יש פציעות, עליות וירידות, משברים ומה לא. בכדורגל סופרים את הכסף במדרגות".

משומר: "גם בתור שחקן לא אהבתי לעשות סיכומים בשלבים האלה של העונה. העונה עוד ארוכה ויכולים להיות משברים בדרך. הקבוצה שתהיה חזקה יותר מקצועית ומנטאלית היא זאת שתיקח אליפות. אם באר שבע תעשה חיזוק או שניים משמעותיים בחלון העברות, הם יוכלו להתמודד. אם לא, יהיה להם מאוד קשה. חיזוק יכול לתת להם סיכוי, אבל בכל מקרה, יהיה להם קשה. הימור שלי, יהיה משחק קשה אבל חיפה תנצח".

ורמוט: "העונה של באר שבע אדירה מבחינת צבירת נקודות, והיא עולה על כל הציפיות, לפחות שלי, ועדיין, אני מאמין שהיא תהיה במאבק עד הסוף. הליגה היא מאוד ארוכה ובפליאוף יהיו עוד שני מפגשים ביניהן וגם עם מכבי תל אביב. כמובן שזה יהיה משמעותי אם הפער יגדל ל-4 נקודות, אבל עדיין אי אפשר יהיה לסגור את הליגה. כמובן שזה יהיה מבחן אופי גדול לבאר שבע, בטרנר, מול הקהל שלה. וקל זה לא יהיה לאף אחת מהקבוצות ושום תוצאה לא תפתיע אותי. אגב, אם באר שבע תהיה במרוץ עד הסוף ולא תזכה, זאת תהיה הצלחה גדולה ואז הציפייה תהיה לזכות בעונה הבאה".

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה