ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"להיות באר שבעי זאת גאווה"

ספורט22 במאי 2018    8 דקות
0

כך המאמן ניסו אביטן, בראיון ל"שבע", לאחר שעשה היסטוריה והעלה את הפועל חדרה לליגת העל. "קיבלתי אהבה מטורפת מאנשים רבים בבאר שבע. זאת תחושה עילאית. זה ממש לא מובן מאליו, כל האהבה הזאת", אומר המאמן הבאר שבעי הבכיר בכדורגל שלנו

"להיות באר שבעי זאת גאווה"
ניסו אביטן | צילום: ערן לוף

המאמן הבאר שבעי ניסו אביטן (47), עשה היסטוריה, כאשר העלה את הפועל חדרה לליגת העל, לאחר שחדרה הייתה 39 שנים רצופות בליגות הנמוכות. מדובר בעלייה שנייה ברציפות של חדרה, מליגה א' לליגת העל. יצוין, כי בהרכבה של חדרה ניתן למצוא את השוער הניגרי אוסטין אג'ידה והחלוץ אוהד קדוסי, ששיחקו בעברם בהפועל באר שבע.

אביטן, החל את קריירת האימון שלו בקבוצת הנשים של הפועל באר שבע, ובהמשך עבר לעירוני אופקים, מכבי באר שבע, ומשם לשתי קדנציות במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, בהן אימן את קבוצת נערים א' וקבוצת הנוער הפועל של המועדון. בין לבין, הוא שימש תקופה קצרה כעוזר מאמן בבוגרים של הפועל באר שבע, אך חזר לאמן את נוער "האדומים" מבירת הנגב. אביטן, פתח את האימונים בקיץ האחרון עם קבוצת הנוער של הפועל באר שבע, אך הצעה שקיבל מאורן גולן, היו"ר של הפועל חדרה מהליגה הלאומית, אותו הוא הכיר בנבחרת הוותיקים של ישראל, גרמה לו לעבור לחדרה, והשאר כבר שייך להיסטוריה. בראיון מיוחדל "שבע", מספר המאמן המצליח על שעבר עליו, עד העלייה הסנסציונית לליגת העל.

"ברכה מאליל ילדותי"

"זאת הרגשה מטורפת של סיפוק אחרי עבודה קשה מאוד. בעיקר מרגש לראות את כל השמחה, ושעיר שלמה מאחורינו", מספר אביטן על תחושותיו, ומדבר על הברכות שקיבל מאנשי באר שבע לאחר ההישג: "קיבלתי אהבה בעיקר מהעיר באר שבע, מראש העירייה רוביק דנילוביץ', שהתקשר לברך על העלייה, אלונה ברקת הבעלים של הפועל באר שבע שתמכה בי לאורך כל הדרך ואסי רחמים מנכ"ל הפועל באר שבע. כולם תמכו ופרגנו".

מה הברכה שהכי ריגשה אותך?

"קיבלתי טלפון מרגש ביום שלישי בבוקר מאורי מלמיליאן שהיה אליל ילדותי. זה מאוד ריגש אותי לקבל ממנו כל כך הרבה מילים חמות. ריגשה אותי גם הברכה של ראש עיריית חדרה".

היו גם אוהדים מבאר שבע שהגיעו למשחקים של חדרה?

"במשחק החוץ מול ראשון לציון הגיעו מעל 100 אוהדים מבאר שבע. בגלל שבאותו הערב של משחק העלייה בנצרת עילית, נערך גם ערב מרגש בבאר שבע של אליניב ברדה, שמגיע לו הכל, והוא המלך של באר שבע והשחקן הכי גדול בעיני של באר שבע מכל ההיבטים, אז הרבה אוהדים נשארו לכבד ובצדק את ברדה. אם זה לא היה נופל על יום כזה היסטורי, אז הרבה באר שבעים היו מגיעים למשחק של חדרה".

גם ראובן כהן יו"ר עירוני אופקים בעבר הגיע לתמוך בך?

"מרוב שקפצו עליי אוהדים לא זיהיתי אותו בהתחלה. התרגשתי לראות אותו. הוא היה היו"ר הראשון שנתן לי לאמן קבוצת בוגרים. ראובן כהן הוא חבר בלב ובנפש. הוא אגדה בעיני".

"עשינו סנסציה". ניסו אביטן | צילום: ערן לוף

מתי הרגשת שזאת העונה של חדרה ושאתם עולים?

"בתחילת הדרך רק רצינו להישאר בליגה, אבל בהמשך המטרות השתנו. רצינו להיות בפלייאוף העליון ואז כשהגענו לשם, ופתאום היינו קרובים רק שתי נקודות מעלייה, אז הלכנו על זה בכל הכוח. לשמחתי במחזור ה-27 הצלחנו לתפוס את המקום השני ושמרנו עליו עד הסוף. זה מטורף, עשינו סנסציה".

בראייה לעונה הבאה איך חדרה תשרוד בליגת העל, בעיקר בגלל שלא תוכלו עדיין לארח משחקים בחדרה.

"בעונה הבאה נצטרך להשתמש באצטדיון אחר (העונה חדרה אירחה באצטדיון בעפולה), אבל לחצי מהקבוצות בליגת העל אין מגרש ביתי. אנחנו מבינים שבעונה הבאה נשחק בליגה של הגדולות ונצטרך להתחזק בצורה משמעותית. יחד עם זאת חשוב לנו מאוד לשמור על הצביון של הקבוצה. המטרה היא להעמיד קבוצה ראויה, שתתקע יתד ותישאר בליגת העל".

"אוהב ומחובר להפועל באר שבע"

עולה לך בראש כבר המפגש מול הפועל באר שבע?

"זה בהחלט יהיה רגע מאוד מרגש להיכנס לאצטדיון "טרנר". זאת תהיה מבחינתי תחושה יוצאת דופן. זאת העיר שלי וכולם יודעים שאני אוהב ומחובר להפועל באר שבע. אני לא מסתיר אף פעם את האהדה והאהבה שלי להפועל באר שבע. זה המועדון שגדלתי בו וזה הבית שלי, וזה יישאר כך לעולם".

מה יש לך להגיד על המאמן הבאר שבעי. חוץ מאליהו עופר וויקו חדד, אף אחד לא הצליח לאמן בליגה הבכירה?

"אני לא חי בתחושה הזאת של חוסר ההערכה. אני מאוד מעריך את עצמי ויודע מה אני שווה. אתם רואים באיזה תנופה באר שבע נמצאת, ויש אנשים מדהימים בבאר שבע. נכון שלפעמים אנחנו קצת מרוחקים גאוגרפית ואני לקחתי פה איזשהו סיכון והקרבתי לא מעט מחיי המשפחה שלי, ולמזלי המשפחה שלי והחברים הקרובים שלי עזרו לי ותמכו בי, אבל לכן זה גם הצליח לי. להיות באר שבעי זה גאווה בעיני, וזה כבוד".

מה אתה אומר על כל מה שקורה בהפועל באר שבע בשלוש השנים האחרונות?

"זה בעצם פרס למועדון שמתנהל בצורה הכי טובה היום בישראל, מכל הבחינות. במישור המקצועי ובוודאי ובמישור הניהולי. מה שהפועל באר שבע חוותה השנה מבחינת משברים, אי אפשר אפילו לדמיין זאת ואף אחד לא יכול היה לחזות את זה. כל משבר בעצם העצים את המועדון והפך אותו לחזק יותר. האליפות השלישית הזאת שמה חותם שהפועל באר שבע הוא המועדון הכי גדול בישראל בכל ההיבטים".

ולגבי מחלקת הנוער, הרי אתה באת משם?

"במחלקת הנוער עושים עבודה טובה. אני יודע שתארים לא חשובים במחלקת הנוער, אבל הייתה גם זכייה בגביע של נערים ג' וקבוצות הנוער ונערים א' עשו עונה טובה. נכון שהמשימה העיקרית היא לייצר שחקנים, אבל אני יודע וכולם מבינים שיש היום להפועל באר שבע את הסגל הכי חזק שיש בישראל. פעם כוכבים לא היו מגיעים לבאר שבע ועכשיו כוכבים מתחננים להגיע לבאר שבע. אז לשחקן צעיר זה לא פשוט. אבל אם תיקחו את כמות השחקנים הצעירים הבאר שבעיים שמשחקים בשתי הליגות הראשונות, תראו שיש מעל עשרה שחקנים שגדלו במחלקת הנוער והם שחקנים טובים".

גם אבא גאה. ניסו עם אביו דויד אביטן | צילום: ערן לוף

חוץ מהפועל באר שבע אין פה לשחקנים אופציות. הקבוצות באזור הן רק בליגות הנמוכות.

"הדרום צריך לחזור ולהתעורר ולהיות עם עוד קבוצה אחת לפחות בליגה הלאומית. אף קבוצה לא יכולה להתחרות בהפועל באר שבע ולא צריכה להיות. אבל צריכה להיות קבוצה בדרג השני של הכדורגל הישראלי, ולתת פלטפורמה קרובה לבית לכל השחקנים הצעירים של הדרום ושל באר שבע בפרט".

היה לך השנה שיתוף פעולה עם הפועל באר שבע?

"היה שיתוף פעולה לאורך כל השנה. גם כשעזבתי את הפועל באר שבע, זה היה עם ברכת הדרך של אלונה ברקת ואסי רחמים. היה שיתוף פעולה ונפגשתי עם ברק בכר ואנשי הצוות שלו. מנו (עמנואל אושי אדריקו) הבלם הזר הניגרי של הנוער בעונה שעברה, הגיע אלינו ועשה חצי עונה מצוינת. אני מניח שבימים הקרובים נעשה פגישה עם הפועל באר שבע לגבי שיתוף פעולה עתידי. בוודאי כל מה שקשור בי יהיה שיתוף פעולה עם הפועל באר שבע".

לסיום, מבחינה אישית מה השאיפה שלך בעתיד בנוגע לאימון. הצהרת לא פעם שאתה שואף לאמן את הפועל באר שבע.

"בעתיד הקרוב אני מגשים חלום ביחד עם הפועל חדרה. אני לא חולם כל כך רחוק קדימה, אבל יש לי חלומות. נכון שהצהרתי שאני רוצה לאמן את הפועל באר שבע, אבל יש להם מאמן מדהים שהוא חבר שעושה עבודה מדהימה, ואין ספק שהשידוך הזה יהיה עוד כמה שנים טובות, אז ככה שאי אפשר לתכנן דברים קדימה. תמיד פרגנתי לבכר ואני אמשיך לפרגן לו. מה שהוא עושה עם הפועל באר שבע זה מדהים. אני מקווה שביום מן הימים אאמן את הפועל באר שבע, ואני לא מסתיר את זה. אתה מכיר מאמן כדורגל שלא רוצה לאמן את הפועל באר שבע?".

מגשים חלום ביחד עם הפועל חדרה. אביטן | צילום: ערן לוף

כתבות נוספות

0

ירוחם ושגב שלום סיימו את העונה

ליגה ב': מ.כ שדרות תארח את מכבי נתיבות במבחן העלייה הראשון לליגה א'. הפועל ירוחם סיימה את הפלייאוף העליון במקום האחרון, שגב שלום מקום אחד מעליה. מכבי ב"ש מצטרפת

ספורט26 באפריל 2024    דקה אחת
0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה