ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הליגה מתה, יחי הגביע

ספורט21 בדצמבר 2019    7 דקות
0

אחרי עוד הפסד ב'טרנר', גם האופטימיים ביותר בהפועל באר שבע כבר יודו שאליפות הפכה להיות חלום רחוק. וכשהליגה הופכת להיות גארבג' טיים אחד גדול, מה שנשאר הוא רק הגביע. המסע לשם מתחיל באשדוד

הליגה מתה, יחי הגביע
הקפטן יניף את הגביע בסוף העונה? בן ביטון | צילום: דני מרון

אחרי התבוסה 1:0 לבית"ר ירושלים, בבאר שבע יכולים להתנחם שכבר היום (שבת) יש להם את אשדוד בחוץ, במסגרת גביע המדינה, תואר שחמק מברק בכר בארבע העונות האחרונות. לא הרבה זוכרים איפה סיימה קריית שמונה של בכר לפני שהגיע לבאר שבע, אך כולם יודעים שהעונה הזאת הייתה עונה מוצלחת של המאמן שזכה עם הצפוניים בגביע.

גם בבאר שבע, שמחזיקה בגביע מדינה אחד בתולדותיה, יודעים שהמשחק בשבת הוא משחק על עונה שלמה. הדחה והולכים לים, העפלה לשלב הבא ואפשר לחלום על סיום מתוק לעונה מאכזבת.

לדעתו של שחקן העבר אורן סגרון, אחד הבודדים שיודע מה זה להניף גביע במדי באר שבע: "כותרות של משחק עונה זה טוב בשביל עיתונאים או כל מי שרוצה לפרסם משהו, אבל אני חושב שגביע זה מפעל בפני עצמו, זה לא קשור לליגה. אני חושב שניצחון טוב ומשכנע יכול לחזק את תחושת הביטחון ולגרום לקבוצה לצאת מהדרך הלא כל כך טובה שהיא נמצאת בה, לדרך חדשה. זה מפעל של כמה משחקים, שבסיומו יכולה להיות לך עונה שהיא ההבדל מעונה מאכזבת, לעונה מוצלחת ואפילו מוצלחת מאוד", הוא מסביר.

העיתונאי משה ניר שמזוהה עם גביע המדינה היחיד של באר שבע ב-97', לא פחות מסגרון, נחרץ אף יותר: "זהו משחק העונה, תרתי משמע. הליגה מתה, יחי הגביע", קובע ניר.

"אפשר וצריך לעשות את זה". אורן סגרון (משמאל) | צילום: ארכיון "שבע"

 

"אם הפועל באר שבע רוצה להשיג איזה תואר ולהעניק קצת שמחה לאוהדים שלהם, זה המפעל היחיד שנשאר וצריכים ללכת על המפעל הזה בכל הכוח, גם כדי לתת למאור מליקסון לפרוש עם גביע, אחרי קריירה כל כך ארוכה ומרשימה. זה התואר היחיד שאין לו בבאר שבע, גם לו גם לברק בכר וגם לאליניב ברדה. אם הפועל חדרה יכולה לנצח באשדוד, גם באר שבע יכולה וצריכה לנצח".

אז מהם יחסי הכוחות בהתמודדות? יוסי מזרחי, שמכיר מקרוב את האשדודים בטוח שיתפתח משחק שקול: "לדעתי יחסי הכוחות במשחק הזה שקולים מאוד", הוא אומר ל"שבע" "אשדוד משחקת כדורגל פתוח העונה. היא משחקת עם הרבה כלים התקפיים וזה יכול לעבוד לשני הכיוונים. מצד אחד היא סופגת הרבה שערים, מה גם שהבלם שלה לא ישחק בגלל כרטיס אדום והוא בורג חשוב בהגנה. מצד שני, ביום נתון זה יכול להתחבר להרבה שערים והם יכולים לנצח כל קבוצה".

יש לציין כי גם באר שבע תחסר מספר שחקנים משמעותיים וביניהם ז'וסוואה פאשקיירה המוצהב, נייג'ל האסלביינק המורחק ולואיי טאהא ורמזי ספורי הפצועים.

שני המורחקים שלא ייקחו חלק במשחק | צילום: דני מרון

 

"המשחק באשדוד יכול להכניס את באר שבע לעוד יותר לחץ", מסביר מזרחי. "מה שאני מזהה אצלם זה איבוד עשתונות. הם לא משחקים מסודר, משחקים בפאניקה. מצד אחד, זו הזדמנות אחרונה לשחק על תואר העונה. מצד שני, זה יביא אותם לרצון גדול, מוטיבציה גדולה, אבל גם יכול להביא אותם ללחץ אדיר ולסופר פאניקה". ולדבריו, "בגביע אין דבר כזה שאין לחץ. אלה משחקים שבהם אין מחר ואי אפשר לתקן. יחד עם זאת, הלחץ על אשדוד הוא הרבה יותר נמוך מהלחץ על באר שבע. באר שבע נבנתה לתארים והאליפות כנראה מפוספסת, כך שהלחץ בגביע הוא על באר שבע", לטענתו.

"זה רק כמה משחקים ולא ליגה ארוכה של 36 משחקים וצריך לדעת איך לקחת את זה", מוסיף סגרון. "צריך לדעת איך לשחק במפעל הזה. אלה הם משחקים שאתה חייב לנצח בכל משחק, כדי שבסוף תניף את הגביע. אני לא חושב שזו בעיה גדולה אם אני מסתכל על הרמה של הליגה השנה. זה משהו שהוא אפשרי, אבל צריך לעשות סוויץ' והפרדה מהיכולת החלשה בליגה ולחזור להיות הפועל באר שבע הטובה. זו אותה הפועל באר שבע, כמובן עם שינויים לא מעטים וחוסרים של שחקנים משמעותיים, אבל אפשר וצריך לעשות את זה".

"אני מזהה אצלם איבוד עשתונות". יוסי מזרחי | צילום: דני מרון

 

ניר: "לצערי, מישהו אמר לי אתמול באצטדיון שלא מעניין אותו הגביע. אני לא יודע למה, אבל גביע המדינה הפך למשהו זניח, שלא מתייחסים אליו, שמזלזלים בו ועולים בו בהרכב שני. זה המפעל הכי מרגש, מלהיב ומהנה. חוץ מזה, כדי לשקם את הכבוד ולתת איזשהו טעם טוב, זה מה שנשאר לעשות. גם באירופה משחקים פעמיים בשבוע ולא חייב רוטציות. שהמאמנים יפסיקו להיות פרופסורים ולעלות בהרכב שני ושיתחילו לקחת את המפעל הזה ברצינות. ההרכב הכי חזק צריך לפתוח באשדוד ולבוא בהרכב התקפי מההתחלה ולהכריע את ההתמודדות".

רואים מצב שבאר שבע מודחת באשדוד?

ניר: "ברור. באר שבע מומחית בלפשל בגביע המדינה, בלעוף בסיבובים מוקדמים או להפסיד לקבוצות נחותות ממנה. לא צריך להזכיר מה קרה בשנים האחרונות עם קריית שמונה".

מזרחי: "בגביע הכל יכול להיות. אימנתי את נתניה בליגה השנייה והגענו לגמר גביע. בגביע אתה לא צריך לשחק טוב, אתה צריך לעבור משחק. איך שאני רואה את באר שבע הם בבעיה מאוד גדולה".

סגרון: "אם להיות ריאליים ובהתבסס על היכולת של הפועל באר שבע בתקופה האחרונה, להגיד שבאר שבע רצה לאליפות, לא יהיה רציני ויומרני מדי. מה שכן נשאר, זה הגביע. אם איבדת את הגביע ואתה במרחק מאוד גדול ממכבי תל אביב ונוסיף לזה גם את היכולת החלשה שבאר שבע מציגה, אז כן – הדחה מהגביע ונגמרה העונה. הפועל באר שבע פייבוריטים, אבל הם יצטרכו עדיין לנצח, להיות פייבוריט לא נותן להם כלום".

"הליגה לא רלוונטית". משה ניר עם גביע המדינה | צילום: פרטי

 

אם מודחים, מה יקרה עם ברק בכר לדעתכם?

מזרחי: "ברק בכר נמצא היום בסיטואציה שהוא לא היה רגיל אליה. זה בחור שצמח רק להצלחות וכשאתה רק מצליח ובאים רגעי משבר, צריך לדעת לתפקד גם ברגעים כאלה. הוא בחור מספיק מוכשר כדי להתמודד עם זה, אבל לא הכל תלוי בו. זה תלוי בשחקנים ורק מי שקרוב לקבוצה יודע בדיוק מה הבעיות בקבוצה. יש בעיות והן לא רק מקצועיות. מאמן שיהיה המאמן הכי גדול בעולם, תלוי באיכות השחקנים שיש לו. בדרך כלל למאמנים בכדורגל הישראלי, זה נדיר שהם נמצאים כל כך הרבה זמן באותו מועדון. באר שבע עשתה תהליך וצירפה שחקנים חדשים שמצטרפים לוותיקים שמכירים את כל השטיקים וברק היה אמור להשפיע עליהם יותר וזה לא קורה. בגדול, מה שאתה מכין בערב שבת אתה אוכל בשבת והרבה מזה זה איכות השחקנים. במיוחד הרכש הזר שבאר שבע עשו, הם לא משפיעים על הקבוצה וזו ההשפעה העיקרית".

ניר: "אם באר שבע תודח, צריך לסגור את הבסטה ולשקול את המשך דרכו של ברק בכר בהפועל באר שבע. עד עכשיו לא דיברתי, אני נותן לו כבוד כי הוא הוציא אותנו מהמדבר עם 3 אליפויות אחרי 40 שנים ונכנס לדפי ההיסטוריה. הוא אתרוג, אבל אם הוא יכשל פעם נוספת בגביע, זו החותמת לכך שהוא מיצה את עצמו ושצריך להיפרד".

ניצחון בגביע יכול להשפיע על הליגה?

מזרחי: "ברור, לפעמים גם ניצחון בגביע הטוטו משנה עונה. אפשר לקחת את הניצחון של נתניה על רעננה. נתניה הייתה קבורה עמוק כבר לפני המשחק הזה וניצחה ניצחון מגעיל ששיחרר אותם להמשך הליגה. כל ניצחון יכול להחזיר מומנטום, למרות שבאר שבע נמצאת היום במצב מנטאלי לא פשוט".

ניר: "הליגה לא מעניינת, הליגה לא רלוונטית. יחי הגביע, גביע, גביע".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה