ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הקדים בחודש את הקורונה

ספורט25 ביוני 2021    12 דקות
0

פלג חמדי, מי שגדל במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, חזר אליה פעמיים. לראשונה כמאמן, ובשנה וחצי האחרונות כמנהל שלה. בשיחה אתו הוא מסכם שנה לא פשוטה, פורש את משנתו הספורטיבית ומשתף בתוכניות לעונה החדשה. ראיון עם תקווה

הקדים בחודש את הקורונה
עונה מאתגרת. פלג חמדי | צילום: מרטין גוטדאמק

מי שיזדמן בימים אלה למתחם האימונים של מחלקת הנוער של הפועל באר שבע בשעות הלילה המאוחרות, יבחין באור שבוקע מאחד החדרים. ולא, זה לא בגלל ששלומי טוויזר שכח להוריד את השלטר. הצצה פנימה ותוכלו לראות את מאור מליקסון, שמוליק חנין ופלג חמדי יושבים מאחורי מחשבים ומתכננים את העונה החדשה.

את חמדי, ה"וותיק" יותר בתפקיד אצל אלונה, תפסנו בין לבין לשיחה צפופה על הכול.

איך היית מסכם את העונה שעברה?

"זו הייתה עונה מאוד מאתגרת, עונה לא פשוטה לתפעול. חודש אחרי שנכנסתי לתפקיד פרצה המגיפה, וכבר היינו חייבים להיות ערניים לשינויים התכופים ולהוראות המשתנות בין אם זה מטעם ההתאחדות לכדורגל, משרד התרבות והספורט או משרד הבריאות. היינו צריכים להבין מה מותר ומה אסור. ההורים מבולבלים – כן מגיעים, לא מגיעים, הצהרות בריאות, לא הצהרות בריאות. היינו צריכים לבדוק את עצמנו 10 פעמים ברמה מה מותר ומה אסור, באיזו מתכונת. עשינו את זה תוך כדי הליכה".

 

עם שרון אביטן, המנהל המקצועי | צילום: הפועל באר שבע

 

אבי כליף לא עזר לך?

"בקושי הספקנו. הוא גם נכנס לתפקיד חדש. אבל ישבתי אתו אחרי שנכנסנו לסוג של שגרה והוא עזר לי המון. היה קשה לעשות את החפיפה הזו כמו שצריך כי הדברים היו דינמיים והשתנו כל הזמן".

איך הסתדרת ברמה ניהולית-תפעולית?

"זה לא היה פשוט, כי אתה כל הזמן צריך להסתנכרן מול מיליון אנשים ולתכנן את מי אתה מביא ומתי, לחלק את הזמנים והמגרשים ולעשות את זה כמו שצריך, ופתאום המאמן הזה או הבן שלו חולה בקורונה והדברים משתבשים. זו הייתה תקופה שכל אחד היה מפרש את ההוראות אחרת, למשל, האם שחקני נוער יכולים להתאמן עם הבוגרים או לא.

וככה פתחתם עונה…

"ברמה של תחילת עונה, היה לנו קשה מאוד לפתוח בהכנות. הייתה אי וודאות גדולה. היו לא מעט דברים שהיינו צריכים לעשות אותם מהר מאוד, שבזמן רגיל עושים אותם אחרת. היינו צריכים לעשות את המקסימום כדי שזה יהיה הכי טוב. יחד עם זאת, למרות הקשיים, היו לא מעט דברים טובים – הקורונה חישלה אותנו. עשתה לנו בוחני פתע, כדי לראות איך אנחנו צולחים את כל יום מחדש. אני חושב שהילדים היו הגיבורים הגדולים והאמתיים של הקורונה. לראות ילד בן 9 או 10 שצריך להישמע להוראה ולחבוש מסיכה. צריך לשבת, אסור להיכנס למגרש עד שההוא מגיע, לא פשוט, אבל אני חייב לציין שההתנהגות שלהם הייתה למופת. היו ילדים ומנהלי קבוצות שחלו, נאלצנו להפסיק אימונים, זה צריך להישאר בבית ואסור לו להגיע, לאחר מותר. בסופו של יום, הם הגיבורים הגדולים שלי".

בנוסף לקורונה היו גם כמה קשיים מקצועיים.

"בקבוצת נערים ב' נאלצנו להחליף אחרי חודשיים וחצי את אבי בוחבוט שביקש להשתחרר למ.ס דימונה. אנדרס אמדור, עוזר מאמן, לקח לידיו את המושכות עד שמצאנו מאמן מתאים עם תעודה מתאימה, יובל עקיבא. הקבוצה פתחה טוב מאוד את העונה, אבל כל ההפסקות, חילופי המאמנים וילדים שחלו בקורונה, כל זה לא עשה טוב לקבוצה, שסיימה את העונה במקום ה-14".

 

על הקווים | צילום: הפועל באר שבע

 

גם הנוער שיחק בפלייאוף התחתון.

"פתחנו את העונה לא טוב (3 הפסדים רצופים), וגם לי יש חלק בזה (אימן זמנית את הנוער ביחד עם שרון אביטן). קשה לעשות גם וגם. לקח זמן להחתים מאמן. בסופו של דבר הבאנו את יוסי (טוויל) שעשה עבודה טובה. ניצחנו את מכבי תל אביב ואת מכבי חיפה (הפסד ליגה יחיד העונה), והיינו על הקשקש מהפלייאוף העליון. איבדנו בין  ל-129 נקודות משערים שספגנו בדקות הסיום של משחקים מול נוף הגליל, הפועל תל אביב, מכבי נתניה. וגם ממצב נייחים ספגנו גולים שלא מחויבי המציאות. שם הייתה בעיה מקצועית ושם נפלנו".

אז מה אתה לוקח אתך מהעונה של הנוער?

"יחד עם זאת שהיינו בפלייאוף התחתון, היו לנו הרבה רגעים יפים בקבוצת הנוער. שחקנים התאמנו עם הבוגרים (בנוסף לאיליי מדמון ששיחק ב-22 משחקים, נתי אסקיאס באלוף האלופים, רום אליגון נגד מכבי תל אביב, בני סכנין והפועל חיפה), כשרועי אזוט ולירן כהן אף התלבשו עם הבוגרים אצל יוסי אבוקסיס. עם כל זה שאתה אומר בוא תהיה בפלייאוף העליון מקום 8 ושאף אחד לא ישחק בבוגרים, אני מעדיף מקום 9 ושישחקו בבוגרים".

איך מביאים כישרונות למועדון?

"במחלקות נוער יש בשנים האחרונות עניין שמושך את השחקנים וזה כסף. אני לא חושב שגם אם היה לי כסף או תקציב לתת לילד בנערים ג', משהו כמו 4,000 שקל לחודש, לא הייתי עושה את זה. אני לא חושב שזה נכון. בעיני זו טעות חמורה. להוציא ילד מהמקום שלו, מהסביבה שלו, בה הוא משחק ומוביל, ולהביא אותו למקום אחר, עם שכר חודשי של 3,000 או 4,000 שקל או מענק חתימה של 30,000 אלף שקל, זה לא משהו שני תומך בו, אבל ככה מצליחות קבוצות להביא אליהן שחקנים ממועדונים אחרים. אם אני בא היום לילד בשדרות ואומר לו בוא להפועל באר שבע, הוא עונה לי, רגע אני צריך לבדוק באשדוד כי שם נותנים לי גם שכר, ואני אומר לו בוא תראה מה יש לי – חדרי פיזיותרפיה, מגרשים, מאמנים כמו מאור מליקסון ושמוליק חנין. אני אבוא הוא אומר לי, אבל אחרי שאני אשמע את האחרים. ילד בן 13! זה השוק שיצרו קבוצות".

 

מנהל את האקדמיה. איתי פנסו | צילום: עצמי

 

ולכם יש אקדמיה, מה חדש באשל הנשיא?

"אנחנו ממשיכים עם האקדמיה ומשפצים עוד מבנה. כיום יש לנו 15 שחקנים ששניים מהם (ילדים א') עזבו. אחד (תושב אילת) למכבי תל אביב והשני (מקיבוץ חצרים) למכבי חיפה. במקביל, יש הרבה פניות להצטרף. בעוד כחודש יסיימו לשפץ מבנה שני ואפשר יהיה להוסיף עוד 15 שחקנים. איתי פנסו הוא אחראי על הילדים בפנימייה. בגדול הוא במקום 24/7, ואני, בתוקף תפקידי כמנהל המחלקה, דואג שהכול יתנהל כסדרו, מול ההורים, בתכנים,  בזמנים".

אם הייתה עכשיו פורצת קורונה, מה היית עושה אחרת?

"הייתי מתפעל אחרת את הנושא של הגעה לאימונים – איך להגיע ומתי להגיע. בקורונה עצמה עשינו את זה תוך כדי תנועה, למדנו תוך כדי. חשוב להיות מאורגנים היטב כדי לא להתיש יותר מדי את הילדים ואת המאמנים. הייתי מכין תוכניות לזום. אמנם עשינו את זה, אבל הלמידה, גם שלנו, הייתה תוך כדי. היו להורים שאלות וטענות, והם ציפו מאתנו למצוא פתרון לכל הבעיות. שכחו שבהתחלה כולם היו באותה הסיטואציה. גם המורים. כולם נכנסו לעולם משוגע. אף אחד לא ידע איך להתמודד עם זה. מי שהתעשת, הבין, נכנס, עשה, התחיל לתרגל. יש אנשים שעד היום לא יודעים לפתוח זום. אתה לא יכול לבוא אליהם בטענות. היום הייתי עובד אחרת בזום, הייתי עובד אחרת בתפעול המחלקה מבחינה ניהולית ואדמיניסטרטיבית. מבחינת התייחסות להורים לילדים. הרי כל סבב למדנו משהו חדש. בסבב השני כבר התחלנו שרון ואני להתקשר, למעט לנוער ולנערים א' שגם כך היינו יותר מחוברים אליהם. 'מה נשמע? מה קורה?', ישבנו כך יומיום מ-8 בבוקר עד 13:00. לא היה פשוט. בסבב השני כבר הדרכנו את המאמנים לשמור על קשר עם הילדים וההורים".

איך היית רוצה שתיראה העונה הקרובה?

"שנה של הישגים יותר טובים למחלקת הנוער, שנה יותר רגועה יותר בריאה, תפעולית ומקצועית. הייתי רוצה לראות התקדמות של שחקני נוער לעבר הבוגרים ברמה של בסיס טוב לעתיד. אשמח אם שניים משחקני הנוער יהיו בסגל של הבוגרים כחלק מהרוטציה. אני מאמין שיש יותר משניים כאלה. עם כל גודל המועדון והשאיפה לתארים, תמיד יש מקום לאחד או שניים ברוטציה".

 

ליאור קצב

עונה טובה בלאומית. ליאור קצב | צילום ארכיון: אילן שי

 

אתה יכול להביא דוגמה?

"ליאור קצב, שהיה שחקן אצלי בנערים א', שיחק העונה בהפועל ראשון לציון בליגה הלאומית. הוא שחקן גבוה, עם רגל שמאל חזקה מאוד, יש בו משהו טוב שאפשר לפתח לעתיד לליגת העל. הוא בא לכאן בתחילת העונה ונפצע. אני אוהב את האיכויות שלו. יחד עם זאת, הכי טוב שקרה שהוא הלך לליגה הלאומית. הוא שיחק בליגה גבוהה עם שחקנים בוגרים מול קבוצות טובות. עכשיו כן הייתי מביא אותו לראות אותו. אז אולי הוא לא יתאים עכשיו, אבל תמיד הוא יהיה תחת זרקו. גם שליו אביטן בעפולה שחקן טוב. הוא  יכול לעשות את קפיצת המדרגה לליגת העל. כרגע הוא מתחשל בליגה הלאומית. ואלה רק שתי דוגמאות. יש עוד".

אולי תעשה לנו היכרות עם המבנה ההיררכי של המחלקה?

המנהל מקצועי הוא מאור מליקסון, לידו שמוליק חנין שגם אחראי על פיתוח שחקנים צעירים, אני מנהל המחלקה מבחינה אדמיניסטרטיבית-תפעולית, בנוסף יש את המאמנים ועוזרי מאמנים, מנהלי קבוצות, מאמן מנטלי שעומד בראש צוות של 5 אנשים, אנליסטים, תזונאית, צוות רפואי ואנשי משק.

נתונים אישיים על כל שחקן יש לכם?

"יש במערכת מידע על כל שחקן עם מדדים שונים, אבל זה דורש עדכונים. מאור עובד על מערכת חדשה לבדיקת שינויים במהלך העונה ולא רק בסופה, מאמנים ייכנסו למערכת החדשה ויעדכנו את הנתונים. בתקופת הקורונה המעקב השוטף היה קשה מהרגיל".

התבססתם על הנתונים כשהקטנתם את מספר הקבוצות במחלקה?

"אכן, בעונה הקרובה החליט הצוות המקצועי לשתף בליגות של ההתאחדות 12 קבוצות במקום 18 העונה. בעיקר איחדנו קבוצות בגילאים הצעירים יותר. נכון שזה גרם לאכזבה אצל מי שמצא את עצמו מחוץ למסגרת, אבל השיקולים היו מקצועיים. היו מקרים של שחקנים שביקשו בחינה חוזרת של ההחלטה, ואכן הוחלט לנסות לשלב אותם במסגרת התחרותית".

עובדים על העונה החדשה?

"בהחלט. יש ימים שמאור (מליקסון), שמוליק (חנין) ואני יוצאים ב-11 בלילה מהמועדון. סוגיית המאמנים הולכת ונסגרת, וכבר ב-4.7.21 תתחיל קבוצת נערים א' להתאמן. שבוע אחר כך גם הנוער (בהדרכת בורחה ליימה הספרדי) וקבוצת נערים ב' ייצאו לדרך".

פלג על פלג

חמדי, הדור הבא. ברק במשחק של נערים ב' | צילום: אילן שי

 

פלג חמדי (44) נשוי לשירה ואבא של ברק (16), עידו (13) וחגי (10). ברק משחק בנערים ב' של הפועל, עידו וחגי מתמקדים בטניס.

כמה אתה מתאפק לא להתערב בנערים ב'?

"אני לא מתערב. אני כן הורה, אני התערבתי פעם אחת, כשאחד המאמנים התייחס לא נכון לילד (לא מבחינה מקצועית). עשינו שיחה עם המאמן ועם שרון, וזו הייתה הפעם הראשונה והיחידה שהתערבתי. ברק התחיל לשחק עוד בבית הספר לכדורגל של הפועל כשהיה בן 6, עוד לפני שהגעתי למועדון".

אתה בוגר מחלקת הנוער של הפועל.

"נכון. סיים את גיל הנוער ועברתי להפועל מרחבים מליגה א', שם שיחקתי שנה. עברתי לאופקים בליגה ב', והמאמן חיים שוורץ שם אותי חלוץ. באותה עונה הבקעתי 20 שערים. כשמוטי איווניר הגיע לבית"ר באר שבע אמרתי לו שאני חלוץ. 'לא', הוא ענה לי, 'אתה מגן ימני'. בהמשך החליט שאני קשר. הייתי שנה עם בית"ר באר שבע, עלינו לליגה הארצית, שם שיחקתי חצי עונה. חזרתי לאופקים בליגה א', נפצעתי ברגל והפסקתי לשחק. טסתי לארצות הברית, חזרתי ללמוד, נכנסתי לעולם הקמעונאות והמכירות למשך 15 שנה. תוך כדי, הוצאתי תעודת מדריך כדורגל. התחלתי לאמן ילדים קטנים בהפועל אשקלון, ואחרי שנתיים סיימתי קורס מאמנים. שרון אביטן שאימן אז בבוגרים של אשקלון, הציע לי לבוא אתו לבאר שבע, ברור שבאתי, ואימנתי במשך השנים את ילדים א', נערים ג', 3 עונות את נערים א', ואז עברתי לבוגרים של הפועל פתח תקווה, כעוזרו של עמיר נוסבאום, שהיה עוזר המאמן של ברק בכר בבאר שבע. כשהוא סיים את עבודתו בפתח תקווה הציעו לי להחליף אותו זמנית וסירבתי. אמרתי 'מי שהביא אותי, אני הולך אתו ביחד'. יום למחרת התקשר אלי עידו בר נתן הסמנכ"ל של הפועל באר שבע והציע לי את התפקיד במחלקת הנוער של הפועל".

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה