תרבות ופנאי

איפה תלך?

תרבות ופנאי25 ביוני 2018    דקה אחת
0
איפה תלך?
עטיפת הספר "איפה תלך"

ספר חדש בשם "איפה תלך", יצא לאחרונה לחנויות. מי שכתב את הספר הוא נדב הייבלום (29), אחד הצעירים המוכרים בבאר שבע. היום הייבלום מוכר בעיקר כמנהל השיווק וקשרי הקהילה של תיאטרון הפרינג' בבאר שבע, אך אחרים וודאי מכירים אותו כבליין. כעת מסתבר שהייבלום הוא גם סופר שרק חיכה לפרוץ.

"כל החיים נמשכתי לכתיבה. בתיכון הייתי עורך עיתון בית הספר ובתור נערים מתבגרים, אני והחברים היינו כותבים שירים למגירה. את התואר הראשון שלי עשיתי במכללת ספיר במסלול של עיתונאות כתובה ובחרתי במסלול זה בכדי לשדרג את עצמי וללמוד יותר על עולם הכתיבה", הוא אומר. הספר, כמו הייבלום, מתכתב ישירות עם ההוויה הבאר שבעית שלו: "הספר מספר את סיפורו של מוגלי. באר שבעי שמטייל בדרום אמריקה, אך הוא בעצם סיפור של דור שלם. דור שמחפש את עצמו בטיול הגדול, דור שיוצא למסע חיפוש אחרי צבא והשאלה הכי בוערת בתוכו היא – איפה תלך?"

"הספר החל משירבוטים שכתבתי במהלך הטיול שאני עצמי טיילתי ביבשת. לאט-לאט זה התפתח לכדי סיפור עלילתי אודות חבורת מטיילים שהפכה למשפחה, המשלב בתוכו זיכרונות ילדים אמיתיים שצצו במהלך הכתיבה. תהליך הכתיבה נמשך כחמש שנים. למען האמת, אדם שכותב, הוא כותב בשביל הנשמה, לא בשביל הפרנסה. כמובן שזה מרגש שאנשים משלמים עבור היצירה שלך, אבל זה לא העיקר".

הייבלום מודה גם שהיום, יותר ויותר מרימים גבה כאשר הוא אומר שהוא כתב ספר, אבל הוא גם מצהיר שעבורו הכתיבה היא חלק מהתהליך שלו עם עצמו להוציא את הדברים החוצה. "זה נכון שבעידן בו קוראים פחות ספרים זה נראה דבר לא הגיוני לכתוב ספר, לפרסם אותו ולעבוד כל כך הרבה שנים עבורו, אבל אדם שהכתיבה בוערת בו לא חושב מהמקום הזה. הוא רק רוצה להוציא החוצה את מה שהלב מרגיש".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה