ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

איבדו את הדרך

ספורט2 בפברואר 2019    11 דקות
1

"אנחנו צריכים להמשיך בדרך שלנו, ויש למועדון הזה דרך", אמר ברק בכר בסיום משחק הנפל של קבוצתו מול רעננה. אלא שהבעיה היא שבהפועל באר שבע כנראה איבדו את הדרך העונה, אם הייתה להם בכלל...

איבדו את הדרך
ברק בכר מאוכזב | צילום: אריאל שלום

אחרי הניצחון הגדול על מכבי פתח תקווה, חשבו באלופת המדינה שהם יוצאים לדרך חדשה. בדיוק שבוע לאחר מכן, הגיע המשחק מול רעננה, והוכיח שזו הייתה רק מכבי פתח תקווה, שהייתה גרועה מאוד.

"אנחנו מנסים לעשות הכל כדי לייצר פה משהו שיהיה להמשך גם לשנים הבאות", סיכם המאמן ברק בכר בסיום משחק הנפל מול הפועל רעננה (הפסד 3:1 לאחר שהקבוצה הובילה 0:1 במחצית), את נקודת השפל החדשה לעונה, כשחשבנו שלא יכול להיות יותר גרוע. "אתם יכולים להגדיר את זה איך שאתם רוצים", אמר המאמן והוסיף: "אנחנו צריכים להמשיך בדרך שלנו, ויש למועדון הזה דרך".

ובכן, אם המאמן היה מדבר על דרך, כשהוא מנתח את האליפויות שהשיג, יש משהו בדבריו, אבל העונה, אם יש משהו שאפשר להצביע עליו בוודאות, זה שאם למועדון הייתה דרך, הוא איבד אותה. כרגע, בזמן שרעננה מהתחתית עדיין חוגגת, באלופת המדינה מחכים ליחידת החילוץ, שתגיע ותוציא אותם מהבוץ. והחיפושים נמשכים.

האיר להם את הדרך. יוג'ין אנסה | צילום: אריאל שלום

אלופים באלתור

הפועל באר שבע זכתה בזכות בשלוש האליפויות האחרונות. היא עשתה זאת בזכות ניהול מצוין, חומר אנושי מהטובים שהכדורגל הישראלי יכול לספק ומשום שלמועדון הזה… הייתה דרך; הם ידעו בדיוק מה צריך לעשות בכל סיטואציה. היום, מה שמאפיין את האלופה היוצאת הוא שהיא מנסה להגיב להתפתחויות, רוצה לחזור לדרך המלך, קובעת יעדים לעצמה – ועושה בדיוק הפוך ממה שהחליטו במועדון. היום, דרך המועדון היא אלתור.

קחו לדוגמה, את מיגל ויטור: בעונות הקודמות, כשהבלם מיגל ויטור נפצע, החזירו את וויליאם סוארז. כשזה קרה שוב, רכשו את חאתם אלחמיד. העונה, כשידוע לכולם שהפורטוגלי יחזור רק בינואר, אלחמיד סוחב פציעה ולא יהיה כשיר לפתיחת העונה, ושיר צדק חלוד לאחר שמונה חודשים של השעיה, העדיפו לחזק את הקבוצה בשחקני התקפה. ועכשיו, כששוב גופו של ויטור בוגד בו, מי נזרק למערכה? שיר צדק, שרק שבוע קודם לכן קיבל הודעה מהמועדון שהוא יכול לחפש קבוצה.

נזרק ואז נזרק למערכה. שיר צדק | צילום: אריאל שלום

"היה מה שהיה, ודיברנו על זה שזה לא היה על רקע מקצועי", הסביר בכר. "יישרנו את ההדורים, והיום הוא חלק מהקבוצה", אמר המאמן. "זה לא קשור למיגל ויטור, כי זה לא עניין מקצועי", הוסיף. צדק, שהחליף את לואיי טאהא שנפצע במשחק, אכן הוכיח שמקצועית, לא בטוח שהיה נכון להחזיר אותו.

ומה עם ניב זריהן? גם הוא במקבלי הודעת השחרור רק לפני כשבועיים. זריהן אומנם היה צפוי לצאת להשאלה כדי לקבל דקות ולחזור, "אך איך שהתפתחו העניינים, בסופו של דבר הוא נשאר", סיפר בכר על ההחלטה. "איך שהתפתחו העניינים", או במלים אחרות – אלתור.

זריהן, המתקשה לצאת מהגדרת הפוטנציאל הגדול שהגיע איתה תמורת מאות אלפי יורו, כמו בהרבה פעמים העונה, נזרק למערכה מול רעננה, כדי להציל את המולדת. כמו באותן פעמים שגרמו לקבוצה לחשוב להשאילו, גם הפעם התוצאה הייתה דומה, והייתה יכולה להיות גרועה אף יותר, אם הכישרון הצעיר שבא לידי ביטוי בינתיים רק באימונים, היה מורחק. העובדה שהוא נכנס בדקה ה-80, והתקדים של הרחקת אריק סאבו לשני משחקים בגלל חניקת שחקן לא מכבר, לא הפריעו לזריהן לעשות שטות דומה מול רעננה. זריהן יצא בזול, באר שבע נשארה עם זריהן עד סוף העונה.

יצא בזול, באר שבע עדיין משלמים. ניב זריהן | צילום: אריאל שלום

כשהתיקון רק עושה יותר נזק

מקרה צדק וזריהן, שרק לפני שבוע לא היו בתוכניות, ובמשחק האחרון שיחקו, רק מדגיש את היעלמותה של הדרך במועדון. זוכרים את דור אלו, שפתח בהרכב מול מכבי חיפה, ולאחר מכן קיבל הודעה לחפש קבוצה? אז, איך בגביע המדינה בנתניה הוא היה בסגל? ואם החליטו שיהיה בסגל, למה לא השתמשו בו כשהיו צריכים מגן ימני?

וגם זה לא היה המקרה הראשון העונה, שבאר שבע מחליטה משהו, ועושה בדיוק ההיפך. זה התחיל בכלל מהעונה שעברה.

מיגל ויטור פצוע? אלחמיד לא פותח את העונה? שיר צדק לא שיחק עונה שלמה? בסדר, יש את וובה בראון, שיכול לשחק כבלם, ויש גם את מרואן קבהא. במקרה הגרוע, דן איינבינדר. היעד הוא שלב הבתים במפעל אירופי, רק הפעם לא ראו צורך בהחזרת סוארס או קניית אלחמיד חדש. עם זה ננצח. ולא ניצחו.

ומה עם עמדת השוער? הרי, כבר בסוף העונה שעברה, התקבלה ההחלטה להביא את ארנסט שטקוס מהפועל חיפה, כי במועדון חשבו שרק שוער זר יכול לשדרג את באר שבע במפעלים האירופיים. ולמועדון יש דרך, אז לא צריך להודיע לגיא חיימוב שהיה אחד המצטיינים בעונה שעברה, שהוא כבר לא שוער ראשון, או לדודו גורש שהוא כבר לא שוער שני. הרי, גם לא הודיעו לגורש שחיימוב מגיע, נכון? דרך של מועדון.

השוער היווני. יאניס אנסטיס | צילום: אודי ציטיאט

אז, היה גם את יאניס אנסטיס שלא שיחק הרבה זמן, אבל נתן שתי הופעות טובות מול מילאן הגדולה, שם כל הכדורים פגעו בו. וכשפוגעים, מה עם הכדור החוזר? הרי, אין לבאר שבע בלמים בריאים, וצדק לא ממש בכושר משחק, אבל מאמינים במה שיש, נכון? ואז, אנסטיס הלך, ובראון הלך, אבל אלחמיד חזר, וזה בדיוק מה שעשיתם בעונה לפני כשוויטור נפצע. אה, ויש את קבהא כגיבוי. הוא הרי שיחק בליגת האלופות עם מאריבור, אז מה אם זה לא מספיק טוב בשביל לתפוס מקום בהרכב בליגת העל? ואם בכל זאת באר שבע תעפיל לאירופה אחרי העונה ההזויה הזאת, אריאל הרוש, השוער הרביעי שמשחק במועדון העונה (כי יש דרך…), ישראלי להזכירכם, מספיק טוב לאירופה? הוא יותר טוב מגיא חיימוב? או רק מאנסטיס?

ואם בדרך עסקינן? מה עם עמדת המגן השמאלי? קורהוט לא בתוכניות, ואז חוזר רק כי אורן ביטון נפצע? ואז, שוב לא בתוכניות, כי ביטון חזר, ואפשר להביא את בן תורג'מן במקומו, כי הוא היה פה פעם, וגם בפעם ההיא במועדון לא חשבו שהוא מספיק טוב בשביל להיות בהרכב ראשון. ושכחנו את שמואל שיימן, שהיה פה איזה חודשיים; הוא פחות טוב מתורג'מן? ורגע, אורן ביטון לא עשה ניתוח, אז למה לא לומדים שם ממקרה ויטור? שיהיו בריאים…

ואם כבר לא לומדים, בוזגלו הלך, הגיע הפלופ עם קוואנקה. ואז גם ז'וליאן סטו, שקיבל הזדמנות להיכשל בכל עמדה במגרש, מלבד העמדה שהוא רגיל לשחק בה. וגם הוא הלך.

מזל שהעונה רק התחילה, וחלון ההעברות עדיין פתוח, ואפשר לתקן. הרי, יש דרך למועדון. אבל רגע, עוד שלושה ימים החלון נסגר…

עם זה ננצח?

לזכותה של אלונה ברקת ייאמר, שהיא באמת עשתה כל מה שבמועדון חשבו לנכון, כדי לחזור למסלול הניצחונות. הבעיה, שבמועדון לא חשבו נכון.

ברק בכר ואלונה ברקת | צילום: "שבע"

חן עזרא, דיא סבע, נייג'ל האסלביינק, אריק סאבו ועדן בן בסט הגיעו העונה. איינבינדר, שיימן, גורש, בראון וגאדיר היו בין המועזבים. גם קבלן האליפויות מהראן ראדי עזב, והשחקן הטוב בליגה טוני וואקמה, ש"הרגיש מיצוי מקצועי וכלכלי". ודור אלו נפצע, אורן ביטון קרע את הרצועה הצולבת, אבל בינתיים יש לנו את קורהוט, ומיגל ויטור יחזור, וגם מיכאל אוחנה. והפוטנציאל של ניב זריהן צריך להתפוצץ מתישהו, כי באימונים הוא מבקיע בצרורות. "רכש" טוב, בסך הכל.

ומה עם בן שהר? הרי, הוא מבקיע שערים כבר שלוש עונות, למרות שהבאנו את לוסיו ואת תומאש פקהארט ועכשיו גם את עדן בן בסט. בן שהר יכול ללכת, ועם זה ננצח. ובן שהר לא הלך, ובן בסט לא הבקיע. והם לא ניצחו. פתאום, שהר הוא החלוץ היחיד בסגל, אבל יש לנו דרך להוריד לו את הביטחון. הרי, החילוף הראשון תמיד שמור לו, גם אם זו הדקה ה-30 לפעמים. תראו את קבהא שהוחלף פעמיים אחרי חצי שעה, וחזר יותר טוב. אבל הם, הם לא חזרו לנצח.

קבהא. שחקן הרכב | צילום: אריאל שלום

ולמה הם לא ניצחו? כי לא למדו שם מהעונה שעברה ומהקיץ ומחלון ההעברות. כי יש דרך בקבוצה העונה, והיא להמשיך לעשות את אותה הטעות, ולצפות לתוצאה אחרת. הם לא ניצחו, כי למרות שתמיד טענו שבמועדון שלהם צריכים שני שחקנים מהטובים בארץ על כל עמדה, וכך עשו בעבר, העונה בקושי יש להם אחד. הם לא ניצחו בחצי העונה הראשונה, כי פתאום הם לא צריכים שני שוערי נבחרת, אוהד לויטה מצוין על הספסל, גל נבון משודרג. פתאום, אין מגן ימני מחליף ראוי, אין מגן שמאלי, אין בלם מחליף ראוי. ג'ון אוגו עם הראש בטורקיה ורגל וחצי מחוץ למועדון? לא למדו ממקרה וואקמה… בחצי העונה הראשונה, רק שחקן מחליף אחד בעמדה שלו, ואנחנו חושבים שגם במועדון יכולים להודות שמרואן קבהא לא קרוב להיות מחליף של ג'ון אוגו, אולי מחליף לוובה בראון.

הם לא ניצחו, כי עזרא לא באמת קיבל הזדמנות, לא ניצחו כי מחקו את חנן ממן לגמרי, לא ניצחו כי בהתקפה הם נשארו בלי חלוצים, כששהר לא משחק, זאת למרות שהיה להם את גיא מלמד, שאותת עם שלישייה בסוף העונה שעברה ועם שער במחזור הפתיחה העונה.

לא ניצחו משום שהתעקשו על זריהן, על העובדה שגם האסלביינק יכול לשחק חלוץ, ליד דיא סבע. לא ניצחו כי פתאום הם הפכו את הפועל באר שבע, מיחידה מאוחדת שעובדת למען המועדון, לאסופת שחקנים שחולמת על אקזיט לסין. לא ניצחו כי כשהחליטו לתת יותר דקות לאלה שלא חולמים על חו"ל, אלא רק על הסמל של הפועל באר שבע, שלחו אותם לחדרה, כמו במקרה של יוני אליאס, או לספסל אחרי משחק פחות טוב, כמו תומר יוספי, או בגארבג' טיים מול פתח תקווה החלשה, כמו בני נתן.

חנן ממן. מצא את הדרך | צילום: אריאל שלום

"אנחנו מנסים לעשות הכל, כדי לייצר פה משהו שיהיה להמשך גם לשנים הבאות", אמר ברק בכר בסיום ההפסד הצורם לרעננה. וזה נשמע כל כך לא נכון, כשהכוכב הכי גדול שלו, יקר שלו, זה שקיבל את המפתחות לקבוצה רק בתחילת העונה, באותם רגעים עורך בדיקות רפואיות ביעד הבא שלו.

"אנחנו צריכים להמשיך בדרך שלנו, ויש למועדון הזה דרך", סיכם בכר, שעדיין אין לו חלוץ נוסף ליד שהר, מגן ימני נוסף שיחליף את בן ביטון, בלם וקשר אחורי נוסף ליד קווין טאפוקו, שלא קוראים לו קבהא.

בעוד פחות משבוע, חלון ההעברות נסגר, וההתמהמהות של הפועל באר שבע הפעם, יכולה לעלות לה במקום בפלייאוף העליון. השאלה היא, האם עם זה ננצח? לא בטוח…

כתבות נוספות

0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות
0

ירוחם ושגב שלום סיימו את העונה

ליגה ב': מ.כ שדרות תארח את מכבי נתיבות במבחן העלייה הראשון לליגה א'. הפועל ירוחם סיימה את הפלייאוף העליון במקום האחרון, שגב שלום מקום אחד מעליה. מכבי ב"ש מצטרפת

ספורט26 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • ניסים
    מכת ברק

    בכר איבד את זה