תרבות ופנאי

להרגיש אלוף אולימפי

תרבות ופנאי7 במרץ 2022    2 דקות
0

ספר ילדים שתורגם באחרונה, מספר את סיפוריהם הייחודיים של 30 אלופים ואלופות אולימפיים. ספר שגורם לילד לחבור להצלחות, כישלונות ואתגרים של האלופים. ויחד עוברים את כל הדרך עד להצלחה

להרגיש אלוף אולימפי

על רקע משחקי החורף האולימפיים בסין, יוצא לאור ספר ילדים שנכתב על ידי תיאו בנדטי, ופורסם במקור באנגלית. מי שהחליטה לתרגם אותו גם לעברית היא ד"ר שלומית גיא, חוקרת ספורט שמתמחה במניעת אלימות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי.

הספר הנקרא "30 אלופים בלתי רגילים שעשו היסטוריה" מספר את סיפוריהם של 30 אלופים ואלופות אולימפיים, ומציג את סיפורם בגוף ראשון. בספר הם משתפים אודות החוויות שלהם כילדים צעירים, המכשולים אותם הצטרכו לעבור, הקשיים וכמובן ההצלחות אליהן זכו להגיע.

ייחודו של הספר הוא בכך שנכתב בצורה שמדברת אל הילדים, ומייצרת קשר אישי עימם. כך יכול כל ילד וילדה לדמיין שהוא מתחרה בעצמו. הספר מציג 24 ענפי ספורט שונים בתחרויות האולימפיות. לדוגמה, כדורגל, גלישת גלים, סקי, כדורסל, אתלטיקה ועוד רבים. בכך הילדים מתנסים דרך הקריאה במגוון ענפים בים, ביבשה ובאוויר.

ההחלטה של שלומית גיא לתרגם את הספר נובעת ממספר סיבות, ביניהן העובדה שהיא אשת חינוך ששמה דגש וחשיבות על המוטיבציה הפנימית של כל ילד וילדה. כמו כן, הספר מתאר את החשיבות של תמיכת ההורים בספורטאים, וכיצד זו סייעה להצלחתם. תמיכה שמגיעה בצורה של הבנה והכלה, ולא לחץ להצלחות. שלומית מספרת: "הורים שיאפשרו לילדים שלהם ליהנות מפעילות גופנית, להתנסות ולטעות, יצמיחו, סביר להניח, גם ספורטאים טובים יותר. תמיכת ההורים כשהילד מצליח, וחשוב מכך, כאשר הוא נכשל, חשובה מאוד בדרך הארוכה הזו".

בספר מתגלות עובדות מעניינות שרבים מאיתנו לא ידעו. לדוגמה, העובדה שמייקל פלפס, השחיין הגדול בעולם, פחד ממים בתחילת דרכו, ופחד להכניס את הראש למים. לכן סגנון השחייה הראשון שלמד היה גב. בנוסף, סיפורה של הסייפת ולנטינה וצאלי, שזכתה במדליית כסף באליפות העולם בטורינו ב-2006, כשהיא מתחרה עם קרע ברצועה. והסיפור על אבבה ביקילה, שניצח את ריצת המרתון במשחקים האולימפיים בטוקיו 1960, כשהוא רץ יחף לגמרי!

"הספר מציג לקורא הצעיר שבאמצעות התמדה, אמונה ותמיכה, הכל אפשרי", אומרת ד"ר גיא.

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה