ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

סוגרים סגל

ספורט19 באוגוסט 2020    4 דקות
0

בסוף החודש ינחתו בארץ השחקנים הזרים של הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע, ובתחילת ספטמבר יחלו ההכנות הרשמיות לקראת 20/21. "זו תהיה עונה שתלווה בהרבה חוסר ודאות כלכלית", אומרים במועדון, "אבל עם קבוצה יותר אגרסיבית, יותר לוחצת, מוכשרת והתקפית"

סוגרים סגל
משלים את התמונה. תום מעיין | צילום ארכיון: עדי אבישי

החתמתו של הרכז תום מעיין בשורות הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע, במקומו של עדי כהן סבן, שחזר לקבוצת האם שלו, הפועל ירושלים, סוגרת את הפאזל האדום-לבן לקראת 2020/21.

מעיין (27, 1.86), ששיחק בשנה וחצי האחרונות בליגה הלאומית במכבי חיפה ובקריית מוצקין, מצטרף לקבוצתו הרביעית בליגת העל. הוא גדל במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, ושיחק בכל נבחרות ישראל הצעירות. בתחילת דרכו בבוגרים, שיחק מעיין באקדמיה של גראן קנאריה הספרדית, ובהמשך באוניברסיטת סיטון הול בניו ג'רסי, בהפועל ירושלים, במדיה היה שותף לזכייה באליפות ישראל ובאליצור רמלה מהליגה הלאומית, במסגרת חוק הכרטיס הכפול.

את הפריצה הגדולה הוא עשה במדי בני הרצליה, בה שיחק שלוש שנים, אבל עוד לפני סיום הסיבוב הראשון קרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה. אחרי הליך שיקום ארוך, הוא חזר לעצמו, ובעונתו האחרונה בקבוצה שימש כרכז הפותח.

בקיץ 2018 עבר מעיין למכבי אשדוד, וב-20 משחקים קבע ממוצעים של 4.3 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים ב-23 דקות משחק. במהלך העונה הוא עבר למכבי חיפה, והיה שותף לעלייתה לליגת העל.

בעונת הקורונה הראשונה, הוא שיחק במכבי קריית מוצקין, בה רשם ממוצעים של 6.1 נקודות, 2.4 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים ו-1.3 חטיפות, כשהוא מדייק ב-35% מעבר לקשת.

 

ממשיכים עוד עונה. בן אייזנהרט, אמיר בל וקיילב אגאדה | צילום: אילן שי

 

עם פתיחת האימונים הרשמיים ב-8 בספטמבר, יעמוד לרשותם של רמי הדר ורועי ליכטנברג הסגל החדש ישן, שיכלול בנוסף לתום מעיין, את ראקים סנדרס, ג'יימס בנקס, קיילב אגאדה, אמיר בל, ספנסר ווייז, קלארק רוזנברג, מוחמד אבו ערישה, עמית זיס, בן אייזנהרט, טראוויס ווריק, נטע סגל, נתן ג'ורקוביץ' וחן קראוניק (כרטיס כפול עם אליצור אשקלון).

הזרים אוואן ברוינסמה (באר שבע לא מימשה את האופציה), ג'ון פרסטיגר וג'ון דילייני, לא ימשיכו בקבוצה, כמו גם עדי כהן סבן, בן אלטיט, רום קורנליוס ודי.ג'יי שארפ.

השחקנים שמגיעים מחו"ל ינחתו בישראל ב-26.8.20, כשחלקם (שבאים ממדינות 'אדומות') יצטרכו להיכנס לבידוד ולהתאמן בקפסולות, בעוד אחרים יוכלו להצטרף לאימונים גם ללא בידוד מניעתי. גם מאמן הכושר הספרדי מנואל לופז, צפוי לנחות בנתב"ג לקראת סוף החודש.

בקבוצה ממתינים להבהרות סופיות בעניין מספר המתאזרחים שיוכלו לשחק בכל קבוצה. לעת עתה רשומים בבאר שבע טראוויס ווריק, ספנסר ווייז, בן אייזנהרט, קלארק רוזנברג ונתן ג'ורקוביץ' (אנדריי קוליש הושאל למכבי קריית מוצקין).

המתווה המסתמן הוא של ליגה (12 קבוצות) בת 3 סיבובים, כש-8 הראשונות יעפילו לפלייאוף העליון. בני הרצליה עלתה מהליגה הלאומית ומחליפה את מכבי אשדוד, שסיימה אחרונה.

את משחקי הליגה תקדים המהדורה ה-15 של גביע ווינר-סל. הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע הוגרלה לשמינית הגמר מול הפועל תל אביב, ב-23.9.20 בהיכל שלמה, אך יתכן שהמשחק יוקדם בעקבות השתתפות המארחים במוקדמות ליגת האלופות.

"זו תהיה עונה שתלווה בהרבה חוסר ודאות כלכלית", מצר מנכ"ל הקבוצה, תומר ירון. "יהיה קשה יותר לגייס ספונסרים, אין מכירת מנויים. הבעלים יצטרך להכניס את היד עמוק לכיס. אני מקווה שהמדינה תהיה יותר מעורבת. התקציב שלנו יהיה נמוך ב-15% מזה של העונה שעברה (7 מיליון וחצי שקל). זו תהיה משימה קשה".

מקצועית, איזה סוג של קבוצה נראה על הפאקט?

"תהיה קבוצה שונה מזו שהייתה לפני הקורונה. יותר עמוקה, עם רוטציה יותר גבוהה, שתרוץ יותר, תהיה יותר אגרסיבית, יותר לוחצת, מוכשרת והתקפית".

מחלקת הנוער

אופיר ועקנין ימשיך לאמן את קבוצת הנוער של הפועל באר שבע בליגת העל, במקביל למשרתו החדשה כעוזר מאמן ראשון של הבוגרים במכבי אשדוד מהליגה הלאומית.

למחלקה, שתמנה 17 קבוצות, מצטרף  המאמן הספרדי-אורוגואי, פאבלו דקאנו שעבד באקדמיה של ולנסיה ושימש עוזר מאמן בקבוצת המשנה. הוא יאמן מספר קבוצות במחלקה, ויהיה שותף לפרויקט האקדמיה, כשאליו עשוי להצטרף מאמן ספרדי נוסף, שהגעתו ארצה תתעכב בגלל ענייני ויזה.

במסגרת שיתוף פעולה עם הפועל עומר, בקבוצה שתשחק בליגה ב', ואותה עשוי לאמן ישראל ברוך, ישותפו גם בוגרי מחלקת הנוער של הפועל באר שבע, כדי לאפשר במה לצעירים להציג את יכולותיהם ולעלות לליגה א'.

עוד שיתופי פעולה עם הפועל עומר הם בקטגוריות הילדים, הנערים ונוער ב', כשיניב רבינס מעומר, מי שביחד עם עמית רשף, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער האדומה, אימנו את אחד מחמשת מרכזי המצוינות שהפעיל איגוד הכדורסל, יובילו את המיזם.

בתוך כך, נערכה השבוע הגרלת משחקי גביע המדינה לקבוצות הנוער והנערים, ממנה עולה כי קבוצת הנוער תארח ב-12.10.20 את הפועל נהריה, והנערים יתארחו יומיים לאחר מכן אצל מכבי מוצקין.

כתבות נוספות

0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת
0

זה שיודע לשאול, וגם לענות…

ניר ברד בראיון מסכם לעונה מאתגרת שמסתיימת בעליית ליגה: על הפרידה מברנדו גרסיה ז"ל ב-שבעה באוקטובר, בניית הסגל על שחקני בית והתקוות לעתיד. במקרה שלנו, ברד זו ברכה ולא אחת מ-10 המכות

ספורט24 באפריל 2024    7 דקות

כתיבת תגובה