ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

סיבוב פארסה

ספורט14 בדצמבר 2019    5 דקות
0

סיבוב שהתחיל עם הרבה ציפיות ודיבורים על מחויבות ורעב, הסתיים בקול ענות חלושה ומחשבות על העתיד. סיכום הסיבוב הראשון

סיבוב פארסה

איך מסכמים סיבוב לקבוצה שרצה לאליפות בחלק הראשון שלו, ובסיומו יכולה להתחיל לסכם את העונה?

מצד אחד, יש מקום לאופטימיות; זאת לא העונה הכי גרועה של הפועל באר שבע בעידן בכר, כשתמיד תהיה לו העונה שעברה שתוכל לשמש כרף תחתון (רק מקום רביעי בתום הסיבוב, 19 נקודות בלבד ושני הפסדים). מצד שני, למרות המקום השלישי, 23 הנקודות ופתיחת העונה הכי טובה מאז שהגיע, גם בעונה שעברה בכר לא הפסיד כל כך הרבה (4 הפסדים העונה), בטח שלא בבית.

רק בשביל לסבר את האוזן, העונה הכי טובה של ברק בכר הייתה ב-2016/17, כשבאר שבע סיימה את הסיבוב הראשון עם 34 נקודות, הפסד בודד ועשר נקודות פער מהמקום השני בטבלה (טוב יותר ממכבי תל אביב של העונה).

אז מה המסקנה הראשונה מהסיבוב הראשון העונה, אתם שואלים? ובכן, למי שבוחר להסתכל בחצי הכוס המלאה; שיש עוד הרבה מקום להשתפר ועוד הרבה נקודות בקופה לעשות זאת ואפילו חלון ההעברות של ינואר מעבר לפינה, כך שאפשר לעשות מקצה שיפורים.

ההגנה הכי טובה היא ההתקפה

19 שערים כבשה העונה הפועל באר שבע, שחולקת את עמודת שערי הזכות עם בית"ר ירושלים. מצד אחד, מדובר בשער אחד פחות ממוליכת הטבלה, מצד שני מכבי תל אביב בכלל לא סופגת והגנת באר שבע הוציאה כבר 11 שערים מהרשת לחובתה. אפילו בעונה שעברה באר שבע הבקיעה יותר בתקופה המקבילה (20 שערים).

בעיה נוספת היא שמתוך 19 השערים שנכבשו לזכות האדומים, על 14 מהם רשומים שני שחקנים בלבד, בן שהר ונייג'ל האסלביינק המושמצים. וכשאין שערים משחקנים אחרים, זה פשוט לא מספיק טוב כדי לרוץ לאליפות.

בנושא ההגנה – מיגל ויטור, טוב ככל שלא יהיה, זה כבר פשוט לא מספיק, כשהוכחה לכך קיבלנו במה שחשבנו שהיה משחק העונה. גם לואיי טאהא ועמית ביטון לא מתעלים על עצמם עד כה והחילופים התכופים ביניהם לא תורמים לשקט בחלק האחורי.

בנושא המגנים, שון גולדברג שפתח טוב את העונה נפצע ודעך וגם כך הוא לא מספק מספרים, כשגם אורן ביטון שהפך למחליפו מתקשה לייצר רצף של משחקים טובים.

מהצד השני ישנו הקפטן החדש, בן ביטון. ביטון שאין לו תחרות של ממש על ההרכב סובל מחוסר יציבות העונה ואולי החזרה של מאור מליקסון לתפקיד מנהיג הקבוצה תשחרר אותו מהנטל ותגרום לו להתרכז במשחק שלו נטו.

הקישור הלא קשור

כשמשחק ההגנה ומשחק ההתקפה לא מתפקדים כמצופה, בדרך כלל זה אומר שהקישור לוקה בחסר. כשמדברים על הגנה, לא מדברים רק על השחקנים בחלק האחורי, ואחרי שג'ון אוגו עזב, הפועל באר שבע ניסתה במקומו כמה וכמה שחקנים. יחד עם זאת, נראה שהבעיה העיקרית היא שכולם פחות או יותר באותו תפקיד ואף אחד מהם זה לא אוגו. כשבונים לרוחב, מקבלים עומק רק על הספסל וכולנו זוכרים שיותר מדי עומק על הספסל, היה הבעיה של באר שבע גם בעונה שעברה. תשאלו את שחקן הבית תומר יוספי שהרוויח בזכות בעונה שעברה, את הדקות שהוא לא מקבל העונה וחייב היה לקבל.

לכל זה תכניסו את ז'וסוואה פשקיירה, שחקן מצוין שהראה ניצוצות כדורגל, אך גם כזה שהגיע לקבוצה שרצה ומנצחת ויש שיגידו ששיתופו הפר את האיזון ושיטת המשחק. גם חזרתו של מאור מליקסון והחתמתו של פאוליניו לא תורמות לעומס שיש בקישור ההתקפי, כשחנן ממן, רמזי ספורי, מליקסון, פאוליניו, ז'וסוואה, האסלביינק, תומר יוספי ואפילו נאור סבג, דורכים אחד לשני על המקום בהרכב. לפחות שניים מהם לא צפויים לצלוח את חלון העברות של חודש ינואר ולמצוא את עצמו מושאל לקבוצה אחרת, כשברור שלא מדובר במליקסון, סבג או בשחקנים הזרים.

המצטיין של הסיבוב: נאור סבג

מעבר לכך שהוא באר שבעי, סבג היה ההפתעה של האוהדים, כשמשחקן ליגה לאומית הוא שדרג את עצמו לשחקן הרכב לגיטימי בליגת העל. שער הבכורה, הלחימה הבלתי מתפשרת על הדשא והעובדה ששחקנים מנוסים יותר ויקרים יותר ממנו יושבים על הספסל, הופכת אותו לשחקן היחיד בבאר שבע של הסיבוב הראשון שראוי לשבח.

נאור סבג | צילום: דני מרון

 

המאכזב: ברק בכר

הרבה מועמדים לקטגוריה הזאת וביניהם מרואן קבהא, לואיי טאהא, ניב זריהן, ארנסטס שטקוס ואפילו אנחל קאריו שכבר עזב, אבל אם נלך על המשפט כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה, נגיע לשם אחד: ברק בכר.

מעמדו של המאמן שהיה פה אלוהים התערער לאחרונה ונראה שהוא נמצא בעיצומו של האתגר הכי גדול בקריירה שלו. בכר שרגיל לנצח את משחקי המוחות מול קבוצות היריבה, בפעם הראשונה כמאמן נאלץ לשחק מול יריב שהוא לא מכיר. בכר עצמו. מעניין מי ינצח.

צילום: אודי ציטיאט

 

השער: בן שהר, בגלל הבישול של ז'וסוואה

ז'וסוואה פאשקיירה ערך בכורה בהרכב של ברק בכר וסיפק בישול מרהיב לבן שהר, מה שגרם לכולם לחשוב שהפועל באר שבע סוף סוף פגעה בול באחד הזרים שלה. כשבאר שבע כובשת את רוב השערים שלה מנקודת החמש של היריבה, לא נישאר הרבה ברירות, אלא לחכות לשערים גדולים יותר שיגיעו.

צילום: דני מרון

 

התקווה הגדולה: חזרתו של מאור מליקסון

27 דקות בהפסד למכבי חיפה הראו להפועל באר שבע ולכדורגל הישראלי מה הם היו מפסידים אילו התסריטים השחורים לאחר הניתוח של מליקסון היו מתממשים. רגע לפני חג החנוכה, מאור מראה שניסים אכן קורים, אך נוכל להגיד בפה מלא שנס גדול יותר היה כאן, אם יצליח להחזיר את הקבוצה למסלול ולהוביל אותה להצלחות. כרגע זה נראה שנקבל קצת מדי מליקסון ויותר מדי כל שחקן אחר בעמדה שלו. שיהיה בריא, אנחנו נשמח. תרתי משמע.

צילום: אודי ציטיאט

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה