ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

בגדי המלך החדשים

ספורט18 ביוני 2020    7 דקות
0

ג'וסוואה פשקיירה הוא הכוכב הבלתי מעורער של הפועל באר שבע. הפורטוגלי הגיע לבאר שבע עם רזומה מרשים, הראה שיש לו המון כדורגל ברגליים, אבל המספרים סיפרו סיפור אחר. היום "ג'ושוע" כפי שקוראים לו האוהדים, הוא האיש שסוחב את הפועל באר שבע על הכתפיים

בגדי המלך החדשים
ז'וסוואה פשקיירה |צילום: אריאל שלום

הדקה ה-71 באצטדיון בלומפילד. מכבי ת"א מובילה 1-0 על הפועל באר שבע שנראית חלשה ובעיקר מאוד עייפה. ג'וסוואה פשקיירה מקבל כדור קצת אחרי מרכז המגרש, הפורטוגלי הקטן "שם את הגוף" ושומר על הכדור ופותח מבערים. ואז, קצת לפני רחבת ה-16 הוא משחרר "קטנה" לשער ומשווה את התוצאה. שער גדול לשחקן גדול. היציעים ריקים אבל בבאר שבע זעקות "איזה שחקן" מרעידות את רחובות העיר. הנקודה שהוציאה הפועל באר שבע מבלומפילד לא באמת קידמה אותה לשום מקום במשחק שהיה די חסר חשיבות. כולם שם מסתכלים על גמר גביע המדינה. אבל גם במשחק כזה הפורטוגלי המקועקע מתבלט מעל כולם. כמה זמן חיכו בהפועל באר שבע לאיזה כוכב כדורגל שידליק אותם, איזה מאור מליקסון שיילחם בלי סוף, שיזיע על המגרש כמו חמישה שחקנים, שיעלה מהדקה הראשונה ועד הדקה האחרונה עם רעל בעיניים ויטריף, או יותר נכון ינסה להטריף, את שאר השחקנים. כזה הוא "ג'ושוע" כמו שהאוהדים קוראים לו, שכבר מפנטזים על קבוצה שתיבנה סביבו וסביב אלטון אקולטסה בעונה הבאה.

רגע אחרי עוד שער בהפועל באר שבע, תפסנו את ג'וסוואה לשיחה קצרה. כבר בתחילת השיחה מבינים דבר אחד, ג'וסוואה בא לעבוד על המגרש. לשאלה מדוע הפריחה שלו בקבוצה לקחה כמה חודשים והאם יש לשינוי התפקוד שלו קשר לזה הוא עונה בצורה חד משמעית, "אני מרגיש טוב עם שינוי התפקוד, אבל גם לפני שיוסי הגיע לטרנר נתתי את הכל. השינוי באמת הגיע כשסימאו קיבל את העמדה מס' 6. מבחינתי ברגע שהוא הגיע ולקח את התפקיד הזה, זה שחרר אותי לעמדות אחרות, יותר קרובות לשער של היריבות. התחלתי לשחק יותר למעלה, ושם אני יותר מסוכן ויותר קל לי לשחק".

על היכולת שלו אין ספק וגם לא על הרעב שלו למשחק ולנצח. מצד שני, הרעב הזה הביא אותו לספוג לא פחות מ-12 כרטיסים צהובים, לריב עם שופטים ולא מעט פעמים הוא נראה זועם במגרש, "האופי שלי הוא האופי שלי. זה לא משהו שאני עושה כדי להפעיל לחץ. יש לי את אותו האופי עם השחקנים או עם השופטים. מה לעשות, במשחק אני לא חבר של אף אחד. אני משחק בשביל לנצח, אני ווינר. זה ככה עד שזה נגמר. כשהמשחק נגמר זה כבר משהו אחר, שם האישיות שלי שונה".

בשבועות האחרונים הפכת להיות מנהיג, גם בלי סרט הקפטן. אתה רואה גם את עצמך ככה?

"קודם כל מיגל הוא הקפטן, והוא השחקן הכי טוב שאפשר היה לתת לו את התפקיד הזה. למרות שאולי יש לי ניסיון יותר מהאחרים, במגרש כולם אותו הדבר, ג'וס, קבהא, קלטינס, בן שהר או בן ביטון. היתרון שלי הוא שכשאני יותר קרוב לשער, אני יכול לעזור. זה לא עניין של מנהיגות".

אם נעשה משאל, אתה ללא ספק השחקן האהוב ביותר על האוהדים. יש לך הסבר לסיפור האהבה הזה?

"אולי בגלל שאני נותן הכל, בהתקפה ובהגנה. אני נותן הכל בשביל הפועל באר שבע, העיר, האוהדים. אני מרגיש את האהבה, ומעריך מאוד את היחס. יחד עם זאת, ברור לי שאני חייב להיות מפוקס כל הזמן, כי ברגע שאני אהיה פחות טוב, יתחילו לשאול 'מה קרה לו?' או 'למה הירידה ביכולת?'. בינתיים, חתמתי על חוזה לעונה הבאה, למרות הערות שנשמעו בסגנון 'הוא לא יישאר פה', 'הוא בטח יחפש קבוצה אחרת'. אני כאן, טוב לי פה, ובגלל זה אני ממשיך".

ז'וסוואה | צילום: אריאל שלום

בשבועות האחרונים ג'וסוואה מקבל מחמאות מקיר לקיר. השחקנים יודעים שבלעדיו התוצאות היו נראות אחרת, האוהדים כאמור נדלקים מכל נגיעה שלו בכדור ובחדרי חדרים השם טוני וואקמה כבר מפסיק לעלות. ג'וסוואה הוא המלך החדש של האוהדים, ובצדק. האוהדים אוהבים את העובדה שג'וסוואה הוא קצת "ערס" על המגרש, במובן הטוב של המילה. כמו שהוא אמר בעצמו, הוא בא לנצח ואם זה אומר להעיר לשחקן מהקבוצה שלו, להיכנס לתאקל או לריב עם השופטים. הוא מזכיר שחקן אחר, שגם היה קצת "ערס" על המגרש, המאמן שלו יוסי אבוקסיס. בשבוע שעבר, אחרי שהפועל באר שבע עלתה לגמר הגביע, התראיין המאמן יוסי אבוקסיס בתכנית עושים צהריים בגלי צה"ל. שם הוא דיבר בין היתר גם על הכוכב החדש, ויוסי, כמו יוסי, לא התבייש לצאת מגדרו, "ג'וסוואה הוא השחקן הכי טוב שלנו. הוא מאוד אמוציונאלי, מאוד אוהב את המשחק. מאוד רוצה לנצח. בגלל זה לפעמים הוא מאבד את הראש. רוב השיחות שלי איתו הן רק על זה. איך להיות מרוכז במשחק. הוא רוצה לבלוע את כל העולם, הוא רוצה את הנעת הכדור, הוא רוצה לבשל ואז לרוץ לכבוש. הוא מאוד טמפרמנטי אז הוא גם מאוד נסער. אני מדבר איתו ומנסה לגרום לו להיות יותר מרוכז. גם במשחקי אימון הוא מתעצבן על שופטים. אני מדבר איתו המון".

אבוקסיס, שכאמור שינה לו את התפקוד במגרש ומאז הוא הפך להיות הגו טו גאי של הפועל באר שבע דיבר גם על התפקוד החדש שלו במגרש, "היום הוא משחק מתחת לחלוץ, לפעמים אני מעביר אותו לקו כשיש לנו שחקני מטרה כחלוצים כי יש לנו כובשים מצוינים. הוא צריך להיות חופשי בקישור. אני חושב שהוא יכול להיות הרבה יותר טוב, הוא שחקן ענק. אני מצפה ממנו ליותר כי הוא באמת שחקן מעל הליגה הזו. הוא יכול להיות אפילו הרבה יותר טוב ממה שהוא עכשיו".

חוגג את השוויון מול מכבי ת"א. צילום: באדיבות הפועל באר שבע

מי שלקח את ג'וסוואה תחת חסותו מהרגע שנחת בהפועל באר שבע הוא מיגל ויטור, שהפך לחברו הטוב. כמובן שהעובדה שנוצרה מושבה פורטוגלית" בהפועל באר שבע תרמה לעניין, אבל נראה שבלי קשר, מיגל ויטור הפך להיות מעין אח גדול של ג'וסוואה.

טניה ויטור, אשתו של מיגל ומי שקרובה מאוד גם לג'וסוואה מספרת, "אני ומיגל קיבלנו את ג'וסוואה מההתחלה כחלק מהמשפחה שלנו. בימים הראשונים שלו בישראל, מיגל עזר לו למצוא בית בלהבים, שיהיה קרוב אלינו. עזרנו לו בהתאקלמות שלו בישראל, בעיקר עם כל הדברים הבסיסיים ששחקן זר במדינה חדשה שלא דובר את השפה צריך. הראנו לו איפה קונים את הדברים לבית, איפה אפשר ללכת לאכול ועוד. כמבן שכל פעם הזמנו אותו לאכול איתנו בבית. טיילנו איתו הרבה בישראל, נסענו לתל אביב, לירושלים ולכמה חופי ים, להכיר לו קצת את ישראל. במובן הזה אני חושבת שמיגל באמת יכול להיחשב לאיזה אח גדול, הוא היה כזה מההתחלה וגרם לנחיתה של ג'וסוואה להיות יותר קלה".

לעומת אופיו של ג'וסוואה, ויטור נראה כאילו הוא ההפך הגמור. הוא השקול יותר, מדבר יותר מהראש ופחות מהבטן. טניה מסכימה ואומרת, "יש להם אופי שונה לחלוטין. ועדיין, יש להם קשר מאוד חזק וחברות מאוד טובה. אני בטוחה שמיגל היה מאוד תומך והעזרה שלו תרמה הרבה לג'וסוואה ועכשיו גם לדויד סימאו, שגם הצטרף למשפחה כאח צעיר נוסף", מסכמת.

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה