תרבות ופנאי

מיוזיקלי כדרך חיים

תרבות ופנאי20 באוקטובר 2017    4 דקות
0
מיוזיקלי כדרך חיים
דניאל בחוס | צילומים: פרטי

אחרי שהתרגשתם מ'הפייסבוק', 'האינסטגרם', 'הטוויטר', 'הסנפצ'אט' ו'הוואצאפ', יש לכם סיבה טובה להתרגש מחדש לאחרונה וקוראים לה 'מיוזיקלי'. מדובר באפליקציית רשת חברתית שגורמת לבני הנוער להסתובב בבית, לצלם עצמם רוקדים, עושים פרצופים מוזרים, תנועות מוזרות ובעיקר לחייך. מצד אחד, זו עוד אפליקציה שגורמת לילד שלכם לנצל חלק גדול מתוך זמן הפנאי שלו כשהוא צמוד לסמארטפון שלו, מצד שני יש גם הרבה דברים חיוביים ש'המיוזיקלי' מביאה עימה ובכל מקרה, אדם חכם פעם אמר: "אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצטרף אליהם"; וכשלושים מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם הצטרפו לאפליקציה ששוויה מוערך כיום בכ-500 מיליון דולר.

מדובר באפליקציה שהושקה לראשונה אי שם בשנת 2014, אך תפסה לאחרונה תאוצה, צברה פופולאריות והפכה למיינסטרים בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, בגילאי 7-8 ועד 20, רובן המכריע הוא בנות. בארץ הגיל אף יותר נמוך, אך גם חלק מהמבוגרים שבינינו זיהו את הפוטנציאל שבפלטפורמה והבינו שזהו גן עדן למפרסמים.

אחת 'המיוזריות' (כינוי למשתמשת באפליקצייה י.ס) הבאר שבעיות המוכרות היא דניאל בחוס בת ה-15, עם כמעט 15 אלף עוקבים באפליקציה. "זוהי אפליקציה שמצלמים בה סרטוני ליפסינק של 15 שניות ואפשר לערוך אותם ולשתף עם העוקבים שלך". אגב, מדי יום מועלים באפליקציה כ-12 מיליון סרטונים ברחבי העולם.

 

להביע את עצמך

"כולם משתמשים בזה", אומרת בחוס, תלמידה בכיתה י' במקיף' ו' בבאר שבע. "אתה מרגיש יותר חופשי עם עצמך, יותר פתוח וזה נותן לך הרבה ביטחון, מעבר לזה שזה גם כיף גדול", לדבריה. "האפליקציה נותנת לך להראות לאנשים מי אתה ולהביע את עצמך".

 

איך הכל התחיל?

"ראיתי לפני שנה שהרבה התחילו להשתמש בזה ורציתי גם אני לראות מה זה, אז הורדתי את האפליקציה. ראיתי שזה הלך טוב ואפשר להגיד שהתמכרתי לזה".

 

איך הגעת לכמות כה גדולה של עוקבים? מה מיוחד בסרטונים שאת מעלה?

"אני לא יודעת מה מעניין דווקא בי, אולי זה התוכן שאני מעלה. אני תמיד מסתכלת על כמות העוקבים ושואלת את עצמי איך זה קרה לי? תמיד רציתי להתפרסם ולהיות כוכבת רשת. בהתחלה לא כולם פירגנו לי, אבל הוכחתי להם שאני יכולה להגיע למקומות די גבוהים. אני נמצאת היום בסוכנות 'טינק' (סוכנות שיווק, פרסום ותוכן לבני נוער וצעירים. י.ס. ) ונותנים לי לעשות קמפיינים בסרטונים שלי".

דניאל לא לבד, וסוכנויות פרסום רבות כמו 'טינק' כבר הבינו שאפשר למנף את האפליקציה לצרכי פרסום לבני נוער כגון קידום הופעות, מותגים, חנויות וכו'. והם גם משלמים על זה. סוכנות 'טינק' למשל, השתמשה באפליקציה ובכוכבות הרשת שלה לקידום ההופעה של הזמר ג'סטין ביבר בארץ.

"אני אוהבת את זה מאוד", אומרת בחוס שמקבלת על כל סרטון שהיא מעלה בין אלף לאלפיים 'לייקים'. "אני מעלה כל יום סרטון חדש ומשקיעה בזה המון. זה כיף לי ואני בכלל לא עושה את זה בשביל תמורה".

בחוס מספרת כי ישנם עוד באר שבעיות בולטות בתחום, עם כמות עוקבים גדולה אף יותר כמו טל ספוז'ניקוב, נועה ארגמן ועדן אלאל. "הסרטונים שלהן מאוד יפים, גם הן משקיעות ומעבר לזה הן גם חברות טובות שלי". ואם כבר דיברנו על החברות, זהו יתרון נוסף שמביאה עימה האפליקציה.

"זה נתן לי ביטחון, כי לפני האפליקציה הייתי קצת סגורה", מסבירה דניאל. "גם הכרתי המון חברים מכל הארץ ואני נוסעת אליהם והם מבקרים אותי. אנחנו גם נוסעים לתל אביב למפגש כוכבי מיוזיקלי". יש לציין שברחבי הרשתות החברתיות אף צצים להם עמודי מעריצים לבחוס וכוכבות הפלטפורמה כמו אנה זק, אן בן ציון ועוד. "אני מתייחסת לכל אחד ששולח לי הודעה", היא אומרת.

"צריך להיות עם ראש פתוח ולהיות יצירתיים", ממליצה בחוס. "להצטלם עם בגדים יפים ונוחים, להיות מטופחים ולבחור רקע יפה, שיר מתאים ותאורה נכונה".

'המיוזרית' הצעירה עדיין לא החליטה מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה, "אבל אני חושבת להיות דוגמנית או מעצבת אופנה ומיוזיקלי פותח הרבה דלתות".

 

דניאל בחוס | צילומים: פרטי

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה