ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"אני בטוח שיש לי מקום בבאר שבע"

ספורט30 בינואר 2020    9 דקות
0

אהד את מכבי חיפה כשהיה קטן, שיחק גם במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, והוא הדבר החם בקרב שחקני הבית של הפועל באר שבע שמככב בליגה הלאומית, בדיוק כמו שאוהבת אלונה ברקת. קבלו את הקיבוצניק המעופף, איתמר שבירו

"אני בטוח שיש לי מקום בבאר שבע"
המשחק הראשון בהרכב. איתמר שבירו | צילום: דני מרון

במשך שנים, הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת, מעידה על עצמה כ"פריקית" של הליגה הלאומית. השנה היא אף הגדילה לעשות, כשהצטרפה למגמה הארצית, ובמקום כוכבים וליגיונרים מחו"ל, החתימה 2 שחקני רכש מהליגה השנייה בישראל. בעוד שנאור סבג הבאר שבעי עוד הצליח לקבל דקות משחק ואפילו בהרכב, גל לוי חזר לליגה הזאת כמושאל כבר אחרי חצי עונה, וחתם בראשון לציון. אלא שממש מתחת לאף של באר שבע, באותה ראשון לציון, גדל לו פוטנציאל לא פחות גדול מה-2, והוא בכלל שחקן בית של ברקת. כבר שנה שנייה ברציפות שהחלוץ איתמר שבירו מאותת לקברניטי המועדון: "אני פה". והוא לא סתם עושה את זה, הוא עושה את זה בווירטואוזיות.

מלך המספרות. שבירו במדי ראשון לציון | צילום: אלבום אישי

 

"בסוף רואים את מספר הדקות שלי ואת השערים, וכרגע יש לי עונה מצוינת", אומר שבירו בראיון לעיתון "שבע", אחרי שבסוף השבוע האחרון הגדיל את המאזן ל-9 שערים בכל המסגרות (6 שערים בליגה), עם עוד שער אחד במספרת. "הבקעתי כבר כמה שערים במספרת בשנתיים האחרונות", הוא מצטנע. "זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות, וזה עובד לי".

בישול למאור מליקסון

שבירו הוא רק בן 21, חלוץ כאמור, בדיוק העמדה שבה בבאר שבע מחפשים לפגוע בינגו כבר תקופה ארוכה, נמצא בעונה הטובה ביותר שלו בקריירה, וזה לא מובן מאליו שהוא מצליח להתבלט בקבוצה משופעת בשחקנים איכותיים כמו ראשון לציון. מיקו ממן, אנס דבור, גיל יצחק, וובה בראון, קלאודימיר ועכשיו גם גל לוי, אבל אם תשאלו את אוהדי ראשון, שבירו לגמרי שם, בראש טבלת המצטיינים.

זה היה יכול להיות סיפור יפה אם שבירו, בכל יום שהוא נוסע לאימון בראשון לציון היה עובר דרך אצטדיון "טרנר", אבל השחקן הצעיר הוא בכלל קיבוצניק, שעד היום גר בקיבוץ שובל. לשבירו יש אבא שהוא מנכ"ל במפעל בקיבוץ, אימא מורה ואח (אוהד מכבי חיפה שהיה לוקח אותו למשחקים של הירוקים) ואחות הגדולים ממנו, שבאים לכל משחק. "אבא שלי לא מחמיץ אף משחק, וגם אימא שלי חזקה בכדורגל". בזמן שהוא לא בכדורגל, מאמן שבירו ילדים בקיבוץ שלו, "מהגן ועד כיתה א' – ב'. אני חושב שהחינוך והערכים שמקבלים בכדורגל זה הדבר הכי חשוב", אומר שבירו.

רמת מעורבות ההורים שלך היא כמו זו של יעקב בוזגלו ובתיה שהר?

"אבא שלי הוא יעקב בוזגלו לחיוב", צוחק שבירו. "הוא מעורב ולכל מקום הוא בא איתי". עד לחוזים, שם יש לו את אבי נמני"

איך הגעת לכדורגל?

"בכל החוגים שלי בקיבוץ הייתי בכדורגל וזה טבעי שהלכתי להפועל באר שבע שנמשכתי אליה. היינו כמה חברים מהקיבוץ שם, ואני היחידי שנשארתי לאורך השנים. מגיל 9 אני בהפועל באר שבע, ובאמצע מגיל 15 – 17, הייתי במכבי תל אביב וחזרתי לנוער. ברק (בכר) מאוד האמין בי, ונתן לי הרבה קרדיט, ככה שעליתי להתאמן כבר עם הבוגרים, כמעט בגיל 16. בגיל 17 כבר עשיתי את הופעת הבכורה שלי בגביע הטוטו מול מכבי חיפה". משחק הבכורה שלו בליגת העל היה באותה עונה, מול בני סכנין, במחזור האחרון: משחק הפרידה מאובידיו הובאן. כבר במשחק הראשון שלו רשם שבירו, שעלה בדקה ה-40, בישול למאור מליקסון.

"הייתי במשחק טוב"

עונת 2017/18 נפתחה עבור הצעיר בצורה חלומית; סביב הילד היה "באזז" שהזכיר את האופטימיות שעטפה את דן ביטון. באר שבע צמאה לשחקני בית, ושבירו קיבל את ההזדמנות כבר במחזור הראשון, לעיני "טרנר" מלא.

"ידעתי שאני בסגל, אבל באותו יום דרור שמשון שלח לי הודעה על הבוקר: 'תהיה מוכן, כנראה שאתה פותח'", משחזר שבירו. "רק פתחתי את העיניים, וראיתי את ההודעה הזו, וזה מאוד הפתיע אותי, הייתי באופוריה. אמרתי לעצמי: 'וואו, אני הולך לעשות משהו גדול היום'. סיפרתי רק למשפחה, כי עד הרגע האחרון לא רציתי סתם להגיד, שאולי זה לא יקרה". וזה קרה.

בישל למליקסון בהופעת הבכורה | צילום: דני מרון

 

אלא שהבכורה של החלוץ נמשכה 36 דקות בלבד. באר שבע התקשתה מול נתניה, וברק בכר החליט לתקן את ההרכב. ומה יותר קל מלהחליף את שחקן הנוער?

"פתחתי במשחק הראשון של העונה בהרכב, ואז ברק שינה מערך, כי לא היינו נראים טוב, ואוגו נכנס במקומי. מצד אחד, זה כבוד כששחקן כמו אוגו מחליף אותך. מצד שני, זה מאכזב, כי עד שאתה רושם הופעת בכורה. הייתי במשחק טוב, וידעתי שלקבוצה פשוט לא הלך. אני זוכר שברק קרא לי, וחיבק אותי. הוא אמר לי שהייתי מצוין, ושהוא פשוט היה חייב לעשות את החילוף הזה, ולשנות מערך".

התעצבנת?

"האמת שלא התעצבנתי; הייתי עדיין באופוריה מזה שפתחתי בהרכב. זה משהו שמאוד הפתיע אותי, ולא יכולתי לבקש יותר. מאכזב שככה זה היה בסוף, ואני זה שהייתי צריך לצאת, אבל המשכתי קדימה. קיבלתי פרגון מהצוות המקצועי ומכולם, וזה הכי חשוב".

"היה לי משחק טוב". שבירו בחילוף | צילום: דני מרון

 

החלוץ המבטיח עוד שיחק פה ושם בגביע הטוטו, אבל בליגה הוא לא שותף עד למחזור האחרון. "שיחקתי במשחק הפרידה מברדה", נזכר שבירו, שזה בעצם היה גם משחק הפרידה ממנו, נכון לעכשיו.

"חי את הרגע"

בתחילת העונה שעברה, הושאל שבירו לראשון לציון, כדי לקבל דקות, והחלוץ כבש 9 שערים בכל העונה, בדיוק אותה כמות שיש לו כבר עכשיו בינואר. "ברק כל הזמן דחף אותי קדימה, הביא אותי לאימונים של הקבוצה הבוגרת בגיל צעיר, ותמיד היה מגיע למשחקי הנוער לעקוב אחריי. כשהייתי בבאר שבע, בתפקיד שלי היו הרבה מאוד שחקני התקפה; מלמד, בן שהר, פקהארט, לוסיו. מאוד היה קשה להתברג שם, וברק הוא גם זה שדחף שאצא כדי לקבל דקות. הייתה לי עונה מצוינת בראשון, ובמשחק האחרון של העונה השארתי את ראשון בליגה. נתתי גם שם גול במספרת", מספר שבירו.

"חזרתי לפה, היו לי אימונים מצוינים, והייתי בכושר מצוין", הוא מוסיף. שבירו המשיך להתאמן עם הבוגרים, והיה עושה אימוני השלמה עם המנודים, "אבל בדיוק החתימו את קאריו, והיו במועדון גם נייג'ל ובן שהר, ואמרו לי שם שכדאי שאצא לעוד השאלה, כדי לקבל דקות. היו לי המון הצעות מליגת העל, אבל כשעמוס לוזון נכנס, ידעתי שהקבוצה הולכת לעליית ליגה. אמרתי לעצמי שאני חוזר למקום שאני אוהב וכל כך טוב לי שם. ראשון זה באמת כמו בית שני שלי. זה היה אחד השיקולים שלי". הוא בחר לחזור למקום שכבר מכירים אותו בו, למקום שהוא יוכל להמשיך בו את ההתקדמות ולא להתחיל מחדש.

שבירו ועוד שחקן שלא קיבל פה הזדמנות. ירדן אבוחצירה| צילום: מאיר אבן חיים

 

"אני יודע את המקום שלי בראשון, הולך לי טוב מאוד, וקיבלתי גם זימון לנבחרת האולימפית. יש לי שנה מצוינת", הוא אומר. "האמת שאני היום מתרכז רק בראשון"

איך הייתה מערכת היחסים שלך עם ברק בכר?

"היו לי כל הזמן שיחות איתו, והיו לנו יחסים מאוד טובים. זה לא שהוא לא האמין בי, זה גם מה שאמרו לי, שמחפשים סגנון אחר של חלוץ, והוא התאים יותר את קאריו לאירופה".

עדיין חולם לשחק בהפועל באר שבע?

"ברור שאני רוצה להיות שחקן משמעותי בהפועל באר שבע, אבל אם אני לא שחקן משמעותי, אז כרגע אין לי מה לעשות שם. איפה שגדלת, שם אתה רוצה להיות שחקן משמעותי; אני מאוד רוצה להיות שם, אבל כרגע החלום הכי גדול שלי זה להעלות את ראשון לציון ליגה".

עדיין חולם לשחק פה. שבירו | צילום: דני מרון

 

אתה יודע מה אומרים, שאם נולדת ב"סורוקה", יהיה לך יותר קשה לחזור לפה…

"נכון שיש בעיה שיש פחות שחקני בית בהפועל באר שבע, אבל עכשיו יש מאמן חדש, ויוסי אבוקסיס אוהב שחקנים צעירים, אז אולי איתו זה יתאפשר".

קיבלת הזדמנות אמיתית בבאר שבע לפני שהשאילו אותך? בסגל הנוכחי יש לך מקום בבאר שבע?

"עוד לא, אבל אני בטוח שאני אקבל הזדמנות. אני בטוח שיש לי מקום בבאר שבע, אבל כרגע אני מסתכל רק על ראשון".

זו העונה הטובה בקריירה שלך בבוגרים?

"אי אפשר להתווכח עם זה. העונה שעברה הייתה מדהימה, אבל אני חושב שגם השנה המספרים מדברים בעד עצמם".

"בטוח שאקבל הזדמנות". שבירו | צילום: דני מרון

 

מה דעתך על הפועל באר שבע של היום?

"יש לבאר שבע קבוצה מצוינת, שחקנים מאוד טובים, אבל זה לא מתחבר השנה, ואין מה לעשות".

מה אתה חושב על חילופי המאמנים?

"ברק עשה דברים גדולים בבאר שבע, אבל אולי זה באמת היה הזמן לשנות מבחינת המועדון, והגיע מאמן שמזכיר את ברק של פעם. מאמן רעב, שרוצה להצליח".

בשנה הבאה תשחק בבאר שבע או נגד באר שבע?

"קודם כל, המטרה היא לעלות ליגה, ובסוף השנה אני אמור לחזור לבאר שבע, ונראה מה יהיה. אני חי את הרגע, ולא מסתכל רחוק מדיי".

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה