ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

איפה הם היום | ד"ש ספרדי מיפן

ספורט23 בדצמבר 2019    5 דקות
0

אחרי שלא ממש הצליח בהפועל באר שבע, איסאק קוואנקה, הכישרון הספרדי ששיחק פעם עם ליאו מסי, משחק אותה לא רע בליגה היפנית > בראיון בלעדי ל"שבע" הוא מספר, בין היתר, מה קיבל בארץ השמש העולה שלא זכה לו בארץ ומה לימדה החוויה הלא ממש נעימה בבירת הנגב

איפה הם היום | ד"ש ספרדי מיפן
איסאק קוואנקה | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

"פאוליניו זה ה-9 החדש", בישרו בהפועל באר שבע עם נחיתתו של הברזילאי החדש פאוליניו. על הנייר, עושה רושם שמדובר בשובר שוויון ואיך שהקבוצה נראית, היא בהחלט חייבת אחד כזה.

יחד עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שבבאר שבע נוחת מישהו עם רזומה מרשים. אחד כזה, איסאק קוואנקה נכנס בכל סיכום עשור של האוהדים לאחד המועמדים המובילים לפלופ העשור, אבל דווקא ביפן מוכיח למה הרזומה שלו נכתב בכלל.

טוב לגווארדיולה, לבכר פחות

בבירת הנגב שחגגה 2 אליפויות רצופות תחת ברק בכר, חלמו לעשות קפיצת מדרגה, ולהעפיל לבמה הגדולה מכולן, ליגת האלופות. כדי לעשות זאת, אלונה ברקת ידעה שהיא צריכה לפתוח את הארנק, והנחיתה את הספרדי איסאק קוואנקה, שגם הפך למשתכר היקר בתולדותיה.

מספר 22 החדש באדום הגיע עם רזומה של שחקן ליגה ספרדית, שעד לפני כמה שנים חלק הרכב עם מסי הענק, ובבאר שבע האמינו שמה שהתאים לפפ גווארדיולה, יתאים גם לבכר. האיש שעליו אמר פעם גווארדיולה ש"אולי הוא לא נראה אטרקטיבי עבור נשים, אבל הוא כל כך טוב בכדורגל עד שגורם לך לעשות במכנסיים", הרשים באימונים, והציפייה מהקהל הייתה שאיתו אפשר להגיע לפסגות חדשות. כולם חיכו לאיסאק קוואנקה.

קוואנקה ופקהארט. הגיעו עם רזומה גדול והזדמנויות קטנות | צילום: דני מרון

 

אבל אם יש משהו שאפשר להגיד על הספרדי, זה שמאז ברצלונה, הוא אף פעם לא היה במקום הנכון בזמן הנכון, ולאחר פציעה בתחילת הקדנציה בבירת הנגב וכמה הזדמנויות מועטות אחריה על כר הדשא, המקום הנכון עבורו מבחינת ברק בכר היה על הספסל במקרה הטוב וביציע במקרה הפחות טוב.

רק 10 הופעות ליגה היו לקוואנקה, 4 מהן בלבד בהרכב ו-2 שערים. "לא מגיע לי לקבל יחס כזה, אני לא פושע", אמר בזמנו לכלי התקשורת. "אם הם לא רוצים שאשאר פה, הם צריכים לכבד ולתת לי את החוזה שלי". וכך היה.

מצליח ביפן. איסאק קואנקה | צילום: דני מרון

הקשר הספרדי ביפן

קוואנקה חזר לספרד, וחתם בראוס, אך לאחר שמינהלת הליגות לא אישרה את החתימה בקבוצה מליגת המשנה, מחשש שחתם על חוזה כפול, וירוויח סכום גבוה משמעותית מזה שפרסם המועדון, נראה היה שהוא יצטרך לחיות תקופה מסוימת על הפיצויים מאלונה ברקת. פתאום, השחקן שפעם בישל בחצי גמר ליגת האלופות, ולא עלה לגמר רק בגלל שער של פרננדו טורס מצ'לסי בדקה ה-90, נמצא לראשונה בקריירה ללא קבוצה. "מעולם לא הייתי מובטל כשחקן", אמר בראיון ל"מארקה".

אלא שאז הגיעה תפנית בעלילה, וקוואנקה מצא את עצמו בליגה היפנית, בסגאן טוסו, קבוצתו של אותו פרננדו טורס, שפעם מנע ממנו את חלומו. אלא שהפעם החלום היה שונה; "רציתי לשחק כמה שיותר, אחרי שכמעט ולא שיחקתי במשך שנה וחצי", מספר קוואנקה לעיתון "שבע" בראיון בלעדי. "בחרתי ביעד הזה בגלל המאמן הספרדי לואיס קאררס, שאימן אותי פעם. הוא התקשר אליי, וידעתי שאיתו יהיו לי הזדמנויות לשחק".

פקהארט, קואנקה ומנזון. זכו באליפות בבאר שבע | צילום: יניב סול

כיום, קוואנקה שסיים את העונה בארץ השמש העולה, מאושר אחרי שחזר לשחק כדורגל, ולמרות שקבוצתו סיימה רק במקום ה-15 בטבלה, עושה רושם שהחיבור בינו לבין הכדורגל היפני הוא הצלחה גדולה. "הכל טוב איתי, תודה. בדיוק סיימתי את העונה כאן, ומבחינה אישית הייתה לי עונה טובה", אומר הספרדי ששותף ב-29 משחקי ליגה, וכבש 6 שערים.

מה קיבלת ביפן שהיה חסר לך בישראל, כדי שיראו את איסאק קוואנקה האמיתי?

"אני חושב שהמפתח של העונה היה שהייתה להם סבלנות איתי בהתחלה, והם נתנו לי המון ביטחון מאז שהגעתי ליפן. אני חושב גם שחיי הכדורגל ביפן קצת שונים מבכל מקום אחר בעולם. הכדורגל ביפן הפתיע אותי; לא הכרתי ולא היה לי שום מושג כשנחתי שם, אבל יש פה שחקנים טובים מאוד, וכל משחק הוא ברמה גבוהה מאוד. זה לא משנה מי תהיה היריבה, זה תמיד יהיה משחק קשה".

"החיים הם כאלה"

איך אתה מסכם את התקופה בישראל? אתה עדיין בקשר עם האנשים פה?

"במושגים של כדורגל, השנה בישראל הייתה די מורכבת, אבל עדיין יש לי הרבה חברים שם, ואני בקשר עם כמה שחקנים, ומאחל להם את כל הטוב שבעולם".

כשהביאו אותך לבאר שבע, הם מאוד האמינו בך, אך עדיין לא קיבלת פה יותר מדי הזדמנויות. כיצד אתה מסביר זאת?

"בכנות, אני חושב שזה מסתכם בסובלנות, אבל אני לא רוצה לציין מישהו ספציפי. זאת הייתה עוד התנסות בחיים שלימדה אותי המון, וגרמה לי להיות טוב יותר ככדורגלן מקצועני".

"התנסות בחיים שלימדה אותי המון". קוואנקה | צילום: אודי ציטיאט

 

אתה עוקב אחרי הפועל באר שבע?

"קצת קשה לראות משחקים של באר שבע מיפן, אז אני לא ממש יכול לחוות דעה על איך שהקבוצה משחקת. אבל אני יכול לבדוק מדי פעם מה המיקום שלהם בטבלה ואיפה הם נמצאים".

מסר לאוהדים ולחברים שלך בבאר שבע?

"אני רוצה לאחל להם את כל הטוב שבעולם, ומקווה שיזכו בהרבה תארים, משום שלבאר שבע יש אוהדים מצוינים ואנשים טובים. אני קצת מצטער על כך שלא גרמתי להם ליהנות יותר מהכדורגל שלי, כמו ששיחקתי במקומות אחרים, אבל לפעמים החיים הם כאלה".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה