ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ספורי: הסיפור שנכתב מחדש

ספורט30 באוקטובר 2021    9 דקות
0

הקשר הכישרוני של הפועל באר שבע לא מזכיר את זה ששיחק בשורותיה בעונה שעברה. הוא הפך לבעל בית במרכז - הוא בולם, מוסר, בועט, כובש ומבשל. שנת פריצה, לא זה בצהוב...

ספורי: הסיפור שנכתב מחדש
רמזי אחר בטרנר | צילום ארכיון: דני מרון

כשרמזי ספורי חזר בתחילת העונה מחצי עונת ההשאלה למ.ס אשדוד, רבים מאוהדי הפועל באר שבע הרימו גבה. נכון שבאשדוד הקשר הרים את עצמו מחדש והראה ניצוצות של כדורגל, אבל חצי העונה שלו בבאר שבע והרושם שהותיר פה, עשו את שלהם.

הרי ספורי, כישרון אדיר, שהגיע לבירת הנגב כהחתמה נוצצת, יחד עם דויד קלטינס, אחרי שנתן חצי עונה מופלאה בהפועל תל אביב, לא בדיוק בא לידי ביטוי בבירת הנגב. לא ברמה המקצועית ובטח שלא ברמה החברתית, בהקשר לאוהדי הפועל באר שבע.

כשהגיע, הציפיות ממנו היו גבוהות. תמיד ציפו ממנו להיות כוכב, ובבאר שבע חשבו שכאן הוא יהפוך לאחד כזה, אלא שמשהו השתבש. ספורי התקשה לייצר יכולת טובה או לספק מספרים, ובחלק מהמשחקים, איבודי הכדור שלו אף הובילו לשערים של היריבה.

דווקא כשיוסי אבוקסיס חתם במועדון, ואבוקסיס הרי מכיר אותו, ספורי עזב בהשאלה לאשדוד, תמורת שגיב יחזקאל. אבוקסיס היה זה שקלט אותו לבוגרים בהפועל תל אביב, הוא אימן אותו בסכנין ועכשיו גם בבאר שבע יכול היה לסדר את הראש של הקשר המחונן, אבל הקרע עם האוהדים היה גדול מדי. באחת התקריות מול אוהדי באר שבע, ספורי אף ספג קללות ויריקות ביציאה מהאצטדיון.

באותם ימים, מי חשב שאותם אוהדים עוד יהללו את הקשר שגדל ביפו, ויהפוך לאחד המצטיינים והאחראים לכך שהפועל שלהם במקום הראשון. כן, בקבוצה שבה החתימו את דור מיכה, ניקיטה רוקאביצה, איתן טיבי, איתי שכטר, רועי גורדנה ועוד, זה כרגע ספורי ועוד 10.

על פרשת דרכים

"ספורי נמצא היום בפרשת דרכים", אומר מוריס ז'אנו, שחקן הפועל באר שבע בעבר ומאמנו של ספורי בנוער של הפועל תל אביב. "או שהוא יהפוך לכוכב כדורגל, או שיהיה עוד שחקן. הכול תלוי בשיתוף פעולה של כל המערכת. קודם כל בו, אבל גם של כל המערכת. הוא פוטנציאל אדיר שצריך לדעת להוציא ממנו כמה שיותר, כי יש בו. זה טמון בו והוא צריך להוציא את זה החוצה".

ספורי שערך את הבכורה שלו בבוגרים של הפועל תל אביב בגיל 17, תמיד נחשב כישרון גדול, אך בזכות ז'אנו והרבה מזל, הוא קיבל את ההזדמנות שלו, דווקא מכיוון שהוא לא ציפה לה.

מוריס ז'אנו | צילום: מתוך אתר ההתאחדות לכדורגל

 

"אני הקפצתי אותו מנערים א' לנוער", מספר ז'אנו בגאווה. "בזמנו, ראיתי אותו משחק בקבוצת נערים א' ואמרתי לזאביק זלצר שאני רואה בילד הזה פוטנציאל גדול. הקפצנו אותו לקבוצת הנוער ובתוך שנה אחת הוא גם הגיע לקבוצה הבוגרת. זה קרה אחרי שיוסי אבוקסיס דיבר איתי על כך שהוא רצה שחקן מהנוער שיגביה כדורים לשוער אפולה אדל באימונים. שלחתי את ספורי, הוא התלהב ממנו והשאר היסטוריה. הוא ראה שחקן מוכשר מאוד, עם בעיטה מצוינת והרמות טובות. יש לי פינה חמה מאוד להפועל באר שבע, ואני זוכר כל דבר לטובה ומה המועדון הזה עשה עבורי. אני שמח על כל ניצחון של הפועל באר שבע ואם יידעו לגעת בו נכון, גם בבאר שבע ייהנו ממנו מאוד".

גם המאמן אלי חייט, היום בנוער של הפועל מרמורק, ובזמנו כמה קדנציות בהפועל תל אביב, הוא ממעריציו של רמזי לבית ספורי. "הייתי בהפועל תל אביב במספר קדנציות, אבל בקדנציה הקודמת כשרמזי ספורי היה בן 14-13, הייתי מנהל מקצועי", משחזר חייט. "רמזי תמיד היה מסומן בהפועל תל אביב ובסוף גם אימנתי אותו בנוער, יחד עם שגיב יחזקאל, שנמצא אף הוא היום בהפועל באר שבע. בכלל, אני מכיר אותו הרבה שנים, ושמח שהוא פורץ עכשיו בבאר שבע, אבל זה לא רק הוא.

"איכשהו יצא שהרבה מאוד שחקנים של הפועל תל אביב הגיעו בשנים האחרונות לבאר שבע. הרבה שחקנים שהפועל תל אביב גידלה, נהנו מהם דווקא בבאר שבע. שחקנים כמו בן ביטון, בן שהר, רועי גורדנה, ספורי ויחזקאל. אצלי בנוער הוא הבקיע הרבה גולים והיה משמעותי גם בבישולים, אבל הכול התחיל הרבה קודם. כשהוא היה צעיר, אימנתי את הנוער עם כל הכוכבים. היו שם בן שהר, ערן זהבי, ביברס נאתכו ועוד. הוא תמיד היה בא לאימונים ואומר שהוא רוצה להיות כמוהם. עניתי לו שכישרון יש לו. 'אתה יכול להיות כמוהם, אבל צריך לעבוד קשה'. אני זוכר שהוא מאוד העריץ אותם ובאמת עבד קשה. אני יכול להגיד שצריך לדעת איך להתנהל מולו ולדעת איך להוציא ממנו את המיטב, את מה שיש לו. ואם יודעים להיכנס לו ללב ולגרום לו לשחק גם בשבילך, אפשר להוציא ממנו פלאים. אני חושב שרוני לוי עושה את זה יפה, כי פתאום אנחנו רואים רמזי ספורי בוגר ורציני, יותר טקטי ואפילו עושה יותר הגנה. נראה שיש דינמיקה טובה בינו למאמן, וזה עושה לו טוב".

מספרים ויציבות

ספורי תמיד היה פוטנציאל, את זה כבר הבנו, אבל אתם יודעים איך זה, כל עוד מצמידים את שמך לביטוי "פוטנציאל", סימן שאתה עדיין לא שם. והכדורגל הישראלי ידע הרבה שחקנים בעלי פוטנציאל, שפשוט לא השכילו, רצו מספיק, או שהיה חסר להם משהו כדי לממש אותו.

"אני תמיד הייתי קורא לו שחקן האימונים הכי טוב בארץ, ואימנתי הרבה שחקנים", מספר יובל נעים, שאימן אותו באשקלון. "שחקן עם יכולות גופניות כמו של ספורי, לא אימנתי. השאלה, איך הוא מביא את זה למשחקים. אני חושב שהשנה, אצל רוני לוי, רמזי מביא את זה למגרש, ואם הוא יידע גם להביא מספרים ויציבות, יראו ספורי אחר".

יובל נעים | צילום: עדי אבישי

 

אז מה השתנה אצלו בעצם?

נעים: "כל שחקן שהתאמן אתו יגיד לך שהוא שחקן ברמה גבוהה, הבעיה היא שהוא לא ידע להביא את היכולת מהאימונים למשחקים, וברגע שזה יצליח לו, הוא יהיה אחד השחקנים המובילים בארץ. אני לא חושב שיש הרבה שחקנים בארץ עם נתונים כמו של רמזי ספורי".

ז'אנו: "אין ספק שיש אצלו התקדמות. פעם הוא לא היה עושה הגנה, והיום הוא עושה את זה. יש לו בעיטה נדירה בשתי הרגליים, ולדעתי הבעיה יותר בקטע של התחכום, צריך לפתח את זה. יש בו את כל המרכיבים של כדורגלן גדול".

חייט: "הוא עכשיו בן 26, ולדעתי זה עניין של בגרות. בגילאים האלה, הבגרות וההתבגרות גורמת גם לבגרות במשחק, וזה מה שהיה חסר לו. אני רואה עכשיו שהוא איש משפחה ויש לו ילד, אז הוא מסתכל על דברים אחרת. זה איתגר אותו ועכשיו רמת המשחק שלו עלתה. כמובן מגיעה מילה טובה גם לרוני לוי".

לקום ולשנות. המוטו החדש של ספורי | צילום: דני מרון

 

איך שומרים על זה ועד לאן זה יכול להגיע?

ז'אנו: "היה לנו משחק נגד הנוער של מכבי חיפה, שהייתה אלופת המדינה, ורמזי נתן הצגה. ניצחנו 1:4, אבל לקראת הסוף (דקה 70) החלטתי להחליף אותו, כי הוא קיבל צהוב ולא רציתי לאבד אותו למשחק הבא. הוא יצא החוצה ובעט בקלקר. זאביק זלצר אמר לי 'ראית?', אמרתי לו שכן, אבל שאני כבר מסתכל למשחק הבא. באימון, אמרתי לו שלא ישתתף ועשינו לאחר מכן אימון פרטי. אני מקווה שהוא למד מזה ושאת הפירות אנו רואים היום".

חייט: "עכשיו הוא בשיא שלו ומבין שהוא צריך לרוץ יותר ולעבוד יותר הגנתית, ודווקא הדברים האלה, שהיה עושה פחות, מביאים אותו להיות חד יותר התקפית".

נעים: "אני חושב שבאשדוד זה לא היה רמזי שאני מכיר. יכול להיות שהוא התבגר קצת. לכל שחקן חשוב הקשר עם המאמן, אבל לרמזי זה ממש חשוב. הוא טיפוס מאוד עדין וסגור ומאוד חשובה לו החשיבה של המאמן לגביו. לפי מה שאני רואה עד עכשיו, רוני לוי מחזיק ממנו מאוד ולבאר שבע יש סגל שחייב לרוץ לאליפות, שזה אומר להיות קרוב למכבי חיפה במשך כל העונה, ובסוף להכריע את זה. מאז הימים של וואקמה, לא היה לבאר שבע סגל ענק כזה. אין תירוצים, הם חייבים ללכת עד הסוף.

"זה שרמזי הוא המנוע של הפועל באר שבע, זה מדהים. חשבתי שהוא ילך להפועל באר שבע ויילחם על ההרכב, כי יש להם סגל אדיר. זאת הפתעה גדולה בשבילי ולא האמנתי שזה יקרה, כי רמזי בחצי העונה באשדוד היה פרווה. כמישהו שאימן אותו, אני יודע את היכולות שלו, והבעיה שלו שהוא לא הביא אפילו 30 אחוז מהיכולות שלו באימונים, ואין לכך סיבה. לדעתי, מי ששחקן, יותר קל לו במשחק מאשר באימון. אם הוא יידע להביא את היכולות למגרש, הוא יהיה אחד הבולטים בארץ".

התחרות עם דור מיכה כשיחזור יכולה להזיק לו?

נעים: "אין לו הרבה ברירות. כל שחקן בבאר שבע צריך לדעת שיש לו תחרות על ההרכב, וכשחותמים בבאר שבע, לוקחים בחשבון שלא תמיד משחקים בהרכב. יש 22 שחקנים טובים ולא כולם יכולים לשחק בהרכב. אבל אין לי ספק שאם הוא יביא את היכולות שלו מהאימון, זאת תהיה שנת הפריצה שלו".

כתבות נוספות

0

ממשיכים הלאה

מ.ס דימונה לא התקשתה במשחק הראשון בדרך לעלות ליגה, וגברה בחצי הגמר המחוזי על מכבי 'ירמיהו' חולון 0:2. אליאור משלי וגיל חדד כבשו והעלו את קבוצתם למשחק שיקבע את זהות נציגת ליגה א' דרום בהמשך הדרך

ספורט12 במאי 2024    דקה אחת
0

ההגנה הכי טובה זו ההתקפה – גרסת...

בגיל 35, המגן השמאלי של הפועל באר שבע הפך לאחד השחקנים הכי חשובים במערך של אליניב ברדה. המספרים, התפקוד החדש, העליות והירידות. האם הפועל באר שבע חייבת את לופז גם בעונה הבאה?

ספורט10 במאי 2024    10 דקות

כתיבת תגובה