ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"הפועל באר שבע וברק בכר זו לא חתונה קתולית"

ספורט6 בדצמבר 2019    9 דקות
0

ברק בכר זכה במשך 3 השנים הראשונות שלו בהפועל באר שבע, למעמד של אלוהים בבאר שבע. העונה שעברה, ובעיקר שני ההפסדים האחרונים סדקו עוד קצת בתדמית ובמעמדו וחלק מהאוהדים כבר חושבים שאולי הגיע הזמן להיפרד. בכר לאן?

"הפועל באר שבע וברק בכר זו לא חתונה קתולית"
ברק בכר ואלונה ברקת | צילום: "שבע"

רק לפני כשבוע כותרות אתרי הספורט בישרו שמאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, הוא המועמד הבכיר לנבחרת ישראל. השבוע, לאחר ההפסד לבני יהודה באצטדיון 'טרנר', פתאום עולים קולות המדברים על היום שאחרי.

פעם, המאמן המעוטר והמצליח בתולדות המועדון, שהקדנציה שלו עד כה היא גם הארוכה ביותר מבין המאמנים שעבדו בבירת הנגב, היה מכניס את יובל שבתאי כמגן שמאלי מול סאות'המפטון והיה יוצא מזה בישול שמדיח קבוצה מהפרמיירליג; היום בכר מתקשה לשלוף שפנים מהכובע מול "אריות הליגה" כגון נס ציונה ובני יהודה ואם בעבר הרחוק, מקום באירופה היה מתקבל על ידי האוהדים, נראה שהציפיות שלהם מהקבוצה לאחר שלוש אליפויות רצופות הן שונות לגמרי. בכר הרגיל אותם לתארים.

פתאום, זה לא משנה איזה סגל יש לו, מי נפצע ומה קרה במשחק, החצים לחוסר ההצלחה מופנים בעיקר למאמן. האם  ברק בכר מיצה את עצמו בהפועל באר שבע?

אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך

הפועל באר שבע של העונה שעברה הרגילה את האוהדים להפסדים, אך כששחקנים לא מחויבים מיהרו בתום אותם משחקים לרדת לחדר ההלבשה, האוהדים התקשו לקבל זאת ובקבוצה ניתנה הוראה לא כתובה לגשת לקהל בסיום כל משחק, בין אם הפסידו ובין אם ניצחו.

השבוע, בתום ההפסד לבני יהודה, מרבית השחקנים ניגשו ליציע הדרומי על רקע שריקות הבוז, כשרק ארגון האוהדים ממשיך לשיר לשחקנים ולעודד אותם. מי שבלט בהיעדרו בסיטואציה, היה דווקא  ברק בכר שמיהר לרדת לחדר ההלבשה.

"הקהל שרק בוז ובצדק וזה לא היה נעים להיות במגרש אחרי ההפסד הזה", הסביר בכר בסיום וציין ש"זה בסדר, הקהל זה הדבר הכי טוב שלנו".

צילום: אודי ציטיאט

 

אותו קהל, חלק ממנו, חיכה בסיום המשחק למאמן ולשחקנים ודרש דין וחשבון אודות היכולת במשחקים האחרונים. תחילה הם שלפו שחקנים מהרכבים, כשהקפטן בן ביטון יצא אליהם וקיים איתם שיחה ארוכה. לבסוף, היה זה המנכ"ל אסי רחמים שניסה לכבות את הלהבות וכשנשאל על ירידתו של המאמן לחדר ההלבשה ענה לאוהדים: "זה לא פשוט לאדם שהיה אלוהים פה לשמוע בוז כזה".

מקורבים למאמן מספרים שלראשונה בקריירת האימון שלו, בכר מרגיש חוסר הערכה ולא רק מהקהל. "למרות שיש לו חוזה עד סוף העונה הבאה, אם הוא לא ירגיש שמעריכים אותו, יכול להיות מאוד שהוא יעזוב", הם ציינו.

ברק בכר מאוכזב | צילום: דני מרון

 

"אין הרגשה יותר גרועה מזאת", אומר ל"שבע" הפרשן משה פרימו. "בן אדם שהביא שלוש אליפויות היסטוריות למועדון, שעכשיו זוכרים לו את ההווה וכל הכדורגל הישראלי, התקשורת והאוהדים מתייחסים קודם כל להווה. אבל אם ראניירי הביא אליפות היסטורית וכנגד כל הסיכויים ללסטר ואחרי חצי שנה מצא את עצמו בבית, זה גם יכול לקרות לבכר בבאר שבע. מאמנים גדולים יותר מבכר עשו אליפויות ומצאו את עצמם מפוטרים. זה הכדורגל ובכדורגל מסתכלים על ההווה. אם היו מסתכלים על ההיסטוריה, מאמנים היו מאמנים את הקבוצות שלהם 30 שנה, זה חלק מהכדורגל שלנו. היום בארץ זה לא יכול לקרות", לדבריו.

"לדעתי זה לא יקרה יותר בשום מקום בעולם. נגמרה התקופה שמאמנים מאמנים כל כך הרבה שנים", אומר אורי אוזן. יחד עם זאת, הוא לא מסכים לגבי חוסר ההערכה כלפי המאמן. "אני חושב שבמועדון מאוד מעריכים אותו וזה לא מדויק", אומר אוזן. "לגבי המסביב, זו התרבות בארץ, רמה מאוד נמוכה ושיח הכדורגל הוא ברמה נמוכה. מצד שני אני חושב שהרוב המוחלט מעריכים את מה שהוא עשה.

צריך להזכיר, בכר זה לא רק ההצלחה המסחררת בבאר שבע ושלוש אליפויות אחרי 40 שנה. גם בקריית שמונה הוא עשה דברים נהדרים. זה לא מקרי שהוא הצליח בבאר שבע ובאליפות הראשונה שלו הוא גבר על אחת הקבוצות הכי טובות שהיו בארץ, מכבי של ערן זהבי".

הפרחים לבכר. אורי אוזן | צילום: עדי אבישי

 

לטענתו, "זה מאמן, לא פלייסטיישן. מה קרה, הוא הפסיד שני משחקים. אם מסתכלים על התמונה הכוללת, זו שיא החוצפה. זה מאמן שהאוהדים צריכים לשלוח לו כל יום פרחים הביתה. גם בעונה שעברה הוא הביא את באר שבע לאירופה בעונה כזאת. אני לא מצליח להבין מאיפה זה מגיע".

רק לפני שבוע הוא היה מועמד לנבחרת, פתאום הוא לא טוב מספיק לבאר שבע?

פרימו: "אנחנו מדברים על מיצוי ונבחרת זו נבחרת. אני יודע שמעדיפים בנבחרת את יוסי אבוקסיס על בכר. נכון לעכשיו, מה שאני שומע בהתאחדות לכדורגל זה שאם יהיה מאמן ישראלי, יוסי אבוקסיס יקבל עדיפות גדולה עליו. הוא עדיין צעיר. הוא עשה שלוש עונות פנטסטיות, עונה אחת גרועה ובסוף השנה הרביעית היה חייב להחליף בית. הוא פספס את ההזדמנות הזאת".

אוזן: "באר שבע עדיין בידיים טובות. הרי מלכתחילה היה ברור שהעונה באר שבע לא יכולה להתחרות עם מכבי וזה גדול עליה בהרבה מאוד מידות. היא צריכה להיות מקום שני או שלישי במרחק סביר מהמקום הראשון ולא כמו בעונה שעברה. ברק כבר 5 שנים פה ויכול להיות שהוא זה שירגיש מיצוי, אבל כל קבוצה בארץ ואפילו קבוצות בחו"ל ישמחו לקבל אותו. יש לו שם מעולה גם באירופה".

יכול להיות שהוא מיצה את עצמו בבירת הנגב?

פרימו: "אני מאנשי התקשורת הבודדים שמסיום העונה שעברה אמרתי שהוא מיצה את עצמו. מי שעושה שלוש אליפויות ובעונה הרביעית מעמיד קבוצה כזאת היה צריך להבין לבד שזהו. זה מיצוי וככה זה בכדורגל הישראלי. חבל עכשיו שיהיו לו שנתיים לא טובות הם ישכיחו את שלוש השנים של האליפות. חבל מבחינתו כי הייתה לו הזדמנות בלתי רגילה לקבל קבוצה יותר גדולה מבאר שבע. הוא המשיך בבאר שבע ועשה טעות גדולה".

אוזן: "זה מצחיק אותי. קודם כל הוא צריך להגיד אם הוא מיצה או לא. אני לא חושב, לדעתי יש לבאר שבע את המאמן הכי טוב בארץ. זה משהו שהוא מוכח וודאי. יכול להיות שצריך לעשות שינויים כאלה ואחרים, אבל העובדה היא שזה המאמן הכי טוב. אם להיות הוגנים, כשמסתכלים על הסגל, החלק הקדמי של באר שבע שפתח מול בני יהודה הוא ברמה של פלייאוף תחתון. אני לא מדבר על משחקים שבהם האסלביינק ומליקסון משחקים".

יכול להיות שהכלים שיש לו לא מספיק טובים? ישנם כאלה שטוענים שהוא אחראי כי בנה את הסגל. מצד שני יש גם כאלה שטוענים שמנחיתים לו שחקנים.

פרימו: "כל הכלים שיש לו הגיעו ממנו. יכול להיות שאלונה מנחיתה לו שחקנים, אבל אני לא אומר את זה. יש לו סגל שהוא עושה איתו את אותן טעויות, פעם אחרי פעם. אין היררכיה, שחקנים שמרוויחים המון כסף יושבים על הספסל וחושבים שמגיע להם להיות בהרכב הראשון. זה מוביל לזה שהם כועסים על כך שהם יושבים על הספסל וזה מוביל לזה שעל כל טעות הכי קטנה שלהם על המגרש, הם מוצאים את עצמם אחרי דקה מוחלפים. זה גורם לבלאגן בחדר ההלבשה ויש קנאה איומה בהפועל באר שבע. כל זה לא מוסיף לו כי בכר באופיו לא יכול להחזיק קבוצת כדורגל כמו שאיביץ' מחזיק במכבי תל אביב. אין מה לעשות, צריך להגיד את האמת ואם איביץ' היה מאמן בהפועל באר שבע לא היינו מדברים על זה. בכר הוא לא איביץ' וזה יכול להגיע למצב שגם השחקנים ממורמרים, גם התוצאות לא טובות ושאלונה תגיד 'עד כאן'. זה יהיה חבל מבחינתו".

לא הייתה מרוצה ממה שהיא רואה. אלונה ברקת | צילום ארכיון: אודי ציטיאט

 

אוזן: "האסלביינק עבר עבירת משמעת ולא יכול היה לשחק ומארין, ליבי יוצא אליו כי הוא מאוד רוצה ולא יכול. הוא שחקן ברמה של ליגה לאומית במקרה הטוב, כרגע. אני תמיד אוהב לסייג, אבל במקרה הזה לא נראה לי שצריך. ספורי שיחק בצד, אבל הוא בכלל שחקן אמצע. מחכים לפאוליניו שעל הנייר אמור להיות שחקן איכותי שנותן מספרים. הסגל הזה נבנה לפני הבחירות ואחרי הבחירות. אני חושב שבתחילת העונה, כשברק שיחק מבוקר עם שלישייה חזקה באמצע, הם היו כמו מכבי; לא מבריקים, אבל יעילים. כשהם רצו לעשות יותר מזה, משהו בורח להם. הם איבדו את זה בשבועות האחרונים.

גם עם ז'וסוואה ברק משחק עם אותו מערך ואני לא חושב שהוא הבעיה, רק צריך לשים אותו במקום הנכון. יחד עם זאת, כל כניסה של מישהו, גם אם הוא טוב, מפירה לפעמים את האיזון בקבוצה ויכול להיות שזה מה שקרה. באר שבע צריכה לשרוד עד שפאוליניו יגיע כי זה רכש מאוד מעניין על הנייר".

יש קולות שטוענים שגם אם הוא לוקח אליפות העונה, ברק בכר לא יהיה פה בעונה הבאה.

פרימו: "אלונה פרפקציוניסטית, היא רוצה הצלחות. אם היא תבין שחוסר ההצלחה בבאר שבע נובעת קודם כל מכישלון של המאמן היא תבוא ותגיד לו את זה. הפועל באר שבע וברק בכר זו לא חתונה קתולית. בכר יאמן בעוד קבוצות ולהפועל באר שבע יהיו עוד מיליון מאמנים. וזה יכול להיות כל רגע".

אוזן: "הוא לא ייקח אליפות אז אפשר לבטל את העניין הזה, אבל כל עוד לבאר שבע יש אפשרות שהמאמן הכי טוב בארץ יהיה המאמן שלה, שתיקח אותה בשתי ידיים. לפעמים גם הצד השני אומר 'עשיתי פה מספיק והגיע הזמן לעבור לאתגר חדש'. השאלה היא אם הוא ירצה לעזוב".

כתבות נוספות

0

ראש בראש: ניצחונות לכסייפה ומכבי ב"ש

ליגה ג': נמשך המאבק הצמוד על כרטיס העלייה. בעוד שבועיים משחק העונה שעשוי להשפיע על זהות העולה. מיתר שממתינה למעידת המוליכות, תתארח בשבוע הבא אצל בני כסייפה. מ.ס ב"ש לא הופיעה למשחק ברהט לאחר רצח רנ"ג אורי מויאל הי"ד בצומת בית קמה

ספורט17 במרץ 2024    דקה אחת
0

לא שיחקה וגלשה למקום האחרון

עם השלמת המחזור, ירדה קבוצת הנוער של הפועל ב"ש (עדיין ללא מאמן) למקום ה-16, כשנותרו 9 מחזורים לסיום העונה הסדירה. נערים א' נפרדו ב-2:2 ביתי מהפועל ירושלים (צמד לניב וקנין). נערים ב' של הפועל ניצחו 1:2 את הפועל חדרה (אלון מחלב ונועם ספדיה) ונערים ג' חזרו מראשל"צ עם ניצחון 0:4. נערים ג' של מכבי ב"ש הפסידו 1:0 בבית וגן

ספורט16 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה