ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

שחקן גדול, אדם ענק

ספורט10 בינואר 2020    19 דקות
1

כולנו יודעים איזה שחקן נפלא היה מאור מליקסון, אך הסיפורים עליו מהאנשים שבאמת מכירים אותו, מעידים על אישיות יוצאת דופן גם מחוץ לכר הדשא > ההורים, המאמנים הראשונים והשחקנים שהיו שם איתו מתארים בעיתון "שבע" את התחנות בחייו, ומעניקים הצצה לסיפורים על מאור מליקסון, האדם שלפני השחקן

שחקן גדול, אדם ענק
מליקסון | צילום: דני מרון

האב ארמנד מליקסון: "הוא ריגש מדינה שלמה"

"לא שמחתי באופן מיוחד שהוא מתחיל לשחק עוד פעם", סיפר ארמנד מליקסון, אביו של "הקוסם". "כל עוד לא ידעתי בדיוק מה היה ואיך היה ולאן זה הגיע בסוף, לא הייתי מוטרד באופן מיוחד, כי זו לא פציעה ראשונה של מאור, והיו לו פציעות בעבר. אחרי שהבנתי איפה הוא עמד עכשיו, חשבתי שבגיל 35 זה צריך להיפסק. הוא חשב אחרת; הוא עקשן לא קטן, ואחת התשובות שלו אליי הייתה שהמצב של באר שבע לא משהו, והוא לא יכול להפסיק עכשיו. כנראה שזה כואב יותר מדיי, אז הוא היה חייב לעשות את זה".

עם אבא ארמנד | צילום: באדיבות המשפחה

 

מה בדיוק קרה אחרי שהוא כבר חזר?

"ניתוח פשוט של בקע שהידרדר למצב של ניתוח בבטן וברגל הימנית שלו, שממנה הוציאו לו קריש דם באורך של 30 ס"מ, זה הסיפור. אחרי כל משחק, מאור סבל מכאבים והתנפחויות של הרגל, בצורה לא נורמלית, עם תחבושות וקומפרסים ובדיקות כאלה ואחרות כל פעם. אחרי שהנפיחות ירדה, הוא הלך לשחק עוד פעם. אחרי כמה פעמים כאלה, אני מעריך שמאור אמר: 'עד כאן'. זה לא עשה לו טוב, בלשון עדינה".

 מה הרגשת כשמאור הודיע רשמית שהוא פורש?

"עיניי דמעו, וכתבתי לו אחרי זה שהוא ריגש מדינה שלמה. בשעה וחצי שאחרי מסיבת העיתונאים, התקשרו אליי אנשים שלא דיברתי איתם 25 שנה. התרגשתי מאוד מאוד. אני מכיר את מאור לפחות 35 שנה, והוא היה עניו, ואין לו אגו בכלל. הוא רוצה לעשות טוב לכולם. אמרתי לעצמי, למה מישהו בגיל 35 צריך להפסיק עם זה? הוא לא יפסיק, הוא ימשיך עם זה הלאה והלאה, כי זה הטבע של הבן אדם. לפני שהוא שחקן, הוא בן אדם".

מתי הבנת שמאור כבר לא רק הבן שלך, אלא שייך לכל אוהדי באר שבע?

"אח שלו הגדול ואני שוחחנו, ואמרנו: 'מי כבר זוכר איך קוראים לנו? הוא אח של מליקסון, ואני אבא של מליקסון. בזה מסתכם הכל'. ככה ראו אותנו, וזאת האהבה שאנחנו מקבלים מאנשי באר שבע בכללם. מאוד קשה להסביר מדוע ולמה החיבור המיוחד הזה. הוא הגיע לבאר שבע כשהם היו בליגה הלאומית, וזה התחבר. יש דברים כאלה, שהם בלתי מוסברים. אהבו אולי את מה שהוא עשה על המגרש, אהבו איך שהוא עושה את זה, ומאור התחבר אליהם מיד ובלי בעיה. כנראה שבאר שבעים זה אנשים חמים ומיוחדים, ומאור זה אדם שבקלות מתחבר לאנשים, והחיבור הזה הצליח".

מה אתה מעריך שהוא יעשה בעתיד?

"הוא אמר לי פעם שהיה רוצה לעבוד על הצד המנטאלי עם שחקנים צעירים".

אם מאור לא היה כדורגלן, במה הוא היה עוסק?

"אני לא חושב שהייתה אופציה כזאת; מאור היה מחובר לכדור מגיל 3 או 4, והיה דופק פה את הכדור על הקירות, כדי שהשכנים יצעקו עלינו כל היום; בוקר, צהריים וערב. כל הזמן כדור. ואז, הוא נכנס למכבי יבנה, כי היה רק מכבי יבנה. מאור שיחק פה עם הילדים, ובסוף כל שנה היו מחלקים לכל ילד גביע, וכל הילדים היו. המאמן היה אומר כמה מלים לכל ילד. מאור קיבל אחרון את הגביע מחיים אזולאי, שעד היום עוסק כאן ביבנה בספורט. כבר אז הוא אמר שמאור יהיה שחקן בנבחרת ישראל. שאלתי אותו: 'איך אתה יודע'? הוא ענה לי: 'אתה מבין בכדורגל'? עניתי שלא. 'אני מבין בכדורגל', הוא אמר לי".

יש לך סיפור שלא מכירים על מאור?

"כשמאור היה בן 8 לדעתי, הוא קיבל צהוב מאיזו שופטת, ואמר לה: 'את שמנה'. אז, היא הוציאה לו אדום. מאור לא נראה כך, אבל הוא איש מצחיק בצורה בלתי רגילה, וכעיקרון אני יכול להשוויץ עכשיו שזה ממני. אימא שלו הפולנייה אומרת שזה ממנה, אבל זה הוויכוח שלנו כבר 50 שנה"…

איך זה שלא רואים אותך במגרשים?

"מי שייצגה אותי בכל המשחקים של מאור זאת אשתי; היא הולכת, ולא מעניין אותה איפה, היא הייתה בכל המדינה. אני קצת שונה, ולא יכול כעיקרון לשבת ביציע ולשמוע קללות, בטח שלא נגד מאור".

להאזנה לראיון המלא עם ארמנד מליקסון

האם רבקה מליקסון: "הילד שיצא הכי דומה לי"

עם אמא רבקה | צילום: באדיבות המשפחה

 

"מאור הוא ילד טוב, ילד שלא עשה צרות, ואני לא יודעת איך הוא גדל ככה", מספרת אימו של מאור, רבקה מליקסון. "הדבר היחיד שאני יכולה לציין הוא שמאור היה היפר-אקטיבי, וכל הזמן היה משחק בכדור בחצר, שעות על גבי שעות. בשבת בבוקר, כל השכנים היו מביאים לנו את הכדורים שהוא העיף אליהם כל השבוע. בגיל 6, נפתח החוג לכדורגל ביבנה, ומאז אני איתו. גם לא אהבתי לנהוג, ככה שישבתי שעה וחצי, ואז היינו חוזרים הביתה".

רבקה הייתה לוקחת את מאור למגרשים ולאימונים ובשבתות גם למשחקים. "בכל מקום הייתי איתו", היא אומרת, "אפילו לחו"ל נסעתי לראות משחקים שלו עם הנכד שלי או עם הבת הקטנה". האם שבזכות מאור והאהבה של הקהל אליו הפכה בעצמה לאוהדת הפועל באר שבע, לא הייתה מפספסת שום משחק שלו ב'טרנר', זאת בניגוד לאב שהעדיף לראות את "הקוסם" מלהטט בטלוויזיה: "מי יכול היה לעשות את זה, אם לא אני? אני אוהבת ספורט, הייתי ספורטאית, הייתי טובה בריצה ובקפיצה למרחק, והילד שיצא הכי דומה לי זה מאור. הוא לא היה היחידי, כי אחד לקחתי לכדורסל, אחר לקחתי לבלט ואותו לקחתי לכדורגל. פשוט, יצא ממנו משהו, זה הכל".

מה לא יודעים על מאור?

"הרבה דברים. לא מדברים על פולין; קראקוביה היא קבוצה יהודית, ובוויסלה כל הזמן היו מקללים אותם, אנטישמים. מאז שמאור הגיע לוויסלה, לא היו קללות. לא דיברו יותר על יהודים ושום דבר. ואז, ראש העירייה קרא לו, והיה איתו בראיון, והוא אמר שהוא מודה לו שבגללו זה קרה. כשהלכתי לפולין, הלכתי לכיכר, והיו לי דמעות בעיניים. הכל תמונות של 3 מטר של מאור, לקראת משחקים. אתה נוסע בגשר, וכל הגשר תמונות של מאור. הם הפסידו 3:0, ועדיין באו אליו ושאלו אם אפשר ללחוץ לו את היד ו'תודה רבה על המשחק שנתת'. גם בצרפת הייתי, נסעתי אחריו".

את פולנייה במקור, זה היה מיוחד בשבילך שמאור שיחק שם?

"כן, נולדתי בפולין, אבל לא כל כך אהבתי את פולין, וגם אימא שלי לא כל כך אהבה שאני נוסעת לשם. ויסלה זה גם קרוב לאיפה שנולדתי. אני דור שני, ככה שלא הייתי בשואה. אז, לא כעסתי על הפולנים, אבל זו הייתה הפתעה. 'דווקא פולין?', שאלתי. את הדרכון הוא הוציא בסוף בפולין, כי אזרחות הייתה לו".

מה הייתה התרומה שלך להתלבטות של מאור לשחק בנבחרת פולין?

"לי לא הייתה התלבטות, אני רציתי שהוא יהיה בנבחרת פולין. מאוד רציתי פולין. זה לא חשוב מה אמרו פה, והוא נורא לוקח ללב את כל מה שאמרו, 'ישראל וישראל וישראל'. אני ידעתי שבפולין בשבילו אישית זה יותר טוב, כי הם משחקים ביורו. ומי בארץ התנגד? כל השחקנים הגדולים שלא הגיעו ליורו. אני מאוד רציתי פולין, אבל זה לא עזר לי".

עושה רושם שבפולין רצו אותו יותר ממה שבנבחרת ישראל רצו אותו…

"הם נורא רצו אותו. האיש מההתאחדות הפולנית טס במיוחד לקראקוב לדבר איתו ולשכנע אותו והכל. בארץ זה לא היה קורה. חבל, כי אני חושבת שהוא הפסיד המון בקריירה על כך שהוא לא הלך לפולין. בנבחרת פולין רצו אותו הרבה יותר ממה שרצו אותו בנבחרת ישראל. הוא היה שם הזר המצטיין שנתיים ברציפות. באליפות הוא עמד עם דגל ישראל על הגב, ושחקן ממרוקו הרים אותו על הכתפיים. הדגל החליק למאור מהרוח, ונשאר על הגב של המרוקאי. פחדנו, צחקנו, אבל זה היה כבוד גדול להיות במשחק הזה, מאור שם גול בדרבי, והם זכו באליפות. היה תענוג".

איך הרגשת ביום חמישי אחר הצהריים, כשכל באר שבע בכתה יחד עם מאור?

"הייתי שבורה, בוכה. כל המשפחה, ראינו וכולנו בכינו. זה היה קשה מאוד, הוא פרש, אבל לא בגלל שהגיע לגיל פרישה. אחד הפרשנים אמר שהוא היה יכול לשחק עד גיל 40, כי הגוף שלו בנוי טוב, וזה כאב לב. אני יודעת שזה כואב לילדים. אני באה למשחקים, ו-80 אחוזים מהילדים הקטנים יותר לבושים בחולצות שעל הגב שלהם כתוב 'מליקסון'. מישהו גם שלח לי תמונות של ילד שבוכה ודופק את הידיים, אחרי ששמע שמאור פורש. הם באמת אהבו אותו. גם כשהיה בבית"ר אהבו אותו מאוד. כשאני רואה אותו רוקד על המגרש, אני ממש מאושרת, וכואב לי על הילדים האלה שלא יראו אותו רוקד יותר. מאור הוא קודם כל איש משפחה למופת ואבא מדהים; תמיד ידעתי שהוא יהיה כזה, כי הוא תמיד אהב ילדים. הוא אבא למופת, בן למופת ואוהד למופת. והוא מאוד, מאוד, מאוד אוהב את האוהדים. אחד הדברים שבגללם הוא פרש זה בגלל שהוא הרגיש שקשה לו לתת 100 אחוזים בגלל הפציעה".

האיש שגילה את מליקסון: "עכשיו אנחנו מגדלים את האחיין שלו"

ביבנה. מזליחים לזהות את מליקסון? | באדיבות חיים אזולאי

 

"בתקופתו של מאור כשחקן, שימשתי גם כמנהל מקצועי בקבוצות מחלקות הנוער", מספר חיים אזולאי, כיום מנהל "מפעלי ספורט וכדורגל" ויו"ר מכבי יבנה. "מאור התחיל אצלנו בקבוצות בתי הספר לכדורגל, והמשיך הלאה בקבוצות הליגה עד לבוגרים. מגיל צעיר, ראינו שהוא שחקן מיוחד וכישרוני. כשהגיע לגיל 16, מאור שיחק בנערים א', והקבוצה זכתה באליפות הליגה. שם ראינו את מאור פורץ קדימה ועושה דברים מדהימים במגרש".

אזולאי זוכר "ילד מקסים, צנוע ושקט. תמיד הקשיב למאמנים שלו, ועשה מה שביקשו, ילד פשוט אהוב על כולם. כשחקן, זכור לי שאם הוא היה מחליט לנצח את המשחק, היית פשוט רואה איזה מהלך מבריק שלו שנגמר בשער וניצחון".

לדברי אזולאי, "מאור תמיד היה צנוע, ודיבר עם חבריו לקבוצה בגובה העיניים. גם כשעלה לבוגרים ביבנה ולאחר מכן כשהגיע לבית"ר ירושלים, הוא תמיד נשאר בקשר עם האנשים והחברים ששיחקו איתו ביבנה. הוא ידע להוקיר להם תודה על השנים ששיחקו איתו, והוא מאוד אהוב ביבנה, וכולם גאים בו. בכל פעם כשאני מבקש ממאור להגיע בקיץ לקייטנות הכדורגל ולפגוש את החניכים, הוא מיד מגיע בלי היסוס, ומספר לילדים איך התחיל את הקריירה. זכינו לראות אותו משחק בטופ של הכדורגל, וכל העיר גאה בו. אצלנו הדלת תמיד פתוחה בפניו. עכשיו, אנחנו מגדלים את האחיין שלו שמשחק אצלנו בקבוצת ילדי גן. אפשר לראות דמיון ביניהם".

ליאנדרו סימיוני: "נסו לבנות את הפועל באר שבע בלי מליקסון"

עם סימיוני בברזיל. מליקסון | צילום: באדיבות ליאנדרו סימיוני

 

"פגשתי את מליקסון בפעם הראשונה במחנה האימונים בהולנד, ונראה שהפכנו לחברים מהרגע הראשון", מספר ל"שבע" ליאנדרו סימיוני, חלוץ העבר הברזילאי. "איתו זה היה שונה", הוא אומר. "הפשטות והענווה שלו, הוא תמיד היה מוכן לפתוח את הלב הענק שלו. אני לא מדבר על כדורגל, אני מדבר על אופי. זה היה לפני 10 שנים, אבל הכדורגל הכי טוב שלו הגיע עם בגרות וביטחון שניתנו לו בידי אלונה (אישה בעלת חזון). הוא הפך לשחקן הבכיר של המועדון ב-3 ההישגים האחרונים; בוזגלו ושחקנים אחרים היו חיוניים בהישגים, אך נסו לבנות את הפועל באר שבע בלי מליקסון! היו לנו יחסים של אחים, ישנתי בביתו והוא אצלי בבית, והרגע הגדול של החברות שלנו היה בואו לברזיל… וואו… כל רגע איתו פשוט היה כיף".

"דייג גרוע". מליקסון | צילום: באדיבות ליאנדרו סימיוני

עבור סימיוני, מליקסון מייצג "תקופה נפלאה בחיי כגבר וכספורטאי מקצועי, זמן שלעולם לא יחזור, אך לעולם גם לא יישכח. אדם נהדר, שחקן נהדר, מנהיג אמיתי על המגרש ומחוצה לו, שכותב את שמו בספרי ההיסטוריה של HBS והכדורגל הישראלי. כל ישראל יתגעגעו לכישרונו בדיוק כמו שאני מתגעגע לחברתי מליק".

כשסימיוני מתבקש לבחור חוויה עם "היהלום" שהוא לא ישכח, סימיוני בוחר ביום הצילומים לקראת העונה שבפתח. "זה היה יום כל כך מצחיק, ומליקסון לא הצליח להתאפק", הוא נזכר. "היינו צריכים לעשות תמונה בשביל הספונסר, וזה היה צריך להיראות מציאותי. היה לי רעיון שצריך לצרוח, ומליקסון לא הפסיק לצחוק ולהצחיק. הצילומים לקחו יום שלם, והיינו צריכים לעשות פרצוף של לוחמים, מה שהיה בלתי אפשרי, עד שאפסיק לצרוח".

מה לא יודעים על מליקסון?

"שלדעתי הוא דייג מאוד גרוע", צוחק סימיוני…

גיא מלמד: "ניסיתי לתת לו גם פייט"

גיא מלמד. מאור מליקסון חגיגה

מלמד ומליקסון | מאיר אבן חיים

 

על חוש ההומור יוצא הדופן של מאור מליקסון, יכול יותר מכולם להעיד חלוץ מכבי נתניה היום, גיא מלמד, או יותר נכון עמוד ה"אינסטגרם" שלו, ש"נפל קורבן" לגאונות של "הקוסם".

"ניסיתי לתת לו גם פייט, וכתבתי גם למאור כמה דברים מצחיקים, אבל הוא קיבל את אור הזרקורים כי זה הוא, ובצדק", מספר מלמד. "הוא מאוד שנון, וגרם להרבה שחקנים לבוא לתמונות שלי ולהגיב ככה בצחוקים. שנון ברמה הכי גבוהה שיש".

רגע מצחיק במיוחד שאתה זוכר איתו?

"אתה יכול לכתוב שבכל הארוחות שלנו ב'אווז הזהב' היו שם רגעים מצחיקים, אין לי סיפור ספציפי מדיי".

מיהו מאור בשבילך?

"מאור היה דמות חיובית בחדר ההלבשה. הוא אפילו היה ממש נוטה להתקרב לשחקנים הצעירים והחדשים בקבוצה, כדי להכניס אותם לעניינים ולשלב אותם. הוא בחור מאוד מצחיק וחיובי, בלי אגו, למרות שיש לו על מה מפה ועד להודעה חדשה. היה לי חיבור טוב איתו".

המנהיג השקט?

"אני חושב שהוא מנהיג שקט גם מקצועית, פחות קולני וידיים, לא קפטן קלאסי. מבחינה מקצועית, אני תמיד מדרג אותו ואת וואקמה ראשונים ברשימת השחקנים הכי טובים ששיחקתי איתם. התלבטתי איתו לפני שעברתי למכבי נתניה, אם בכלל לעזוב ולאן, והוא יעץ לי ונתן לי ביטחון. מאוד אהבתי את זה שהוא החזיק ממני והכל".

איתן עזריה: "מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל"

עזריה ומליקסון | באדיבות איתן עזריה

 

"מאור הוא האיש הכי מצחיק בארץ, ובו זמנית המקצוען ביותר שתכירו", אומר איתן עזריה, היועץ המנטאלי של המועדון בעונות הקודמות. "הוא יכול היה כמו רבים לסמוך על הכישרון ולעשות אחל'ה של קריירה, אבל הוא בחר לעשות קריירה שגרמה לשחקנים צעירים ממנו לקנא בכושר המשחק והאינטנסיביות שלו. מנטאלית הבחור לא הפסיק לחקור, כדי למתוח את הגבולות של עצמו, סשן שבועי, בכל פעם מחפשים את ההארה הבאה, שתשפר את הביצוע בעוד אחוז אחד".

 מה כל כך מיוחד בו שהוא אהוב על כולם?

"הוא אדם אמיתי; מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. הוא לעולם לא ימכור את האמת שלו בשביל לייקים, כפיים או פרגון מזויף. לב ענק ואכפתי ו… הוא האיש הכי מצחיק בארץ".

 איך אפשר להסביר את זה שדווקא בבאר שבע זה "נדבק לו", ושמאור הוא כמו שחקן בית פה בשביל האוהדים?

"חיבור מדהים בין איש של אנשים (מאור) לקהל מיוחד שזיהה את זה, וחיבק אותו. בנוסף, באר שבע זה מועדון ביתי, ועם אסי ואלונה זה היה בינגו; נוצרה למאור כאן מהר מאוד משפחה".

אליניב ברדה: "האח הלא ביולוגי שלי"

מאור מליקסון חגיגה שער

מליקסון חוגג עם ברדה לאחר כיבוש שער | צילום: מאיר אבן חיים

 

"אני יכול להזדהות איתו בזה שהדבר הכי חשוב זה הבריאות, לפני הכל", אומר הקפטן לשעבר ועוזר המאמן היום וסמל בעצמו, אליניב ברדה. "הוא תרם את כל כולו, את כל גופו ונפשו למועדון הפועל באר שבע ולכדורגל, ואני מאחל לו בהצלחה בכל דרך שהוא יבחר בה".

לדברי ברדה, "מיהו מאור אני לא יכול להסביר, כי זה קצת גדול עליי להסביר רגש במלים, אבל הכי חשוב זה להבין שמדובר בחבר שהיה בו הרבה יותר ממה שאנשים ראו על המגרש; מלי זה בחור שכולו רגש, אמת ומנהיגות. הוא ידע מתי להגיד את המילה הנכונה, וגם כשהיא הייתה שקטה, היא הייתה מאוד מדויקת ונכונה".

ברדה נזכר בעונה שעברה, "כשפחות הלך, והיה במחצית אחד המשחקים ויכוח בין 2 שחקנים, מליקסון הקשיב, ואז נעמד ביניהם, ואמר לאחד: 'תגיד, אתה יכול לעזור לו במה שהוא מבקש'? הסתובב לשני ואמר: 'זה מה שאתה צריך, תודה'. ב-10 שניות הוא סגר בשקט ויכוח שבקלות יכול היה להידרדר. זו דוגמה קטנה מתוך עשרות למנהיגות המדהימה שלו, אבל מעל לכל אלה, הוא פשוט האח הלא ביולוגי שלי".

דודו ביטון: "היה כמו ראש העירייה של קרקוב"

עם דודו ודודו | צילום: באדיבות דודו ביטון

 

"מאור הוא איש מיוחד מאוד בענף הכדורגל, שאף פעם לא מחפש תהילה ולא מחפש את התקשורת. הוא מאוד צנוע, כמו שבכר אמר: 'מנהיג שקט'", מעיד דודו ביטון שבילה עימו שנה שלמה בפולין. "גם שהוא שקט, אתה יודע שהשקט שלו חודר, וכולם מבינים את המעמד שלו", ממשיך החלוץ. "הוא חבר לחיים עבורי, מישהו שיהיה שם לכל בקשה וכל עזרה, ולא אשכח כמה הוא עזר לי בהתאקלמות בפולין".

איך מאור התקבל בפולין?

"בקרקוב הוא היה כמו ראש העירייה; היינו יוצאים לעיר או לקניון, וכשהיו רואים אותו, כולם היו קופצים עליו. צריך להבין שוויסלה בפולין ובקרקוב בפרט זה מועדון ענק עם מאות אלפי אוהדים, והוא היה אליל שם. אני זוכר גם שהיינו כל הזרים שם מאוד מאוחדים. עם הסרבים וההולנדים והדרום אמריקאים היינו הרבה יחד, ופעם אפילו הבאנו אותם ל'קידוש' אצל מאור. הם כיבדו ונהנו משירי השבת. כולם בקבוצה היו מתים עליו, והמאמן ההולנדי כל הזמן היה אומר שהוא שייך לליגות הגדולות ובקרוב ילך, הבעיה הייתה שהוא נפצע בכף הרגל".

וויליאם סוארז: "כפרה"

סוארז | ארכיון EYOYA

 

"מאור היה אחד האנשים הכי רגועים שהכרתי בחיי בעולם הכדורגל", מספר בלם העבר הברזילאי וויליאם סוארז. "הכישרון שהיה לו ברגליים, יש למעט מאוד שחקנים; הוא היה טוב מאוד במה שהוא עשה, וזה היה נהדר לשחק איתו. הכדורגל הישראלי יתגעגע אליו, כי הוא איבד היום שחקן ענק, ואני מאחל לו הרבה שקט בשלב החדש שלו בחיים. שיהיה בהצלחה, כפרה".

אתה יכול לשתף אותנו בסיפור מעניין או מצחיק איתו?

"לא חבר, את הסיפורים הכייפיים אסור לנו לספר", צוחק סוארז…

כתבות נוספות

0

שתי קבוצות נשים בהפועל?

הפועל 'ויקטורי' ב"ש הודיעה על פתיחת מסגרת חדשה לילדות. בהפועל ב"ש נשים, שרצה למעלה משני עשורים, לא מתכוונים לוותר. מבולבלים? גם אנחנו...

ספורט21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אליפות בתיה"ס היסודיים של ב"ש היא של...

אתלטיקה: לאחר הפוגה ארוכה חזרו תלמידי ותלמידות כיתות ה'-ו' מבירת הנגב למסלולי הריצה ומתקני הזריקות והקפיצות. גם 'בן גוריון' ו'יפה נוף' עמדו על הפודיום

ספורט20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • מרקו נווה

    מאור,
    אני אוהד באר שבע מעל 50 שנה, אף פעם לא יצא לי לפגוש את מאור ולתת לו חיבוק ענק ולומר לו כמה אני מעריך ומעריץ, מהו בשביל הפועל באר שבע והעיר באר שבע, גם כיום, כולי תקווה שישאר חלק מאיתנו, בן אדם ענק,נשמה טובה, אהוב על כולם, קונצנזוס.❤❤ מאחל לו בריאות והצלחה בדרכו החדשה, לא פחות ממה שעשה כשחקן.
    אשמח לפגוש אותו ולדבר איתו.