ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

דור הולך ונעלם?

ספורט6 באוגוסט 2022    12 דקות
0

בעקבות פרשת הכדורגלנים והנערות ביקשנו לשאול אוהדים מה דעתם בנושא. לא כולם הסכימו להשיב. בקרב אלה שכן שיתפו, הדעות חלוקות. רשות הדיבור ליציעים

דור הולך ונעלם?
מה חושבים אוהדים? דור מיכה | צילום: אודי ציטיאט

הפרסומים החדשים בפרשת יחסי המין של הכדורגלנים דור מיכה ועומר אצילי עם קטינות, מסרבים לרדת מהכותרות. בעוד שעומר אצילי ממכבי חיפה, שנבחר לשחקן העונה ב-21/22, קיבל גב מלא מיענק'לה שחר, בהפועל באר שבע הסתפקו לרגע זה בהודעה הבאה: "לאור הפרסומים האחרונים בעניינו של דור מיכה, ולאחר שהדברים שפורסמו הוכחשו באופן מוחלט וגורף על ידי השחקן עצמו, המועדון פנה הן לשחקן והן לעורך דינו על מנת לקבל הבהרות נוספות. כזכור, הפועל 'ויקטורי' באר שבע החתימה את השחקן רק אחרי שמערכת המשפט סגרה את תיק החקירה כנגדו מחוסר אשמה. ככל שהמשטרה תחליט שיש מקום לחקירה נוספת, המועדון יפעל בהתאם לממצאים ולהחלטות של מערכת אכיפת החוק".

ההודעה הזאת הגיעה באמצע המחצית הראשונה בחמישי שעבר מול דינמו מינסק, מיד עם סיום שידור החלק השני של התחקיר של אלמוג בוקר, כשמיכה פתח בהרכב וסיים בסופו של דבר 90 דקות על כר הדשא, למרות שלא הצטיין, בלשון המעטה. לכאורה, אמירה של המועדון, "אנחנו מאחוריך".

יחד עם זאת, בעוד שברור שקיים פער בין הצד המשפטי לצד המוסרי, כמו בפרשות רבות בישראל, דוגמת המקרב עם אייל גולן, הציבור הוא זה שיחקור וישפוט. ועם כל הכבוד לעומר אצילי, מה שמעניין את אוהדי הפועל באר שבע, זה דור מיכה.

בדקנו עם מספר אוהדים ואוהדות מה דעתם על הפרשה, האם הפרסומים האחרונים שינו את דעתם, על הציפיות מהשחקן ומההנהלה בנושא ועוד. ההפתעה: אוהדים רבים ובמיוחד אוהדות שיש להן דעות נחרצות בעניין, סירבו להתראיין בשמם. בכל זאת מצאנו כמה.

"הצצה לשיח מטריד ופוגעני"

"אתחיל מזה שאני לא מעריצה של דור מיכה ומבחינתי הוא עוד שחקן בהפועל באר שבע", אומרת אוהדת הקבוצה, חן שגב. "כשהפרשה פרצה לחיינו לפניי כשנתיים, אמרתי לעצמי מעניין במי מדובר? איך הוא עשה לעצמו את זה. שחקן של היריבה, שחקן ברמה בליגת העל. בחור צעיר ומוכשר הרס לעצמו את הקריירה כדי להגיע לעוד סיפוק, כאילו אין מספיק בנות גילו שירצו אותו, גם אם זה ללילה אחד.

"איך הוא לא ביקש תעודת זהות? (בציניות) הרי שום גבר לא מבקש תעודת זהות מאישה אותה הוא מכיר. לצערי, הבנות היום כל כך מפותחות, שהגיל שלהן זה רק מספר, אותו הן מסתירות כדי להגיע אל 'היעד'. לא ידעתי יותר מדי וחיכיתי להתפתחות בנושא. כמובן שהמדיה החברתית עזרה מאוד ואז התברר שהכול התפוצץ דרך הוואטצפ, ושהן העבירו תמונות, התכתבויות ועוד. זה צרם לי וכאב לי מאוד שילדה הגיעה למצב כזה על מנת להיות עם סלב. מצד אחד את אומרת הן רצו את זה וזה היה בהסכמה, מצד שני כואב לך שבנות בכלל מגיעות למצב כזה ויש כאן בוגרים שמנצלים את זה.

"אני כילדה בגיל שלהן, התביישתי לבקש חתימה או תמונה מהשחקן אותו אני מעריצה, אז אולי זה דור כזה? זה דור כזה! ללא עקרונות, ללא כבוד, ללא ערכים, ללא חינוך. הן ידעו מי אותם גברים שהן נפגשות איתם, על אף שאחד מהן נשוי. לעזאזל, אני אומרת לעצמי מה יש להן לחפש שם"?

 

 

חן שגב | צילום עצמי

 

לדעתה של דור ישעיהו, אוהדת נוספת של הפועל באר שבע, "הפרשה הזאת היא גדולה מכדורגל, והיא צריכה לעלות בשיח בכל בית שבו יש מתבגרים ומתבגרות", אומרת ישעיהו.

"אצילי, מיכה ויתר השחקנים ששמם לא פורסם, נתנו לכולנו הצצה קטנה ורעה לשיח מטריד ופוגעני כלפי נשים. שיח שלצערי נפוץ הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. בהתכתבויות ביניהם נראה בבירור, כיצד הם רואים באותן ילדות כלי שנועד לשעשוע ולריגוש שלהם בלבד. בהתחלה בעיקר כעסתי, ולאחר כשנחשפתי למאות תגובות התמיכה בהם, התמלאתי בעצב גדול. אלה לא הערכים שאני מאחלת לנו לחיות על פיהם. כבר בחשיפת הפרשה לפני שנתיים, הייתי נגד ההחתמה של מיכה בבאר שבע, והתאכזבתי כשלבסוף חתם. מעולם לא עודדתי אותו מהיציע. לא כשעלה לכר הדשא ולא כשהבקיע שער. כמובן שהגילויים האחרונים רק חיזקו את אותה תחושת אכזבה".

גם נ' שביקשה להישאר בעילום שם, עדיין מזועזעת מ"עצם ההתכתבויות שיש בין השחקנים שחלקם כבר הקימו משפחה, ועצוב שהם מחפשים אתגרים ולא מסתפקים במה שיש להם בבית. נכון שהבנות הן בנות 15, אבל להגיד נאנסו? הן ממש, אבל ממש לא נאנסו, ועצם זה שהן המשיכו להתכתב עם מיכה ולהגיע אליו הביתה, זה אומר שהן לא שה תמים, כי צריך להניח את הדברים על השולחן ולמטבע יש שני צדדים, והנוער של היום, לצערי, הוא איום ונורא. הדעות שלי לגבי דור לא השתנו כי זה לא מתפקידי לשפוט אותו, בין אם הכתבה נכונה או לא. כן הייתי בשוק טוטאלי מההתכתבויות, אבל לא אני זו שתשפוט את מיכה ואת מעשיו, בשביל זה יש אחרים שלמדו שנים, רק שישפטו כמו שצריך את שני הצדדים".

"חפותו של אדם היא חירותו"

בצד הגברי של האוהדים, רבים קושרים את מיכה גם לצד המקצועי וליכולת שלו בהפועל באר שבע. "זה היה מתבקש רק כדי להראות שהמועדון תומך בשחקן שעשה טעות, התנצל ושילם על כך", אומר האוהד אריק צ'ולי, על כך שמיכה שיחק 90 דקות בחמישי שעבר. "חפותו של אדם היא חירותו, אלא אם כן בית המשפט או המשטרה הכריעו אחרת. משפטי שדה הם נורמה שצריכה להיעלם מהכדורגל הישראלי", לדעת צ'ולי.

"היכולת שלו על המגרש לא מזכירה את מיכה האמיתי, שהיה במכבי תל אביב, וכנראה המקרה מאוד פגע בו מבחינה נפשית", אומר דני שטיימן, אוהד הקבוצה מאופקים.

"לדעתי זה אירוע רע מאוד ולו רק כי השחקנים אמורים להוות דוגמה לילדים. חומרת האירוע כבר הייתה ברורה לפני כן, ולכן לא שיניתי את דעתי לגבי מיכה".

גם אלכס וייצמן, לא מתומכיו הגדולים של מיכה. "כמו שלא התלהבתי כשהביאו אותו לבאר שבע מההתחלה, מבחינה מקצועית ואני לא חושב שהוא שחקן מספיק טוב, אחד שיכול לעשות שינוי, כך גם לא מתלהב שהוא בהפועל באר שבע, בטח בגלל הפרשה הזאת". לדעת וייצמן, "בסופו של דבר, את הקרדיט שהוא מקבל כבר שנתיים, הוא לא מצדיק, ואני כאוהד לא הייתי רוצה שיהיה לי שחקן כזה בקבוצה. גם אם היה שחקן כדורגל טוב. סולם ערכים לפני הכל וקשה לי לקבל בקבוצה שאתה אוהד, את כל מה שנחשף לאחרונה".

 

אלכס וייצמן | צילום עצמי

 

לדעת האוהד נועם בן שטרית, "מבחינה מוסרית מיכה עשה דבר פסול, אבל יש פה אשמה לא רק של השחקנים, אלא  גם של ההורים של אותן ילדות, כשכמובן החלק של השחקנים גדול יותר. הפרסומים האחרונים לא שינו את דעתי עליו", אומר בן שטרית, "במיוחד שהוצג רק צד אחד של אותו מקרה".

שטיימן מסכים: "בכל הפרשה הזאת כולם שוכחים משהו וזה את הבנות שהן ממש לא תמימות ולא נפגשות עם שחקנים בשביל לעשות סלפי".

לקבוע נורמות בחוזים

"יותר מדי רעש על אנשים שעשו טעות, התנצלו ויצאו זכאים", אומר האוהד אריק צ'ולי. "במשטרה התיק נסגר ולכן אני מאמין שהם למדו את הלקח ולא יחזרו עליו. הנורמות והגבולות בכדורגל הישראלי מטושטשות, ועל המדינה והמועדונים להסדיר גם נורמות התנהגות בחוזים של השחקנים ואנשי המועדון". צ'ולי טוען כי הכתבות האחרונות לא שינו את דעתו: "הם ילדים שניצלו את המעמד והכוח שמועדון מכבי תל אביב נתן להם", הוא אומר וקובע: "במועדון כמו הפועל באר שבע זה לא היה קורה".

אז מה אתם מצפים מהמועדון או מדור מיכה להבא?

צ'ולי: "מצפה לצאת עם נורמות וכללי התנהגות מקובלים בהפועל באר שבע, כולל אמצעי ענישה ושכלל השחקנים וההנהלה יחתמו עליו".

שגב: "המועדון יצא בהודעה, יבדוק ויאמת את מה שצף מהכתבה האחרונה, מחכה לעדכונים. אין לי צפייה מאלונה או מגיא ואני חושבת שזה היה ונגמר, וכל עוד אין פתיחת תיק מחדש בנושא, הכל צריך להמשיך כרגיל. דור העלה באינסטגרם הודעה לגבי הנושא, זה שלו וגם זה בסדר ומספיק כרגע, במיוחד ששוב מחוללים סהרה בחייו, בשבוע בו הוא הופך לאבא לראשונה. אני בטוחה שאם אלו היו שחקנים מליגה א' בכדורגל, זה לא היה מגיע לרעש כזה. נותנים לזה במה 'אובר', כשיש נושאים הרבה יותר חשובים במדינה שלנו, בטח כשזה היה בהסכמה. התיק נסגר כבר לפני שנתיים כשאלונה החתימה אותו לאחר סגירת התיק. ובלי קשר, למחבלים ורוצחים ניתנת הזדמנות שנייה וחשוב יותר שאחרי שנתיים שהאישי והמקצועי יופרדו. דור התנצל גם בעבר לפני שנתיים. התיק נסגר מחוסר אשמה ומבחינתי הפרשה נגמרה".

ישעיהו חושבת אחרת, "ראשית אני מצפה מאלונה לצאת בהודעה כלשהי", היא אומרת. "כאישה וכבעלת המועדון לא ברור לי איך היא עדיין לא פרסמה אף התייחסות ונראה שהיא מחכה שהנושא פשוט יחלוף מעצמו. ראיתי את הודעת המועדון ומבחינתי זה לא מספק. בקשר למיכה, התגובה שהוא פרסם היא מביכה. בשום שלב לא שמעתי ממנו התנצלות כנה כלפי אותן נערות או הבנה אמיתית בנזק שהוא יצר. המסר היחיד שקיבלתי ממנו הוא על כך שנהרסו לו החיים ומשם גם החרטה. לא רואה סיבה לתת לו עוד דקת משחק אחת עד שיבין את חומרת המעשים שלו". לדעתה, "גם אם הוא היה ממצטייני ההרכב, והוא לא, לא הייתי רוצה לראות אותו לובש את מדי הקבוצה. לא ראיתי את המשחק מול מינסק. זה היה קשה וכואב מדי ומבחינתי ברגע שאפשרו לו לשחק, תמכו בו ונתנו לגיטימציה להתנהגות שלו".

 

דור ישעיהו | צילום עצמי

 

נ': "אני בדעה של אלונה, הפרשה הזאת נסגרה לפי שנתיים ולא הוכח ונמצא שהוא אשם, כל עוד זה המצב, לא צריך להעניש אותו ולשלול ממנו פרנסה. אני בכלל לא מסכימה עם מה שהוא עשה, אבל אות קין כבר יש לו על המצח. במידה ויחליטו לפתוח שוב את התיק והוא ייענש, אלונה תעשה את החושבים שלה ותחליט את ההחלטה הטובה ביותר. לדעתי, אליניב עשה טוב כשנתן לו לפתוח ולסיים משחק שלם, ולא ערבב בין הפרשה למשחק. אליניב בחור מאוד חכם והוא לא היה עושה צעד אחד שלא טוב בשביל הקבוצה, הוא ניתק אותו קצת מכל הרעש שמתחולל סביבו".

שטיימן: "מצפה שהקבוצה ודור לחוד או ביחד, יעשו סבב הרצאות אפילו בבתי הספר בנושא. בפן המקצועי, חייבים לתת לו את השנה הזאת וגב מלא, כי אם החליטו להחתים אותו, אין שום סיבה עכשיו להחליט אחרת. לדעתי החיים הפרטיים שלהם חייבים להישאר פרטיים".

 

דני שטיימן | צילום עצמי

 

וייצמן: "אם אני אלונה ברקת, אחרי כל מה שהתגלה, כשאני לוקח בחשבון גם את היכולת, אני לא משאיר אותו במועדון".

בן שטרית: "אני מפריד בין היכולת שלו על המגרש לבין המעשים שלו. דור צריך להוציא הודעה לגבי המקרה, התנצלות והסבר לגבי הפרסומים החדשים ומהקבוצה אני רוצה לדעת איך הם רואים את המקרה הזה מהצד שלהם. כל עוד הוא שחקן של באר שבע ובמועדון רואים בו שחקן לגיטימי ואין החלטה לגבי ההמשך שלו בקבוצה, ההחלטה לפתוח ולשחק צריכה להיות נטו מקצועית".

שגב: "הכתבה האחרונה של בוקר לא שינתה את דעתי לגביי התיק, אלא רק חיזקה את מה שחשבתי. איני יודעת מה אלונה באמת מרגישה כאישה בנושא, ומקווה שתיקח את מכלול הדברים והכל יחזור לאיתנו. יש כאן מועדון שלא נסחף אחרי רעשי רקע, בודק את העניין בדלתיים סגורות ומאפשר לשחקן להמשיך בתהליך שלשמו הגיע לקבוצה, ואף נותן לו ביטחון וגב. אתייחס לעניין גם כאמא – אומנם יש לי 2 בנים קטנים, אך מעבר לזה יש לי אחיות ובנות דודות וחינוך הוא לפני הכל. ילדה/ נערה/ אישה אינה צריכה להשתמש בגופה על מנת לקדם עצמה למטרות כאלה או אחרות. אנשים צריכים להוקיר אותך ולכבד אותך כפי שאת. לבנים שלי אדע, בעזרת השם, להעביר את העמדה שלי כפי גדלתי איתה וחונכתי עליה".

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה