ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"רוצה לחזור להפועל באר שבע"

ספורט16 באוקטובר 2021    7 דקות
1

הקשר האגדי של הפועל באר שבע עדיין מפנטז: ג'ון אוגו לא מצא בית חדש מאז עזב את בירת הנגב. בראיון עם יניב סול הוא משחזר את הרגעים הגדולים שלו בקבוצה, את האהבה לאוהדים ולמועדון ומשתף בחלום שעוד מפעם בו. "אני מאחל לעצמי לשוב להילחם עבור הקבוצה, כי יש בי עוד כמה שנים טובות לתת"

"רוצה לחזור להפועל באר שבע"
מתגעגע. ג'ון אוגו | צילום: דני מרון

ביום ראשון תצא הפועל באר שבע המחודשת של רוני לוי למשחקה החשוב עד כה העונה, מול מכבי פתח תקווה. ניצחון של האדומים מבירת הנגב, והקבוצה במסלול הנכון להתמודדות על תואר האליפות. כל דבר פחות מזה, יקלקל את המומנטום מהניצחונות ההרואיים על מכבי תל אביב ומכבי חיפה, ושוב יגרום לנו לתהות – הפועל באר שבע לאן? והאם עדיין חסר לה את המרכיב הסודי לחזור לדרך המלך.

לפני שבע שנים פחות חודש, התמודדה הפועל באר שבע של אלישע לוי מול אותה מכבי פתח תקווה, וגם אז נשבו רוחות חדשות במועדון, והציפיות היו גדולות. זה היה משחק במסגרת גביע הטוטו, ואלישע לוי ביקש לבחון קשר אחורי זר חדש מניגריה, בעל נתונים מרשימים, אך כזה שמיעט לשחק בזמן האחרון. המשחק מול פתח תקווה הסתיים ב-0:0, והקשר לא הרשים יתר על המידה, אך היו במועדון בכל זאת כאלה שראו משהו בג'ון אוגו, שבעתיד יהפוך לאגדה במועדון.

208 הופעות | צילום: ארכיון eyoya

 

אוגו צבר במדי הפועל באר שבע 208 הופעות בכל המסגרות (רק לוויליאם סוארס הברזילאי יש יותר הופעות בהיסטוריה של המועדון כשחקן זר). הניגרי כבש 19 שערים (מקום 8 בין הזרים), 15 בישולים (מקום 2) וזכה כמעט בכל תואר אפשרי עם המועדון. בחמש העונות שלו בבירת הנגב, אוגו הפך לאחד הזרים הכי טובים שדרכו בישראל, ולאחד המעניינים שבהם. על המגרש ומחוצה לו ומאז שהוא ובן ארצו, טוני וואקמה עזבו, באר שבע לא זכתה באליפות המדינה.

"אני לא חושב שזה בגלל שאני וטוני עזבנו", אומר אוגו בראיון מיוחד. "באר שבע תתאושש ותזכה בתארים בקרוב. בכדורגל הכל יכול לקרות ואפשר לראות שמכבי תל אביב קצת מתקשה עכשיו וחיפה זכו בעונה שעברה. באר שבע עוד תחזור", לדבריו.

"אני עדיין עוקב אחר הקבוצה ובקשר עם חלק מהשחקנים ששיחקו איתי. שמחתי כשהם זכו בגביע המדינה, שזה התואר היחיד שלא זכיתי בו כשהייתי בקבוצה. באר שבע נחשבת לאחד המועדונים הכי גדולים בישראל, ולכל מועדון יש עליות וירידות".

בגלל מכבי תל אביב

אוגו ידע אינספור רגעים מרגשים בבירת הנגב. הוא התארס על כר הדשא באצטדיון טרנר, בזמן ששיחק פה נולדה בתו, הוא הבקיע שער אליפות מול מכבי תל אביב, במגרש הביתי שלה, ואפילו היה בסגל נבחרת ניגריה למונדיאל 2018, כשחקן הפועל באר שבע. יחד עם זאת, לאחר האליפות ה-3 ברציפות, אחרי שעזב את המועדון, התקשה למצוא יציבות מקצועית, ומלבד כמה חודשים בערב הסעודית, לא שיחק כדורגל.

בתחילת העונה הנוכחית, אף פורסם בכלי התקשורת כי היה קרוב לחתום במכבי נתניה, אך לבסוף נותר ללא קבוצה. "כן, זה נכון", מאשר הקשר הניגרי. "דרשו ממני לעשות חיסון קורונה והיה לי, אחר כך דרשו ממני שני חיסונים ועשיתי, מה עוד אפשר לעשות? הייתי קרוב להגיע למכבי נתניה, אבל קראתי שהם מכרו שחקן למכבי תל אביב ובתמורה קיבלו שני שחקנים צעירים שאחד מהם בעמדה שלי, כך אני מבין. הייתי קרוב למכבי תל אביב ואני בטוח שמכבי תל אביב עשו את זה בכוונה, כי ידעו שאני מגיע. זו הסיבה שלא הגעתי לנתניה".

איך שחקן ברמתך עדיין ללא קבוצה והאם נראה אותך משחק בקרוב?

"זה ממש קשה לי. הייתי בסעודיה לכמה חודשים והכל התהפך לי לרעה. אני מתגעגע למשחק, מתגעגע לשחק ואני 'רעב' מאוד. יש לי עדיין את אותה התשוקה ואני רוצה לנצח. אני לא מפחד מביקורת, תמיד רוצה להיות הכי טוב. לפעמים החיים זורקים לך דברים שאתה לא מצפה להם ולדעתי הם מנסים להראות לי שאני צריך להישאר חיובי וחזק ולהרים את הראש".

הקשר המיוחד עם הקהל. נותנים כבוד לאוגו אחרי 5 עונות | צילום: דני מרון

 

מה קרה בינך להפועל באר שבע שגרם לך לעזוב והאם יש בך כעס או חרטה?

"לא קרה כלום ביני לבין באר שבע שגרם לי לעזוב. כמו שאני אומר בכל הזדמנות, אני מאוד אוהב את המועדון והייתי רוצה להמשיך. אני לא יודע להסביר היום למה עזבתי. המועדון הציע הצעה ואני רציתי להמשיך. כולם יודעים שאני אוהב את המועדון בכל לבי, וזה שלא המשכתי זה לא רק בגללי. למה שארצה לעזוב את האוהדים הנהדרים האלה? עזבתי כי לא הצלחנו למצוא את הנוסחה המתאימה מצד שני הצדדים, אבל כולם במועדון ידעו שרציתי להישאר".

האוהדים בבאר שבע מתגעגעים אליך. גם לשחקן הכדורגל שהיית כאן וגם לדמות שלך וכל מה שהבאת איתך. נראה שאתה עדיין מחובר לאוהדים, אז איך זה שבכל הקבוצות בהן שיחקת, דווקא בבאר שבע היה קשר כל כך אמיתי?

"האוהדים של באר שבע ואני מאוד מחוברים מהיום הראשון שלי בקבוצה. אני מודה למועדון ולמיסטר אלישע שהביא אותי לבאר שבע וסמך עליי. כל מה שעשיתי, עשיתי בשביל האוהדים ומכל הלב. אני והאוהדים התחברנו כי הם הראו לי המון אהבה, ואני מאוד מתגעגע אליהם. הדרך שהם תמכו בי בכל מה שעשיתי ודחפו אותי להצלחות, זה היה מאוד חשוב לי, ואני באמת מאוד מתגעגע אליהם".

לאוהדים, לאנשים, לעיר

"הייתי מאוד רוצה לחזור להפועל באר שבע", מגלה אוגו. "המועדון מאוד חשוב לי וניסיתי לחזור. זה תמיד היה על הפרק מבחינתי לחזור לפה, להילחם על תארים ולזכות בהם, אבל מה אני יכול לעשות. ניסיתי ליצור קשר עם אנשים בכירים במועדון ולהגיד להם שאני רוצה להמשיך להילחם עבור הסמל והאוהדים, אבל התקבלה החלטה ואני צריך לכבד את ההחלטה של המועדון והבעלים שלו. אני בסדר עם זה".

אתה בקשר עם אלונה ברקת או מישהו מהשחקנים?

"בפעם האחרונה שהייתי בקשר עם הנשיאה, זה היה ביום ההולדת שלה ואיחלתי לה יום הולדת שמח. היא אישה מדהימה ללא ספק", אומר אוגו, שמספר כי עדיין שומר על קשר ברשתות החברתיות עם השחקנים ששיחק איתם. "אני מנסה לעקוב כמה שאני יכול ולתמוך בקבוצה וראיתי שניצחו את מכבי חיפה בסוף השבוע שעבר. שמחתי מאוד, זו תוצאה אדירה".

מעורב בחיי העיר. ג'ון אוגו בקונכייה | צילום: מרטין גודטאמק

 

למה אתה הכי מתגעגע בבאר שבע?

"מה שאני הכי מתגעגע בבאר שבע, זה בוודאי לאוהדים, לאנשים, לעיר. אני מתגעגע לילדים, למדינה, לכל מה שקשור לבאר שבע ולהפועל באר שבע. אני לא יכול לחכות כבר לבקר את כולם ואני מקווה שזה יהיה על המגרש, עם החולצה של הפועל באר שבע, כשאני נלחם עבורם".

מה היה הרגע הכי מיוחד שלך כאן?

"זה היה כל רגע שהתעוררתי והלכתי לאימון, רגע מיוחד זה כל משחק, זה כשהיינו ביחד. כל יום היה מיוחד. כל הפסד, כל ניצחון, כל קריאה של האוהדים. האוהדים גרמו לי להרגיש מיוחד".

לסיכום, מה אפשר לאחל לג'ון אוגו? מה אתה מאחל לעצמך?

"אני מתחרט על כך שלא הצלחתי למצוא עבורי את הפתרון הכי טוב שהיה גורם לי להישאר בבאר שבע. אבל אנחנו אנושיים וכולנו עושים טעויות לפעמים. אני מאחל לעצמי לחזור להילחם עבור הקבוצה כי יש בי עוד כמה שנים טובות. כדורגל זה החיים שלי. אני רק בן 33 היום ומרגיש שאני יכול לעזור לקבוצה. אני אותו דבר היום, המנטליות אותה מנטליות. הייתי רוצה לחזור".

וואקמה ואוגו מצטלמים עם אוהד ליד 'אווז הזהב'. מה יותר באר-שבעי מזה? | צילום: אילן שי

כתבות נוספות

0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת
0

זה שיודע לשאול, וגם לענות…

ניר ברד בראיון מסכם לעונה מאתגרת שמסתיימת בעליית ליגה: על הפרידה מברנדו גרסיה ז"ל ב-שבעה באוקטובר, בניית הסגל על שחקני בית והתקוות לעתיד. במקרה שלנו, ברד זו ברכה ולא אחת מ-10 המכות

ספורט24 באפריל 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • נ.

    ללא ספק אחד הזרים הכי גדולים ובטח ובטח השחקן הכי מחובר והכי מסור שעלו בישראל על הדשא.