ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"הישרדות: בחזרה מאי המתים", גרסת הפועל ב"ש

ספורט3 במרץ 2019    8 דקות
0

הכל הולך הפוך העונה בהפועל באר שבע > שחקני רכש שהגיעו במטרה לסייע לקבוצה לזכות באליפות רביעית ברציפות, לא מטביעים חותם > לעומתם, שחקנים שבמועדון חשבו להיפרד מהם, מצילים את העונה של האלופה היוצאת, ומובילים אותה לפלייאוף העליון

"הישרדות: בחזרה מאי המתים", גרסת הפועל ב"ש
זריהן, צדק, אוגו וקבהא. לא ממש בנו עליהם בינואר | צילום: דני מרון

בדרך כלל, סגל רחב משמעותו עומק בקבוצה, או במילים אחרות כאב ראש בריא למאמן ברק בכר, שבעונות הקודמות ידע לנהל אותו ביד רמה. עד העונה, בבאר שבע אהבו להתהדר בכך שיש להם סגל רחב ואיכותי – "שני שחקנים בכירים שמתחרים על כל עמדה".

השנה, וככל שהעונה התפתחה, גילו באלופה שיש להם סגל רחב מידי, אך תחרות על כל עמדה, ממש לא קיימת. יחד עם זאת, לא פחות מ-32 שחקנים שותפו העונה בהפועל באר שבע, במסגרת משחקי ליגת העל ואם נוסיף לכך את מיכאל אוחנה שיחזור בקרוב ואת דודו גורש, יאניס אנסטיס, וובה בראון וטוני וואקמה ששיחקו בקבוצה עוד העונה, במסגרות אחרות, הרי שניתן להרכיב מהפועל באר שבע שלוש וחצי קבוצות שונות. לכולן אפילו יש שוער.

נייג'ל האסלביינק, אריק סאבו ואוהד לויטה. מי הרכש המשמעותי? | צילום: הפועל באר שבע

בעונה הנוכחית, מספר השחקנים הרב שמקבל דקות העונה, מראה בדיוק ההיפך, שבסוף פברואר, בכר עדיין מחפש את ההרכב שיכול לצאת איתו למלחמה. למעשה, אם מסתכלים על הרכבי הקבוצה מתחילת העונה, מגלים, שפחות או יותר, באמת שיחקו בליגת העל במדי באר שבע, שלוש קבוצות שונות – הקבוצה של דיע סבע והאסלביינק בתחילת העונה, הקבוצה של מליקסון וסאבו עד לא מזמן, וקבוצה אחרת, זו שמנצחת במחזורים האחרונים, הקבוצה של חנן ממן וניב זריהן.

המדיניות: אין מדיניות

על כך שבבאר שבע של העונה אין דרך, כבר כתבנו וחשבנו שראינו הכל. יחד עם זאת, חלון ההעברות של ינואר, עושה רושם שטרף את הקלפים פעם נוספת, כשלמעשה הרכש של הנשיאה אלונה ברקת והמאמן ברק בכר, הוא בכלל שחקנים שהיו פה והראו להם את הדרך החוצה. קווין טאפוקו ובן תורג'מן לעומת זאת, שני שחקני הרכש היחידים שהגיעו לקבוצה בחלון האחרון, בכלל לא משחקים במשחקים האחרונים.

במקרה של הקשר הצרפתי, שהגיע לבירת הנגב אחרי מאבק מתוקשר על שירותיו עם בית"ר ירושלים, בבאר שבע קיוו שמדובר ביורש של ג'ון אוגו שצפוי לעזוב בסוף העונה. עם הגעתו של טאפוקו מחדרה, היו גם כאלה שפינטזו על שלישיית קישור אימתנית שכוללת אותו, יחד עם הניגרי הבינלאומי ואריק סאבו. בפועל, טאפוקו ואוגו ראו דשא בו זמנית רק במחצית אחת העונה, במשחקו הראשון של הצרפתי במדים האדומים, בהדחה מול נתניה בגביע המדינה.

בן תורג'מן. נרכש כדי להיות ביציע? | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

יתרה מכך, למרות שהצרפתי אמור להיות העתיד של הפועל באר שבע ולמרות שאוגו, שלא מזכיר את היכולת מהשנים הקודמות כבר עם רגל וחצי מחוץ למועדון, בשני המשחקים האחרונים, טאפוקו שהיה באנקר עד כה מאז הגעתו, הפך לשחקן ספסל וכלל לא שותף. אוגו בהרכב כמובן.

כמו טאפוקו, מול חדרה, שחקן הרכש השני בינואר, בן תורג'מן שהגיע מבני יהודה, היה אמור לשחק. תורג'מן שהגיע רק כגיבוי, לא היה צפוי לקבל דקות משמעותיות בבאר שבע, אלא רק אם המגן השמאלי הקבוע, אורן ביטון, פצוע או מורחק. יחד עם זאת, לאחר תצוגת הנפל של ביטון מול בית"ר ירושלים, החליט בכר לספסל אותו. באימונים תורג'מן אף תורגל בהרכב, אך במשחק הוא בכלל לא היה בסגל ומי שפתח בעמדת המגן השמאלי הוא הבלם חאתם אלחמיד.

"אני עושה מה שאני רואה לנכון לאותו משחק", הסביר בכר בסיום. "חשבתי שבמשחק הזה המאצ'אפ של אלחמיד מול השחקן המהיר שלהם בקו, זה מה שצריך, ואני שמח שחאתם עשה משחק טוב מאוד".

אם כך, נשאלת השאלה, למה הביאו את תורג'מן מלכתחילה? אם לא חושבים שהוא מספיק טוב להחליף את אורן ביטון מול חדרה, אז מול מי כן?

השמאל החדש? חאתם אלחמיד | צילום: דני מרון

הישרדות

תורג'מן וטאפוקו הם לא סיפור העונה, הם רק פרק קטן בספר שייכתב על עונת 2018/19, שממחיש את הזיג-זג של האלופה היוצאת בתהליך קבלת ההחלטות שלה. הסיפור של העונה הוא סיפור הישרדות, בו השחקנים הראשיים כבר הודחו מהמשחק ועכשיו, פתאום, חזרו מ"אי המתים".

פתאום, השחקנים שמובילים את הקבוצה, שחקני ההרכב, הם אותם שחקנים שקיבלו הודעה שהם לא בתכניות, או שחקנים שחיפשו להם מחליפים, כשהבולט שבהם הוא מרואן קבהא. למי שתוהה, זה אותו קבהא שטעה מול מכבי תל אביב, שהחמיץ פנדל בהדחה מהגביע, שהוחלף פעמיים בדקה ה-30 וקצת והיום הבאנקר של ברק בכר.

חנן ממן למשל, שיובש על הספסל בתחילת העונה, נהנה ממכירתו של דיע סבע והפך לשחקן הרכב שכובש ומבשל במחזורים האחרונים, כשמול חדרה הוא אחראי על האסיסט בשני השערים. לצידו ניתן לראות את חן עזרא שכמה חודשים לא היה בסגל, אך פתח בהרכב מול בית"ר ירושלים ונראה טוב, כשרק חוסר מזל באימון בו שבר את ידו, גרם לו להיעדר מול חדרה. קחו לדוגמא גם את בן שהר שלא הפסיק להחמיץ ונראה חסר ביטחון לגמרי, לאחר שגם בקיץ וגם בחלון ההעברות בינואר חיפשו לו מחליף. בשני המשחקים האחרונים, שער ובישול לשהר.

סאבו. פעם היה באנקר בהרכב | צילום: דני מרון

לצד כל אלה, ניצבת תעלומת ניב זריהן. אם צמד מול בית"ר ירושלים הוא משהו שהתרגלנו אליו ואחריו כלום, אז הגיע המשחק מול חדרה וזריהן שוב כבש, לראשונה באדום, שלא מול הקבוצה מהבירה. "רשמנו בטופס בית"ר חדרה, אז הוא נתן גול", צחק המאמן. "הוא עובד מאוד קשה ואני שמח שהוא מביא את האיכויות שלו. הוא יכול להיות יותר טוב, אבל אנחנו נשפר אותו תוך כדי שערים וניצחונות", הסביר בכר. אם כך, איפה זריהן היה עד היום? לא עבד קשה?

ומה עם דור אלו שקיבל כמה דקות, היה בסדר ופתאום לא בסגל? או תומר יוספי, שהיה מצוין מול מכבי חיפה, זאת אחרי שהתקבלה החלטה לשתף שחקני בית? האם התקבלה בינתיים החלטה אחרת? ומה עם החלוץ עדן בן בסט שמחזיק במאזן אימתני של שער ליגה אחד? הוא כבר היה סגור בהפועל תל אביב, אחרי זה לא שותף ומול חדרה מחליף שלישי. האם זה אומר שבשבוע הבא הוא פותח בהרכב?

זריהן. התחיל להבקיע | צילום: דני מרון

לא חסרות דוגמאות למדיניות הלא ברורה של באר שבע העונה. אך אם חשבתם שהריב התקשורתי בין שיר צדק למועדון, היא הבולטת שבהן, תחשבו רגע על נייג'ל האסלביינק.

האם השחקן הזר היקר בתולדות המועדון, הוא שחקן הרכב או שחקן מחליף? האם הוא פלופ במושגי כדורגל, או שחמישה שערי ליגה וארבעה בישולים בבאר שבע של העונה, זה משהו שאי אפשר להקל בו ראש? והשאלה הכי גדולה: האם ההולנדי של באר שבע ירד ביכולת? האם ברק בכר הוריד לו את הביטחון? או שהוא פשוט לא מספיק טוב? זה בסדר אם אין לכם תשובה, גם בהפועל באר שבע מחפשים אותה.

יחד עם זאת, קחו בחשבון שזו לא באר שבע של השנים האחרונות, אלא באר שבע שבמקום החמישי – מזכירה את קריית שמונה של השנים האחרונות, שם הוא בלט לטובה וגרם לאלופה לפתוח את הארנק.

האסלביינק. פלופ? | צילום: דני מרון

מי המודח הבא?

לסיכום, כששני משחקים נותרו לליגה הסדירה וכשבאר שבע כמעט הבטיחה את השתתפותה בפלייאוף העליון, מה שבטוח העונה, הוא שכלום לא בטוח. יחד עם זאת, לא מעט אנשים במועדון טוענים שבמידה רבה, העונה הבאה תלויה בסיומה של זו הנוכחית.

אם בעונות הקודמות, ההפתעות הפכו את ברק בכר לגאון כדורגל, העונה הן גורמות לו לפעמים להיראות כמי שבסוף העונה, עדיין מחפש פתרונות. אם לא די בכך, עזיבתה של אלונה ברקת לפוליטיקה וחוסר הוודאות ששורר בקבוצה, מגדילים את סימני השאלה באשר לעונה הבאה: האם ברק בכר ימשיך? מי מהשחקנים יעזוב? האם תיבנה פה קבוצה לצמרת, או שייבנו על ניב זריהן וחנן ממן? האם הפועל באר שבע תשחק באירופה? האם 'טרנר' יחזור להיות מלא גם במשחקים מול חדרה ונתניה ולא רק מול בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב? והשאלות הכי חשובות, האם בבאר שבע יקבלו החלטות לעונה הבאה כבר עכשיו ויעמדו בהן, או שנמשיך להיות מופתעים? ומי יקבל אותן?

התשובות במחזורים הקרובים. ברק בכר | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה