ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

משנים כיוון

ספורט1 ביולי 2021    6 דקות
0

הפועל באר שבע המשיכה להתחזק השבוע ובשבוע הבא תיצור שלישיית אקסים מכבי ת"א. בינתיים, החתמתו של השוער אריאל הרוש הביא לתרעומת גדולה אצל האוהדים

משנים כיוון
הרכש החדש ממכבי ת"א. איתן טיבי ואיתי שכטר. צילומים: באדיבות הפועל באר שבע

הפועל באר שבע, כמעט כמו בכל חלון העברות, מככבת. אולי השנה מכבי חיפה לקחה לה את הבכורה, אבל אי אפשר להגיד שאלונה ברקת היא לא השם החם אצל סוכני השחקנים. השבוע, התבשרנו על עוד שתי החתמות: הבלם איתן טיבי, שמצטרף לאיתי שכטר ודור מיכה, שככל הנראה יחתום בשבוע הבא, ויוצרים שלישיית אקסים של היריבה המושבעת מכבי תל אביב, וגם את השוער אריאל הרוש, אולי ההחתמה הכי "נפיצה" בשנים האחרונות.

איתן טיבי הוא רכש מאוד מסקרן, ואולי קצת מעיד על הדרך החדשה של הפועל באר שבע; צעירים עם פוטנציאל מכירהout , שחקנים ותיקים עם ניסיון in. טיבי בן ה-33 הוא אחד השחקנים הכי מנוסים בליגת העל. הוא מגיע אחרי תשע שנים במכבי תל אביב, רוב הזמן כשחקן הרכב. יש לו חמש אליפויות ושני גביעי מדינה בצהוב, והוא גם חלק בלתי נפרד מסגל נבחרת ישראל, בה שיחק גם בהרכב בשנים האחרונות. אם ניקח החתמה נוספת, בדמותו של איתי שכטר, עוד שחקן שעבר לא מעט דברים בכדורגל, ומביא איתו ניסיון, נראה שהפועל באר שבע מחפשת קודם כל להרגיע את המערכת המאוד לחוצה בשנתיים האחרונות. חדר הלבשה וניסיון זה טוב, אבל השאלה היא מה לגבי היכולת; ראשית, הפועל באר שבע מחזיקה היום את מיגל ויטור וחאתם אלחמיד כבלמים. אליהם הצטרף הקיץ כבר איאד אבו עביד, שיכול לשחק בעמדת הבלם והמגן הימני. עכשיו, מצטרף אליהם גם טיבי, ויוסיף עומק שדווקא היה חסר להפועל באר שבע.

מצד שני, העונה האחרונה במכבי תל אביב והמשחקים האחרונים בנבחרת ישראל הראו את נקודת החולשה של טיבי: המהירות. בהפועל באר שבע סיפרו שגם עוזר המאמן החדש, אריק בנאדו, לא היה מהבלמים המהירים בליגה, אבל היה ידוע במיקום הנכון במגרש, וכך הפך לאחד הבלמים הגדולים שידעה ישראל. כך או כך, ההחתמה של טיבי מסקרנת גם בגלל העובדה שהוא ירכיב שלישיה ששיחקה יחד במכבי תל אביב וגם כי הוא מזכיר החתמה אחרת ממכבי תל אביב, מהראן ראדי, שהגיע לקבוצה עם הרבה ניסיון ותארים, וכולנו יודעים איך זה הסתיים.

בהצלחה בקבוצה התשיעית בתשע שנים

בחודש האחרון, בכל פרלמנט שמדבר על הפועל באר שבע, כל אוהד וכל ציוץ אדום ב'טוויטר' עסק בסוגיה אחת: אריאל הרוש. הרבה זמן שלא הייתה תמימות דעים בקרב הפועל באר שבע. זה לא קרה עם כמעט חזרתו של יוסי בניון להפועל באר שבע, וזה לא קרה עם אופיר דודזאדה. אריאל הרוש הצליח לאחד כמעט את כל אוהדי הפועל באר שבע נגד חזרתו לקבוצה. אוהדי הקבוצה זוכרים, ולא לטובה, את תקופתו של הרוש בהפועל באר שבע. לא רק כמה תקריות בקבוצה, אלא בעיקר ריאיון בו יצא בפומבי נגד הקבוצה ונגד ההחלטה לספסל אותו. הפועל באר שבע ניסתה להיפרד מהשוער, ולבסוף השאילה אותו ב-2019, ובהודעה שהוציאה לאחר דברים שאמר הרוש, כתבו במועדון: "אריאל הרוש דרש הבטחה להיות שוער ראשון, ומהרגע שהבקשה הלא ספורטיבית והלא חברית הזו נדחתה על הסף, הוא הבהיר שלא יישאר בקבוצה וביקש להשתחרר. במועדון שלנו משחק מי שטוב, ולא מי שדורש לשחק לפני חברו לקבוצה שקיבל הזדמנות לשחק ולקח אותה בשתי ידיים, וההחלטות הן נטו מקצועיות. לאור בקשתו של אריאל לעזוב, החתמנו שוער נוסף לצד אוהד, בלי תנאים, בלי דרישות ובלי טענות. פעם נוספת בקריירה שלו, הרוש יורק לבאר ממנה שתה. אנו מאחלים לאריאל הצלחה רבה בקבוצתו השישית בשבע העונות האחרונות". ללא ספק, תגובה חריפה של הפועל באר שבע. אגב, הרוש הפך באותה תקופה לשוער שני לאוהד לויטה, אותו שוער שעזב לפני כחודש את הפועל באר שבע להפועל חיפה.

מאז, הרוש הספיק לעבור לספרטה רוטרדם, ולא ממש שיחק שם, הושאל פעם נוספת לניטרה הסלובקית, ובינואר עבר שוב, הפעם להירנביין. אחרי כל הסיפור הזה, הפועל באר שבע החליטה להחזיר את השוער. במועדון מספרים שהמאמן רוני לוי, שאימן את הרוש בקפריסין, לחץ להביא אותו, ויחד עם הדרישות הגבוהות של אופיר מרציאנו, הביא להחתמתו של השוער. אחד האוהדים אמר השבוע: "ההחתמה הזו מוכיחה שהפועל באר שבע הפכה להיות מנותקת מהזהות שלה, מהאוהדים. במשך כל השנים של אלונה, היא הייתה קשובה לאוהדים. אנחנו לא קובעים כלום, אבל כזו התנגדות לשחקן לא הייתה מעולם. זה גם מאוד מוזר שאלונה, ש'חתכה' שוערים על דברים פחות חמורים, מחזירה את הרוש. עוד יותר מוזר, שזה קורה אחרי שאת ז'וסוואה, השחקן הכי טוב בארץ, לא הסכימו להחזיר בגלל חדר ההלבשה, ואת הרוש כן. זו החתמה מוזרה ומנותקת מהאוהדים. גם מקצועית. הרוש מגיע אחרי שנתיים בהן לא שיחק. הוא לא יותר טוב מאוהד לויטה. אז למה לא להשאיר את לויטה, וזהו? שוער שהוכיח את עצמו, מחובר לקבוצה, ומעולם לא פצה פה".

איחלתי לשחקן בהצלחה

השבוע, נפרדו בהפועל באר שבע מעוד זר ששיחק בשנה האחרונה במועדון, ולא הותיר חותם: ג'ונתן אגודלו. בעמוד ה'פייסבוק' של המועדון נפרדו מאגודלו בהודעה קצרה ולקונית: "אנו נפרדים מג'ונתן אגודלו. תודה ובהצלחה בהמשך". לא כך נפרדים משחקן, גם אם לא תרם את מה שציפו ממנו, ואגב בתחילת העונה אגודלו כבש כמה שערים מכריעים לזכותה של הפועל באר שבע. אם אגודלו בכל זאת לא השאיר חותם, שחקן אחר, שללא ספק השאיר חותם וללא ספק הפך לאהוב הקהל, ז'וסוואה פשקיירה, זכה להודעה דומה: "הפועל 'מחסני השוק' באר שבע הגיעה לסיכום עם המועדון הפולני לגיה ורשה, על מעברו של ז'וסוואה פשקיירה. המועדון מודה לז'וסוואה על תרומתו, ומאחל לו הצלחה בדרכו החדשה". ההודעה הזו הרגיזה לא מעט מאוהדי הקבוצה, שמלבד העובדה שהיו שמחים לראות אותו נשאר, תהו על ההודעה הלקונית.

ז'וסוואה | צילום: אריאל שלום

הפנים לאירופה

עם הרוש ועדיין בלי מיכה, הפועל באר שבע יצאה למחנה האימון בפולין, במהלכו יקיימו שלושה משחקי אימון לפני החזרה לארץ. בקבוצה עובדים במרץ על הנחתה של לפחות שני זרים, אחד מהם יחזק את החלק ההתקפי, וירצו לראות את השחקנים החדשים במהלך משחקי האימון ביום שישי, 2.7, 18:00 מול ל.ק.ס נצצ'ה (פולין), ביום ראשון, 4.7, 19:00 מול רסוביה ז'שוב (פולין) וביום רביעי, 7.7, 19:00 מול אומוניה ניקוסיה (קפריסין).

 

 

 

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה