ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

דוקטור יוסי ומיסטר אבוקסיס

ספורט3 בדצמבר 2020    8 דקות
0

נצחונות יוקרתיים בגביע המדינה ובאירופה ודיבורים על הנבחרת מצד אחד, הפסד לאשדוד ותיקו מול הפועל חיפה, סכנין וכפר סבא מצד שני. מי אתה יוסי אבוקסיס?

דוקטור יוסי ומיסטר אבוקסיס
יוסי אבובקסיס. צילום: אריאל שלום

ביום שני האחרון הפועל באר שבע רשמה עוד תוצאת תיקו, הרביעי שלה בליגה. לזה תוסיפו שני הפסדים וניצחון ליגה בודד, במועדון מבינים שקצב צבירת הנקודות מדאיג והדיבורים על מקום טוב בפליאוף העליון התחלפו בדאגות מפלייאוף תחתון. לכאורה, להפועל באר שבע יש נסיבות מקלות. מלבד מכבי ת"א הפועל באר שבע שיחקה הכי הרבה משחקים בליגת העל והשחיקה כבר ניכרת. הסגל קצר, אין אצטדיון ביתי ולמרות קולות של חזרה, גם בעלים אין להפועל באר שבע. אבל מעל הכל מתנופף סימן שאלה גדול והוא סביב המאמן, יוסי אבוקסיס.

לצד הצלחות כמו הזכייה בגביע והעלייה לאירופה, הצלחות בסדר גודל עצום, בטח עבור קבוצה שהייתה בסוג של כאוס, ישנן גם ביקורות רבות על איכות השחקנים ובעיקר על איכות המשחקים. ניצנים ליכולת ראינו כבר בשנה שעברה, לאחר פגרת הקורונה הפועל באר שבע נראתה לא טוב, בלשון המעטה. אז, נראה היה שאבוקסיס מתרכז בדבר אחד, גביע המדינה. אבל היכולת העונה מזכירה מאוד את זו של השנה שעברה, התלות בג'וסוואה ואקולטסה נשארה גדולה מידי ובשבועות האחרונים נראה שגם חדר ההלבשה מתחיל להוציא את הכביסה החוצה.

דוקטור תציל אותי

יוסי אבוקסיס הגיע להפועל שבע אחרי עזיבתו של ברק בכר, רעידת אדמה של ממש בבירת הנגב שמאוחר יותר התבררה כהכנה לרעידה הגדולה. אבוקסיס הגיע על תקן המאמן הישראלי הבכיר. ההצלחה שלו בבני יהודה היתה מטאורית וכולם סיפרו על מאמן של שחקנים. דולב חזיזה, יובל אשכנזי וירדן שועה הם רק חלק מהשמות אותם טיפח אבוקסיס והפכו לכוכבים של ממש בליגת העל. בהפועל באר שבע רצו את יוסי אבוקסיס המאמן אבל גם את יוסי אבוקסיס האדם.

אבוקסיס מבחינתו עשה את קפיצת המדרגה מבחינתו והגיע לקדמת הבמה, קבוצה גדולה בדמות הפועל באר שבע, אצטדיון ביתי מפואר, קהל גדול ותומך ובעיקר בעלים שלא מפחד להתחרות בכסף הגדול וקבוצה שכבר לקחה 3 אליפויות. אבל אז הגיעה הקורונה ואיתה גם העזיבה של אלונה ברקת: "מבחינת סגל ותקציב הפועל באר שבע לא קבוצה גדולה", אומר הפרשן אורי אוזן, "אם נסתכל על הסגל של יוסי אבוקסיס בבני יהודה הוא טוב משל באר שבע. ירדן שועה. דולב חזיזה, יובל אשכנזי, מאוויס צ'יבוטה. שון גולדברג היה שם. לוויטה יכול להיות שוער ראשון גם. הסגל שלהם טוב ממה שיש עכשיו בבאר שבע. אין הבדל בין הקבוצות. האוהדים צריכים להבין. אבוקסיס לא קיבל את הקבוצות שהיו לבכר. אין לו וואקמה, הובאן, אוגו, בוזגלו ומליקסון. הוא אמנם בא עם תקווה מאוד גדולה שסוף סוף יעשה את המעבר הזה ויבנה סגל נוצץ אבל העזיבה של אלונה והקורונה טרפו את הקלפים".

יוסי אבוקסיס : מאור אלקסלסי

 

לדעתו של אוזן, וגם לדעת גורמים בהפועל באר שבע, למרות היכולת וצבירת הנקודות, הקדנציה של אבוקסיס עד עכשיו היא הצלחה: "יוסי הגיע לקבוצה ומהר מאוד התחיל פה בלגן. במה שקרה פה ובאי וודאות הזו שהיתה פה הוא עשה דבר אדיר. הגביע רשום על שמו והעלייה לאירופה זה מעבר לחלומות. העובדה שהגיע לשלב הבתים ועבר את פלזן הפך את העונה שלו להצלחה, עוד לפני שהתחילה" אמרו במועדון. גם אוזן מסכים שבהתאם לנסיבות, יוסי אבוקסיס הציל את הפועל באר שבע, "יוסי אבוקסיס לקח תואר ועלה לאירופה. בשביל קבוצה כמו הפועל באר שבע, בטח אחרי שאלונה עזבה זו הצלחה אדירה. מקצועית, הפועל באר שבע לא יכולה להתמודד עם שני פעלים. כלכלית העלייה לאירופה הצילה את הקבוצה. גם אם הפועל באר שבע תהיה בפלייאוף התחתון וכל עוד לא תרד ליגה העונה הזו היא הצלחה. הסגל קצר כי אין כסף. לקחו החלטה להשאיר את ג'וסוואה ואקולטסה בהרבה כסף וזו החלטה נכונה. אבל אם מסתכלים על ההרכב שעלה נגד הפועל חיפה אז ב"ש לא היתה הקבוצה הבכירה. זה הסגל שיש בהתאם לתקציב שיש. הפועל באר שבע התחילה לשחק ראשונה ועם סגל קצר זה מה שיש. אי אפשר לשחוק את השחקנים ולצפות למשהו אחר. כששלושה מהזרים הכי טובים שלך לא משחקים אין מה לעשות".

אוזן גם דוחה את הטענות על בניית הסגל וסגנון המשחק: "אבוקסיס משחק עם מה שיש לו. זה סגל שלא יכול להתמודד בשתי מסגרות. גם גווארדיולה וקלופ לא היו מוציאים יותר. ברגעי ההכרעה הוא עשה את העבודה, הסגל קצר כי אלונה עזבה ואין בעלים והוא לא יכול לעשות קסמים. זו סיטואציה מאוד קשה. גם אלונה, גם אין אצטדיון ביתי, אין קהל שזה משהו שמאוד משפיע על קבוצה כמו ב"ש. היום, האינטרס הכלכלי גובר על המקצועי וכל עוד לא תהיה ירידת ליגה זה לא כישלון ואני חושב שאבוקסיס מאמן מצויין".

מר הגנה

גביע זה תואר שבהפועל באר שבע חיכו לו הרבה וגם העלייה לאירופה הביאה למועדון הרבה כסף שהם היו זקוקים לו מאוד. אבל המשחקים האחרונים הוציאו מהכלים גם את האוהדים האופטימיים ביותר. אפשר לאבד נקודות לכל קבוצה בליגה, אבל סגנון המשחק, הרכות ובעיקר העובדה שהקבוצה הפכה לצפויה מרתיחים כל אוהד הפועל באר שבע.

התלות של הפועל באר שבע בג'וסוואה פשקיירה זעקה לשמיים כבר בשנה שעברה. נגד הפועל חיפה היה ניתן לראות שחקנים קצת יותר משוחררים בהיעדרותו של הפורטוגלי. אחד השחקנים סיפר גם כי הפורטוגלי לא הכי אהוב על חלק לא קטן מהשחקנים ועדיין, משחק ההתקפה של הפועל באר שבע בנוי רובו ככולו עליו. כשהוא לא משחק או כשהוא לא טוב, הקבוצה נראית לא טוב בהתאמה. אליו ניתן לצרף את אלטון אקולטסה שבלט בכמה משחקים בליגה ובאירופה והוריד קצת מהעומס שעל הפורטוגלי. בהפועל באר שבע מדברים על קשר מיוחד בין יוסי אבוקסיס לכוכב מפורטוגל אבל נראה שהקשר החיובי הביא איתו גם כמה דברים שליליים. בשבוע שעבר, רגע אחרי עוד תקרית של הפורטוגלי אחד השחקנים סיפר כי לדעתו פשקיירה קיבל את הרושם שהוא מעל הקבוצה ועל הכל יסלחו. הוא סיפר שבחדר ההלבשה חלק לא קטן מהשחקנים מביעים תרעומת על הגב שהוא מקבל מהמאמן ועל ההסתודדויות של אבוקסיס ופשקיירה. כך או כך, קבוצה לא יכולה להיות תלויה כולה בשחקן אחד. אם זה לא עובד בברצלונה וריאל מדריד, זה לא יעבוד גם בהפועל באר שבע.

ז'וסוואה פשקיירה |צילום: אריאל שלום

 

האוהדים מביעים תרעומת גם על סגנון המשחק של הקבוצה. האוהדים לא אוהבים את "האופי ההגנתי" של אבוקסיס שלטענתם לא עשה את המעבר להפועל באר שבע. גם עם סגל קצר, אבוקסיס יכול היה לעלות בהרכבים התקפיים יותר נגד קבוצות כמו כפר סבא והפועל חיפה ולעשות שינויים התקפיים יותר ומוקדמים יותר. מקורב לאחד השחקנים סיפר לאחר המשחק מול הפועל חיפה: "זה לא שמקבלים פה את התוצאות וממשיכים הלאה. זה מאכזב פה את האנשים וגם את השחקנים. אבל מלבד ההפסד לסכנין ששם האווירה אחרי היתה קשה, נראה שההפסד לאשדוד או התיקו עם הפועל חיפה לא הפתיעו ולא זעזעו אף אחד. זה לפחות מה שהשחקנים מקבלים כתחושה".

אורי אוזן מדגיש כי לדעתו גם אחרי אירופה, לא יהיה שיפור, בטח לא מיידי במשחק של הקבוצה: "יהיה אפטר שוק אחרי אירופה. הפציעות האלה שיש לא באו משום מקום. העומס שנפל על מעט מאוד שחקנים הוא גדול. אי אפשר לשחוק אותם ככה ואני חושב שאוהדי ב"ש צריכים להבין שגם אחרי אירופה לא יהיה פה איזה שינוי גדול בגלל הסגל הקצר".

ויש כמובן גם את שאלת הנבחרת. אורי אוזן חושב שאבוקסיס יעשה טעות אם יילך לנבחרת, אבל לדעתו אם תגיע הצעה אבוקסיס לא יוותר עליה: "אני מניח שאם תהיה הצעה אבוקסיס יילך לנבחרת. זה נראה לי חלום שלו אני אישית חושב שזה לא נכון כי אנחנו רואים מה קורה למי שמסיים בנבחרת אבל אם תהיה הצעה לדעתי הוא יילך לנבחרת. אני גם חושב שבבאר שבע ישחררו וייפרדו ממנו עם זיכרונות טובים כי הוא עשה הרבה דברים טובים בתקופה מאוד קשה של המועדון".

 

כתבות נוספות

0

שבוע לפני משחק העונה: כסייפה ומכבי ב"ש...

ליגה ג': תאומות הפסגה ממשיכות במאבק הצמוד על כרטיס העלייה. ניצחונות גם להפועל רהט, עוצמה ב"ש ומכבי חורה

ספורט23 במרץ 2024    דקה אחת
0

דרבי הארצית הוא של מכבי, תבוסה כואבת...

נוער: הקבוצה מבירת הנגב גברה על צעירי רהט 1:2 מצמד של מאור כהן. עומאר אלטורי צימק. נערים א' של הפועל ספגו שביעייה בר"ג. נערים ב' של הפועל ב"ש סיימו ב-1:1 את משחק החוץ מול הפועל ת"א. 1:7 לנערים ג' של הפועל, 4:4 בין מכבי ב"ש ובית"ר חיפה. וגם: למה הורחקו 2 שחקני נוער מ-5 משחקים?

ספורט23 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה