ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

בלעדי: גילי סספורטס: "אם היה משהו, לא היו משחררים אותי מהמעצר"

ספורט27 באוגוסט 2019    8 דקות
1

כך אומר ל"שבע" שחקן העבר של הפועל באר שבע שנעצר בחשד שהיה חלק מכנופיית התפרצויות לדירות, וששוחרר למעצר בית של חמישה ימים. "לא הבנתי מה רוצים ממני. אני רוצה רק שקט. כשראיתי את השם שלי בתקשורת השתגעתי"

בלעדי: גילי סספורטס: "אם היה משהו, לא היו משחררים אותי מהמעצר"
גילי סספורטס. "אני לא מכיר את האנשים האלה" | צילום: באדיבות המשפחה

גילי סספורטס (48), שחקן העבר של הפועל באר שבע, שנעצר ביום רביעי האחרון, ביחד עם שלושה אנשים נוספים מבאר שבע, בחשד להשתייכות לכנופיית פורצים שפעלה בדרום הארץ, שוחרר אמש (שני), למעצר בית של חמישה ימים.

"שוחררתי למעצר בית ולא עליתי בכלל לדיון בבית משפט", מספר סספורטס בראיון בלעדי ל"שבע", על תחושותיו וכל מה שעבר עליו בימים האחרונים. "לקחו אותי ביום ראשון בלילה לחקירה וביום שני בבוקר לחקירה נוספת במשטרת אשדוד ואז החליטו לשחרר אותי למעצר בבית של חמישה ימים, עד ליום שישי. אני חתמתי על זה, בלי ערבות כספית".

גילי, עוד פעם השם שלך בכותרות…

"כשהבלשים הראו לי בחקירות את כל הפרסומים בתקשורת שרשמו שגילי סספורטס, שחקן העבר נעצר, הייתי המום מהדבר הזה. כשראיתי את השם שלי בתקשורת, השתגעתי".

תספר מה עבר עלייך?

"שבוע חקרו את זה. במעצר, בקושי ישנתי ועצמתי עין. אין לי כוחות לדברים האלו. אני רוצה להיות עם המשפחה, הילדים שלי נפגעו מהסיפור הזה".

ומה היה במעצר?

"שבוע לא נתנו לי להוציא אפילו שיחת טלפון מהמעצר, ולא נתנו לאף אחד להיכנס אליי, למעט העו"ד שייצג אותי מהסנגוריה הציבורית. השוטרים התקשרו לאחי, רק שיביאו לי ציוד למעצר".

איך כל הסיפור הזה קרה?

"המשטרה טוענת שנסעתי במונית שלי לאשדוד, והייתי באזור כשנפרצה שם דירה, ושאני קשור לפריצה הזאת בטענה שהסעתי את האנשים שפרצו. אני לא מכיר את האנשים האלו בכלל. אין לי שום קשר איתם. אמרו לשופט שיש מידע חסוי, שבגלל זה נעצרתי. אני הבנתי שהחשודים בכלל נתפסו באותו הלילה עם ציוד גנוב ברכב אחר. אני לא מבין מה זה קשור אליי בכלל. באו לבית של אחי שאני גר אצלו, באו כל הבילוש והמשטרה של באר שבע כאילו זה רצח, ולקחו אותי ב-2 בלילה לתחנת המשטרה באשדוד. אתם לא מבינים מה עברתי".

ואיך התנהגו אלייך במשטרה?

"בתחנת המשטרה של אשדוד השוטרים הכירו אותי. עוד מכירים אותי. אמרו לי 'איזה שחקן היית'. שיחקתי שנתיים באשדוד (סספורטס עלה ליגה בזמנו עם הפועל אשדוד א.ג). דווקא התנהגו אליי יפה שם במשטרה".

גילי סספורטס כשחקן. אחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל הישראלי | צילום: ארכיון "שבע"

 

"עצור בכלא הדרים בחדר עם ג'וקים"

ופתאום אתה שוב עצור…

"הייתי עצור בכלא הדרים עם אדם נוסף בתא. נתנו לי לצאת רק שעה ביום. הייתי סגור 24 שעות בחדר. אוכל זה לא אוכל, בחדר היו ג'וקים. אל תשאלו מה עברתי".

ולא פרצת לשום בית?

"כלום. אני לא זזתי מהמונית. במשטרה הראו לי סרטון שרואים את המונית שלי נוסעת ונכנסת לרחוב באשדוד להוריד את הנסיעה. אמרתי להם 'מה אתם רוצים? מה עשיתי לא בסדר'?. אז הם אמרו לי שחזרו אליי למונית אנשים שלקחו רכוש גנוב, אז אתה שותף בזה. שבוע רצוף ככה חקירות. ואני מראה להם וגם רואים במונית, רואים הכל".

ומי אלו האנשים האלו בכלל?

"לא יודע. לא מכיר אותם, וגם לא לקחתי את הנסיעה הזאת".

החקירה הייתה קשה?

"אני נתתי עדות והכל. עניתי על הכל ואת כל האמת. הם טענו שאני משקר. הייתי בטוח שאחרי החקירה של יום שני בבוקר לוקחים אותי לדיון נוסף בבית משפט, פתאום נכנס שוטר ואמר לי שאני משוחרר למעצר בית. אני ידעתי שאין כלום נגדי, כי לא עשיתי כלום".

האשימו אותך גם במקרים אחרים של פריצות?

"בהתחלה אמרו שאני מעורב ב-6 מקרים של פריצות. איזה 6 אני לא יודע. אמרו לי שהייתי באזור של הפריצות עם המונית שלי".

ואתה לקחת במונית את האנשים שפרצו?

"אני לא קשור". סספורטס | צילום: ארכיון "שבע"

"לא. אני לא קשור בכלל לפורצים. לקחתי במונית שני אנשים אחרים, מתחנה מרכזית בבאר שבע לאשדוד הלוך חזור. אותם אנשים רצו להשכיר דירה באשדוד ובדקו שם כמה בתים. הסתובבתי איתם באשדוד. הם שילמו לי מראש 600 שקלים, ולקחו אותי לכל מיני כתובות באשדוד ורחובות שאני לא מכיר אותם. במשטרה טענו שאותם אנשים שפרצו באו איתי במונית לאשדוד. טענו שיש אנשים שאמרו שהם באו בריצה אליי למונית, אבל זה לא נכון. לא היה דבר כזה. חזרו אליי בהליכה שני האנשים שלקחתי ולא הפורצים. עוד הסתובבנו ונסענו עוד".

ו-6 פעמים לקחת את אותם אנשים…

"במשטרה טענו ככה. אבל הם התמקדו איתי במקרה אחד באשדוד, איפה שראו את המונית. זה מה שהראו לי גם בסרטון".

וזאת המונית שלך?

"זאת המונית שאני עובד עליה. הכי מצחיק שבאותו היום במקרה לפני שבועיים, התקשר שוטר לבעל המונית, כי המונית לא שלי, ושאל אותו מי היה הנהג? אני התקשרתי לבד למשטרה ושאלתי אותם אם הם חיפשו אותי ויש בעיה, ואם רוצים שאני אבוא. אמרו לי שלא צריך והכל בסדר. אם נצטרך אנחנו נתקשר אלייך".

ומה אומרים החשודים בפריצה?

"הם שומרים על זכות השתיקה. הם לא מדברים מילה. הבנתי שמעצרם של שלושת החשודים האחרים הוארך עד ליום ראשון".

"מי שראה אותי משחק אמר שהייתי יותר טוב מיוסי בניון"

סספורטס, גרוש ואב לשלושה ילדים, שתי בנות ובן. היה לפני כשלושה עשורים אחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל הישראלי. הוא גדל בהפועל באר שבע, ובשנת 1987 וכשהיה בגיל 16 וחצי בלבד, ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של הפועל באר שבע, במדיה שיחק במשך שבע שנים.

סספורטס גם כיכב בנבחרות הצעירות של ישראל וכבש במדי הנבחרת את שער הניצחון מול בלגיה (0:1), שהעלה את ישראל לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה לנערים. משם המשיך לככב בנבחרות הנוער והאולימפית של ישראל. "מי שראה אותי משחק אמר שהייתי יותר טוב מיוסי בניון", ציין סספורטס בראיון לעיתון "שבע", בשנת 2011.

הקריירה שלו נעצרה לאחר שהורשע בשנת 1993 בהיותו שחקן פעיל, בפרשת תקיפה מינית של צעירה בת 13 וחצי בפארק בשכונה ה' בבאר שבע. בית המשפט גזר עליו בזמנו חצי שנה מאסר בפועל ושנה על תנאי, אך הוא ישב בסופו של דבר חודשיים בכלא. בזמנו הוא הסתבך גם בפרשיות נוספות. "אחת הטעויות שעשיתי היא שנכנסתי להימורים", הוסיף סספורטס. בהמשך הוא הסתבך שוב כאשר בשנת 2012 נעצר בחשד לגנבת טלפונים ניידים וארנקים בבתי ספר בכפר סבא.

סספורטס (משמאל) בימים טובים יותר. עם קלאודיו דיקסטרה | צילום: ארכיון "שבע"

 

גילי, מה הרגשת השבוע באותם רגעים ששוב עצרו אותך?

"לא הבנתי מה רוצים ממני. עברתי הרבה בחיים שלי ומכירים את כל ההיסטוריה שלי. אין לי כוחות לזה. אני רוצה לעבוד בכבוד ולהיות עם המשפחה. אני רוצה רק שקט. כל כמה שנים בום, גילי סספורטס. בסדר, די נגמר, תנו לי לחיות בשקט. אני מרגיש בטראומה. כואב לי רק על המשפחה שלי. הבת שלי התחתנה לפני חודשיים, ועכשיו היא כועסת עליי".

תסביר איך כל הזמן באים רק לגילי סספורטס?

"זה ביש מזל. אין לי תשובה לדבר הזה. מה אני יכול לעשות עם זה. נכון, למה אני ולא נהג מונית אחר? אין מה לעשות. זה המזל שלי. אבל עובדה ששחררו אותי. המונית שלי הייתה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. המשטרה פנתה אליי רק בגלל המספר של המונית. אני לא יודע למה תמיד באים רק עליי. מוציאים רק את השם שלי. שחקן כדורגל מלפני 30 שנה. לא נעים כבר לי מאחים שלי והמשפחה, ובייחוד מהילדים שלי".

כמה הסיפור הזה עשה לך נזק?

"אני עובד במונית וחי חיים רגילים. עד שטיפה נרגע מכל הסיפורים והשטויות שעברתי פעם, הרבה שנים היה בסדר – פתאום באה המכה הזאת עכשיו. אחים שלי קיבלו עשרות טלפונים ששאלו אותם מה קרה עם גילי, עוד פעם בלגאן. אז הם הסבירו לכולם בזמן שהייתי עצור שהכל בסדר. אם היה משהו לא היו משחררים אותי מהמעצר".

מה הלאה?

"נמשיך לעבוד כרגיל ונחזור לחיים רגילים. שבוע רצוף חקרו אותי וראו שאני דובר אמת".

יצוין, כי חקירת המשטרה עדיין נמצאת בעיצומה וגילי סספורטס עדיין נחשב מוגדר כחשוד, אולם במשטרה הסתפקו במעצר בית.

כתבות נוספות

1

זרק את ההולטר והניף את הגביע

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות
0

צעירים ושערים | מה נשתנה?

קבוצת הנוער של הפועל ב"ש צירפה לראשונה העונה שלושה ניצחונות, וחניכיו של גל ברשאן מתרחקים מהקו האדום. 2:2 לנוער מכבי עם המוליכה. נערים א' של הפועל חזרו לנצח. נערים ב' של מ.ס דימונה התאוששו מההפסד לאשקלון עם עשר מכות לרשת של צעירי רהט. חמישה מי יודע? – תשאלו את שתי קבוצות נערים ג' של מכבי ב"ש

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • גל
    הוא באמת היה טוב יותר מיוסי בניון

    שיחקתי עם גילי 3 שנים הוא היה צוציק של גיל נערים שהעלו אותו לנוער בגלל הכישרון שלו שהיה עצום וגדול. יחד לקחנו 2 תארים באותה עונה הראשונה שבה עלה לנוער. אליפות המדינה עם בועז מאור וגביע הפועל.(אז היה מפעל של גביע הפועל) חבל כי באמת הוא היה כישרון נדיר.