ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

באר שבע לאן? עבר, הווה ועתיד בכדורסל המקומי

ספורט3 בפברואר 2020    13 דקות
0

מנכ"ל הפועל באר שבע, תומר ירון, מסכם 16 מחזורי ליגה, ומתייחס לשחקנים שהצטרפו ולאלה שהוחלפו, לאוהדים שמלווים את הקבוצה בכל משחקי החוץ ולאלה שהתפרעו מול הפועל חולון. הוא משווה בין הקבוצה מהשנה שעברה לזו של העונה הנוכחית ומדבר על המטרות והתכניות, על הפלייאוף ועל אירופה, על העונה הבאה ועל המשך דרכו של רמי הדר במועדון. ראיון אמצע העונה

באר שבע לאן? עבר, הווה ועתיד בכדורסל המקומי
אופטימיות זהירה. תומר ירון עם הבעלים כפיר ארזי | צילום ארכיון: אילן שי

הערב (שני) תקיים הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע את משחק הליגה ה-17 שלה העונה, כשתתארח אצל מכבי ראשון לציון. הגעתה של הליגה בת 3 הסיבובים לאמצע הדרך, מהווה נקודת זמן מתאימה להביט אחורה וללמוד את הלקחים כדי לתקן בהמשך. מנכ"ל הקבוצה, תומר ירון, לוקח פסק זמן קצר מעיסוקי היומיום סביב השעון הספורטיבי של המועדון האדום , ומשתף אותנו בכל קורות הקבוצה, מתחילת העונה ועד להפסד בשני שעבר לעירוני נהריה.

עוד לא התאוששתם מהאופוריה אחרי הפועל תל אביב?

"הניצחון על תל אביב היה הבלחה, וכל מי שחושב אחרת, הוא קצת פנטזיונר, וראינו את זה כבר במשחק מול נהריה (הפסד 87:74). מול האדומים מהמרכז שיחקנו מצוין, נכון שעשינו ניצחון גדול והקבוצה נראתה מחוברת, אבל אם להיות אמיתיים, זה לא הפער האמיתי בין הקבוצות ביכולות ובנקודות (76:103), בטח לא במחצית אחת.(31:57 בשנייה). זה לא לוקח מאתנו שום דבר איך שנראינו, אבל צריכים להיות גם ריאליים. מה שעומד השנה לצדנו זה שהליגה מאוד מאוד שוויונית, חלשה יותר מבשנים קודמות, כשכרגע יש 4 קבוצות שברמה הרבה יותר גבוהה מהליגה, וגם ביניהן יש שתיים, מכבי תל אביב (עם הפסד אחד) והפועל ירושלים (4 הפסדים) שטובות יותר, אם אני שם בצד את הפועל חולון ומכבי ראשון, שביום נתון אפשר לנצח אותן".

תחזיר אותנו לתחילת העונה.

"יצאנו לדרך עם הרבה חששות בגלל אילוצי תקציב ועם לא מעט בעיות מקצועיות. החלפנו זרים – הגיע לכאן בהתחלה אנתוני לורנס שהוחלף בנייט לינהרט ואחריו בא דאשון באטלר, שינויים שהם חריגים בהפועל באר שבע של השנים האחרונות".

מהקונכייה לליגה האוסטרלית. טיילור ברון | צילום: עדי אבישי

 

פאשלה של סקאוטינג?

"אני חושב שבשיטה שלנו, התפקיד הכי חשוב בקבוצה זה עמדה 4, אליה אנחנו מחפשים לצוות מנהל משחק, מה שהיה טיילור ברון בעונה שעברה. לא קל למצוא שחקן מתאים בסכומים שאנחנו יכולים להציע. הימרנו על לורנס, חשבנו שאפשר לעשות את הדבר הזה, אבל מהר מאוד הבנו שזה לא יכול לעבוד. לא בגלל שהוא שחקן לא טוב, פשוט צעיר מדי (23) ועשינו תיקון, כשהבאנו את לינהרט בחוזה לחודש, כשהיה סיכוי מעל לסביר שהוא לא השחקן שאנחנו מחפשים. מצד שני, לא היה שחקן אחר בשוק שיתאים לצרכים שלנו. חשבנו שלינהרט עם הניסיון והאינטליגנציה שלו, יוכל לעשות את ההסבה מעמדה 3, בה הוא שיחק רוב הקריירה, לעמדה 4, אבל די מהר הבנו שזה בלתי אפשרי, בעיקר בגלל מצבו הפיזי. גם לבאטלר לקח זמן להיכנס לעניינים, להוריד משקל ולחזור לכושר. היום אנחנו כבר נהנים מהיכולות שלו. זה אמנם לא אידיאלי, אבל הוא עשה את ההתאמות הנדרשות. מהניסיון המצטבר, נשתדל שבעתיד רוקיס (שחקנים שבפעם הראשונה מגיעים לאירופה) לא יהיו בהפועל באר שבע".

איפה פטרוסלי בנוסחה הזו?

"ג'ון שיחק לפני כמה שנים בליגה לפיתוח של הנ.ב.א (הג'י ליג) ובסלובקיה. וגם לו לקח לא מעט זמן להתרגל לאירופה. היום הוא כבר נראה הרבה יותר יציב, בוגר ומשתלב במרקם של הקבוצה".

אז בניתם העונה קבוצה פחות טובה?

"יש כל הזמן השוואה עם הקבוצה מהעונה שעברה. אני חושב שאם לא היינו סובלים מפציעות בעונה שעברה, היינו הולכים יותר רחוק. אבל אם אני משווה את ההישגים לאלה של העונה שעברה בסיטואציה הנוכחית, היינו אז עם 7 ניצחונות, לעומת 6 כיום. נכון שיש טענה שהקבוצה פחות מוכשרת מבחינה אישית, אבל בסוף התוצאות מאוד דומות. אם היינו מנצחים את מכבי חיפה בבית, ולא מפסידים בשנייה האחרונה (77:75), אז יכולנו לדבר על מצב דומה לזה שאליו הגענו בעונה שעברה".

פחות מוכשרת?

"אם מדברים על היכולות האישיות, יש לנו העונה קבוצה פחות מוכשרת, אבל מצד שני יותר מחוברת, יותר מגובשת, וזה מה שמחזיק אותנו מעל פני המים".

הרוטציה יותר קצרה.

"מאז שעמית שמחון הצטרף, הסגל שלנו יותר עמוק. יש לנו בין 8 ל-9 שחקנים שמשחקים, כולל בן אלטיט, בן אייזנהרט, וגם פיליפ הרץ, שהוזמן השבוע לסגל נבחרת דנמרק לקראת מוקדמות אליפות אירופה דרג ב', מה שמוכיח שהוא שחקן לגיטימי, למרות שגם לו לקח זמן להתאקלם".

נפצע ועזב. טרנס וואטסון | צילום: מאיר אבן חיים

 

איפה נעלם טרנס וואטסון שהגיע בקול תרועה רמה?

"בחיים של קבוצת כדורסל קוראים הרבה דברים כמו פציעות, תאקלים וכדומה. במקרה של וואטסון, היה משהו מאוד חריג. החתמנו אותו ל-3 עונות, מתוך הבנה שאין הרבה גבוהים איכותיים בעלי תעודת זהות ישראלית בליגה הזאת. לצערנו הוא נפצע לתקופה ארוכה. אנחנו סיפקנו עבורו מעטפת חריגה, כולל מאמנים אישיים, והשארנו אותו בקיץ על חשבון הקבוצה בדירה ועם מכונית כדי להמשיך בשיקום, עם פיזיותרפיסטים צמודים, רופאים, בדיקות פרטיות –  כל מה שצריך. השחקן החליט מטעמיו שלו, שהוא שולט על קצב החזרה שלו על פי רצונו, להבנתנו, בלי קשר לסיטואציה הרפואית שלו. פירשנו את ההתנהלות הזו כפחות מוטיבציה לחזור לשחק, והחלטנו שאנחנו מביאים תחליף, והבאנו את בן אלטיט. אני שמחים שעשינו את זה, כי אם היינו ממשיכים לחכות, כנראה שזה לא היה קורה. הוא קיבל מאתנו הודעה על שחרורו, עזב את באר שבע ועבר להתגורר בבת ים. הוא ממשיך להתאמן ולשמור על כושר בקבוצה מהליגה הארצית, עד שיחליט באיזו קבוצה ישחק. לבאר שבע הוא לא יחזור".

אתם מרוצים מהסגל?

"הפועל באר שבע מתנהלת, בניגוד להרבה קבוצות אחרות בליגה, עם מה שיש, ומעולם לא הייתה עם גרעון אפילו של שקל. במקום מסוים יכולה להיות אכזבה כזו או אחרת מצד הקהל. אני שומע הרבה פעמים 'למה לא מביאים את זה או את ההוא'. אנחנו לא נפרוץ מסגרות תקציב. אנחנו בונים תקציב מאוד מסוים בתחילת העונה, והוא לא בנוי משליפות. כשאנחנו מתכננים בקיץ, אנחנו פחות או יותר יודעים להעריך מה יהיה גובה ההכנסות של הקבוצה, כשכפיר (ארזי) לוקח סוג של סיכון, כשבנוסף להכנסות מספונסרים, הוא יודע שצריך לכסות ולהביא יותר כסף מהבית. יש כמובן גבול עליון שאותו הוא לא מוכן לעבור, ובתוך זה אנחנו מתנהלים".

איך זה אצל שאר הקבוצות בליגה?

"כיום, כשבע קבוצות בליגת העל מתנהלות בצורה לא פשוטה. אני חושב שמלבד מכבי תל אביב והפועל ירושלים, כל הקבוצות נמצאות בקשיי תקציב כאלה ואחרים, למרות שלחלק מהן זה לא מפריע לבנות סגלים נוצצים ולבקש אחרי זה מהעירייה או ממישהו אחר, שיכסה את ההוצאות. אצלנו זה לא יקרה. ככה שכנראה הסגל לא הולך להשתנות. טוב לנו עם הסגל הזה. אנחנו מבינים שאנחנו לא הולכים לאליפות. הגדרנו מטרות בתחילת העונה. הראשונית – להישאר בליגה, ואני מאמין שאנחנו די קרובים להשיג אותה. מטרת משנה היא לשחזר את ההישג מהשנה הקודמת, שזה לעשות פלייאוף עליון, ולעשות את כל המאמצים כדי לשחק בשנה הבאה ביורופ-קאפ או מפעל אירופי אחר. זו תהיה קפיצת המדרגה הכי הגיונית מבחינתנו. אני חושב שזה ייתן הרבה באזז למועדון הזה, ויותר אפשרויות להביא לכאן שחקנים בכירים".

תומר ירון | צילום: אילן שי

להגיע לאירופה. תומר ירון

 

מה חידשתם העונה?

"הספורט המקצועני נעשה כל כך מתוחכם, שהכול נמדד ומנותח, ואנחנו כל הזמן בתוך הדוחות האלה, כדי ללמוד איך אפשר להשתפר. מניעת פציעות הפך להיות אישיו בכל הקבוצות המקצועניות. הכנסנו השנה פילאטיס יותר פעמים בשבוע, הצוות שלנו עובד על מניעת פציעות. בכלל, עולם הסטטיסטיקה הפך להיות מטורף. אתמול קיבלתי דו"ח מאנליסט, שמדד משחקים שלנו. הוא בדק ומצא שהפועל באר שבע מדורגת שנייה בריבאונדים בהתקפה, ובהגנה – לקראת הסוף. פתאום אתה מגיע לכל מיני תובנות כמו למשל האם שווה להמשיך לרוץ לריבאונד התקפה, אם אתה חוטף יותר מצד שני, כי אתה חשוף יותר למתפרצות. כשמדברים על התפתחות של מועדון, אנחנו בטופ מבחינה של מעטפת. אנחנו מפתחים פורמולה משלנו לנתח תחומים שונים, כמו מאמץ, או סיוע לשחקן לקום לאחר שנפל וכדומה. בסופו של דבר, זה היתרון היחסי שלנו, ולא הכלכלי".

מסתובבות שמועות שכפיר ארזי לא ימשיך לעמוד בראש הפירמידה גם בעונה הבאה, בעיקר בגלל קשיי תקציב ותמיכה עירונית.

"אני לא חושב שהוא במקום של ללכת, לפחות אני לא יודע על זה. הוא מאוכזב מאוד מדברים שקשורים להתגייסות הכללית בעיר באר שבע, בלי משהו ספציפי, לא מפנה חץ לעירייה דווקא. גם כל נושא הקהל שהשנה פחות קנה מנויים משפיע. יש לזה כמה משמעויות, קודם כל כלכליות וזה גם סוג של חוסר הבעת אמון בפרויקט האדיר הזה שאנחנו עושים פה. גם נושא ההתגייסות של הקהילה העסקית בבאר שבע, שבעינינו לא מספיקה, משפיעה על התחושות. בסופו של דבר, אנחנו רוצים להתקדם. יש כאן מספיר ארגונים שיכולים לתרום יותר, לעשות יותר, לתת יותר. בסופו של יום, אם אנחנו רוצים ללכת לשלב הבא, מדובר בעניינים כספיים-כלכליים. אני חושב שבנינו כאן מועדון ממצב של להקים קבוצה בליגה ב' ולהביא אותו לליגה הראשונה, עם מחלקת נוער שבונה את עצמה, עם 13 קבוצות בליגות השונות, כולל אחת שמשחקת בליגת העל לנוער ו-3 קבוצות של בנות, ועם בית ספר לכדורסל של 600 חניכים, שאפשר להתגאות בו".

ובמבט קדימה, מי ממשיך בעונה הבאה?

"יש מספר שחקנים שיש לגביהם אופציית מועדון להארכת החוזה. אף שחקן לא חתום ברזל בקבוצה, כלקח מהעונה הקודמת. הדבר נכון לגבי ספנסר ווייז, סטיב זאק, טי.ג'יי וויליאמס, עמית זיס, בן אייזנהרט, עדי כהן סבן – שחקנים שירצו, ככול הנראה יישארו במועדון".

לא עונה פשוטה. רמי הדר ותומר ירון | צילום: עדי אבישי

 

ומה עם רמי הדר?

"הוא לא סגור לעונה הבאה. אני מניח שברגע שנבטיח את ההישארות שלנו בליגה, ויתבהר מצבנו הכלכלי לעונה הבאה, נתכנן את הצעדים שלנו. כשאתה בא להחתים מאמן, אתה צריך להציב לו מטרות. אני ממש לא בטוח שרמי ירצה להמשיך עוד עונה אם המטרות שלנו לא ישתנו. גם אנחנו רוצים לשדרג את עצמנו ולעלות שלב בהתקדמות שלנו".

תומר ירון מעניק זר פרחים לטראוויס ווריק | צילום: לירון מולדובן

 

אתם מרוצים מהמאמן?

"בהחלט. אנחנו רואים עד כמה הנגיעה שלו יש לה משמעות על שחקנים. מי שעוקב אחרי הליגה רואה עד כמה שחקנים ששיחקו כאן בעונה שעברה כמו ג'ורדן סווינג שבמכבי ראשון לציון, טראוויס ווריק בנהריה, עמית גרשון בגלבוע/גליל ואפילו טיילור ברון באוסטרליה, פחות משמעותיים העונה בקבוצותיהם ממה שהיו אצלנו בעונה שעברה. השיטה של רמי מאוד ברורה ופחות אינדיבידואלית, וכל אחד יודע את מקומו".

אם יכולתם להשאיר שחקן מהעונה שעברה, במי הייתם בוחרים?

"אני מניח שבטיילור ברון, שמתאים להפועל באר שבע כמו כפפה ליד, וגם מבחינת רמי זה מסוג השחקנים שהוא מחפש כל השנים. אבל כל עוד יהיו לו הצעות מאוסטרליה, אין לנו אפשרות להתחרות עם 200 אלף דולר נטו לעונה (מעל למיליון שקל לעונה, כולל הוצאות מעביד). אם כי בסיטואציה מסוימת, במידה שלא ימשיך באוסטרליה, יחזור להיות שם רלוונטי להפועל באר שבע".

חנן קולמן לא אופציה?

"לפני שצרפנו את עמית שמחון לסגל, ערכנו שיחות עם קולמן ששיחק אצלנו בעונה שעברה וחזר לדנמרק, וגם עם איגור קולשוב מנהריה ופרדריק בורדיון מראשון לציון, אבל העניינים לא הבשילו כדי חתימה".

באטלר, וויליאמס, פטרוסלי וזאק | צילום: אילן שי

חג המולד בבאר שבע. באטלר, וויליאמס, פטרוסלי וזאק | צילום: אילן שי

 

הזרים מרוצים מהעיר?

"הם אוהבים את באר שבע ומחוברים למקום. חשוב לזכור כי הכדורסל האירופי מתקיים גם במקומות קטנים ובפריפריה. סטיב זאק שיחק בלטביה בכל מיני ערים קטנות, גם אוסטנד, שבה שיחק טי.ג'יי וויליאמס, היא לא בדיוק עיר גדולה, או ג'ון פטרוסלי ששיחק בסלובקיה בעיר של 20,000 תושבים. אני חושב שבסך הכול באר שבע היא עיר גדולה שנותנת מענה די רחב לצרכים של הזרים".

אוהדי באר שבע דוחפים את אליליהם בקונכייה | צילום: אילן שי

 

גם האוהדים אמורים להיות חלק מכל הקומפלקס הזה שנקרא הפועל באר שבע. לא?

"חייבים להודות שיש ירידה של כמחצית במספר המנויים יחסית לעונה שעברה. אז היה הבאזז של העונה הראשונה בליגת העל, והיו גם כאלה שחשבו שזה יהיה כמו בטרנר, שאם לא יקנו מנויים, לא יוכלו להגיע למשחקים, ואז התברר כי אפשר לרכוש כרטיסים בנפרד לכל משחק. יחד עם זאת, בשלוש השנים האחרונות לא היה משחק חוץ אחד שלא יצא לפחות מיניבוס אחד של אירגון האוהדים שלנו כדי ללוות את הקבוצה, אם זה לנהריה או לכפר בלום, לגן נר ואפילו לאילת".

במשחק הבית נגד חולון זה היה פחות נחמד.

"לצערי הרב, היה אירוע חריג בו היו מעורבים אנשים שלא קשורים לעולם הכדורסל, והגיעו למשחק נגד חולון על מנת לעשות פרובוקציה. בסופו של דבר הכול נופל עלינו, בגלל הוצאות נוספות על שיטור וסדרנות. אנחנו מאוד מקווים שתופעות כאלה לא יישנו. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי להמשיך ולקיים מועדון מקצועי והוגן".

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה