ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"באתי בגלל הבלגן"

ספורט5 בנובמבר 2020    8 דקות
0

עזיבת אלונה ברקת, בעיות בגג אצטדיון "טרנר" ונגיף הקורונה. איתי בן זאב הגיע לנהל את הפועל באר שבע בתקופה המאתגרת ביותר של המועדון, והביא איתו יציבות. "זו שנה קריטית לעתיד של המועדון". אדוני היו"ר

"באתי בגלל הבלגן"
איתי בן זאב | צילום: קובי קנטור

אי שם בסוף מרץ אלונה ברקת הודיעה שהיא עוזבת את הפועל באר שבע. ענייני קיצוץ השכר, מאבק מול השחקנים וכעס גדול של האוהדים ליווה את הקובצה. מונה מפרק וכמעט ולא הייתם יכולים למצוא אוהד אחד של הקבוצה שהאמין ששמונה חודשים אחרי הפועל באר שבע תהיה בשלב הבתים של הליגה האירופית, עם גביע המדינה ביד.

מי שנמצא בתוך הקלחת ולפי גורמים במועדון הביא לייצוב המערכת הוא איתי בן זאב מנכ"ל הבורסה לניירות ערך שמונה ליו"ר הדירקטוריון לאחר עזיבת ברקת. בן זאב הגיע למועדון שנמצא בבלגן אטומי ובעצם "נקרא" אל הדגל על ידי ברקת, "לא רק שידעתי לאן אני נכנס ושום דבר לא הפתיע אותי, אלא שאם לא היה את כל הבלגן לא הייתי מגיע. בגלל הבלגן הגעתי" הוא מספר בראיון, "בכל ארגון, גם בחברה עסקית יש תקופות טובות ופחות טובות, בטח עם הקורונה. אלונה ראתה ראשונה והגיבה ראשונה על ההשלכות שיהיו לכדורגל ונוצרה סיטואציה לא נכונה למועדון. אני באתי כי רציתי לעזור במה שאני יכול דווקא כי קשה. זה לא חוכמה כשהכל הולך טוב לבוא. החוכמה זה להיות שם שקשה. רשת מחסני השוק זו דוגמה טובה שאומרת הכל. באים אנשים שהקימו אימפריה ורוצים להחזיר לקהילה, אומרים 'אני נותן חסות דווקא בתקופה הכי לא טובה שיכולה להיות', אז כשמדברים על קהילה ועל עזרה הדדית זה הדוגמה הטובה. מי שבא לפה בתקופה כזו צריך להגיד לו מילה טובה".

בן זאב לא הכיר יותר מידי את המועדון אבל הכיר את העיר ואת מה שהפועל באר שבע מסמלת עבורה, "אני חייב להגיד שהיה ברור לי מבחוץ שיש אנשים טובים במועדון. הכרתי תמיד באר שבעיים בחיים, אנשים ערכיים, חמים, שלא משנה כמה יעזבו את באר שבע יש להם חיבור לעיר הזו, חיבור שונה. לא נתקלתי בחיבור כזה. ראיתי גם את רוביק ואת באר שבע שהתפתחה, את אלונה שהפכה את המועדון לאימפריה שאני לא יודע אם היה אדם שהאמין לפני 10 שנים שזה מה שיהיה. אני זוכר את ההפסד בגמר הגביע נגד מכבי תל אביב, זה היה שובר לב, זה היה נראה אבוד. אז לצאת מזה ככה זה מראה על מועדון עם בסיס חזק".

הכל נכון אבל האמנת אז שאפשר לייצב את המערכת שנראתה מבולגנת?

"כשעשיתי את הניתוח ראיתי את השלב הניהולי של העסק. בסוף, עסק קם ונופל על הניהול שלו. לא הכרתי את אסי לפני כן אבל ידעתי שהוא נשמה טהורה. בגלל זה התנאי שלי  להגיע היה שהוא יישאר במועדון. ניהולית ידעתי שהמועדון יתפקד כמו שצריך בגלל אסי. קבוצת כדורגל שייכת לאוהדים במהות שלה. מועדון גדול חייב אוהדים. קראתי את הפוסט של כל האוהדים שאמרו אנחנו מאחורי ברדה מליקסון ואסי, ראיתי שכולם שמים את האגו בצד ושהם מאמינים וכשאתה רואה שיש לך קהל שאתה יכול לעבוד איתו, שיש לך שלישייה כמו אסי אליניב ומאור עם "גב" מאחוריהם, כשאתה מנתח ורואה שיש עם מי לעבוד אז אתה יוצא לדרך. בפן התקשורתי, ברור שמועדון שעובר טלטלה, חלקים בתקשורת מנצלים את זה, אבל כשמביאים מסרים ברורים יש עם מה לעבוד".

צמד חמד. אקולטסה ופשקיירה

בן זאב הוא מנהל, והוא מסתכל על הכדורגל מעיניים של עסק, של חברה, ויש לו ביקורת על ההתנהלות בכדורגל, "הכדורגל הישראלי עובד לא נכון כי חברה רגילה צריכה להרוויח כסףכדי לשלם לעובדים ושיישאר גם כסף לבעלים. הכדורגל הישראלי הוא עסק הפסדי, הקבוצות בישראל מפסידות כסף כמעט כל שנה, אלונה הביאה סדר גודל של 200 מיליון שקל בכל השנים שלה. זה היה ברור לי ששכר השחקנים שעמד על מעל 40 מיליון שקל לא הגיוני בגלל התקופה. יחד עם אסי האמנו שאפשר להגיע לקיצוץ של חמישים אחוז. הבנתי שיש גם סגל טוב לקבוצה. זה לא קבוצה שצריך להביא אליה  10 שחקנים חדשים. היה לנו משא ומתן קשה עם אלטון אקולטסה, כמה שבועות של משא ומתן. זה לא שאתה בא ואומר בסדר הם רוצים יותר ניתן עוד כסף. אלונה אמרה שהיא נותנת חמישה מיליון שקלים וזה מה שיש. לאלטון היו הצעות בכסף יותר גבוה. החיבור בקבוצה הביא את אלטון להסכים להישאר בפחות כסף והבלגים הסכימו גם לבוא לקראתנו. זה היה חשוב".

ובכל זאת, גם האוהדים לא האמינו לפני חצי שנה שבאר שבע תזכה בגביע המדינה ותעלה לליגה האירופית?

"כשהסתכלנו קדימה ראינו את הגביע, אמרנו קודם כל שגביע זה רק שני משחקים ושבש היא הטובה בין ה-4. ידענו שאם המערכת תירגע ותתפקד אז אין סיבה שלא ניקח את הגביע. באירופה ידעתי שאנחנו מדורגים ב-3 הסיבובים הראשונים ושעם קצת מזל אתה מגיע למשחק פליאוף שאתה יכול לעבור. לא לקחנו את אירופה בבנייה של התקציב, אבל מצבים מייצרים גם הזדמנויות ונערכנו מוקדם עם הזרים. גם הצלחנו להביא את סלליך וגם הבאנו יחסית מוקדם 3 שחקנים זרים וניצלנו את משבר הקורונה בדרום אמריקה להביא שחקנים טובים. יש אווירה שמחה וחדר הלבשה בריא שזה חשוב. אמרתי מההתחלה לאוהדים שבש תהיה קבוצה חזקה גם בעונה הבאה וזו היתה הנחת העבודה. זה נכון שלאוהדים היתה תחושה של פירוק אבל צריך לזכור שגם הכדורגל הישראלי חטף מהקורונה. זו שנה קריטית לעתיד של המועדון. היום, כשמסתכלים על המועדון, הוא לא כמו שהיה לפני כמה חודשים. עוד כמה חודשים שנצליח אז אנשים ירצו לבוא, להתעניין לקנות את הקבוצה כי הפועל באר שבע היא לא עוד מועדון,  זה מקום עם סיפור מיוחד".

אלטון אקולטסה. ויתר על לא מעט כסף כדי להישאר

 

בוא נדבר קצת על אירופה. קודם כל מבחינה כלכלית כמה זה באמת משפיע על הקבוצה?

"זה קריטי. את השנה נסיים בעודף תקציבי וקבוצות לא רגילות לסיים בפלוס. זה יעזור לעונה לאחר מכן, וזה בלי לדבר על הנקודות שכבר עשינו ובתקווה עוד נעשה. זה חשוב גם מבחינת דירוג עתידי. זה יעזור לדירוג של המועדון בשנים הבאות".

אחרי הגביע, בטח אחרי אירופה שמענו סוף סוף קצת גם מאלונה וגם ראינו אותה ביציע מול סכנין. החלו שמועות על חזרה שלה. יש לזה סיכוי?

" אלה הם חלומות של אוהדים. הכל שמועות. אין דבר כזה. אלונה אוהבת את המועדון ואכפת לה מהמועדון, עובדה שהיא זו שפנתה אליי בבקשה ונתנה את החמישה מילון שקלים. אבל אלה שמועות".

אין בעלים בהפועל באר שבע, אז מי מקבל את ההחלטה על שחקן כזה או אחר. אתה מעורב בכל מהלך?

"נבנה תקציב במסגרת חודשים מאי יוני יולי שכלל את מה אנחנו מסוגלים. ממש כמו חברה עסקית. מה התקציב לשחקנים זרים, הכל. יש את דודו עזריה ואליניב שעשו עבודה פנטסטית בסקאוטינג על זרים. מצאו זרים מכל מיני מקומות. אחרי שהצוות המקצועי ממליצים זה מגיע לאסי ואליי למשא ומתן ומי שבפועל מנהל את זה מול כולם זה אסי".

אמרת כבר בעבר שאתה מגיע לשנה. מה יקרה בעוד שנה? אתם מכוונים לרוכש? בעלות אוהדים?

"אני עומד בדעתי. להיות בעלים של קבוצת כדורגל מצריך ממך להיות אדם עשיר,  עולה המון כסף להחזיק מועדון כדורגל. לא קיבלתי אף פניה מאף אחד לקנות את המועדון ו??? ????? ?????? אני הגעתי לניהול המועדון שיהיה חזק, שיעבור טוב את התקופה בתקווה שאז יבואו רוכשים. אני מאמין שאם המועדון ימשיך בדרך הזו יהיו כאלה שיתעניינו. היום עם הקורונה, קשה לנהל עסקים, זו תקופה כלכלית מאוד מאתגרת. המקום שקשה בכדורגל הוא שעם כל הרגש והאהדה אתה יכול להתפתות ולהגיד אולי אני אביא אותו, אני אשקיע עוד קצת ולעבור את המסגרת התקציבית. בבאר שבע התנהלנו כמו חברה עסקית ולא סטינו מהתקציב הזה. במובן הזה זה דומה לניהול עסקים שמתמודדים עם האתגרים".

לסיום בן זאב נותן אמונה ואופטימיות לאוהדי באר שבע: "אנחנו מאמינים בקארמה טובה. מי שעושה טוב מגיע לו טוב. הכל מגיע בזכות המחשבה קדימה. גם עכשיו אני עם הפנים קדימה. עלינו לבתים? זה דבר אדיר אבל חושבים איך ממשיכים קדימה ומתפתחים".

 

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה