ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"רועי גורדנה, כוכב כדורגל"

ספורט2 באוגוסט 2021    11 דקות
0

אבי בוחבוט, שלומי ארבייטמן והדוד יוסי בטוחים שהפועל באר שבע והשחקן עשו את הצעד הנכון. מגיע לעשות תיקון

"רועי גורדנה, כוכב כדורגל"
קדנציה שנייה. רועי גורדנה | צילום: הפועל "מחסני השוק" באר שבע

"אני מרגיש שכל מה שקורה היום בהפועל באר שבע הוא הרבה מעבר למקצועי ולא פייר כלפיי", כתב הקשר רועי גורדנה באינסטגרם בחודש אוקטובר 2016. "יכולים להגיד שהודיעו לי שאני לא בתוכניות ויכולים לספר שלא קיבלו עלי שום הצעה, אבל פרט מזה לא נכון", הוסיף בפוסט וסיים בכך ש"הגיע הזמן שהאמת תצא לאור ואולי אז יפסיקו להתעלם ממני ולצייר שזה הכל 'מקצועי'. כי יש לי עוד המון מה לתרום להפועל באר שבע".

באותם ימים, גורדנה שהגיע להפועל באר שבע עם פוטנציאל של כוכב, לא שותף על ידי ברק בכר, כנראה בגלל שסרב לחתום על חוזה חדש, ישב בעיקר ביציע ולא זכה להניף את צלחת האליפות באותה עונה עם הקבוצה. לימים סיפר שההחלטה הכי גרועה בקריירה שלו כנראה הייתה לעזוב את הפועל באר שבע. "יכולתי להיות חלק ממה שהיה שם וזה בהחלט פספוס", אמר לאחד מכלי התקשורת בתחילת הסגר הראשון שהגיע עם פרוץ מגפת הקורונה.

גורדנה שהבקיע את השער האחרון באצטדיון "וסרמיל", לא היה חלק מבניית המיתוס של אצטדיון "טרנר" ונדחק לשוליים, שם התאמן כחלק מקבוצת "המנודים" של הפועל באר שבע.

מי היה מאמין שהשחקן שביקש מהמועדון בזמנו לשלם על הטיסה לאיטליה מכיסו רק כדי להיות חלק מהחוויה ב"סן סירו" מול אינטר, זה שעזב בטריקת דלת, יחזור מהדלת הקדמית, שוב על תקן כוכב כדורגל…

מאמן על המגרש

"רשום לי בטלפון, בשם שלו: 'גורדנה כוכב כדורגל' ומאוד שמחתי שהוא הגיע לפה". על הציטוט חתום אבי בוחבוט, מאמן באר-שבעי, שרק לפני כשנתיים אימן את רועי גורדנה במ.ס אשדוד ויחד איתו חווה את אחת הדרמות הספורטיביות הגדולות שידע הכדורגל הישראלי עם הישארותה של אשדוד בליגה.

"אין הרבה שחקנים שאני מפרגן להם בצורה הזו", מסביר בוחבוט. "יש לו גם יצירתיות, הוא גם מחלץ כדורים, יודע לשחק בתפקיד מספר 6, יודע לדרבן שחקנים וגם מאמן במגרש".

אבי בוחבוט | צילום: באדיבות מ.ס אשדוד

בוחבוט שלא הפסיק לספר כמה הוא נהנה לאמן את השחקן, חזר על המשפט שוב ושוב: "אני חושב שהוא כוכב כדורגל ואני מאוד החזקתי ממנו. גורדנה הגיע בינואר למ.ס אשדוד מחו"ל ועם ההגעה שלו ועוד מספר שחקנים, בא השינוי באיכות האימון במועדון.

"מדובר בשחקן מאוד אינטליגנט במשחק, עם מלא כדורגל שיודע לנווט את הקישור, יודע להגיד מילה במקום לצעירים, לא נכנס ללחץ, מנוסה מאוד וגם מביא את החוכמה שלו למגרש. בנוסף, הוא מביא את הניסיון שלו לחדר ההלבשה. הוא יודע לייצר סביבו, יחד עם כל השחקנים, איזשהו תלכיד של ווינריות, כי הוא ווינר אמיתי וגם בתקופות הפחות טובות הוא ידע להיות קפטן אמיתי".

לדברי בוחבוט, "גורדנה מתאמן בצורה מקצועית, טובה, לא מוריד מהאימונים אלא להיפך, תמיד מוסיף ותמיד נשאר אחרי האימון. הוא מאמן במגרש ואני חושב שהפועל באר שבע עשתה החתמה נהדרת וטובה ואני מוסיף לזה שהוא בא באמת מהדלת הקדמית וזו החלטה טובה של רוני לוי שהחתים אותו. טוב עשתה הפועל באר שבע, ואני חושב שהקהל והקבוצה ייהנו מאוד ממנו, כי אין ראוי ממנו להיות במועדון גדול כמו הפועל באר שבע".

גם דודו של רועי, יוסי גורדנה, ששיחק בעבר בהפועל באר שבע, חושב ששני הצדדים ייהנו מהקאמבק. "רועי עשה קפיצת מדרגה מאוד גבוהה בשנתיים האחרונות", מספר חלוץ העבר. "אם זה מבחינת יכולת, ואם זה מבחינת הניסיון והשקט הנפשי שלו במשחק. לראייה, למרות שהוא היה בקבוצה יחסית לא גדולה כמו אשדוד, הם הגיעו להישגים אדירים יחד איתו".

גם הדוד שיחק בבאר שבע. יוסי גורדנה | צילום ארכיון: לירן דורף, דאבל פס

לדברי יוסי, "היום הוא יותר בשל, יותר מאמין בדרך שלו ומאמנים נותנים לו יותר קרדיט. כששאלו אותי, אני אמרתי שנעשה לו עוול כשברק בכר שחרר אותו בקדנציה הראשונה. אם היו מביאים שחקנים טובים ממנו, אין בעיה, אבל השחקנים שהגיע במקומו, מבלי להמעיט בערכם, לא היו שוברי שוויון. יחד עם זאת, זה היה ונגמר, ולשמחתי הוא שם את זה מאחור והמשיך. הוא הראה את היכולות שלו והיום נחשב לאחד הקשרים הכי טובים בארץ", אמר גורדנה הדוד.

"הייתה לנו סיטואציה דומה בבאר שבע, ואמנם שיחקתי פחות ממנו, אבל גם לו היו פחות דקות משרצה, וכששיחק, כמובן הראה את היכולות שלו", מעיד חלוץ העבר במועדון האדום שלומי ארבייטמן. "הוא לא קיבל יותר מדי הזדמנויות, אבל הקהל מאוד מאוד מאוד אהב אותו ועכשיו הוא חוזר לקדנציה שניה אחרי עונה אדירה באשדוד, השחקן הכי חשוב בקבוצה והקפטן. באר שבע זכו בו ומקווה שהפעם יהיה בורג משמעותי במערך של רוני לוי".

בן אדם מדהים

"קודם כל רועי הוא בן אדם מדהים, מצחיק, טוב לחדר הלבשה וגם מחוצה לו", אומר ארבייטמן. "הוא באמת גבר, בן אדם זהב ובחור טוב מאוד גם בתור שחקן. יש מאמן חדש, הקהל אוהב אותו והוא התחבר לעיר, כך שאני חושב שהוא עשה החלטה טובה והלך לקבוצה שרוצה את כל התארים. הוא חזר למקום הטבעי שלו ועכשיו גם יראה שזה לא רק באשדוד ושעשו טעות שלא האמינו בו מספיק בזמנו".

בוחבוט: "באמת שהכול בזכות, ואם תיקחו את כל הדברים שאמרתי על גורדנה זה רק מוכיח שגם בתקופות לא טובות הוא ידע להתעלות והוא מקצוען, כי הוא מאוד אוהב את המשחק. הכי חשוב אצל גורדנה זה חדר ההלבשה, שיהיה תמיד מלוכד ושמח, גם אחרי הפסדים. אין הרבה שחקנים כאלה והוא יודע לעשות את זה בצורה הכי טובה".

האם גורדנה יכול לקחת את באר שבע עד הסוף?

ארבייטמן: "רועי יכול לסחוב את באר שבע למקומה הטבעי, לתארים, לאירופה. זה שחקן שגם מבשל, גם מבקיע וגם עושה עבודה, ויכול לשחק בהרבה תפקידים. בוודאי שכן. זו הייתה ירידה לצורך עלייה וגורדנה צריך להיות בקבוצות הגדולות שלנו. עכשיו הוא חזר למקומו הטבעי".

רק מחמאות. שלומי ארבייטמן | צילום ארכיון: מאיר אבן חיים

יוסי גורדנה: "רועי לבד לא יכול, אבל רועי הוא חלק מפאזל שלם שמחברים, ואם זה יתחבר וחדר ההלבשה יהיה בריא, אז אפשר. הסגל של באר שבע מאוד בריא ומאוד טוב, עם ספסל טוב ורועי יהיה בורג חשוב".

בוחבוט: "בוודאי, אני חושב שגורדנה בנוי למשחקים גדולים. באיזשהו מקום אם אני נכנס לראש שלו, ברגע שהוא קיבל את ההצעה מהפועל באר שבע, ואני חושב שהפועל באר שבע זה מועדון גדול שהולך להתמודד על כל התארים, כשמועדון כזה רוצה אותך באמת, אי אפשר לסרב".

אז מה שונה מהקדנציה הקודמת?

"בקדנציה הקודמת שלו אני הייתי מאמן במחלקת הנוער בבאר שבע, ויצא הגורל וגורדנה גם התאמן איתי איזה פעמיים, כשהוא היה ב'עונש', עם כל האימונים האלה סביב המגרש", מספר בוחבוט. "אני באמת ראיתי את השחקן מגיע כל אימון ונותן מעצמו. אני לא יודע מה קרה שם, אבל יש רגעים בכדורגל ומומנטום והפועל באר שבע הייתה במומנטום חיובי וכנראה שבאיזשהו מקום, מבלי להיכנס לכל מיני דברים מקצועיים, משהו לא תפס. יחד עם זאת, אסור להסתכל לאחור וצריך להסתכל קדימה. זה טוב מאוד שהמועדון לא התייחס לקדנציה הראשונה ולכן הביא אותו. הוא הוכיח את עצמו במ.ס אשדוד בעונה של ההישארות ועונה אחר כך הגיע לאירופה. אני חושב שהיו לו עוד כמה הצעות ויצא לי לדבר איתו, גם של מועדונים גדולים. גם הפועל תל אביב מאוד רצתה אותו כי הם רצו לעשות את הפאזל של הקישור עם שלומי אזולאי, אבל הוא חשב קדימה. כל עונה שמסתיימת היא לא תהיה לעולם העונה שהייתה, ואם בקדנציה הראשונה זה לא כל כך הלך, לא יודע אם זה באשמתו, אבל דבר אחד אני יודע: כשאתה נותן לסוג השחקנים הזה את המושכות, נותן לו להרגיש בעל הבית ולהוביל, את ההרגשה שלא כל שנייה עולה שלט כאילו עוד מעט מוציאים אותו, מה שקרה בקדנציה הראשונה, אז אתה מקבל ממנו בחזרה והמון".

יוסי גורדנה: "הגיע רוני לוי שמאמין בו ונותן לו את המושכות וברגע שמאמן מאמין בך, אין סיבה לפסול קבוצה. ככה חונכנו כי מי שמקצוען מבין שזה הכדורגל ולפעמים רוצים אותך ולפעמים פחות. תוכיח שאתה ראוי וזה מה שהוא עשה. הוא חזר מהדלת הקדמית. אני תמיד אמרתי שבאר שבע בין הקבוצות הכי גדולות בארץ, עם קהל אדיר ואלונה שתמיד משקיעה מיליונים. זו קבוצה שתמיד צריכה להיות בין 3 הראשונות לדעתי, ומה שקרה בשנה שעברה, זה קורה גם לקבוצות גדולות יותר. תמיד יש פיק ולאחריו נפילה וצריך לעצור את זה. אני מקווה שזה יהיה השנה".

האם התייעץ איתך לפני המעבר לבאר שבע?

"אנחנו מדברים הרבה ומתייעצים גם בתקופות היותר טובות וגם באלה שפחות. אמרתי לו שאין לו מה להסס. אמרתי לו שבסופו של דבר זה גם קרש קפיצה טוב וגם סגירת מעגל, ואני מקווה שהקהל של באר שבע יידע לתמוך גם בו וגם בקבוצה. כששיחקתי בבאר שבע, אנשים חשבו שכשקצת לא הולך יש מטה קסמים שבשנייה אחת עושה הכול טוב. צריך זמן וחיבור ולתת לשחקנים את הביטחון ואז ייראו קבוצה טובה שתוקפת ומשחקת טוב גם".

מה שגרם לו לחתום בבאר שבע זו סגירת המעגל וגם הרצון להוכיח שטעו?

בוחבוט: "אני לא יודע אם להוכיח, כי הוא לא צריך להוכיח שום דבר. אבל הוא ראה איזושהי הזדמנות, שיש בבאר שבע משהו חדש ושהמועדון באמת רוצה אותו. אתה לא יכול לסיים מקום שלישי כשלא מגיע לך, ולאשדוד הגיע המקום שלישי. היא הציגה כדורגל יפה בזכות אותם שחקנים כמו זה ששיחק בלב הקבוצה, גורדנה. לדעתי הוא היה שחקן העונה של אשדוד, ואם הוא שחקן העונה של אשדוד שהיא יחסית קבוצה קטנה, ומה שהם עשו בעונה שעברה, גורדנה היה צריך להיות שחקן העונה של הליגה. זה לא מובן מאליו מה שקרה שהגיעו גם לאירופה. אני יודע מקרוב מה הוא מסוגל לעשות, ולכן מבחינתי, הוא היה שחקן העונה".

יוסי גורדנה: "רועי הוא ילד יותר מדי טוב שנחבא אל הכלים ואין לו יחסי ציבור ואנשים כאלה ואחרים שידחפו אותו. יחד עם זאת, אני חושב שרועי הוא אחד הקשרים הכי טובים בליגת העל, כי הוא משחק לעומק ולא לרוחב. רץ עומק, מוסר עומק ויש לו איכויות שאין להרבה אחרים".

בוחבוט: "אני לא יודע אם אשדוד תוכל לשחזר את העונה הפנטסטית. אני חושב שאם לשחקן עם הוותק והניסיון של רועי יש הזדמנות לשדרג את החוזה וגם ליהנות בקבוצה עם מאמן שממש מאמין בו, אז כולם מרוויחים. גורדנה הוא בין השחקנים המובילים שהיו בעונות האחרונות בכדורגל הישראלי, ולדעתי הנבחרת פספסה אותו. הפועל באר שבע הרוויחה".

כתבות נוספות

0

כשהראשונה פוגשת את האחרונה

מכבי ת"א, גם בהרכב חסר ובעומס משחקים, הייתה גדולה על הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה וניצחה 77:90, רגע לפני תחילת הסדרה מול פנתנאיקוס. החבורה של אורן אהרוני תנסה לטפס מעל לקו האדום בחמישי מול חולון

ספורט21 באפריל 2024    דקה אחת
0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה