ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"הריאל מדריד של קפריסין"

ספורט8 באוגוסט 2018    8 דקות
0

שליטה ללא עוררין בכדורגל הקפריסאי, כמות זרים בלתי נגמרת והופעות בשלב הבתים בליגת האלופות. "שבע" עושה לכם היכרות עם אפואל ניקוסיה, באמצעות אקס הפועל ב"ש, וויליאם סוארס והשוער החדש שלה, אריאל הרוש, ששיחקו באי השכן

"הריאל מדריד של קפריסין"
שחקני ניקוסיה עושים חימום | צילום: רוייטרס

לאחר ההדחה הכואבת ממוקדמות ליגת האלופות, הקהל הבאר שבעי יצטרך להסתפק שוב בליגה האירופית, כפי שקרה בשנתיים הקודמות. זאת אומרת אם יעברו את אפואל ניקוסיה כמובן (ואז יש את הפלייאוף).

יחד עם זאת, ומבלי לציין שהקבוצה לא מפגינה כרגע יכולת ששווה שלב בתים של ליגה אירופית, ואחרי שפעמיים היו רחוקים רק שער אחד ממסי וחבריו, עושה רושם שבבירת הנגב ואולי בישראל, קצת מזלזלים ביריבה הקפריסאית שעומדת בדרכה של האלופה, לעבר שלב בתים שלישי ברציפות בליגה האירופית. בכל זאת, מי זאת אפואל ניקוסיה, לעומת אינטר, סלטיק, אולימפיאקוס או אפילו לודוגורץ?

מסתבר שניקוסיה רחוקה רק חצי שעת טיסה מכאן, אבל הרבה יותר קרובה לכדורגל האירופי, מאיתנו הבאר שבעים.

החלום שלנו, המטרה שלהם

בעוד ליגת האלופות מוגדרת כחלום בפי כל אוהד באר שבעי מצוי, בקפריסין הקטנה חוו את שלב הבתים כבר כמה וכמה פעמים. רק בעונה שעברה, יריבתה הבאה של באר שבע, אפואל ניקוסיה, התמודדה באותו בית מול רונאלדו וריאל מדריד, הארי קיין וטוטנהאם ואפילו סחטה שתי תוצאות תיקו מול דורטמונד הגרמנית. בכלל, מאז 2010, זו הייתה הפעם הרביעית שלהם בשלב הבתים של המפעל, כשב-2012 הם הגיעו עד לרבע גמר ליגת האלופות, שם הודחו על ידי אותה ריאל מדריד.

ההסבר להצלחה היחסית והכבירה שלהם, לא נעוץ בתקציבים של האלופה הקפריסאית, אלא יותר בעובדה שאין להם הגבלה של זרים. תחשבו לעצמכם מה אפשר היה להשיג, אם הייתם יכולים להעמיד שבעה או אפילו שמונה טוני וואקמה וג'ון אוגו על המגרש?!

נתון נוסף שתורם להצלחתם בזירה האירופית, הוא העובדה שכמעט מדי שנה, יש להם אפשרות להתמודד במפעלים האלה, שכן זו הקבוצה המעוטרת ביותר בקפריסין והאלופה שלה בשש השנים האחרונות. בסך הכל, ארון הגביעים שלהם מלא ב-27 אליפויות ו-21 גביעים, שש פעמים זכייה בדאבל.

"זו הקבוצה הכי טובה בקפריסין, הריאל מדריד של קפריסין", מספר ל"שבע" שחקנה לשעבר של הפועל באר שבע, וויליאם סוארס ששיחק בעונה שעברה ביריבה העירונית, אומוניה ניקוסיה.

ישראלי נוסף שמכיר אותם מקרוב, הוא השוער החדש של הפועל באר שבע, אריאל הרוש שבעונה האחרונה הציג יכולת

אריאל הרוש יכול לתת טיפים לברק בכר. ייצא עם ידו על העליונה? | צילום: דני מרון

טובה בין הקורות של אנרתוזיס פמגוסטה של רוני לוי (הראיון עם הרוש נערך טרם חתימתו בבאר שבע). הרוש שאפילו נבחר לשוער העונה בקפריסין, מספר כי "מה שמעניין את אפועל ניקוסיה באמת, זו ליגת האלופות".

אז איך בכל זאת באר שבע תגיע לקפריסין בשבוע הבא? מסתבר שאפואל נחלו אכזבה אדירה, כשהפסידו בצמד המשחקים הראשון לעונה במסגרת מוקדמות האלופות, לסודובה מליטא, והודחו. "הם יהיו רציניים גם בליגה האירופית", מספר הרוש, "כי ההדחה מהמפעל הייתה בשבילם מכה קשה. בכל פעם שהם מביאים שחקנים חדשים, הם בונים על הכסף של אירופה. ככה שיהיו מפגשים מעניינים".

איראני, ירדני ובניני נכנסים ל'טרנר" – לא יקרה

"אני יודע שהם התחזקו, אבל בשנה שעברה אהבתי אותם יותר בליגת האלופות", אומר הרוש. "אחרי ליגת האלופות הייתה להם ירידה דרסטית, והם לקחו אליפות בעזרתם של השופטים, כי לדעתי לימסול הייתה קבוצה יותר טובה מהם".

אחד מהשחקנים החדשים הוא החלוץ רזה גוצ’אנז’האד האיראני, שדיווחים בקפריסין גורסים כי לא ייקח חלק בצמד המשחקים מול האלופה הישראלית, כפי שקוד המוסר מחייב בארצו. גוצ’אנז’האד בן ה-31 היה חלק מהסגל של נבחרת איראן במונדיאל האחרון ובעבר הרחוק שלו רשם 27 שערים במדי הירנביין ההולנדית, כך שהיעדרותו מקלה על ברק בכר וחניכיו. עוד חלוץ שעלול להיעדר, הוא מוסא אל תמארי הירדני, שגם במדינתו מדווחים כי לא ישחק מול הכובשים או "הכובשים" הישראלים, תלוי איך מסתכלים על זה.

אז מי כן ישחק? שאלנו את הרוש וסוארס מי הם שחקניה הבולטים של אפואל ולמזלינו התגלה כי משלושת השמות ששניהם סיפקו, שניים כבר לא נמצאים שם.

"השחקנים הבולטים שלהם הם הקשר ההתקפי לורנזו אבסיליו, הקשר הפורטוגלי נונו מוראיש והחלוץ מיקל פוטה", שניהם הצביעו ללא היסוס. מסתבר שפוטה שהספיק להבקיע מול סודובה ולשחק מול טאלין, עבר לשחק בטורקיה. אבסיליו ההולנדי עזב לכוכב האדום בלגרד. מי שנשאר הוא הקפטן מוראיש בן ה-34, שבעברו 4 הופעות בצ'לסי של מוריניו.

שחקן בולט נוסף שברק בכר יראה בקלטות הוא רולנד סאלאי, הקשר ההונגרי בן ה-21, שדיווחים בתקשורת האנגלית טוענים שאפואל סירבה להצעה של כארבעה מיליון יורו עליו, בטענה שהוא השחקן הכי טוב של הקבוצה הקפריסאית.

כמו כן, ישנו גילרמה דלטורה שאמור להיות החלוץ הפותח בהיעדרותם של האיראני והירדני, יוהן טבארס שכבש מול טאלין בסיבוב האחרון וכמה ברזילאים מוכשרים מאוד. על הקווים יעמוד ברונו בלתזר הפורטוגלי, שבעונה שעברה אימן בלימסול והצטרף לניקוסיה במרץ כשהייתה במקום השני. האליפות אשתקד, מהווה תואר ראשון עבורו כמאמן.

הזווית הישראלית: רק חצי שעה טיסה מהדחה מאירופה?

אפואל ניקוסיה משחקת באצטדיון ה-GSP, שם מספר קבוצות ישראליות אף אירחו משחקים כתוצאה מהמצב הביטחוני בארץ.

"אם האצטדיון יהיה מלא, אז תהיה אווירה מאוד טובה", מספר הרוש. "יש להם את האולטראס שלהם מאחורי השער והם מעודדים לאורך כל המשחק, לא משנה מה התוצאה". יחד עם זאת, הרוש גם זוכר כי יש גם כמה אוהדים של ניקוסיה, שלא אוהבים כל כך את ישראל. לדבריו, "במשחק האחרון שלי שם צעקו לי פלסטיין ועוד דברים כאלה. קשה לי להאמין שבשלבים האלה האצטדיון יהיה מלא, אבל יהיו כ-10 אלף צופים שיתמכו בהם ומזה באר שבע לא צריכה לפחד". יש לציין כי האצטדיון מונה כ-23 אלף מקומות.

אולטראס של אפואל ניקוסיה | צילום: רוייטרס

סוארס: "אפואל ניקוסיה טובים בבית שלהם ובדרך כלל מעפילים לשלב הבא. יש להם אצטדיון ביתי טוב שמזכיר את אצטדיון רמת גן וקהל ביתי ותומך. אוהדים משוגעים. אבל זה לא מתקרב ל'טרנר'. האוהדים ב'טרנר' מספר 1 ולדעתי באר שבע טובה יותר".

מלבד הרוש וסוארס, ישנן מספר זוויות ישראליות ואפילו שחקן באר שבעי שפגש ביריבה מניקוסיה ולא ישכח אותה לעולם.

תחילה יש לציין שמספר לא מועט של ישראלים שיחקו בקפריסין וביניהם ברק יצחקי, ברוך דגו ואפילו גיא חיימוב ששיחק בלרנקה. בגזרת המאמנים ניתן למצוא את ניר קלינגר, יצחק שום, אלי גוטמן, רוני לוי (מאמן שם כיום) ורן בן שמעון, שכיום מאמן את הנבחרת הלאומית שלהם. מעבר כך, כיום משחק באפואל ניקוסיה הבלם המוערך חסוס רואדה, שלפני כשנתיים עשה חיל בבית"ר ירושלים.

אחד בא, השני הלך. שניהם שיחקו בקפריסין. אריאל הרוש וגיא חיימוב | צילום: אלן שיבר

לפני כחודש, פגשה מכבי תל אביב את אפואל ניקוסיה למשחק אימון במהלך מחנה האימונים והפסידה לה בתוצאה 2:1. הרבה לפני כן, לפני כחמש שנים, שתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים של הליגה האירופית, כשהקבוצות נפרדות בתיקו 0:0 בישראל וברק יצחקי מחמיץ פנדל בדקה ה-90 בצד הישראלי, ומהראן ראדי אז פתח במכבי תל אביב. במשחק החוץ, הצהובים השיגו את אותה התוצאה ועלו לבסוף לשלב הבא על חשבון הקפריסאים. גם בשנת 2005 מכבי תל אביב פגשה באפואל, אז בגביע אופ"א והודחה על ידה.

יחד עם זאת, הזיכרון הישראלי הצורם ביותר, שייך כנראה לשחקן הפועל באר שבע כיום, מאור מליקסון שבשנת 2011 היה רחוק שלוש דקות מהעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך לבסוף שער קטן של ניקוסיה בדקה ה-87 גרם לכך שעד היום היהלום רואה את המשחקים במפעל רק בטלוויזיה.

מאור מליקסון. עוד פעם ניקוסיה | צילום: מאיר אבן חיים

אז מי פייבוריטית לעלות לשלב הבא?

הרוש: "בגדול, אם הייתה זו באר שבע של סוף השנה שעברה, הייתי אומר שבאר שבע מנצחים ועוברים בקלות. כרגע, זה שווה יחסית לדעתי, כי באר שבע עוד לא התחברו ויש שם משברון קטן. יהיה מפגש מעניין והכל פתוח".

סוארס: "יש להם תקציב גדול ושחקנים טובים וחזקים, אבל אני חושב שבאר שבע פייבוריטים כי יש לה שחקנים טובים יותר. השחקנים בבאר שבע משחקים ביחד הרבה שנים וזה יותר קל, בעוד שבניקוסיה תמיד מביאים שחקנים חדשים. רק באר שבע".

"אני חושב שבאר שבע פייבוריטים". סוארס | צילום: EYOYA

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה