ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מלי ומריאנו

ספורט3 בספטמבר 2020    6 דקות
0

מרסלו מלי ומריאנו בריירו הם החתיכות האחרונות בפאזל של יוסי אבוקסיס. מי שמצפה לטכניקה הדרום אמריקאית יקבל בעיקר קשיחות ולחימה על המגרש, אבל גם את האיזון שהפועל באר שבע צריכה. צריך שניים לטנגו

מלי ומריאנו

בזמן שבקבוצות אחרות מספרים על קושי בהבאת זרים, בהפועל באר שבע הנחיתו אתמול שני ארגנטינאים, ובכך מילאו את מכסת הזרים שלהם לעונה שיהיו עם ניחוח לטיני. מרסלו מלי ומריאנו בריירו הגיעו בהשאלה לקבוצה של יוסי אבוקסיס ואמורים לתת לקבוצה את האיזון שהיא צריכה כל כך. לתת את הקשיחות במרכז המגרש, לשחרר עוד יותר את ז'וסוואה ממשימות הגנתיות וגם לתמוך התקפית.

למרות שבשנים האחרונות מעט ארגנטינאים הגיעו לשחק בליגה הישראלית, ליגת העל שלנו ידעה הצלחות וגם לא מעט כישלונות שהגיעו מהליגה בארגנטינה. רוברטו קולאוטי הוא כמובן אחד השמות היותר מוכרים ומוצלחים. החלוץ שכיכב במכבי חיפה ובמכבי תל אביב, הגיע מבוקה ג'וניורס, התחתן עם ישראלית ואפילו שיחק בנבחרת ישראל. גם פדרו גלבאן עשה קריירה מצוינת בישראל ומצד שני, ישנם גם כמה שחקנים שהגיעו ולא בדיוק הצליחו כמו דייגו קרוסה או אדגרדו אדינולפי, שני בלמים שהגיעו למכבי חיפה לאחר ששיחקו בראסינג וריבר פלייט ולא הרשימו, בלשון המעטה.

מרסלו מלי

השם המוכר יותר מבין השניים הוא מרסלו מלי. ככה זה כשאתה משחק במשך 3 שנים בבוקה ג'וניורס, אחת מקבוצות הפאר בכדורגל הארגנטינאי ובכלל. מלי, בן 28, התחיל את הקריירה שלו בקבוצת קולון וב-2014 נרכש על ידי בוקה ג'וניורס שם היה שלוש שנים. בתחילת הדרך שיחק יותר עד שעבר בהשאלה לספורטינג ליסבון שם לא שיחק, חזר לבוקה ומשם החל לנדוד ברחבי הליגה בארגנטינה.

אסטבן גרמוי, אוהד הפועל באר שבע, מנהל הדף "אולטראס ארגנטינה" ואוהד בוקה ג'וניורס שרוף, מספר על מלי: "הוא היה שלוש שנים בבוקה אבל הוא היה באחת הקבוצות הפחות טובות של בוקה בשנים האחרונות. אחרי עונה וחצי הוא יצא בהשאלה לספורטינג ליסבון ולא שיחק שם בכלל. כשהוא חזר לבוקה זו הייתה כבר בוקה אחרת, עם טבס שחזר ולקח אליפות וכבר לא היה לו מקום בסגל הרחב. הוא נמכר לראסינג בסכום יחסית גבוה ושיחק שם קצת אבל שוב הגיע בשנה שראסינג בנו קבוצה לאליפות והוא לא השתלב שם. בשנה האחרונה הוא יצא להשאלה בסנטרל קורדובה העולה החדשה. זו קבוצה שמגיעה באמת מאזור נידח, קבוצה חדשה שאספה שחקנים מכל מיני מקומות. קבוצה שעלתה ליגה עם שחקנים מקומיים וכדי לשרוד בליגה הביאה שחקנים שלא מצאו את עצמם במקומות אחרים. שם לדעתי הוא איבד את מה שהביא אותו לבוקה והיה חייב לצאת מארגנטינה".

בכתבה שפורסמה בעיתון Ole הארגנטינאי על 20 הפלופים של בוקה ג'וניורס, עולה שמו של מלי שכאמור לא השאיר חותם בבוקה, "זה באמת חוסר מזל, כי הוא הגיע באמת לקבוצה לא טובה", אומר גרמוי. "הביאו אותו כי הוא שחקן ארגנטינאי קלאסי. אחד שנותן הכל במגרש. עד היום, אם תשאל בארגנטינה על מלי, יגידו לך שזה שחקן שלא מפסיק לרוץ 90 דקות. נותן את הכל במגרש. כל משחק עולה עם מוטיבציה כאילו זה המשחק הראשון בקריירה. זה גם מה שהוא יביא להפועל באר שבע, ואני חושב שבליגה שלנו זה יתרון גדול. הוא מה שנקרא 50-50 או כמו שבארגנטינה אוהבים להגיד שחקן מספר 8. מצד אחד הוא מאוד קשוח באמצע המגרש. הוא יודע לחת כדורים טוב, הוא נלחם ולא מפסיק לרוץ. הוא משחק מאוד חזק. נכנס להמון גליצ'ים, חלק באמת מסוכנים. בארגנטינה זה עובר כי ככה הכדורגל שם אבל לא בטוח שזה יעבור בישראל. יש לו בעיטה טובה מבחוץ אבל אי אפשר להשוות אותו לשחקן כזה או אחר בישראל. הוא לא יודע להוביל כדור אבל בשביל זה יש את ז'וסוואה. הוא יילחם בשבילו ויידע להשתלב גם בהתקפה. אני חושב שלכדורגל פה הוא מאוד מתאים והוא יצליח".

מרסלו מלי | צילום: באדיבות מועדון הכדורגל ראסינג

מריאנו בריירו

מריאנו בריירו בן ה-25 הוא השם הפחות מוכר, למרות שהוא עצמו היה חלק מסגל נבחרת ארגנטינה עד גיל 20 ואפילו שיחק בכמה משחקים, אמנם בטורניר בתוך דרום אמריקה, אבל במדינה שמייצרת כל כך הרבה כישרונות צעירים, להגיע לנבחרת הצעירה אומר עליך משהו. "בריירו דווקא התחיל טוב את הקריירה. הוא היה בראסינג ועבר בהשאלה לדפנסה חוסטיטו. מי שלקח אותו היה עוזר המאמן של סמפאולי, מאמן הנבחרת במונדיאל. הם נתנו עונה מצוינת והוא שיחק שם בעיקר כבלם השמאלי במערך של 3 בלמים יחד עם עם ליסנדרו מרטינז שמשחק היום באייאקס . הוא היה טוב אבל כל פעם שהוא חזר לראסינג הוא לא מצא את עצמו. הוא שחקן טוב שיכול לשחק כקשר אחורי או בלם במערך של שלושה בלמים. אם באר שבע מקווים שהם מקבלים תואם אוגו, אז הוא לא, גם בממדים שלו, למרות שהוא גבוה, הוא לא אוגו. לדעתי הוא ישחק כקשר אחורי אבל אבוקסיס אוהב מערך של שלושה בלמים, והוא מאוד מתאים למערך כזה".

גרמוי אגב, כבר מתכנן לשניים קבלת פנים כדי שירגישו בבית, שלדעתו זה הדבר הכי חשוב שישפיע על היכולת שלהם במגרש: "אני מקווה שההתאקלמות שלהם תהיה טובה. צריכים להבין שאלה שני שחקנים שהתנדנדו כל פעם בין הקבוצות. לא רצו להמשיך ולהסתובב בין קבוצות קטנות בארגנטינה. הם מגיעים גם לעיר שמלאה בארגנטינאים, וזה יעזור להם. אני אוהב את הרכש ואת הבנייה של הפועל באר שבע. הפורטוגלים יחד עם הארגנטינאים זה משהו שיכול להתחבר. אם הם יתאקלמו הם שני שחקנים שיכולים מאוד לשדרג את הפועל באר שבע, בעיקר מלי. הרבה זמן לא היה ארגנטינאי אמיתי בישראל. ושניהם מה שנקרא ארגנטינאים אסלים, מגיעים מהליגה. גם החלוץ אגודלו שיחק בארגנטינה, ככה ששפה משותפת תהיה".

גרמוי גם מזכיר שמלי ובריירו מגיעים לא בכושר לאחר שלא שיחקו ממרץ:  "בגלל הקורונה אין משחקים ממרץ. הם גם לא ממש התאמנו, בטח לא עם הקבוצות. ראסינג חזרה להתאמן לפני פחות מחודש, ככה שהם בטח לא בכושר, אבל אני מאמין שייכנסו מהר לעניינים".

מריאנו בריירו | צילום: באדיבות מועדון הכדורגל ראסינג

כתבות נוספות

0

ירוחם ושגב שלום סיימו את העונה

ליגה ב': מ.כ שדרות תארח את מכבי נתיבות במבחן העלייה הראשון לליגה א'. הפועל ירוחם סיימה את הפלייאוף העליון במקום האחרון, שגב שלום מקום אחד מעליה. מכבי ב"ש מצטרפת

ספורט26 באפריל 2024    דקה אחת
0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה