ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ד"ר יחזקאל ומיסטר חטואל

ספורט29 ביולי 2022    7 דקות
0

רותם חטואל (פעמיים) ושגיב יחזקאל (שער אחד) היו הכובשים היחידים לבאר שבע בצמד הניצחונות על דינמו מינסק, שהעלו את החבורה של אליניב ברדה לשלב המוקדמות ה-3 בקונפרנס-ליג נגד לוגאנו השוויצרית. מה צופן העתיד לשניהם?

ד"ר יחזקאל ומיסטר חטואל
חטואל חוגג את ה-0:1 על מינסק | צילום: באדיבות הפועל ב"ש

ביום חמישי שעבר, פתחה הפועל באר שבע את הקמפיין האירופי שלה לעונת 2022/23, עם ניצחון דחוק 1:2 בבית, מול דינמו מינסק הבלארוסית. הפועל באר שבע אמנם הייתה הרבה יותר טובה לאורך כל המשחק, אך לבסוף הסתפקה בשני שערי זכות, אותם כבשו שגיב יחזקאל, שפתח בהרכב והרשית כבר בדקה הראשונה, ורותם חטואל, שנכנס כמחליף בדקה ה-46 וכבש 6 דקות מאוחר יותר את השני. ולמה הפועל באר שבע הסתפקה רק בשני שערים? ובכן, לשני הכובשים שלה יש חלק גדול מאוד בכך, שכן הם היו החלשים במגרש בדקות בהן שיחקו וקבלת ההחלטות שלהם, המשחק האנוכי וחוסר הריכוז, גרמו לקהל האדום להתעצבן ולא בפעם הראשונה.

"הוא היה יכול לתת מחצית הרבה יותר טובה", אמר אליניב ברדה בסיום המשחק בהתייחס ליכולת של חטואל. "אני לא קשוח, זו דעתי. הוא נכנס מצוין בדקות הראשונות, אבל את מה שיש לי להגיד לו, אני אגיד לו בארבע עיניים. הוא ישמע את זה ממני ולא מכם", סיכם ברדה. וחטואל, הוא שמע את זה מהאוהדים ברשתות החברתיות והגיב: "גול, ניצחון, אבל רגשות מעורבים. האווירה גרמה לי להתלהבות יתר ודמיינתי רק בכמה מקרים הייתי צריך לחשוב על מסירה. מבטיח שהכל במחשבה לעשות טוב לקבוצה ולקהל", כתב החלוץ בפוסט אישי לאוהדים. זו לא הפעם הראשונה שחטואל שומע ביקורת על משחקו, למרות שהוא מעמיד מספרים לא רעים, כוול שער נוסף לרשת של מינסק במשחק השני. ויחזקאל? אולי בגלל שהוא הוחלף, אולי בגלל שיש לו מעמד אחר במועדון, אולי בגלל שהאוהדים כבר התרגלו למה שהם יקבלו משחקן ההתקפה שהגיע מאשדוד, דממה.

על פניו, למרות שיחזקאל שימש גם כחלוץ בהפועל באר שבע למשחקים לא מעטים, שניהם משחקים על אותה משבצת. לשניהם יש דריבל לא רע וגם חטואל וגם יחזקאל תמיד עולים לכר הדשא עם כל הפוטנציאל וציפיות שהפעם הכישרון יפרוץ. בעוד שיחזקאל כבר בן 27 ועושה רושם שזוהי תקרת הזכוכית שלו, חטואל בן ה-24 רק בתחילת הקריירה שלו, ואם לא ידע לאזן בין הכישרון ליכולת על הדשא, הקריירה שלו ביחס לכישרון שלו, תסתיים כפספוס גדול. אז איך גורמים לכך שרותם חטואל לא יהיה השגיב יחזקאל הבא של הכדורגל הישראלי?

חטואל = יחזקאל עם מספרים

בפברואר 2021 חתם שגיב יחזקאל בהפועל באר שבע בחוזה לשלוש עונות וחצי, אחרי חצי עונה מוצלחת במ.ס אשדוד, בה נראה סוף סוף שהכישרון של השחקן פורץ החוצה. הפועל באר שבע הייתה הקבוצה ה-6 של יחזקאל שהתחיל את מסלול הבוגרים שלו בהפועל תל אביב עם שער בכורה בליגה, מול הפועל באר שבע, אי שם ב-2014. בין לבין, הוא הספיק לחצות את הכביש למכבי תל אביב שרכשה אותו בסכום שמוערך ב-800 אלף דולר, הושאל לקריית שמונה אחרי שאכזב בצהוב-כחול, הושאל לבני יהודה והושאל למ.ס אשדוד עד תום 2018/19, בסיומה שוחרר ממכבי תל אביב וחתם על חוזה חדש באשדוד, ממנה הגיע לבאר שבע אחרי עונה וחצי, וחצי עונה לאחר שרותם חטואל חתם בבירת הנגב. 2019/20 הייתה עונת השיא שלו בקבוצה אחת, עם 7 שערים במדי אשדוד. בעונה לאחר מכן הוא כבר כבש 8 שערים, 5 בחצי עונה באשדוד ועוד 3 בבאר שבע. בכל הקבוצות האלה, ציפו משגיב יחזקאל להוביל, לעשות את הפריצה שלו ולהביא את הכישרון שיש לו לידי ביטוי. ציפו ממנו להרבה יותר בישולים ושערים. הרבה יותר מספרים. בסך הכל 20 שערי ליגה יש לשחקן ההתקפה המוכשר, מאז עלה לבוגרים (כולל בבאר שבע). לא מספרים שעליהם חלם מאז אותו שער בכורה.

לבאר שבע כאמור, הגיע יחזקאל בתור כוכב, שבוע אחרי שבלט בניצחון 0:3 של אשדוד על האדומים מבירת הנגב, כזה שאמור היה להוביל את הקבוצה, ביחד עם ז'וסוואה פשקיירה, הכוכב הכי הגדול של הקבוצה מאז טוני וואקמה. כמה חודשים לאחר מכן, עימות אלים של יחזקאל בחדר ההלבשה עם הפורטוגלי, שכלל מלחייה וקומקום, גרם לסיום דרכו של ז'וסוואה במועדון, כשיחזקאל פתח דף חדש, עם ציפיות חדשות.

 

סיפתח מהיר מול מינסק. שגיב יחזקאל | צילום: לירון מולדובן

 

מאז, בעונה שעברה, כבש שני שערי ליגה בלבד ועוד אחד בגביע המדינה, הירבה להחמיץ ובעיקר לעצבן את האוהדים. לצורך ההשוואה, חטואל כבש 3 שערי ליגה בעונה שעברה, כשיחזקאל משחק יותר דקות ממנו (881 לעומת 833). חטואל הוסיף עוד 5 בגביע, כולל בגמר.

"חטוגול"

רותם חטואל שנולד בחצור הגלילית, גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, אך לא זכה לעלות במדיה לבוגרים, שכן את הבכורה שלו בליגת העל עשה בקריית שמונה לאחר שעבר לקבוצת הנוער שלה.

אביו, יהודה, שהיה כדורגלן בליגות הנמוכות, ראה את הפוטנציאל והחליט להשקיע בילד והאמין שבקריית שמונה הוא יהפוך לכוכב. בראיון באחד מכלי התקשורת, סיפר יהודה חטואל כי הוא חי בדירה של עמידר מאחר ואת כל כספו השקיע בפרויקט שנקרא רותם חטואל, שלדעתו יהפוך לשם דבר בליגה.

יחד עם זאת, הדרך של חטואל להפועל באר שבע הייתה פחות מרשימה מזו של יחזקאל, למרות שגם אצלו בירת הנגב הייתה התחנה ה-6. מקריית שמונה הושאל להפועל עכו מהליגה הלאומית, עבר ברמת השרון, שיחק בהפועל אום אל פאחם ופרץ במכבי אחי נצרת, כשבאוגוסט 2020 חתם בבאר שבע. כבר היום יש לחטואל 15 שערי ליגה בקבוצות בוגרים, מתוכם 8 בליגת העל, בה כאמור עדיין לא ביסס את מעמדו כשחקן הרכב. הוא גם הבקיע שער ניצחון מול ניס הצרפתית בקמפיין האירופי של יוסי אבוקסיס והוסיף עוד שער מול ארדה הבולגרית בקמפיין של רוני לוי, והגביע של אליניב ברדה בעונה שעברה רשום על שמו כשכבש בכל שלב בגביע, למעט מול מכבי נתניה, שם הבקיע יחזקאל. לכך יש להוסיף את שני השערים שכבש לרשת של דינמו מינסק בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס-ליג.

עד כה, עושה רושם שהקריירה של חטואל הצעיר מיחזקאל בשלוש שנים, הרבה יותר מרשימה, כשעד לפציעתו בעונה שעברה, נחשב לשחקן הרכב. הוא מבקיע הרבה יותר שערים, אבל מקבל פחות קרדיט.

מצד אחד, יש שיגידו שיחזקאל מעבר לשיא וחטואל עדיין לא שם. מצד שני, גם המאמינים הגדולים בחלוץ הצעיר, בטוחים שהכל תלוי רק בו, כל עוד הוא ישפר את הפן המנטאלי ואת אורח החיים הספורטיבי שלו, כשהתמונות והשמועות על בילויים וקעקועים, כרגע גוברים כמותית על המחמאות בצד המקצועי.

לחטואל יש הכל – דריבל, יכולת סיום, משחק ראש משובח. כל מה שצריך כדי להפוך אותו לשם דבר בכדורגל הישראלי, מחטואל ל"חטוגול". אבל כמו כל השערים האחרונים שלו, גם בהפועל באר שבע יודעים שהכל בראש ושהוא צריך להיות שם, במקום הנכון ובזמן הנכון. עושה רושם, שהעונה, זה הזמן שלו לעקוף את יחזקאל גם בדקות המשחק ובקרדיט שהוא מקבל. בזמן הקצר שלו בהפועל באר שבע, הוא כבר לקח 2 תארים למכבי חיפה שלא האמינה בו, כעת נותר לו להוכיח בעיקר את מה שהוא חושב על עצמו, שהוא שייך למגרש של הגדולים. שבמקום לסיים עם שער (כמעט) בכל משחק, הוא יכול להבקיע צמד או יותר. שבמקום לכדרר עוד פעם בלי תכלית, הוא יכול לבשל לחבר לקבוצה. שבמקום לעצבן את הקהל, הוא יכול להיות יקיר האוהדים. ובעיקר, במקום לחגוג ברשתות החברתיות, שהרשתות החברתיות ידברו עליו. על רותם חטואל הכוכב, על כר הדשא.

בסוף, אם תשאלו כל מאמן בליגת העל את מי הוא מעדיף בקבוצה שלו, חטואל או יחזקאל? הרוב המוחלט יבחר בחטואל. עכשיו הוא צריך להוכיח זאת גם לאליניב ברדה.

כתבות נוספות

0

שבוע לפני משחק העונה: כסייפה ומכבי ב"ש...

ליגה ג': תאומות הפסגה ממשיכות במאבק הצמוד על כרטיס העלייה. ניצחונות גם להפועל רהט, עוצמה ב"ש ומכבי חורה

ספורט23 במרץ 2024    דקה אחת
0

דרבי הארצית הוא של מכבי, תבוסה כואבת...

נוער: הקבוצה מבירת הנגב גברה על צעירי רהט 1:2 מצמד של מאור כהן. עומאר אלטורי צימק. נערים א' של הפועל ספגו שביעייה בר"ג. נערים ב' של הפועל ב"ש סיימו ב-1:1 את משחק החוץ מול הפועל ת"א. 1:7 לנערים ג' של הפועל, 4:4 בין מכבי ב"ש ובית"ר חיפה. וגם: למה הורחקו 2 שחקני נוער מ-5 משחקים?

ספורט23 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה