ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

2022 , תחל שנה וברכותיה

ספורט8 בינואר 2022    7 דקות
0

כיצד תסתיים השנה שרק נפתחה? כמו בקיץ 2018? קיץ 2020? או ללא תואר? לפניכם 7 נקודות שיכולות להוביל את הפועל באר שבע למטרה

2022 , תחל שנה וברכותיה
זיכרונות מתוקים | צילום: מאיר אבן חיים

בראי ההיסטוריה, שנת 2021 לא בדיוק חייכה להפועל באר שבע, לפחות לא בחלק הראשון שלה. יחד עם זאת, אם הקבוצה של בירת הנגב תמשיך את 2022 מהמקום שבו הפסיקה את השנה הקודמת, 2021 תיזכר כשנת החזרה של קבוצת העשור הקודם. בניגוד למקובל, במקום לסכם את אשתקד, אנחנו מביאים לכם 7 סיבות, או מטרות אם תרצו, לכך ש-2022 תהיה השנה שלה. מתחילים עם חודש ינואר, שהוא המפתח לכך שנחייך בזמן הזה, בשנה הבאה.

אליפות, דאבל או כלום

הפועל באר שבע התחילה את שנת 2022 ברגל ימין, יותר נכון שמאל של ניקיטה רוקאביצה, וניצחה את בני סכנין, מה שאומר שהיא מתחילה את השנה במקום הראשון. אבל לא רק הניצחון, מהווה סיבה לאופטימיות, אלא הדרך, כי לראשונה בעידן רוני לוי, לא רק שהיא ניצחה את סכנין, אלא הביסה אותה.

יחד עם זאת, כדי ש-2022 תיצבע באדום, באר שבע חייבת לעבור את השבועיים הקרובים, שבסופם סוף סוף נדע מי היא הפועל באר שבע של רוני לוי.

בשבת מתארחים בבלומפילד אצל מכבי תל אביב השבורה עם הזדמנות להגדיל מהם את הפער ל-18 נקודות, 4 ימים מאוחר יותר משחק של להיות או לחדול בגביע מול נתניה ואז ב-16.1 מכבי חיפה מגיעה לטרנר למשחק, אולי על עונה שלמה. בעוד כשבועיים נדע האם הפועל באר שבע היא קבוצה שרצה לכל התארים, או שהפרשנים צדקו וזה היה רק עניין של זמן עד שהקבוצה של ברק בכר תשאיר לנו אבק.

הצבא האדום חוזר

זה לקח זמן, אבל בסיום המשחק מול סכנין, חזרנו להתרגש. ביחד. אמנם עדיין הקהל לא ממלא את האצטדיון, אבל ההרגשה הייתה שהענק הרדום, זה שבעונות האליפות של בכר סיפק תצוגות כל שבוע, התעורר מחדש. האווירה בטרנר השבוע הזכירה את אותם ימים בהם הקהל של באר שבע דחף אותה להישגים, והחגיגות בסיום הראו שמערכת יחסים חדשה נרקמת בין הקבוצה לאוהדים. כדי ש-2022 תחייך להם בחזרה, נותר רק לגרום לכך שכל האצטדיון ירעד, וכדי שזה יקרה, חייבים למלא אותו עד אפס מקום. טרנר מלא שווה עוד כמה נקודות בקופה, שבסוף העונה יכולות להיות שוות אליפות. על תרבות כדורגל, ימי משחק, שעות משחק וחוויית משחק, שיכולים לתרום לקהל גדול יותר להגיע, נדבר בפעם אחרת.

כשמשה רבינו ביקר בטרנר | צילום: דני מרון

 

האצטדיון הכי ביתי בארץ

לא רק הפועל באר שבע אחראית לכך שאצטדיון שלה יהיה מלא ב-2022, גם לא רק האוהדים. כדי שהאצטדיון שלנו יחזור להיות המבצר הכי ביתי בארץ, קודם כל הוא חייב לחזור להיות מתקן שהאוהדים נהנים לבוא אליו. בראשון האחרון, ראינו אוהדי כדורגל שבשנת 2022 מגיעים לראות כדורגל, אך סובלים מכל מה שמסביב. לא הגיוני שבאצטדיון חדש כמו טרנר, בזמן שהקבוצה שוטפת את הדשא, האוהדים נשטפים בגשם. עוד קצת, סבלנות, מבטיח לנו ראש העירייה רוביק דנילוביץ', בתקווה שמתישהו השנה, יפסיקו האוהדים לשחק ים-יבשה ויחזרו ליהנות מהמתקן הזה שהסב להם כל כך הרבה אושר בזמן הקצר שהוא קיים. ב-2022 אמורה לערוך הופעת בכורה גם המנואלה שמאז הקמת האצטדיון כל כך מחכים לה.

באר שבע בתקשורת

כבר במחזור החמישי עלתה הפועל באר שבע למקום הראשון ומאז נמצאת שם 11 מחזורים, בהם היא שוברת שיאים ונמצאת עדיין במקום הראשון. יחד עם זאת, עושה רושם שרק לאחרונה, אולי אפילו רק לאחר המשחק מול סכנין, תקשורת הספורט התחילה לקחת את הקבוצה מהדרום ברצינות. כדי שהמצב יימשך בשנה הלועזית הקרובה, כמובן שבאר שבע תהיה חייבת להמשיך לנצח ואם זה יקרה, גם בתקשורת הארצית יפסיקו להתייחס לקבוצה של אלונה ברקת כ"בלוף שיתגלה" ויתנו מקום של כבוד בסיקור לא רק לקבוצה שבמקום השני ולזאת שהפסידה לה השבוע 3:2.

שחקני בית, שמשחקים בבית

לאחר התצוגה המופלאה השבוע של אור דדיה שכללה שני בישולים, הפיכתו של תומר יוספי לשחקן הרכב אצל רוני לוי ברוב המשחקים, וגם כושר ההבקעה המדהים של איתמר שבירו בקריית שמונה, ניתן להגיד שהשנה, אפשר להיות אופטימיים יותר בגזרה הזאת בהפועל באר שבע. לאחר שדדיה איבד את המקום לאיאד אבו עביד ואז זכה בו בחזרה ושוב איבד אותו לדנילו אספרייה, השבוע הוא הוכיח שאי אפשר להתעלם ממנו. תומר יוספי שלא נספר תחילה על ידי רוני לוי, שינה את דעתו של המאמן ושבירו יכול לחזור בעונה הבאה כחלוץ מוכח שלרבים מזכיר את שון וייסמן, למשל. גם איליי מדמון מרשים בלאומית תחת יוסי אבוקסיס ואולי, רק אולי, חוסר ההתאקלמות של דן ביטון במכבי תל אביב העונה, זו הזדמנות ל-2022.

אור דדיה | צילום: מאור אלקסלסי

 

מחלקת הנוער

כשמדברים על כך שרוצים לראות יותר שחקני בית בקבוצה הבוגרת, חייבים להסתכל על קבוצת הנוער ולשאול האם יש בה מישהו טוב מספיק בשביל הדיון. כשעושים זאת העונה, נראה, לפחות לפי התוצאות, שלמנהל המקצועי החדש מאור מליקסון מצפה עוד עבודה רבה בנושא. את 2022 התחילה קבוצת הנוער עם ניצחון והיא כבר סופרת שלושה משחקים ללא הפסד, אך עדיין נראה שהקבוצה מתחתית ליגת העל לנוער, רחוקה מלספק לנו את היוסי בניון, האליניב ברדה, הדן ביטון או אפילו תומר יוספי הבאים. מי שכן מסומנים לעתיד, הם החלוץ רום אליגון שכבר ערך בכורה בבוגרת תחת יוסי אבוקסיס והמגן חאלד זייד. יכול להיות שנראה את אחד מהם ב-2022 בבוגרים?

כישרון מבטיח. רום אליגון | צילומים: אילן שי

 

החלון הכי יפה בארץ

עד לא מזמן, לפני כחמש שנים, הפועל באר שבע הייתה הקבוצה שכולם רוצים להגיע אליה. בכל חלון העברות, אלונה ברקת נלחמה על שחקנים מול מכבי חיפה ומכבי תל אביב ולרוב ידה גם יצאה על העליונה. שחקני רכש שנחשבו אז מהדרג הראשון, כמו בן שהר, מאור בוזגלו, וובה בראון, מיכאל אוחנה, מוחמד גדיר, חאתם אלחמיד, מרואן קבהא ואחרים, היו מבוקשים בכל קבוצות הצמרת, אך בחרו בבאר שבע. הפועל של היום, עושה צעדים נכונים כדי לחזור לקדמת הבמה גם בגזרה הזאת ובניגוד ל-2021, הפעם לא תצטרך להחליף 15 שחקנים, אלא להתמקד במובחרים שבהם שישפרו את הקיים (הקשר הפורטוגלי אנדרה מרטינס). לקבוצה שרצה בצמרת כמובן שקל יותר, אך ההבדל הוא לא במיקום אלא במטרות, באר שבע חזרה לרצות. אלונה ברקת חזרה לרצות, להתחרות. 2022 נפתחה, חלון העברות בפתח וההיסטוריה מלמדת אותנו שברקת בדרך כלל מכינה הפתעה גדולה לסוף החלון. יחד עם זאת, חלון ההעברות החשוב ב-2022 יהיה בקיץ. שם באמת נראה אם באר שבע נותנת פייט לגדולות, או אוספת את השאריות של מכבי חיפה ומכבי תל אביב. כמובן שיהיה קל יותר לגרום לשחקנים לבוא לאלופת המדינה. או למי שרוצה להיות כזאת גם ב-2023.

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה