ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

טובים השניים מן האחד…

ספורט28 בינואר 2022    8 דקות
0

יעקב בוזגלו ואורי אוזן מנסים לפתור את דילמת ספורי/מיכה אצל רוני לוי, והם נתלים באילנות גבוהים: מליקסון/בוזגלו, עטר/ברקוביץ' ואפילו אינייסטה/צ'אבי. צמדים מנצחים

טובים השניים מן האחד…
שניים זה תמיד ביחד? ספורי ומיכה | צילומים: דני מרון

הראשון היה היעד מספר אחת ברשימת הרכש של הפועל באר שבע לעונה הקרובה, השני הוא שחקן העונה שלה עד כה. הראשון, שחקן מנוסה מאוד, נחשב כוכב כדורגל במושגים של הכדורגל הישראלי, השני נחשב לפוטנציאל גדול ולא ממומש עד העונה. דור מיכה, היה השחקן שסביבו אמורה הייתה להיבנות הפועל באר שבע, שדווקא תלויה העונה ברמזי ספורי וביכולת העל שלו במצבים הנייחים.

מתחילת העונה, שני הכוכבים האלה, שעל פניו משחקים באותה עמדה, שיחקו רק 262 דקות ביחד, שבמצטבר מדובר בזמן משחק של קצת פחות משלושה משחקים. דור מיכה פתח בהרכב, רק ב-6 מהם העונה. האם סיפור מאור בוזגלו ומאור מליקסון חוזר על עצמו עם רוני לוי?

המאורים החדשים

קצת לפני שהפועל באר שבע חגגה שלוש אליפויות היסטוריות בעידן ברק בכר, נחתו בבירת הנגב שני כוכבים בדמותם של מאור בוזגלו ומאור מליקסון, ובתחילת הדרך לפחות, רבים חשבו שיש מקום רק לאחד מהם על המגרש, שכן הם משחקים באותו תפקיד ועל אותה משבצת. ההתחלה הייתה קשה ולא תמיד שניהם פתחו בהרכב. יחד עם זאת, בהמשך, גם אם בדיעבד גילינו ששני הכוכבים הסתכסכו ביניהם, ברק בכר הצליח למצוא לשניהם מקום. "הרבה מאוד גורמים ואנשים בעלי אינטרסים הפיצו כל מיני שמועות", בוזגלו ציין בזמנו בראיון לאחד מכלי התקשורת, והוסיף: "התחרות היא לא ביני ובין מליקסון, אנחנו שחקנים מאוד שונים, אבל מעבר לזה – אני חושב שהמשחקים הכי טובים של באר שבע העונה היו כששנינו היינו על הדשא". ואכן, לשניהם היה תפקיד מרכזי באליפויות שזכו בהן יחד.

העונה, ספורי ומיכה הם המאורים החדשים. בעוד ששניהם התחילו את העונה בהרכב, עם הזמן, מיכה איבד את מקומו וירד לספסל, כשספורי, שהאוהדים בכלל לא חשבו שיוביל את הקבוצה, הוא האיש של רוני לוי. כ-260 דקות השניים "העבירו" ביחד על כר הדשא העונה, כשהחילוף הקבוע של רוני לוי הוא מיכה מחליף את ספורי. ברוב המשחקים בהם זה לא קרה, כמה דקות לאחר שאחד מהם נכנס, השני הוחלף.

 

"מנסים להמציא את הגלגל מחדש". יעקב בוזגלו | צילום: אריאל שלום

 

"אצלנו בארץ, גם אם יש שני אחים, טוענים שזו בעיה", אומר יעקב בוזגלו, אביו של מאור, "במקום לחפש את המועילים והטובים ביותר, מנסים להמציא את הגלגל מחדש. אני חושב שזו טעות גדולה מאוד לא לתת לשניהם לשחק. שניהם שחקנים מאוד טובים ומוכשרים ואפשר לשים אחד בימין והשני משמאל וזה יכול להיות קטלני".

לדעתו של בוזגלו, "מאור ומליקסון שיחקו המון ביחד והכל היה בסדר. אין ספק ששני שחקנים טובים, מקומם על המגרש וזה לא משנה איך קוראים להם, מאור בוזגלו ומאור מליקסון, או דור מיכה ורמזי ספורי, או ראובן עטר ואייל ברקוביץ' או אחרים. אני זוכר שבבאר שבע היו המון כוכבים וכולם שיחקו וזה לא בא אחד על חשבון השני והם לקחו אליפויות".

אורי אוזן, שחקן עבר וכיום פרשן בספורט1 רואה את הדברים טיפה אחרת: "הקליטה היא לא קלה, זה לא סיפור אצילי. מיכה פעם ראשונה עזב את מכבי תל אביב ולוקח לו טיפה יותר זמן. מיכה לא יוביל את באר שבע כנראה וזה לא מה שדמיינו, אבל הוא יכול לתרום. העונה עוד ארוכה וגם זמנו לבלוט יגיע". לדעתו של אוזן, "בגדול, הם יכולים לשחק ביחד, והשבוע הם שיחקו פעם ראשונה דקות משמעותיות ביחד ב-4:4:2, וזה היה רעיון מעניין. ברגע שמיכה ייכנס לכושר, אני מאמין שנראה אותם משחקים יותר ביחד, אולי לא בכל משחק, אבל בהחלט משתפים פעולה. נכון ששניהם על אותו תפקיד, שניהם מספר 10, אבל במשחקים שבהם באר שבע דומיננטית מול קבוצה קטנה, שניהם יכולים להיות על המגרש".

ההגנה הכי טובה היא ההתקפה

בגדול, עולם הכדורגל גורס ששחקנים טובים ימצאו את עצמם על המגרש, וכשיש שניים שמשחקים בתפקיד דומה, על המאמן למצוא להם את המקום הזה. אתם מתארים לכם מצב שראובן עטר לא משחק, רק כי אייל ברקוביץ' נמצא בקבוצה? או את אמבפה יושב בחוץ, כי ניימאר ומסי הגיעו לפאריס?

"אנשים נהגו לומר שאין לי את היכולת לשחק במועדון הזה", סיפר צ'אבי הספרדי, שחקן אגדי בעבר וכיום מאמן ברצלונה, בראיון לפני כמה חודשים. "אמרו שאיתי לעולם לא נזכה בליגת האלופות. הם אמרו שאינייסטה ואני לא מתאימים. אינייסטה וצ’אבי ביחד על המגרש? זה היה טאבו עד הגעתם של רייקארד ולואיס אראגונס. הם אלה שגרמו לנו לשחק ביחד בפעם הראשונה. הם האמינו בנו. ועשינו אותם גאים. למרבה המזל, זכינו בתארים. בלי זה, היינו מתים".

ספורי ומיכה הם עדיין לא צ'אבי ואינייסטה, אבל לדעת יעקב בוזגלו, השילוב של שניהם, זה מה שיהפוך את באר שבע למועמדת אמיתית לתואר. "אני חושב שבאר שבע טיפה משעממת, היא לא מבריקה וזו אחת הסיבות לכך ששחקנים מוכשרים כמו מיכה וספורי לא משחקים ביחד. במקום להשאיר ספורי אחד על המגרש, שיהיו שניים. כולם יודעים מה היתרונות של מיכה שזה הכדורים המדודים לעומק וזה מה שחסר לבאר שבע. באר שבע ידועה כקבוצה יותר הגנתית ומסודרת ויוצאת למתפרצות, כך שלשים את שניהם זה אולי לתת עדיפות במרכז השדה לקבוצה היריבה, אבל אני חושב שזה הפוך. כל מאמן והיכולות והרצונות שלו".

אפשר לשלב את שניהם בלי לאבד מהיכולת ההגנתית שרוני לוי כל כך אוהב?

"חייבים לאבד, כי אם באר שבע רוצה להיות קבוצה יוזמת, היא לא יכולה גם להסתגר. אפשר לראות איך בכר עושה את זה בחיפה בצורה יוצאת מן הכלל. כשאני מסתכל על ההגנה של חיפה כאיש מקצוע, יש לה את אחת ההגנות הדלילות ביותר ועדיין היא מובילה את הטבלה, סימן שההגנה הכי טובה היא ההתקפה. במיוחד במצב שאתה בצמרת ואגרת מספיק נקודות כדי להיאבק, אחרת אין לך סיכוי. כאנשי כדורגל שמסתכלים על המשחק, אנחנו רוצים ליהנות ממה שאנחנו רואים ולא רק לחפש את ההגנה שתביא אליפות. לקחת אליפות עם כדורגל מגעיל, אני מעדיף להיות הסגן של בר כוכבא למרות שאף אחד לא יודע מיהו".

 

"בסוף יימצא המערך בו ישתלבו שניהם". אורי אוזן | צילום: נועם מושקוביץ'

 

אורי אוזן: "רוני לוי השנה מאוד גמיש ואני חושב שצריך להסיר בפניו את הכובע על כך, כי הוא היה פעם מאוד סגור על השיטה שלו ולא פתוח לרעיונות אחרים. אני מאמין שבסוף רוני לוי ימצא מערך שבו שניהם ישחקו יחד. רוני לוי רוצה למצוא את הציוות הכי טוב שיעזור לבאר שבע לנצח ולהפוך אותה לקבוצה יותר טובה. רמזי, אני חושב שהוא התחיל להחליף אותו פחות כי רוב השערים של באר שבע הם במצבים נייחים ולרמזי יש בהם חלק עצום, גם כשיש לו משחק פחות טוב. עכשיו מחכים למיכה של מכבי תל אביב שיהיה יותר דומיננטי וקצת קשה לו, כי באר שבע בהרבה משחקים מחזיקה פחות מהיריבה בכדור ולמיכה זה קשה, אבל גם הוא ייכנס לזה כי הוא שחקן מאוד אינטליגנטי".

בוזגלו: "יש שתי אפשרויות לכל שחקן כדורגל, הראשונה היא להאמין בו ולתת לו את המפתחות ושישחק וישחק עד שידבק, או כמו שמיכה עכשיו. אני לא הייתי מביא אותו אם אני לא נותן לו את המפתחות. אי אפשר להביא שחקן בסדר גודל כזה ולתת לו לשבת על הספסל. יש שחקנים שסביבם בונים קבוצה ומיכה שחקן כזה. יש שחקנים שמיועדים להיות על המגרש ואם אתה לא יכול לתת לו את זה, עדיף שלא יהיה אצלך".

אוזן: "לאן הוא ילך? איזו קבוצה גדולה תיקח אותו? למכבי תל אביב הוא לא יחזור וגם לא ילך לחיפה, כך שמהגדולות נשארה רק באר שבע, ועדיף לו לשחק בה. מיכה יתאים את עצמו כי הוא שחקן איכותי".

כתבות נוספות

0

לא מוותרת על החלום

ליגה ב': כשנותרו 4 מחזורים לסיום משחקי הבית העליון, מכבי נתיבות שומרת על המקום השני, אחרי 1:4 על שגב שלום. במחזור הבא יארחו חניכיו של מוטי עטר את השלישית, מ.כ שדרות. ירוחם הפסידה 2:1 ליבנה של שמעון אלקבץ

ספורט29 במרץ 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה