ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"אחרי שאלונה ברקת תעזוב, תהיה אדמה חרוכה בהפועל באר שבע"

ספורט19 ביולי 2018    8 דקות
0

כך אומר ל"שבע", מאיר ברד, מגדולי הכדורגלנים של האגודה, שהחל בימים אלה לעבוד במכבי באר שבע. "כואב לי שאני לא רואה אפילו שחקן מקומי אחד בבוגרים של הפועל באר שבע", הוא מדגיש. "התפקיד שלי הוא לטפח את השחקנים הצעירים"

"אחרי שאלונה ברקת תעזוב, תהיה אדמה חרוכה בהפועל באר שבע"
"מבין למה הם מפחדים להגיד אליפות". מאיר ברד | צילום: פרטי

קשר העבר האגדי מאיר ברד (68), אחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים של הפועל באר שבע, אם לא הגדול שבהם. ברד שזכה בשתי אליפויות באמצע שנות ה-70 ובתואר אלוף האלופים, הוא השחקן הבאר שבעי היחיד שנבחר להיכל התהילה של הכדורגל הישראלי, החל לעבוד בימים אלה דווקא במכבי באר שבע, שם הוא ישמש כסקאוט (מגלה כישרונות).

ברד הוצג השבוע, באופן רשמי, כשקרא בסרטון ברשת החברתית לשחקני הדור הצעיר לבוא לטורניר הקיץ "היהלום שבכתר", המיועד לגילאי 16- 14, ושייפתח ב-22 בחודש, במתחם מגרש "טאובל" שבשכונה ג' בעיר.

"התפקיד שלי הוא לעזור ולייעץ למאמנים ולשחקנים", מספר ברד. "אני מאוד אוהב את התפקיד הזה, כי מאז שגדלתי בבאר שבע, תמיד תמכתי בצעירים, וזה נושא חשוב לליבי. בעונה שעברה, הבן שלי ניר ברד, שאימן בקבוצת נערים ב', אמר לי: 'אתה בפנסיה, בוא תעזור לי קצת'. הוא ביקש ממני לעשות אימונים אישיים לשחקנים שלו. התייצבתי פעמיים בשבוע, ועבדתי איתם טוב מאוד. בסוף, נערים ב' עלו ליגה, ועכשיו אני מקווה להמשך טוב. כנראה שראשי מכבי באר שבע ראו את צורת העבודה שלי, והחליטו לשדרג אותי".

והוא מוסיף: "יש במכבי באר שבע צוות גדול של 30 אנשי מקצוע, והם אנשים נהדרים. יש יועצת חינוך, ורוצים קודם כל שיגדלו אצלנו שחקנים עם תרבות, חינוך ואהבת הספורט והזולת. אני באופן אישי אעבוד עם השחקנים, במטרה לשפר להם את יכולת הבעיטה, וכל הדברים שצריכים במסגרת המועדון, בצורה הכי טובה שיש באימונים אישיים. הכותרת של כל זה היא 'היהלום שבכתר'. במכבי באר שבע מחפשים 'יהלומים' אצל הצעירים שלנו. במקביל, אעזור לקבוצת הבוגרים של מכבי באר שבע, שצריכה לעלות ליגה (הקבוצה ירדה בתום העונה שעברה לליגה ג'), לחזור למקומה הטבעי, ולטפח את השחקנים".

מאיר ברד | צילום מתוך "40 שנות ספורט בנגב", אריה רפפורט

"המלצתי לאלונה ברקת שתיקח את חן עזרא, והיא לא רצתה"

ברד, אז למה לא תעשה את אותו הדבר בהפועל באר שבע?

"את זה תשאל את הממונים שם; הם עושים רק מה שטוב להם. הפועל באר שבע תמיד בליבי, וזה החיים שלי, אבל אני רוצה לעזור לשחקנים צעירים באר שבעיים אחרים, במכבי באר שבע".

אבל בעבר, שימשת בהפועל באר שבע בתפקיד מגלה הכישרונות, וזה לא הצליח…

"ראיתי שהתפקיד הזה כמגלה כישרונות, לא היה בראש מעייניהם, ועזבתי. הייתי בהפועל באר שבע כמו עלה תאנה. אמרתי שאם אני לא יכול לגלות שחקנים, אז אין לי מה לחפש שם. אמרתי להם 'שלום', והלכתי. נתתי לאלונה ברקת רשימה של שחקנים, והיא לא לקחה אף אחד. ראיתי מההתחלה, שזאת המדיניות שלה. חן עזרא, שהביאו אותו עכשיו, אני בזמנו אמרתי והמלצתי לאלונה ברקת, שתיקח אותו, כי הוא שחקן טוב ושלנו, אבל היא לא רצתה להביא אותו. פתאום היום, היא הביאה אותו. אלונה ברקת לא הקשיבה לרעיונות שלי. אני מאחל לה בהצלחה. אני גם זוכר שראיתי שמגלה הכישרונות מ'טוברוק' נתניה, ישב כל הזמן שם, ולקח את השחקנים הכי טובים מהפועל באר שבע ל'טוברוק' נתניה, ואמר להם שאין פה עתיד".

מה זה עושה לך, שאתה לא רואה שחקנים מקומיים מגיעים לבוגרים בהפועל באר שבע?

"אני שמח בהצלחה של הבוגרים, אבל מצד שני, כואב לי שאני לא רואה אפילו שחקן מקומי אחד בבוגרים של הפועל באר שבע, שגדל בנוער במשך 10 שנים, ולא צמח להיות בסגל לפחות. זה קשה לי, כי אני עצמי באתי מהשכונה, והצעירים חשובים לי. האמת היא, שהצעיר הבאר שבעי אין לו נקודות פתיחה כמו במרכז הארץ; נקודת הפתיחה של השחקן הבאר שבעי היא קשה מאוד. בודדים מתקבלים במרכז, וגם רק בעזרה של מישהו אחר".

אז, השחקן הבאר שבעי פחות טוב?

"תאמין לי שאין יותר מוכשרים מהבאר שבעים, וזה הוכח. הבעיה היא, שאין סבלנות. בהפועל באר שבע רוצים הישגים עכשיו, ולא מחר, וזה מגיע על חשבון השחקנים המקומיים שלנו".

איזו תחושה יש לשחקן צעיר, שיודע שלא בונים עליו לבוגרים?

"תמיד, יש שחקן טוב, הבולט מעל כולם. אפילו בשכונה כשמשחקים, יש תמיד אחד הכי בולט. אז, מכל השחקנים במחלקת הנוער של הפועל באר שבע לא יצמח שחקן אחד? 10 שנים לא צמח שחקן מקומי בהפועל באר שבע. זאת אומרת שהשחקנים האלו מרגישים, שאין להם עתיד בבוגרים. אז, אני מקווה שהשחקנים האלו יבואו למכבי באר שבע, ונחפש להם עתיד טוב יותר".

מאיר והדר ברד. "אני מגיע כדי לעזור לשחקנים הצעירים להתפתח ולהתקדם" | צילום ארכיון: אילן שי

"אנחנו לקחנו אליפויות עם שחקני נוער, ועשינו את זה לתפארת מדינת ישראל"

10 שנים לא היה אף שחקן ראוי במחלקת הנוער של הפועל באר שבע?…

"ככה הם טוענים, אבל אני לא מסכים עם זה. אני חושב שזו מדיניות בכלל שלא לקרב את הצעירים לבוגרים בהפועל באר שבע, כי רוצים הישגים. בזמנו, פניתי לאלונה ברקת, ואני מכבד אותה מאוד, ואמרתי לה שחייבים לפחות שני שחקנים מקומיים בבוגרים; לתת להם לשחק כל פעם לפחות רבע שעה, וככה בונים שחקנים, שישחקו לצד שחקנים גדולים מחוץ לעיר, שנמצאים באגודה".

ומה אתה אומר על שיתוף הפעולה של מחלקת הנוער עם אתלטיקו מדריד?

"אם חיכינו 10 שנים לראות שחקן מקומי בבוגרים, נחכה עוד 10 שנים, כי זאת המדיניות של המועדון. השאלה היא, למה בכלל להחזיק מחלקת נוער, ומתי יצמח שחקן מקומי בהפועל באר שבע? כי ברגע שהם חושבים רק על הישגים, ולא על שחקנים צעירים, חבל על הילדים האלה. אתם יודעים כמה הורים באים אליי, ואומרים לי שהם לקחו את הבנים שלהם למרכז הארץ? ומדובר בשחקנים מצוינים".

להערכתך, המדיניות הזאת תביא נזק להפועל באר שבע?

"קודם כל, אני מאחל לאלונה ברקת שתישאר הרבה שנים פה, אבל אחרי שהיא תעזוב, תהיה בהפועל באר שבע אדמה חרוכה, ואת זה כולם יודעים. זאת הקבוצה שלי, ואני אוהב אותה. אנחנו לקחנו אליפויות עם שחקני נוער, ועשינו את זה לתפארת מדינת ישראל. אנו צריכים לדאוג לעיר שלנו ולצעירים שלנו, שיש להם המון פוטנציאל".

ובמסגרת התפקיד החדש שלך במכבי באר שבע, תנסה לתקן את זה?

"כרגע, מכבי באר שבע קרובה לליבי. אני מגיע כדי לעזור לשחקנים הצעירים להתפתח ולהתקדם, ואעשה את זה בצורה הכי טובה. אנחנו במכבי באר שבע, נכין שחקנים טובים, ונמצא להם במה מיוחדת. מה שיקרה אחר כך, זה הכל תלוי בהם. אני חושב שיש הרבה שחקנים מוכשרים, ובגלל זה גם עשינו את הטורניר הזה, כשמשחקים בשכונות בבאר שבע, כך שיבואו שחקנים להתקדם ולהתרשם, ונבחר מהם את הכי טובים".

"אם חיכינו 10 שנים לראות שחקן מקומי בבוגרים, נחכה עוד 10 שנים". השקת האקדמיה של אתלטיקו באר שבע | צילום: דני מרון

האם אתה הולך למשחקים של הפועל באר שבע?

"כיבדו אותי בעונה שעברה, נתנו לי מנוי, וישבתי ביציע, מאחורי הספסל של הקבוצה האורחת. מה שכאב לי הכי הרבה זה, שהאוהדים לא הפסיקו לקלל במשחקים מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה את אופיר דודזאדה ומאור בוזגלו. אלו שחקנים, ששירתו אותנו, ולקחו פה אליפויות. מאז, אני לא הולך יותר. לא הייתי במשחק האליפות. החזקתי להם אצבעות, אבל לא יכולתי לשמוע את הקללות. שיסלחו לי כולם; זה היה קשה לי. אני מקווה שהם יכבדו אותי, ואקבל מנוי לעונה הבאה, ואז אבוא לעודד אותם".

לסיום, מה אתה אומר על התאונה הקשה, שעבר חברך הטוב רפי אליהו?

"הבנתי שהוציאו אותו מטיפול נמרץ, והוא עכשיו מאושפז בפנימית ג' בבית החולים 'סורוקה'. מה שאני יודע, שהוא נמצא במצב של קומה, ורוצים להעביר אותו לשיקום. כשאני הולך לבקר אותו בבית החולים, ליבי ממש נחמץ. קשה לי; אני ורפי אליהו גדלנו ביחד בשכונה, עד שהגענו לאן שהגענו. אני מקווה בעזרת ה', שיהיה נס. בעבר, כבר היו נסים כאלו, והאחרון היה כשאיזה ילד שהיה במצב קומה, התעורר אחרי 68 ימים. אני כל הזמן מבקש מכולם להתפלל למען החלמתו של רפי אליהו".

התאונה הקשה. רפי אליהו (בתמונה הקטנה) | צילום: יוסי איטח ויניב סול

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה