ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ההגנה הכי טובה היא ההתקפה

ספורט28 בספטמבר 2019    5 דקות
0

בהפועל באר שבע חיפשו חלוץ עד לרגע האחרון של חלון ההעברות, כשברקע ישנם לא מעטים שטוענים כי ההתקפה של הקבוצה לא מספיק טובה > מנגד, בן שהר ונייג'ל האסלביינק המושמצים, ענו לספקנים במחזורים האחרונים עם שלושה שערים כל אחד, מתוך 8 של הקבוצה הכי פורייה עד כה בליגה

ההגנה הכי טובה היא ההתקפה
האסלביינק ושהר | צילום: דני מרון

מה לא אמרו העונה על ההתקפה של הפועל באר שבע. אמרו שיהיה קשה להם להבקיע שערים, שבן שהר הוא החלוץ היחיד בסגל, שהוא מחמיצן בדיוק כמו נייג'ל האסיילביינק שלא מביא מספרים. האוהדים התחילו להאמין, הפרשנים הגבירו קצב וגם בקבוצה עשו הכל כדי לעבו את ההתקפה. "באר שבע חייבת חיזוק בהתקפה", כולם דקלמו. אלא שחלון העברות נסגר, החלוץ הספרדי שפתח את העונה כבר חזר בחזרה לספרד ובמקומו לא הגיע אף אחד.

"חיפשנו שחקן שיכול לשדרג אותנו ולא מצאנו, אז לא רצינו להביא סתם", הסביר המאמן ברק בכר. "יש לנו מקום לזר ועדיין אפשר להביא שחקן חופשי ואם לא, אז בינואר אפשר להביא. אבל יש פה סגל טוב ובסיס טוב ואנחנו צריכים להאמין במה שיש ולהפיק את המקסימום ממה שיש", סיכם המאמן והוסיף: "איך אפשר לשדרג כל הזמן"?

משחק פשוט

"שיחקנו ארבעה משחקים והבקענו שערים. אם המועדון צריך להביא חלוץ, יביאו חלוץ, אבל בינתיים אנחנו מראים שאנחנו יכולים לעשות את זה עם הסגל שיש לנו", אמר נייג'ל האסלביינק לאחר המשחק מול הפועל תל אביב. ההולנדי שהבקיע כבר משחק שלישי ברציפות לא מבין את הביקורת סביב ההתקפה של הקבוצה, כי מבחינתו הכדורגל זה משחק פשוט: "אם מגיעים להרבה מצבים, מבקיעים שערים".

יתרה מכך, איך אפשר בכלל לבוא בטענות להתקפה של הקבוצה שהבקיעה הכי הרבה שערים בליגה עד כה העונה (8), כשהאסלביינק ושהר חתומים על שישה מהם ואת השניים האחרים הבקיעו ג'ימי מארין ושער עצמי של בית"ר ירושלים.

נייגל האסלביינק. בכושר | צילום: זאב דיקמן

"אני מרגיש יותר טוב ממשחק למשחק, אני מרגיש חד ומקווה שגם הגולים ימשיכו לבוא ויבואו יותר", אמר בן שהר שהבקיע את הראשון שלו מול אשדוד והרגיש שהכל "נפתח לו". מול הפועל תל אביב הוא כבר הכפיל את התפוקה.

"בן שהר הוא חלוץ של הפועל באר שבע כבר שנה חמישית והוא תמיד הוא נותן את המספרים שלו", הגן עליו בכר. "גם כשהייתה לו תחרות, הוא תמיד ידע להוכיח את עצמו. הוא עובד קשה באימונים והוא אחד השחקנים היותר מקצוענים שאימנתי וזה ייאמר לזכותו. הוא תמיד שואף להתקדם ולעבוד קשה".

יכול להיות שהעובדה שנשארת עם חלוץ טבעי אחד בסגל תעזור לביטחון של בן שהר?

"כרגע זה הסגל שיש ואנחנו שלמים איתו ונפיק את המקסימום ממה שיש. הוכחנו שיש לנו קבוצה טובה השנה, שיכולה לנצח גם קבוצות טובות באירופה, אז בטח שגם בליגה. יש לנו גם את זריהן ואת ספורי שיכול לשחק חלוץ ויש לנו גם את חנן ממן ועוד שחקנים שיכולים להצטרף להתקפה. התפקיד שלי הוא להפיק את המקסימום".

בן שהר. מרגיש חד | צילום: דני מרון

"ההבדל הוא בקבוצה"

אז מה השתנה? "אני אותו בן אדם", ענה האסלביינק. "ההבדל הוא בקבוצה. כולם עוזרים לי וזה חלק מהעבודה וחלק מהקבוצה. אבל הגעתי העונה בכושר יותר טוב מהעונה שעברה", הוא הודה.

"האסלביינק עכשיו בתקופה טובה והוא התחיל את העונה בצורה פנטסטית, אבל בהרבה משחקים בעונה שעברה הוא לא היה", מנתח חלוץ העבר האגדי של הפועל באר שבע, אלי וויצמן. "זו עונה ארוכה ויש פציעות, אז אין סיבה שלא יחשבו להביא חלוץ, אבל רק חלוץ שישדרג".

לדבריו של וייצמן, "בכל מקרה כרגע אין שחקן זר ובינתיים הם מוכיחים את עצמם. בן שהר, כמה שמדברים עליו שהוא לא טוב, נותן כל שנה את אותם המספרים. לדעתי אם לא מביאים שחקן ברמה מעל הליגה, אין טעם להביא. לא מביאים שחקן זר כגיבוי לבן שהר, הוא צריך להיות יותר טוב ממנו".

"לא מביאים שחקן זר כגיבוי". אלי וייצמן | צילום: ארכיון "שבע"

גם שלומי ארבייטמן, לשעבר בהפועל באר שבע, מסכים: "אני חושב שבקבוצה שרוצה להתמודד למעלה, תמיד צריך שיהיה סגל איכותי וטוב. קבוצה שרוצה לרוץ חזק צריכה שתהיה תחרות בריאה. יחד עם זאת, תמיד כשרוצים להביא חלוץ ובבאר שבע זה כבר נהיה נפוץ שכל חלון העברות רוצים חלוץ חדש, בן שהר בא ופורע את השטרות. הוא שקט, לא מדבר הרבה, אבל עולה על המגרש ותמיד עושה את העבודה. אסור לשכוח שגם מליקסון חסר ואם יביאו חלוץ זה יכול לפגוע בהרבה שחקנים מסביב. אני חושב שבן שהר צריך לשחק כל משחק. גם בתקופה פחות טובה, כי כשהוא עולה, הוא נותן את התפוקה שלו".

בן שהר חייב לשחק. ארבייטמן | צילום: דני מרון

וייצמן: "בן שהר הוא שחקן מאוד מבלבל. הוא לוקה בטכניקה וצריך הרבה מצבים בשביל לעשות את הגולים שלו, אבל הוא מגיע למצבים ונותן גולים בגלל התנועה שלו. זה הפלוס הכי גדול שלו. אנשים רואים רק את ההחמצות אבל לא מבינים שזה לא פשוט להגיע למצבים האלה. עדיף חלוץ שמחמיץ הרבה אבל נותן את הגולים שלו, מאשר חלוץ שמנצל כל מצב אבל מבקיע פחות. בסוף, בשורה התחתונה, הוא נמדד בגולים".

כתבות נוספות

0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת
0

זה שיודע לשאול, וגם לענות…

ניר ברד בראיון מסכם לעונה מאתגרת שמסתיימת בעליית ליגה: על הפרידה מברנדו גרסיה ז"ל ב-שבעה באוקטובר, בניית הסגל על שחקני בית והתקוות לעתיד. במקרה שלנו, ברד זו ברכה ולא אחת מ-10 המכות

ספורט24 באפריל 2024    7 דקות

כתיבת תגובה