ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

כדורגל VS כדורסל

ספורט23 בנובמבר 2019    7 דקות
0

4 תושבי באר שבע נעצרו בתחילת השבוע בעקבות תגרה חמורה ביציעי הקונכייה, במהלך משחק הגביע בין הפועל באר שבע להפועל חולון. יודעי דבר משוכנעים ששורשי הסכסוך לפני 13 שנה, כשחולון ניצחה 2:3 את הפועל באר שבע בסדרת גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית במאבק על כרטיס העלייה לליגת העל. כרוניקה של קטטה ידועה מראש

כדורגל VS כדורסל
הקטטה ביציעי הקונכייה | צילום: אילן שי

שריקת השופטים לפתיחת המחצית השנייה במשחק שמינית גמר גביע המדינה בין הפועל באר שבע להפועל חולון במוצאי שבת בקונכייה, הייתה גם האות להתנפלות עשרות אוהדים מקומיים לבושי קפוצ'ונים שחורים לעבר יציע אוהדי חולון, ותחילת תגרה אלימה ומכוערת. המשטרה והסדרנים ניסו לעשות סדר ולהפריד בין הניצים, כשעל הפרקט המשחק נמשך. בסוף אותה תגרה, כשהסדר הושב להיכל הכדורסל הבאר שבעי, עצורים אמנם לא היו, אבל נזק תדמיתי גדול כבר נגרם. והתוקפים, הם מן הסתם לא באו לראות כדורסל, כך שזה לא הפתיע אף אחד שהם לא נשארו "לעודד" עד הסיום.

"המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי המעורבים באירועים אלו, ותפעל כנגדם בזמן ובמקום המתאימים", מסרו במשטרת ישראל שפתחה בחקירה, כשהזמן והמקום המתאים היה יממה לאחר מכן, כשנעצרו 4 מהמעורבים בקטטה, 3 בגירים וקטין בן 16. "אנו קוראים לקהל האוהדים המגיע למשחקים, לנהוג בסבלנות, להישמע להוראות השוטרים, וליהנות מחוויית ספורט חגיגית ותרבותית", הוסיפו במשטרה.

מיד לאחר המשחק, ראשי מועדון הכדורסל כבר סיפרו כי הם משוכנעים כי לא מדובר באוהדים שלהם, אלא באוהדי קבוצת הכדורגל בכלל, כשברשתות החברתיות היה יותר מרמז לכך שיש "תכניות" בקשר למשחק. "זו גם הסיבה שבגללה נכחו באולם יותר שוטרים מבדרך כלל", מסרו במועדון.

"מדובר במעשה מאוד חמור מצד אוהדי הפועל באר שבע, שהתחיל עוד בזמן ההפסקה", סיפר גיל כהן, אוהד הפועל חולון, שהתייחס לאירועים בתכניתו של יעקב איילון. "הם פרצו את המחיצה שבין מחנות האוהדים, החלו לזרוק דברים על האוהדים שלנו, ופגעו עם בקבוק בראש של אישה מבוגרת שבאה למשחק עם ילדים קטנים". מיד אחר כך, ממשיך כהן, "בתחילת הרבע השלישי הם רצו ריצת אמוק אל עבר האוהדים שלנו, שרצו והגנו על עצמם, הגיבו. לא ברור לי מה הצית את המהומה. גם לפני שנתיים שיחקנו בבאר שבע, כשהם היו בלאומית, ובסוף המשחק התחילו לזרוק עלינו סלעים ואבנים. היינו בהלם. מעולם לא ראינו התנהגות כזו. לא ברור לי למה, כי אין 'דם רע' בין מחנות האוהדים שיצדיק התנהגות כזו".

אוהדי חולון ביציעים | צילום: אילן שי

כהן לא מסיר את האחריות גם מהמשטרה: "זה מחדל שלהם, צריכה להיות חציצה בין מחנות האוהדים. מצד אחד היה סגור, מהכיוון השני היה פתוח לרווחה. אוהדי באר שבע ראו את זה וניצלו את הפרצה. זו אחריות של המשטרה וחברת האבטחה למנוע אירועים כאלה ולהרחיק את אותם מתפרעים מהמגרשים".

"כבר לפני המשחק", מסכם האוהד מחולון, "קיבלנו סרטונים של אותם אוהדים שהגיעו עם קפוצ'ונים שחורים, בלי סממנים ואביזרי עידוד, התיישבו כמה שיותר קרוב ליציע שלנו והתכוננו ללכת מכות. זו הייתה כתובת שהייתה מרוחה על הקיר בענק, ומשום מה לא שמו איזשהו אמצעי כדי לחצוץ בין הקהלים".

הפועל באר שבע: "דם רע מהעבר"

בבאר שבע לעומת זאת, טוענים שדווקא יש 'דם רע' בין אוהדי שני המחנות, שתחילתו בסדרת גמר הפלייאוף בליגה הלאומית לפני 13 שנה, כשהסגולים של מיקי דורסמן ניצחו 2:3 והעפילו על חשבון האדומים של ישראל ברוך לליגת העל.

הימים הם ימי מאבק אוהדי הכדורגל באלי זינו, בדרישה שימכור את הקבוצה. כמחאה, החרימו האוהדים את קבוצת הכדורגל, והגיעו למקיף ד' ולאולם הפחים בחולון כדי לדחוף את קבוצת הכדורסל מבירת הנגב לליגת העל, ושם ניטעו זרעי העימות בין המחנות. מצד אחד, מעניין אם אותו נער בן 16, שנעצר בחשד להשתתפות בתגרה במוצאי שבת, שהיה בסך הכול בן שלוש באותם הימים, שומר טינה מאז על אוהדי חולון, מצד שני גורם המעורה בפרטים אישר ל"שבע" שאכן העצורים הם אוהדי כדורגל ש"לא הגיעו כדי לראות משחק כדורסל, אלא ליצור פרובוקציות".

בארגון האוהדים הרשמי של קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע, כרגיל מסרבים לשתף פעולה עם התקשורת באופן רשמי. "לא מגיבים", הם אומרים למרות שמעשה כזה יכול להכתים את השם הטוב שצבר לעצמו קהל האוהדים האדום מאז שעבר ל'טרנר'. יחד עם זאת, אחד האוהדים סיפר בעילום שם ל"שבע" כי "אין דבר כזה אוהדים של כדורגל ואוהדים של כדורסל. אנחנו משפחה אחת גדולה הוא אמר".

אותו אוהד מאשר ש"היריבות היא לא מהכדורגל, היא מהכדורסל והכל התחיל לפני מלא שנים בליגה הלאומית. זה נרדם לאיזה 8 שנים ואז לפני 3 שנים הם הגיעו לפה למשחק גביע שוב והיה שם בלאגן. מאז, כל משחק יש בלאגן קבוע", הוא מדגיש.

יש לציין שלמרות שאת כל הקרדיט על המעשה המביש קיבלו אוהדי הכדורגל בינתיים, דווקא ארגון האוהדים של הכדורסל, "הגלדיאטורים", הוא שהוסיף שמן למדורה אחרי המשחק. בדף הפייסבוק של הארגון נכתב: "אנחנו הפועל באר שבע! תודה לך הפועל על מלחמה. הפסד כואב על הפרקט, ניצחון ענק ביציעים". בשביל "החברים" מחולון הוסיפו בארגון: "אחיות סגולות תעצרו באיזה קיוסק בדרך, תקנו קצת קרח ושימו, אולי יעבור הכאב. רק הפועל".

תדמית המאמי מהלאומית

אין זו הפעם הראשונה שהפועל באר שבע בכדורסל עולה לכותרות בהקשר שלילי. בקבוצה של כפיר ארזי, עושים הרבה דברים יפים, על הפרקט ומחוצה לו. יחד עם זאת, כמה שערוריות בשנתיים של הקבוצה בליגה הבכירה, מטילות צל ענק ומסתירות את כל הטוב הזה – בכולן אגב, למועדון לא היה הרבה מה לעשות בנידון. אחת הפרשות הייתה עם רמי הדר, שכזכור השתלח בכדורסל הישראלי וקברניטיו, בעיתונאים בכלל ובעיתונאי גיל ברק. הדר התנצל והקבוצה ניהלה את המשבר התקשורתי הזה יחסית בצורה טובה.

מי שלא התנצלו עד היום, הם התוקפים בפרשה אחרת, המזכירה את מה שקרה השבוע – אוהדים שתקפו את אילן סרף המכונה "אילן השועל", במשחק בית של הפועל באר שבע בכדורסל מול מכבי תל אביב. עבור אילן היה זה משחקו הראשון אי פעם בהיכל הקונכייה, בכורה שהוא לא ישכח לעולם. "הם באו עם אלות ואבנים", סיפר סרף רגע לפני שנלקח להגיש תלונה במשטרה. "היינו בכל אירופה עם הדגל הזה ובחיים לא היה דבר כזה", הוסיף "השועל".

"הם הלכו אחרינו ורצו לקחת את השלט בכוח. נלחמנו על השלט, אבל הם לקחו אבנים וברזלים ומזל שהמשטרה הגיעה בסוף. הם ניסו לעשות לינץ'". לטענת המשטרה, האוהד התוקף שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה אמר למותקפים:  "אתם לא תצאו מפה חיים אם לא תביאו לנו את השלט, מצידי תצאו מפה באלונקות".

שאלה תדמיתית נוספת שעולה מהפרשה הנוכחית, היא כיצד אף אחד ממועדון הכדורגל בעיר לא גינה את האלימות עד עכשיו. הרי התקיפה מיוחסת לאוהדי הכדורגל והם כזכור, חתומים על אמנה נגד אלימות מול אלונה ברקת. כזכור, מול האוהד תומר זפרני הוגשה תלונה במשטרה, אחרי שהמאמן של ברקת דאז גיא עזורי, טען שהאוהד הוריד אותו עם רכבו לשולי הכביש. ברקת באותם ימים איימה לעזוב את המועדון, אך בסוף נשארה לאחר שנחתמה אמנה שבסיסה התחייבות להימנע מאירועים אלימים בעתיד. האם זה אומר שהאמנה הופרה?

ומה לעזאזל עם השעון ולוח התוצאות?

בגלל הקטטה בתחילת הרבע השלישי, נשכחה סוגיה אחרת שהעיבה אף היא על המשחק (וזה בלי להתייחס להפסד של באר שבע 103:90) – העיכוב בתחילת המשחק בגלל תקלה בסנכרון בין המחשבים ללוח התוצאות, ולא בפעם הראשונה העונה.

השופטים מסבירים למאמנים שהם מחדשים את המשחק גם בלי הפירוט בלוח התוצאות | צילום: אילן שי

מהפועל באר שבע היפנו אותנו לחברת כיוונים, וזה מה שהם מסרו: "זה קורה, למרות שהיינו מעדיפים שזה לא יהיה כך. אנחנו מחזיקים במהלך משחקי הבית איש מקצוע מהחברה המפעילה, כדי שיטפל בתקלות מעין אלה. אנחנו מאוד מקווים שזה לא יקרה שוב".

כתבות נוספות

0

זה שיודע לשאול, וגם לענות…

ניר ברד בראיון מסכם לעונה מאתגרת שמסתיימת בעליית ליגה: על הפרידה מברנדו גרסיה ז"ל ב-שבעה באוקטובר, בניית הסגל על שחקני בית והתקוות לעתיד. במקרה שלנו, ברד זו ברכה ולא אחת מ-10 המכות

ספורט24 באפריל 2024    7 דקות
1

זרק את ההולטר והניף את הגביע

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה