תרבות ופנאי

אמן אמיתי, והוא רק בן 9

תרבות ופנאי31 במאי 2018    2 דקות
0

מרכז "לעוף רחוק", בראשותה של נעמי ללאזר בבאר שבע, פתח את שעריו בשבוע שעבר ואירח את התערוכה של "הסגנונות של אמיתי", מאת אמיתי גולד, אמן מוכשר מאוד, בן 9 וחצי

אמן אמיתי, והוא רק בן 9
אמיתי גולד בתערוכה | צילומים: אביבה שמיר ואיליה קרימן

במשפחתו מספרים שמגיל צעיר כבר ניתן היה לזהות את אהבתו לאמנות ויצירה: "דרך האמנות הוא מביע את רגישותו ואת סקרנותו למה שקורה סביבו".

מגיל קטן, גילה אמיתי עניין בחומרים השונים ובמיוחד בחומרי היצירה, כשבארוחות הייתה לו נטייה לפסל מאוכל, להעמיד מזונות שבצלחת בצורת פרצוף, לפסל מאורז, לחם, קציצות וכד'. החלק של הפיסול התחיל באוכל והוחלף בפלסטלינה, חימר פולימרי, חימר, התגלגל לאוריגמי – קיפולי נייר ועוד. כעת אמיתי בונה נשקים ורובים שונים מנייר והם אפילו יורים. גם כשהביאו לו לגו, הוא לא הקפיד להרכיב לפי ההוראות ופעמים רבות הרכיב דמויות ותוצרים שונים לגמרי ממה שהיה אמור להיות בתוצר הסופי. בגיל 4 וחצי אמיתי כבר צייר פרופיל והבין שבפרופיל עין אחת ורואים רק חצי פנים. "זה היה מדהים לראות ילד בגיל כזה מצייר קמטים והבעות פנים".

בציורים התחיל שימוש בעפרונות רגילים, אחר כך צבעוניים, עבר לטושים, פחם, צבעי שמן ועוד. בגיל 6 נרשם האמן הצעיר לחוג במרכז אמנויות בעיר העתיקה, התחיל בקבוצת אמנויות כללית, אך כבר מהשיעור השני התגלגל לז'ניה, מורה לקרמיקה, שזיהתה כישרון מיוחד ובקשה להשאיר בקבוצתה, למרות שבקבוצה היו ילדים גדולים ממנו. גם בבית הספר "יובלים", בראשותה של רויטל מורחיים, בו לומד אמיתי, משקיעים באמן הצעיר, שלא מפספס הזדמנות להתייעץ עם המורה לאמנות לאה מהלר.

תחומי העניין הקבועים של האמן הצעיר הם מתחום המדע, רפואה, הנדסה, בנייה וכל סוגי האמנות כשהאמנות שלו משנה חומרים ומתפתחת עם הגיל, אבל ממשיכה להיות מיוחדת.

אמיתי מודה לאימו מירי על העזרה והליווי

בתערוכה זו, התערוכה האישית הראשונה שלו, הוצגו חלק מעבודותיו של אמיתי בפיסול, ציור ומעט קיפולי נייר. בתערוכה בת היומיים הוצגו כ-100 עבודות יצירה בנושאים ומחומרים שונים, ב-3 חדרים וביקרו בה מאות אנשים.

אמיתי, מה זה נותן לך כשאתה מפסל? מאיפה אתה לוקח את ההשראה שלך?

"זה מרגיע אותי, מרכז, מסקרן מה יצא. לפעמים זה עניין של אופנה, סדרות וכד'. למשל, כל פעם אני מתחבר לדמות אחרת, ומצייר אותה בכל מיני סיטואציות או מפסל. לפעמים אני מתייעץ עם המורות שלי לאמנות והרבה מתייעץ עם ז'ניה, שמאפשרת לי להתנסות בסגנונות ובחומרים השונים. לאחרונה אני מאוד מתחבר לקיפולי נייר, כי קל ליצור מנייר, הוא זמין וצבעוני, אפשר להכין ממנו כל דבר. ככה אני מייצר לעצמי כל דבר שאני רוצה".

אז איך היה?

"היה ממש כיף. נהניתי מאוד לראות את החברים שלי ואת כל האנשים שבאו לראות את היצירות שלי. הייתה אווירה נעימה. הרגשתי שעבר מהר מדי. חבל שלא כולם הספיקו להגיע והייתי רוצה שיימשך לעוד יום או יומיים".

מה החלום שלך? לאן אתה רוצה להגיע?

"החלום שלי להיות אמן גדול, כמו ליאונרדו דה וינצ'י או סלבדור דאלי. הם האמנים האהובים עלי".

מהתערוכה

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה