ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

המיוחד

ספורט24 ביוני 2021    5 דקות
0

רגע לפני העונה הרביעית על הקווים בקונכייה, תפסנו את המאמן המוערך של הפועל באר שבע, שחתם לעוד שלוש שנים אצל כפיר ארזי, לשיחה על הכול: החוזה ארוך הטווח, הקריירה, פילוסופיית המשחק שלו, היחסים עם התקשורת, מחלקת הנוער, קבוצת הנשים והקהל. ראיון עם הדר

המיוחד
מספר אחת בקונכייה. רמי הדר | צילום: אילן שי

על שביעות הרצון מהרומן המתמשך בין קבוצת הכדורסל של הפועל באר שבע לרמי הדר, מי שמאמן אותה מאז העפילה לליגת העל לפני שלוש עונות, אפשר להסיק מהארכת החוזה עם המאמן המוערך בעוד שלוש שנים. הלוואי על כל הזוגות הנשואים בישראל…

רמי הדר, בן 54 וחצי, לא מרבה להתראיין, לכן קפצנו בשמחה על ההזדמנות לסכם את מה שהיה עד עכשיו, תוך פזילה לעבר מה שצפוי בהמשך.

אז מי אתה, רמי?

"גדלתי בקריית טבעון ושיחקתי במחלקת הנוער של הפועל טבעון עד הגיוס לצה"ל. מכיוון שבחרתי ללכת לכיוון של שירות צבאי משמעותי, עזבתי את הכדורסל. התחלתי בס"טילים, ולאחר קורס קצינים בבה"ד 1, שירתי כקצין מודיעין בחיל הים. את קריית האימון התחלתי כנער, במקביל להיותי שחקן בנוער של טבעון. הייתי תלמיד בי"א-י"ב ובמקביל הדרכתי בחוגים ילדים צעירים, אחרי שסיימתי קורס. כשהשתחררתי מהצבא עוד שיחקתי באליצור תל אביב, ואז בחרתי להתמקד באימון, בין השאר בקבוצות הנוער של הפועל גבעתיים והפועל חולון, כשבמקביל אני עוזר למאמני הקבוצות הבוגרות. בהמשך אימנתי את מגדל העמק ואליצור בת ים. בגיל 26, פניתי לעסקים".

ועזבת את הכדורסל?

"זו הייתה הפסקה של 5 שנים, שאחריהן חזרתי למה שאני באמת אוהב. אז כבר הייתי נשוי. התחלתי בבנימינה מהליגה הארצית, גם נוער וגם בוגרים. הפרויקט נמשך חמש שנים. זה היה יישוב שבו 40 אחוז מהבנים עסקו בכדורסל".

היה קליק. רמי הדר עם כפיר ארזי | צילום: דני מרון

 

הדר המשיך בעולם הכדורסל ואימן קבוצות בליגה הארצית ובליגת המשנה, בין השאר באשדוד, באר יעקב, הוד השרון ועפולה. בעונת 2012/13 שימש עוזרו של בראד גרינברג באימון מכבי חיפה, שזכתה באותה עונה בתואר אליפות. שתי עונות לאחר מכן קודם לעמדת המאמן הראשי של הקבוצה, תפקיד אותו נשא במשך שנתיים, במהלכן הגיע עם מכבי חיפה פעמיים לרבע גמר הפלייאוף. בין השנים 2017-2016 אימן את מכבי והפועל תל אביב. בעונת 2017/18 אימן את מוניצ'יפל קראיובה מהליגה הרומנית.

ואז חזרת הביתה לאישה ולשתי הבנות…

"כפיר ארזי פנה אליי. היה קליק מיידי, ומשם זה התחיל".

הקליק לא היה רק עם כפיר.

"יש בעיניי שני דברים עיקריים שאותם מצאתי בבאר שבע. מועדון עם תפיסת עולם שמשפיעה על החזון והארגון, ומצד שני, אווירה משפחתית, עם אופי והרבה חום. שילוב שאני אוהב – מקצועיות חדר הלבשה, ארגון, משפחתיות, קבלה של כולם את כולם".

איך אתה מסתדר עם הנסיעות?

"חלק מהשבוע אני בבאר שבע, לפחות 4-3 לילות. בתקופת ההכנה אנחנו מתאמנים פעמיים ביום, כל יום, עד למשחק הראשון. ואז, 3 אימוני בוקר ו-5 בערב. יחד עם זאת, יש לשחקנים יום חופש בשבוע, זה צורך פיזיולוגי. כמובן שיש גמישות בלו"ז, בהתאם לשינויים שנובעים מצרכים מקצועיים, פיזיולוגיים ועומס, ובשנה האחרונה גם קורונה ו'שומר החומות'".

מדברים הרבה על פילוסופיית המשחק של רמי הדר.

"ההתייחסות למשחק היא מבחינתי יותר ברמה של איך עושים ולא מה עושים. בהיבט המשמעת, יש סטנדרטים שאני דורש לעמוד בהם ולא מוותר. התפיסה המקצועית הבסיסית שלי – יותר פוזשיין (החזקת כדור). השנה זה הצליח לנו מאוד. כשיש התנפלת על הכדור, יש יותר שליטה וכנ"ל ביציאה להתקפה. אנחנו משקיעים בהיבט ההגנתי. הבסיס הפילוסופי שלי – הגנה לוחצת שתגרום לאיבודי כדור אצל היריב וריבאונד בהתקפה. אני רואה בהגנה חלק שהוא פחות תלוי כישרון, ויותר פיזי ומנטלי. זה מייצג את הצורה שבה אנחנו משחקים במשחק המעבר מההגנה להתקפה. אני מאמין שזו דרך שתביא אותנו לתוצאות".

הקשר שלך עם התקשורת הוא מאוד ייחודי.

"הייתה לי תקופה לא פשוטה כשאימנתי את מכבי תל אביב. ראיונות בתקשורת לא עושים לי את זה. נדיר שאני נותן ראיון".

יעוד עונה. טראוויס ווריק | צילום: דני מרון

 

מי מהשחקנים כבר סגור לעונה הבאה?

"אלי אבייב סגר השבוע, טראוויס ווריק תחת חוזה לעוד עונה, ולגבי נטע סגל הופעלה האופציה שהייתה אתו. לגבי ספנסר ווייז, אני מקווה שזה ייסגר. הוא שחקן חשוב במערך שלנו ואני רוצה אותו. כרגע מתנהל אתו משא ומתן".

החתימה אתך התעכבה מעט, לא?

"חתמתי כשהתנאים הבשילו. אמרתי עוד בסיום העונה שאני מקווה להמשיך. כשיש מקום טוב, ועובדים ביחד אחד עם השני – אני עם הבעלים, המנכ"ל, הצוות, אז אין סיבה להפסיק. אני נהנה כאן ומרגיש שמפיק מעצמי, מאוד מאמין בפרויקט שלנו".

מתי נראה שחקני נוער מקומיים בהרכב?

"יצא לי לצפות במספר משחקים של המחלקה הצעירה. יש תנופה בכמות הילדים, תחושה של אנרגיה. צריך להשתפר בתוצאות ולייצר יותר שחקנים לשלב הבא. המועדון בכיוון. מאז שהגעתי, רואים שיפור".

בדרך לליגה הארצית. נשות הפועל באר שבע

 

קבוצת הנשים החדשה עלתה ליגה.

"זה היה מתבקש. יש מועדון כדורסל אחד גדול בעיר, והוא חייב לתת מענה גם לנשים. זה פרויקט מעניין, עם הצלחה מיידית. אני מקווה שיהיה לזה המשך".

לסיום, מילה על הקהל?

"זה מה שעדיין חסר להשלמת התמונה. אני זוכר הרבה קהל בתחילת העונה הראשונה שלנו בליגת העל. חשוב שהכמות תהיה יציבה וקבועה. זה נהדר לראות 2,500-2,000 איש ביציעים. זה תהליך. בסופו של דבר, צופים הם בדרך כלל חבר'ה ששיחקו במועדון, ההורים שלהם, האחים. אני מאמין שאנחנו בכיוון הנכון".

כתבות נוספות

0

שכחו את קריית אתא

גם רוטציה קצרה אצל גיא גודס (בלית ברירה) הספיקה כדי לנצח את הרוטציה הקצרה של אורן אהרוני (מבחירה). בסיום 93:89, כשהאדומים מהדרום כבר הוליכו 64:72 ברבע האחרון. דאבל-דאבל לקריס בנקסטון, שראה עם חבריו את מרקוס בינגהם החיפאי שבר את שיא כל הזמנים בריבאונדים (27). בחמישי: חצי גמר גביע המדינה נגד הפועל ירושלים

ספורט7 במאי 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | עלו ליגה

כשנותר מחזור אחד לסיום העונה, קבוצת נערים א' של בני אלסלאם רהט הבטיחה את העפלתה לליגה הארצית. 0:3 לנערים ב' של מ.כ מיתר. משחק מרתק בליגה לנערים ג' דרום: מ.כ ערד הייתה בפיגור 3:0 מול מ.ס דימונה, הפכה ועלתה ל-3:4, ובתוספת הזמן ספגה שער שוויון

ספורט7 במאי 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה