ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"עוד יתגעגעו לברק בכר בבאר שבע"

ספורט8 בינואר 2020    10 דקות
0

עזיבתו של ברק בכר הפתיעה רבים מאוהדי הפועל באר שבע, גם את אלה שחשבו שמיצה את עצמו, אבל היו בטוחים שהפרידה תתרחש רק בסוף העונה. רבים חושבים שהפרידה הייתה צריכה להיות אחרת והקהל ב'טרנר' עוד יתגעגע לבכר. אחרים חושבים שזה היה בלתי נמנע. תם עידן

"עוד יתגעגעו לברק בכר בבאר שבע"
ברק בכר | צילום: דני מרון

"אלוהים עזב אותנו", כך, בשלוש מילים, סיכם אחד האוהדים את 4 וחצי העונות של ברק בכר בהפועל באר שבע. מצד אחד, האוהד הזה היה אחד המעריצים הכי גדולים של ברק בכר. מצד שני, גם הוא חשב שהגיע הזמן להיפרד.

"הייתי בטוח שזה יקרה בסוף העונה", סיפר אוהד אחר, יניב סקירה ממרכז הטניס בבאר שבע, שהפך לחברו של ברק בכר שגם הסתייע בו לאימוני טניס לכדורגלנים. "דיברתי איתו קצת אחרי ההודעה ובסופו של דבר הוא שם את טובת הקבוצה

סקירה עם ברק בכר | צילום: יניב סול

לפני הכל וזה מראה איזה בן אדם גדול הוא. יש לו חוזה לעוד שנתיים וחצי ואני יודע כמה הוא אוהב את המועדון, הקבוצה ואת העיר. כנראה שהוא הרגיש שהוא חייב לעשות את הזעזוע הזה", אומר סקירה.

"תם עידן וזהו יום עצוב למועדון. אחד המאמנים הכי גדולים, בתולדות הפועל באר שבע זה בטוח, סיים כאן ועזב אותנו וקשה לי מאוד לראות מי יכול להיכנס לנעליים הגדולות שלו. תמיד המועדון הזה היה מורכב מאוד מבחינת נושא המאמנים ויש לנו היסטוריה של הרבה מאוד מאמנים טובים שלא הצליחו פה ולבוא עכשיו ולהיכנס לנעלים של מאמן שהביא הישגים חסרי תקדים, יהיה להם מאוד קשה להצליח פה. לא עולה לי אפילו בראש מישהו שראוי  להחליף אותו, אולי מאמן זר".

את אסף נימני שהיה עוזרו של בכר בהפועל באר שבע והיה שותף לזכייה באליפות, העיתוי דווקא לא הפתיע. "אני חושב שזה היה מתבקש מזמן", הוא אומר.

"אני לוקח את זה צעד אחורה בהתבוננות גדולה יותר ואני אמרתי לברק כבר לפני שנתיים שהוא צריך ללכת הביתה. אני תמיד זכרתי את פיני גרשון במכבי תל אביב אחרי שהוא הביא את גביע אירופה לאלופות ואמרתי לברק 'תשמע טוב, עשית פה משהו ענק'. אנחנו חיים במדינה שהזיכרון בה קצר ואי אפשר לשנות את זה. ברגע שבן אדם לא טוב לו והוא לא מרגיש שמספקים לו את הרצונות שלו ואת מה שהוא מצפה, באופן אוטומטי ולא משנה כמה טוב שהוא לא יהיה, זה מתהפך על כולם. אף אחד לא חסין מזה. לצערי הרב לא טעיתי. זה היה עניין של זמן ואתה לא יכול לשמור את עצמך תמיד בשיא, לא יכול תמיד לנצח ולא יכול להיות תמיד מושלם. זה לא קיים בספורט".

אסף נמני לצידו של ברק בכר | צילום: מאיר אבן חיים

 

לדברי נימני, "אני מקווה מאוד שאנשים לא ייקחו את השנתיים האחרונות של הפועל באר שבע של ברק בכר אלא את השינוי שהמועדון הזה עבר, שלברק יש בו המון זכויות. לא משנה מה יגידו, אי אפשר להעלים את זה".

גם דובר המועדון עד לאחרונה וחברו של ברק, גיל לבנוני במחמיאים: "זו סופה של תקופה, זה סוף עידן. 5 שנים באותו מועדון זה לא מובן מאליו וזה מעיד גם על האיכויות של ברק, אבל גם של המועדון. אני חושב שכל מי שעבד עם ברק בכר מתגעגע אליו. אני לא אומר את זה בקטע של 'עוד יתגעגעו אליו, איזו טעות' אלא בקטע של האיכויות האנושיות שלו. חוץ מזה שגם אין ספק שברק בכר הוא גדול המאמנים של הפועל באר שבע בהיסטוריה".

איך יזכרו אותו?

לצד התארים והשלטון הבלתי מעורער של ברק בכר בכדורגל הישראלי בשלוש העונות הראשונות שלו, בעונה וחצי האחרונות גילו אוהדי באר שבע כי קואץ' בכר, הדבר הכי קרוב שהם ראו למאמן אירופאי, הוא בעצם אנושי ויכול לעשות טעויות. פתאום מהמאמן שהפריח את המדבר בהפך בכר לעוד מאמן שהספקנים נישלו ממנו את הקרדיט. הרוב יזכרו אותו כמאמן הכי גדול שהיה פה, אבל יש גם קולות אחרים.

צריך לזכור גם שלא רק עידן ברק בכר הסתיים לו השבוע, אלא גם זה של סוכנו דודו דהאן. הסוכן המוכשר שבתקופת האליפויות של בכר החזיק ברוב השחקנים במועדון והיווה עוד תירוץ לביקורת על המאמן בכישלונות, ראה שניים מהטאלנטים הכי גדולים שלו מסיימים את דרכם בבירת הנגב, מאור מליקסון וברק בכר.

מאור מליקסון הודיע על פרישה | צילום: דני מרון

 

"בכל מקום שאתה עובד תחת בעלים עם ציפייה לשלמות ולהצלחה, יש תמיד רגעים שיותר יתאכזבו", אומר נימני. "מן הסתם שכשהכל הולך אתה נמצא על הגל. ברגע שפחות הולך, יש יותר שאלות ואנשים רוצים לקבל פרטי תשובות. אולי דברים שהיו פחות במרכז העניינים נהפכים לאישיו. אין מה לעשות, זה חלק מהעניין. זה לטעמי מה שקרה שם. יש את הקלישאות האלה שאני שומע של 'הוא קיבל קבוצה מוכנה מאלישע וזה טוני וואקמה ועוד, אבל ברק הביא הרבה מקצוענות, חדשנות ואסף סביבו תמיד אנשי מקצוע טובים. הוא הביא משהו אחר".

הפנתה לו את הגב? אלונה ברקת וברק בכר | צילום: ערן לוף

 

סקירה: "אין לי ספק שבבאר שבע עוד יתגעגעו לברק בכר והוא יורגש בחסרונו. כשהוא כאן, תמיד זוכרים לך את הדבר האחרון שאתה עושה ופה זכרו לו את העונה האחרונה ולא את שלוש האליפויות והשנים המדהימות שהוא כן עשה. כמי שקרוב אליו, הרגשתי זאת יחד איתו. כשהוא לא יהיה כאן, יזכרו את ברק בכר הגדול ואת כל מה שהוא עשה כאן ואני לא חושב שהעידן הזה והתקופה הזאת תחזור בקרוב".

חגיגה פורום אלונה ברקת ברק בכר פורום

בכר וברקת חוגגים עם צלחת האליפות בפורום. מה יזכרו לו? | צילום: מאיר אבן חיים

 

לבנוני: "אני חושב שברק הביא איתו תפיסה של ווינר אמיתי. הוא הביא איתו גם הרבה יצירתיות ואני עבדתי עם הרבה מאמנים, שבפרספקטיבה היסטורית וארוכת טווח, אנחנו רואים עוד ועוד מאמנים מחקים אותו. עד ברק לכל קבוצה היה סגנון משחק אחד. פאולו סוזה הביא את השינויים למכבי תל אביב ואחריו ברק להפועל באר שבע. פתאום יש שינויים תוך כדי משחק, יצירתיות מדהימה. אני זוכר שהחבר'ה מסאות'המפטון אמרו לי אחרי המשחק ב'טרנר' שהם יצאו מותשים מהמשחק נגדנו. אלה חבר'ה שמשחקים באנפילד ובאצטדיון האמירויות, בפרמייר ליג, והם יצאו מותשים אחרי משחק מול ברק בכר. גם החבר'ה באינטר שאני בקשר איתם עד היום".

גיל לבנוני | צילום: ליאור מוסקו, הפועל באר שבע

 

"ברק יצירתי, מעז, ישר מאוד ומאוד מאוד צנוע. יש כאלה שתפסו אותו כמרוחק, אבל זה נובע מצניעות. הוא מאוד אמיתי, מקשיב, משתף, מתייעץ ותמיד מוכן לשמוע. תמיד אוגר מידע מאנשי הצוות שסביבו. לא מוצאים את האיכויות האלה הרבה, גם בארגונים אחרים. הוא מאוד ראוי להערכה" לדבריו של הדובר לשעבר.

"לפני שנה עשינו מפגש בפאב עם אוהדים. כמה מאמנים אתם מכירים שהיו יושבים בפאב עם אוהדים. ושם ראינו רק אהבה. לפעמים הקולות הרמים הם הקולות השליליים אבל אני חושב שאנחנו צריכים להקשיב גם לקולות השקטים. מהיכרותי את הקהל המדהים של הפועל באר שבע, אנשים יסתכלו על ה-4 וחצי שנים האלה ויגידו וואו. איזה מאמן, איזה בן אדם. אני זוכר שג'ון אוגו וטוני וואקמה דיברו איתי עליו ואמרו לי שהוא הכי טוב שהיה להם" אומר לבנוני.

על בירה עם בכר | צילום: מירן שפילברג

 

ברק עשה את שלו, ברק יכול ללכת?

הרבה דובר בשבועות האחרונים על הטעויות של ברק בכר בבניית הקבוצה, בהרכבים, בחילופים, בניהול המשחק, אי פגיעה בזרים ובעצם, במה לא? אבל שאלה אחת חשובה לא באמת נשאלה וגם אם הייתה נשאלת, כנראה שהלויאליות של המאמן למועדון לא הייתה נותנת לו לספר את הסיפור האמיתי. אז מה חלקה של אלונה בכישלון העונה?

אלונה ברקת וחוסה אנחל קאריו | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

 

"קשה לי להגיד", עונה סקירה. "זה בן אדם שמביא כל כך הרבה כסף מהבית ואני יודע שבשנה שעברה היא הביאה קרוב ל-40 מיליון שקל מכיסה בעונה שהייתה כישלון. אני חושב שיש כל כך הרבה אנשי מקצוע טובים לידה, אסי ואליניב והגיע הזמן להעביר את המושכות ולתת אולי לאליניב להוביל. הקבוצה הזאת איבדה גם אנשי מקצוע טובים כמו לוקאס בורטניק ואיתן עזריה ואני גם חושב שמערך הסקאוטינג צריך להשתפר כי הבאנו כמה זרים לא טובים בשנים האחרונות ובסופו של דבר מי שצריך לתת על זה את הדעת זו אלונה".

נימני: "מה החלק של אלונה? לכולם יש חלק, לאלונה יש חלק, לברק יש חלק, לויזינגר יש חלק ולברדה. המאמן פשוט הוא הראש והוא סופג את האש. לא סתם יש את הקלישאה הזאת שלהצלחה יש אבות רבים והכישלון הוא בודד, אבל זה חארטה. לא יכול להיות שכולם ייהנו מההצלחה ובכישלון זה רק ברק. כולם שותפים לכישלון. יכול להיות שהחיבור של הפאזל פחות טוב, אולי האנרגיה פחות טובה. זה הרבה מאוד דברים. זה קורה, זה נורמלי וזה קורה לגדולים ביותר בעולם. הקסם שעבד בשנים הראשונות מתפוגג בשלב כלשהו וצריך להביא משהו אחר".

לאן הפועל באר שבע תלך מכאן?

סקירה: "הכל תלוי באלונה, היא תכתיב לאן באר שבע הולכת. אם אלונה תחליט להחזיר את הקבוצה להיות תחרותית, אנחנו נהיה שם. אם היא תלך על קבוצה בינונית כמו השנה, אנחנו נהיה בינוניים. הכל תלוי בה, ברצון שלה, בתשוקה שלה וביכולת שלה להעביר את המסר של מה היא רוצה ומה היא מצפה מהקבוצה שלה. מאז הבחירות זה לא נאמר בצורה חד משמעית".

נימני: "הפועל באר שבע עושה לעצמה איתחול מחדש, בלי שום קשר לברק בכר. ההחלטה שלו היא חלק מהאתחול. אני מעריך שבעוד שנתיים או שלוש באר שבע תתגבש ותתמודד. יש פה מועדון חזק ובבאר שבע יש אנשים טובים שאכפת להם וזה ייקח זמן אבל זה לא נורא. כל עוד באר שבע נמצאת בטופ 3 של הכדורגל הישראלי וזהו מקומה, הכל בסדר גמור".

זה שבא וזה שהלך. אבוקסיס ובכר | צילום: עדי אבישי

 

וברק בכר?

נימני: "אני המלצתי לו קצת לנוח ולהתאפס כי אלה היו 4.5 שנים אינטנסיביות. אני לא אופתע אם ברק יהיה מאמן נבחרת ישראל ובאופן אישי אני חושב שהוא ראוי".

אומרים שמי שהולך לנבחרת מסיים את הקריירה.

"אולי הוא יעשה משהו אחר, שאלה שלפניו לא הצליחו לעשות בנבחרת. אולי הוא ישנה את הגלגל כמו שעשה בהפועל באר שבע".

אלוף! ברק בכר | צילום: דני מרון

עוד על הפרידה מברק בכר וממאור מליקסון בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה