ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"אני לא יכול לרוץ אחרי שחקנים ולבקש מהם לבוא לשחק"

ספורט21 בינואר 2019    5 דקות
1

פרסום ראשון: האם קבוצת הוותיקים של הפועל באר שבע מתפרקת? לראשונה בתולדותיה, לא הופיעה למשחק ליגה. המאמן עופר לביא: "בוא נעצור את הכל ונפסיק להתבזות"

"אני לא יכול לרוץ אחרי שחקנים ולבקש מהם לבוא לשחק"
הוותיקים אחרי הזכייה בגביע המדינה בשנת 2017 | צילום: פרטי

ל"שבע" נודע כי קבוצת כדורגל הוותיקים של הפועל באר שבע נמצאת ככל הנראה על סף על סגירה.

הקבוצה שהוקמה לפני יותר משלושה עשורים, בשנת 1984, על ידי חיים שלום ושמעון אסולין, ידעה ימים יפים בעבר הלא הרחוק, כשבשנת 2015 זכתה באליפות השנייה בהיסטוריה, לאחר שניצחה במגרש האימונים הסמוך לאצטדיון "המושבה" בפתח תקווה, 0:1 את וותיקי עכו (השער לבאר שבע: ניסו אביטן), תחת שרביטם של המאמן עופר לביא, ומנהל הקבוצה בנצי בלומנפלד ז"ל, שנפטר לפני שנתיים ונחשב לאבא של השחקנים. יצוין, כי הקבוצה זכתה בשנת 2000 באליפות הראשונה, כשגברה בחוץ 0:1 על מכבי חיפה (השער לבאר שבע: דני בסיס), במגרש כפר סיטרין.

באחד המשחקים. עם אלונה ברקת | צילום: פרטי

זאת ועוד, בשנת 2017, קבוצת הוותיקים זכתה בגביע המדינה, כשניצחה בגמר 0:1 את בני יהודה תל אביב (השער לבאר שבע: אביתר אילוז), במשחק שנערך באצטדיון "וסרמיל", לעיני ראש העירייה רוביק דנילוביץ' והבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת, שאף העניקו את הגביע לשחקנים והצטלמו איתם ביחד. בין השמות ששיחקו ומשחקים בוותיקים בעשור האחרון נמצאים: אביתר אילוז, סתיו אלימלך, שרון אביטן, ניסו אביטן, אלון ריף, קובי טובול, אורן סגרון, ויקי בוקובזה, אבי כליף, חיים אמזלג, עידו אדמון, פלג חמדי, שלומי וקנין, ניר חזות, אלעזר לביא, מאיר אלמליח, שלומי וקנין, צ'רלי פרץ, איגור יארקייב, מורדי שוורץ, שמעון ביטון, אפרים דוידי, אלי פרץ ועוד…

כעת, הדברים נראים אחרת, וקבוצת הוותיקים לא הופיעה במוצאי השבת ולראשונה בתולדותיה למשחק ליגה, בחוץ מול וותיקי אופקים ע"ש יוסי שושן ז"ל, וספגה הפסד טכני של 3:0. ב-2012 ו-2014, הקבוצה אף זכתה במפעל גביע הליגה.

המאמן עופר לביא מספר ל"שבע": "קבוצת הוותיקים קיימת משנת 1984. עכשיו יש לנו הרבה בעיות ואנחנו שוקלים לפרק את הקבוצה. הסגל שלנו מדולל ושחקנים עזבו, ויש חלק שלא מגיעים לכל המשחקים. אני לא יכול לרוץ כל שבוע אחרי שחקנים ולבקש מהם לבוא לשחק. במשחק האחרון שלנו מול שדרות הופענו עם 12 שחקנים בלבד. בשביל להשיג 11 שחקנים למשחקים, אני מתחנן אליהם שיבואו. אני בעצמי משחק בהרכב בכל משחק. אני עכשיו עוצר את הכל ובונה הכל מחדש לקראת העונה הבאה. חבל לי כל הזמן להתבזות שאין לנו שחקנים. אל תשכחו שאנחנו נמצאים המון שנים ביחד והשחקנים התבגרו וזה לא קל. כל אחד עם הבעיות שלו".

עופר לביא. "אני בעלים, מנהל, אפסנאי ומאמן. גם את הכביסה אני עושה"

לביא מוסיף, "בווצאפ רשומים אצלנו 35 שחקנים, אבל אנשים לא באים. אמרתי להם שניקח הפסקה העונה, נישאר בקבוצת ווצאפ ונעשה רק משחקי אימון, ואז נמשיך מחדש בעונה הבאה. מבחינתי זה בסדר גמור וזה בניית קבוצה מחדש. זה קורה. אני לא מוכן להגיע למשחקים עם 10 שחקנים בלבד. אני אשב עם עצמי ואפגש עם כמה שחקנים בכירים ואז אקבל את ההחלטה הסופית בקרוב, כי ככה זה לא יכול להימשך. חייב לעשות צעד דרסטי כדי שהשחקנים יתעוררו. הם לא באים למשחקים, אז בוא נעצור את הכל ונפסיק להתבזות. נביא שחקנים חדשים ונארגן את הקבוצה אחרת לעונה הבאה. נביא שחקנים יותר צעירים. כרגע יש לי רק 10 שחקנים רציניים וזה לא מספיק. יש שחקני עבר שבכלל ניתקו מגע ולא מתקשרים בכלל".

הוותיקים אחרי הזכייה באליפות בשנת 2015 | צילום: פרטי

לביא שהוא גם מאמן נבחרת הוותיקים של ישראל מסכם: "אני עושה את הכל לבד. אני בעלים, מנהל, אפסנאי ומאמן. גם את הכביסה אני עושה. אני כבר מותש. קבוצת וותיקים זאת השקעה. אין כאן משכורות ומי שמגיע משחק בשביל ההנאה והכיף. רק שיגיעו למשחקים ואני אארגן להם פה אימפריה. אני אדאג להכל. אני לא מבקש כלום מאף אחד, ואין לנו קשר עם אלונה ברקת".

חיים שלום עם גביע האליפות של הוותיקים משנת 2000. "היו ימים יפים" | צילום פרטי

שחקן בכיר בקבוצת הוותיקים של הפועל באר שבע ששמע על הדברים אמר ל"שבע": "זה בושה שלא הופענו למשחק ליגה באופקים. אני מתבייש בכל מה שקורה. אני בהלם שהולכים לפרק את הקבוצה, אבל יש המון בעיות והמצב קשה. אני מקווה שהכל יסתדר ויימצא פתרון".

חיים שלום שהיה ממייסדי הקבוצה לפני כ-35 שנים מציין: "זאת פעם ראשונה בהיסטוריה שקבוצת הוותיקים של באר שבע לא מופיעה למשחק. היו לקבוצת הוותיקים ימים יפים. אני זוכר שבאליפות הראשונה בשנת 2000 אימן אותנו רפי אליהו. היו בקבוצה שחקנים כמו ג'קי דקל ז"ל, יובל אוחנה וחיים בן שאנן. עד עכשיו גביע האליפות שזכינו בו בשנת 2000 נמצא אצלי בבית. צבעו את הגביע בירוק למטה, כי כולם היו בטוחים שמכבי חיפה תזכה בו ותנצח אותנו".

והוא מסכם, "שמעתי שיש בעיות בקבוצת הוותיקים הנוכחית של באר שבע. אני כבר בן 68, ועד לפני שנתיים הייתי שייך לסגל של הקבוצה. כשראיתי שהדברים לא מסתדרים, עזבתי אותה. חשוב שקבוצת הוותיקים תישאר וזה יקרה רק במידה ויצעירו את סגל השחקנים, ויצטרפו שחקנים צעירים יותר".

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה

  • אחד שיודע
    כדורגל שכונה

    זה מה שקורה שעופר מאפשר רק לחברים שלו לשחק.