ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

האתגר של ברדה

ספורט24 ביוני 2022    8 דקות
0

אין דין עונת 22/23 כדינה של זו שקדמה לה. המטרה: לא רק להצליח העונה, אלא להתחיל את השושלת הבאה

האתגר של ברדה
משימה לא קלה. אלונה ברקת עם אליניב ברדה | צילום: ברני ארדוב

ביום רביעי, בשבוע שעבר, נשמעה אנחת רווחה בבירת הנגב: אליניב ברדה חתם וימשיך לשנתיים נוספות כמאמן הפועל באר שבע. עבור חלק מהאוהדים, החתימה הייתה צפויה, אחרים הופתעו מהמהלך והיו בטוחים כי המאמן שהביא להם גביע בעונה שעברה יפרוש בשיא ויחזור לעמדת המנהל המקצועי. כך או כך, הזכייה בגביע והפספוס בליגה במחזורים האחרונים, השאירו טעם של עוד, והחתימה של ברדה יוצרת שוב ציפיות לקסמים שישלוף מהשרוול, לקראת עוד קפיצת מדרגה. יחד עם זאת, בעוד שבעונה שעברה, היה לברדה רק מה להרוויח מהמהלך, כעת עושה רושם שהאתגר שעומד בפניו, הרבה יותר גדול וכגודל הציפיות, לברדה (וגם לאוהדים) יש הרבה מה להפסיד. האתגר של ברדה, השלב הבא.

הפאזל של ברדה

בעוד שברדה, בפעמיים הקודמות שמונה, נקרא לדגל "להציל" את המועדון, להחליף מאמן ולאמן סגל קיים, כעת עליו לבנות, בפעם הראשונה בקריירה שלו, קבוצה תחרותית בדמותו. ברדה, המנהל המקצועי בעונה שעברה, החליף קבוצה שלמה, ובקיץ הגיעו 15 שחקנים חדשים. העונה, עושה רושם, למרות שהאוהדים מצפים לרכש משמעותי, החיזוק יהיה נקודתי יותר ויתמקד בזרים איכותיים, גם אם הנשיאה אלונה ברקת תצטרך לפתוח את הכיס קצת יותר ממה שפתחה בשנים האחרונות. הסיבה: הסכומים הגבוהים שדורשים בעלי הקבוצות עבור שחקנים ישראלים, שלא תואמים את השווי האמיתי שלהם. מה עוד שהליגיונרים הבולטים בשוק כמו ליאור רפאלוב, מעדיפים להישאר באירופה, או להגיע למכבי תל אביב, כמו ניר ביטון.

בניגוד לעונות האחרונות, השבוע פתחה הפועל באר שבע את אימוניה לעונת 2022/23 ללא אף שחקן רכש, והאתגר של ברדה בבניית הפאזל אף גדול יותר, משום שכבר בעוד כשבוע וחצי ימריאו המאמן והשחקנים למחנה אימון בקראקוב שבפולין, ועל מנת לעשות את ההכנה הטובה ביותר, בקבוצה רצו שמרבית הסגל לעונה הבאה ישתתף במחנה, כשכבר בעוד חודש, ב-21.7 ייערך המשחק הראשון במוקדמות הקונפרנס ליג.

נכון לכתיבת שורות אלה, להפועל באר שבע הצטרף שם חדש אחד בלבד, יוני סטויאנוב, שנרכש מהפועל כפר סבא, תמורת סכום של כ-700 אלף שקלים. סטויאנוב בן ה-21 מחזיק באזרחות בולגרית, שחקן כנף ששיחק בכפר סבא בקישור ובנבחרת בולגריה הצעירה כמגן ימני, ובבאר שבע בונים עליו כפוטנציאל גדול לעתיד. עדיין לא הרכש שמצפים לו האוהדים, שיספק סוג של הצהרה למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, כשגם השנה באר שבע הולכת על כל התארים.

 

רכש ראשון. יוני סטויאנוב | צילום: הפועל "מחסני השוק" ב"ש

 

אז מה חסר בפאזל של ברדה כדי לספק הצהרה כזו, אתם שואלים? ובכן לא מעט.

הפועל באר שבע כבר נפרדה מניקיטה רוקאביצה, קייס גאנם וגוסטבו מרמנטיני, כשגם דנילו אספרייה צפוי לעזוב, אלא אם לא יצליחו במועדון להנחית זר בעל שיעור קומה שחושבים שישדרג את הקבוצה. עם דוידה פטרוצ'י ואלטון אקולטסה ששייכים עדיין לבאר שבע, מנסים להגיע לפתרון והם לא ימשיכו במועדון.

יחד עם זאת, החורים בפאזל, מתחילים בהגנה בכלל.

איאד אבו עביד נפצע בנבחרת ולא יתחיל את העונה וחאתם אלחמיד עושה כל מה שיכול כדי לעזוב, מה שמשאיר את באר שבע עם מיגל ויטור שהייתה לו פגרה קצרה מאוד בגלל הדרכון החדש שלו והזימון לנבחרת ישראל, עם איתן טיבי, הלדר לופס, שממשיך לעונה נוספת עם אביב סולומון כגיבוי ואור דדיה שלא בטוח שברדה סומך עליו כמגן המוביל של קבוצה שרוצה לרוץ לכל התארים. סטויאנוב כאמור יכול לשמש גם כגיבוי בעמדה של דדיה, אבל השארתו של אלחמיד יכולה להרגיע את המערכת בהקשר הזה, מה שנראה כרגע כקשה מאוד, כי גם אם יישאר, אלחמיד ידוע כשחקן שקשה לו להוציא את ה-100% שלו, כשהוא לא מרוצה.

בקישור, המצב נראה טוב יותר, אך יש לזכור כי פציעתו של רועי גורדנה תגרום לו להיעדר לפחות עד ינואר, וגם אז קשה לדעת איזה גורדנה נקבל. מריאנו באריירו, אנדרה מרטינש, תומר יוספי ודויד קלטינס ממשיכים, מה שאומר שבאר שבע עדיין תחפש את הקשר האחורי ,"הגרזן", שישחק לצידם.

בקישור ההתקפי, דור מיכה יצטרך להוריד מעליו את סימני השאלה מהעונה הקודמת ולהוביל את הקבוצה, כשאם רמזי ספורי לא יקבל איזושהי הצעה דרמטית מעבר לים, ברדה יצטרך למצוא מקום לשניהם.

את מרבית מאמצי החיזוק, המועדון מעמיד לטובת ההתקפה. איתי שכטר, שגיב יחזקאל, רותם חטואל ויוג'ין אנסה ממשיכים, אך אף אחד מהם לא אמור להיות החלוץ המוביל של הקבוצה, שיחליף את ניקיטה רוקאביצה. למשבצת הזו אליניב ברדה מקווה להנחית חלוץ זר, שיספק את המספרים שהיו חסרים לקבוצה בעונה שעברה, כמו גם שחקן כנף זר איכותי.

לסיכום: שלושה זרים ממשיכים, כשלצידם של אנסה, לופס ומרטינש ינסו למצוא קשר אחורי, שחקן כנף וחלוץ, כשיש לזכור שאלונה ברקת תמיד מפתיעה בחלון ההעברות עם שם מפוצץ שאמור למכור מנויים, גם בגזרת הישראלים.

הילדים של ברדה

אחת הבעיות העיקריות של אליניב ברדה היא שהוא באר-שבעי, הוא נולד בסורוקה, גדל במחלקת הנוער של באר שבע, היה שחקן בית. ככזה, אין שמח יותר ממנו בהצלחת שחקני בית. יחד עם זאת, ברדה יעמוד למבחן בו תיבחן היכולת שלו לתת הזדמנות לשחקנים צעירים, לבין הרצון שלו להצליח כמאמן בעונה הראשונה שהוא פותח על הקווים. לברדה אין שחקן כמו אוסקר גלוך במכבי תל אביב, שהוא עילוי לגילו, אך ישנם כמה שחקנים שיכולים לתת לו כמה נקודות למחשבה לצידם של דדיה ויוספי בסגל הרחב.

אמרנו שחסר לו קשר אחורי? עילאי טרוסט, שעשה עונה גדולה בליגה הלאומית ועלה עם נס ציונה, יכול בהחלט להיות אופציה טובה, אפילו כגיבוי. גם איליי מדמון, קפטן נבחרת הנוער שמככב באליפות אירופה, שיצטרף לקבוצה במחנה האימון בפולין מיד עם סיום המשחקים, ינסה להרשים את ברדה.

 

יקבל דקות בבוגרים? איליי מדמון, קפטן נבחרת הנוער

 

אבו עביד פצוע ואלחמיד רוצה לעזוב, כך שדדיה מגן ימני בודד? חאלד זייד בהחלט פוטנציאל גדול מספיק בשביל לקבל הזדמנות.

גם בהתקפה יש שחקן בית שקיבל בעבר הזדמנות מיוסי אבוקסיס ורשם עונה גדולה בנוער, כשסחב את הקבוצה על גבו והציל אותם מירידה. לרום אליגון מגיעה הזדמנות בסגל הרחב, כדי שלא יהפוך לפספוס כמו איתמר שבירו למשל, שלא הפסיק להרשית במדי קריית שמונה ונמכר לקבוצה של איזי שרצקי.

לסיכום, אם נשפוט לפי העבר, מרבית השחקנים הללו יושאלו וכנראה שלא נראה אותם מככבים באצטדיון טרנר בעונה הקרובה. יחד עם זאת, אם יש מישהו במערכת שיכול לשלב שחקני בית בסגל, הרי שברדה הוא האחד, שיודע דבר או שניים על מה זה להיות שחקן בית.

ברדה האירופאי

האתגר המשמעותי ביותר של ברדה העונה יהיה  לשלב בין הקמפיין האירופי להצלחה בליגה המקומית. בעוד שהליגה האזורית יכולה להקפיץ את המועדון קדימה, גם כלכלית וגם מקצועית, ההצלחה בליגת העל חשובה יותר. בניגוד לעונה שעברה, עושה רושם שהעונה הליגה התחזקה. לצד מכבי חיפה שגם העונה טוענת ברורה לתואר, גם מכבי תל אביב תהיה חזקה יותר ודומיננטית יותר, בטח אם אחד או כמה מהשמות הבאים יחתמו בצהובים: ערן זהבי, אלי דסה, ניר ביטון ועוד. מכבי נתניה מתחזקת, סכנין תהיה שם ואנחנו רגילים שעוד קבוצה או שתיים הופכות להפתעה של העונה. על מנת לעמוד ביעדים שברדה ואלונה ברקת מעמידים לעצמם, גם באר שבע חייבת להתחזק. ועל מנת להצליח בשני המפעלים, היא חייבת סגל רחב. העונה אי אפשר לבנות רק על ההתלהבות שברדה הפיח בבאר שבע בעונה שעברה. הצלחה בליגה והצלחה באירופה, מעבר ליוקרה, נקודות דירוג וכסף, יכולה להבטיח את העתיד של הקבוצה בעונות הבאות ולמשוך אליה שחקנים שהעונה בכלל לא סופרים את באר שבע.

אז מה האתגר של ברדה, אתם שואלים? האתגר הוא לא רק להצליח העונה, אלא להתחיל את השושלת הבאה.

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה