ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

טלטלה בקונכייה

ספורט27 בנובמבר 2021    9 דקות
0

אחרי שלוש עונות ועוד 7 מחזורים: רמי הדר הודיע על סיום דרכו בהפועל באר שבע. מאמנה היחיד של הקבוצה מאז העפילה לליגת העל, חש שמיצה את עצמו. במועדון בודקים אופציות שונות למחליף – בארץ ובחו"ל. "מחפשים מאמן שיתאים לד.נ.א שלנו", אומר המנכ"ל תומר ירון

טלטלה בקונכייה
פרק חדש בהפועל באר שבע | צילומים: אילן שי

במהלך פגרת הקיץ, כשהבעלים של קבוצת הכדורסל של הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע, כפיר ארזי, האריך את חוזהו של המאמן רמי הדר לעוד שלוש שנים, סברו רבים ברחוב הספורטיבי של בירת הנגב שהדבר מצביע על יציבות במועדון האדום ועל כך שהדר ובאר שבע מתאימים כמו כפפה ליד. והנה, 40 יום לאחר יריית הפתיחה לעונת 2021/22, הודיע המאמן הכריזמטי שהוא עוזב את הקבוצה אותה הוא מוביל ב-3 העונות האחרונות, מאז העפילה לליגת העל.

היֹו שהרימו גבה ותהו שמא עבר חתול שחור בין המאמן לבעלים, אבל מי שמכיר את הנפשות הפועלות וצפה במשחקי ההכנה ובשבעת מחזורי הפתיחה של העונה, מבין שהסיבות הן אחרות. נורת האזהרה נדלקה כבר במשחק הבית נגד מכבי ראשון לציון בתחילת החודש. באר שבע הפסידה 79:67 לנועלת הטבלה (הניצחון היחיד שלה העונה), ונדמה היה שהסגל שנבנה לא עונה על הציפיות, או במקרה הטוב נמשיך לראות על הפרקט בקונכייה עוד מאותו הדבר, והרי לא לשם כך התכנסנו…

לאחר שלוש עונות בליגת העל וחילופי שחקנים בכל עונה, למעט עמית זיס ובן אייזנהרט, החליטו במועדון לשנות כיוון ולסגור עם הצוות המקצועי ומספר שחקנים לשתיים-שלוש עונות, בתקווה לייצר רצף שיביא ליציבות ולתוצאות בתום התקופה.

אבל, תוכניות לחוד ותוצאות לחוד. בתום 7 מחזורים מדורגת באר שבע במקום השביעי עם מאזן שלילי של 3 ניצחונות ו-4 הפסדים (שניים מהם בבית). יש שיגידו שזו רק תחילת העונה, וסיום ההתקשרות מצביע על חוסר סבלנות, אחרים ידברו על "עונה אבודה". בקרבתו של המאמן המתפטר מעדיפים את המושג "מיצוי".

במועדון לא הצליחו, למרות שלדבריהם חיפשו בכל פינה והזיזו כל אבן, להעמיק את הסגל עם שחקן בדמותו של אור לאומי, שסגר בקבוצה ופרש מכדורסל עוד לפני פתיחת העונה.

אחרי הפסד המוץ לנס ציונה, בו איבדו האדומים יתרון של 17 נקודות, ביקש רמי הדר לעזוב את הקבוצה. במועדון סרבו. אמרו לו: "בפגרת הנבחרת תטוס לחופשה המתוכננת שלך, תאגור כוחות, תתעשת ונמשיך בדרך המשותפת". לאחר שיחת המוטיבציה חזר הדר במלוא המרץ להכנות לקראת המשחק במוצאי שבת בקונכייה ביחד עם שחקנים מאוד מחויבים ואנרגטיים.

ואז בא ההפסד 73:61 להפועל גליל עליון, במשחק החלש ביותר שהציגה הקבוצה העונה, שבסיומו אמר רמי: “זה נראה רע מאוד. אנחנו קבוצה די קצרה, האופציות שלנו מוגבלות, אבל בסופו של דבר האחריות היא רק עליי”.

ואכן, מספר שעות לאחר שריקת הסיום של המשחק, הוא הרים טלפון למנכ"ל תומר ירון, והודיע לו על סיום דרכו במועדון. בהמשך הערב גם סוכנו של הדר יצר קשר כדי לסגור פינות.

"רמי הוא אדם טוטאלי", אומר ירון, "אין אצלו קיצורי דרך. הוא איש עבודה ללא פשרות, ונדמה שהמשאבים האנרגטיים אזלו לאחר שחש שמיצה את הפוטנציאל של השחקנים בסגל. אפשר היה לחוש את זה במהלך המשחק במוצאי שבת, כשהוא מסתובב לספסל ולא מוצא שם פתרונות".

מתי הודעתם לשחקנים על עזיבת המאמן?

"ביום ראשון בבוקר כינסנו את הצוות המקצועי-ניהולי, ושעה לפני הפרסום בתקשורת, הודענו גם לשחקנים, שחוזרים להתאמן ביום רביעי".

 

תחושת מיצוי. רמי הדר

 

מי אתה רמי הדר?

הדר הוא לא אדם קל. הוא איש של עקרונות ולוקח זמן להתחבר אליו. כשהחליף במאי 2018 את יניב בורגר, מי שהעלה את הקבוצה לליגת העל, הורמו הרבה גבות בקרב מומחי כדורסל ישראלים, בעיקר אחרי הפרק התל-אביבי שלו (מכבי והפועל), מהן התפטר. מי שהיה איתן בדעתו היה הבעלים של הפועל באר שבע, כפיר ארזי, שהחזיר את הדר ארצה ממוניצ’יפל קראיובה הרומנית, והחתים אותו.

הדר מוכר כאיש של עקרונות, בהם הוא דבק בהתמדה. לאורך 103 משחקי הליגה שניהל כמאמן באר שבע (46 ניצחונות), הוא הביא לקבוצה שחקנים שיתאימו לתפיסת העולם שלו – מקצועית ואישיותית. ראינו לא מעט שחקנים שהצליחו מאוד תחת המאמן שחגג לא מכבר 55, והרבה פחות בקבוצות אחרות (ג’ורדן סווינג, טיילור ברון, עדי כהן סבן). היו גם כאלה שהתחילו את דרכם המקצועית אצלו וחייבים לו את הצלחתם הנוכחית (עמית גרשון, יאיר קרביץ, נטע סגל, עמית זיס).

היו לרמי גם פאלטות. זכורה הפרידה הצורמת מהקפטן אוהד כהן בתחילת הדרך של המאמן בבאר שבע. הוא לא הירבה להשתמש ברוטציות ולא קידם שחקנים מקומיים.

ובכל זאת, איזו מורשת הותיר רמי?

תומר ירון: "זה סוף תקופה במועדון. למדנו מרמי המון על מהי מקצוענות ומהו מועדון, מעבר לקבוצת כדורסל. הוא לימד אותנו על תפיסות עולם ביחס לענף שנקרא כדורסל. אני זוכר את האימון הראשון כשהוא הגיע לקונכייה ושאל איפה חדר ההלבשה של המאמן, ואז לא היה לנו כזה. יש דברים שלא חשבנו עליהם אז. רק עלינו מהליגה הלאומית. את הסטנדרטים שקבע רמי, לא תמצא בקבוצות אחרות, פרט למכבי תל אביב. המנהל של הפועל חיפה התקשר אליי ושאל על מה בדיוק מדברים ספנסר ווייס ועמית שמחון, כדי שיישמו גם בכרמל. אני קיימתי עם רמי המון שיחות לתוך הלילה, על פילוסופיה של מה זה מאמן. מהדברים שלו עלה שיותר מאהבה למשחק, הוא אוהב לנהל אנשים. זה מה שמניע אותו בתוך הענף. התהליך של הפיכת קבוצה של אנשים למכונה אחת. זו מבחינתו מהות העניין. ונדמה שהמניע העיקרי לעזיבתו היה שהאנרגיה של לנהל את האנשים פחתה אצלו לאחרונה באופן משמעותי".

ואתה חושב שהוא יתגעגע?

"רמי היה מחובר מאוד למועדון ולעיר. הייתה לו דירה ברחוב סמילנסקי בעיר העתיקה, בה הוא לן 4-3 לילות בשבוע. הוא אהב מאוד את העיר העתיקה, ואפשר היה למצוא אותו לא פעם יושב עם האנשים הכי שבורים על כוס קפה במדרחוב. בשנה האחרונה הוא גם הקפיד לבקר שלושה ימים בשבוע בשוק ולשבת עם הבסטיונרים. יותר באר-שבעי מזה?".

בתחילת השבוע המריא רמי הדר לביקור המתוכנן אצל חברים בקפריסין, וביקש שלא להתייחס, לעת עתה, לסיום דרכו בהפועל באר שבע.

צריך להמשיך

המחזור השמיני בליגת העל לא ימתין להפועל באר שבע, והצוות הניהולי עסוק מאז התפטרותו של הדר בחיפושים אחרי מחליף. למעשה, כל האופציות על השולחן, החל ממאמן ישראלי – צעיר או וותיק וכלה במועמד מחו"ל.

"לא נמהר להחתים", אומר ירון, "יש לנו דרך, ונמשיך בה. ברור לנו שנצטרך להתפשר. לא כל מי שנרצה יסכים להגיע, ולא כל מי שירצה לבוא נסכים לצרף. קיבלנו המון הצעות, אבל הכוונה היא להביא מאמן שיתאים לחליפה שאנחנו יכולים לתפור כלכלית. אנחנו חייבים להיות ריאליים".

שמות כמו אורן עמיאל, עודד קטש, נדב זילברשטיין ויונתן אלון, נזרקו באוויר, אלא שחלקם רואים את עצמם כמאמני יורוליג, וקשה להאמין שיגיעו לבירת הנגב, שבמצב הנוכחי לא משמשת אבן שואבת. לגבי מאמן זר, איגוד הכדורסל ומינהל הספורט הקשיחו את הדרישות להענקת רישיון לאמן בארץ, כשהמנכ"ל תומר ירון והמנהל הספורטיבי דניאל רביץ, בודקים גם בשוק היווני, האיטלקי והספרדי. אפילו שמו של מייק טיילור האמריקאי שאימון במשך 8 שנים את נבחרת פולין, עלה על הפרק. "אנחנו לא נמהר", מדגיש ירון, "עוזרי המאמן רועי ליכטנברג ופאבלו דה קוסטה יעמדו על הקווים, עד שנמצא מי שיתאים לד.נ.א שלנו".

איזה סוג של מאמן אתם מחפשים?

"האתגר שלנו הוא למצוא מאמן שימשיך לשמור על רמת ביצוע גבוהה של מדיניות המועדון ויביא את רמת המקצועיות הקיימת כיום ואף ישדרג אותה, וזה כולל לחץ ואגרסיביות כדרך להיות ייחודי בליגה ולהישאר על המפה, עד שיימצאו התקציבים להשתדרג, להביא טאלנטים ולשחק באירופה. ברור לנו שזה אתגר מורכב למצוא את האדם המתאים באמצע העונה, אבל כפי שציינתי, אנחנו לא נמהר".

 

מאמן שיתאים לד.נ.א של המועדון. תומר ירון

 

הקפטן מוכן לחזור

הרצל רז, מי ששיחק במכבי באר שבע המיתולוגית, שימש עוזר של שימי ריגר בהפועל באר שבע והקים עם ד"ר קרלוס בלנק ז"ל את בית"ר באר שבע, הופתע מההתפטרות: "לא עוזבים קבוצה בגלל הפסד או שניים. אני לא חושב שרמי נהג בחוכמה. הוא מאמן טוב שהוציא במשך שלוש עונות את המקסימום מהשחקנים שעמדו לרשותו. הקבוצה הוכיחה שהיא יודעת ללחוץ והיא מובילה את כל הליגה בריבאונד התקפה. אז יש ימים פחות טובים. לא בגלל זה מתפטרים".

ומה הלאה?

"חייבים להביא שחקן לצדו של דרק פארדון וגם קלע איכותי. אין לקבוצה העונה שחקנים כמו קיילב אגאדה וספנסר ווייס שקולעים מחוץ לקשת. יש ירידה משמעותית באחוז הקליעות ל-3 העונה. יחד עם זאת, הליגה היא מאוד שוויונית. הייתי מחתים בעמדת המאמן את עודד קטש, שיכול להביא אתו את השחקנים החסרים. אופציה נוספת היא מאמן מחו"ל. במכבי תל אביב והפועל חולון זה מצליח".

אוהד כהן, קפטן הקבוצה שהיה שותף לעלייתה לליגת העל, אבל שוחרר על ידי הדר במהלך העונה הראשונה בליגה הבכירה, אמר שהוא "מקווה שיימצא במהרה מאמן, והכי חשוב, שיצליח להשאיר את הקבוצה בליגה".

אתה רואה את עצמך משתלב במועדון?

"אשמח לקחת חלק בקבוצה. כולם יודעים כמה היא יקרה לליבי".

משחק 3 בגמר הפלייאוף 2018 כדורסל

חוגג עלייה לליגת העל. הקפטן אוהד כהן | צילום: אילן שי

 

כתבות נוספות

0

זה שיודע לשאול, וגם לענות…

ניר ברד בראיון מסכם לעונה מאתגרת שמסתיימת בעליית ליגה: על הפרידה מברנדו גרסיה ז"ל ב-שבעה באוקטובר, בניית הסגל על שחקני בית והתקוות לעתיד. במקרה שלנו, ברד זו ברכה ולא אחת מ-10 המכות

ספורט24 באפריל 2024    7 דקות
1

זרק את ההולטר והניף את הגביע

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה