ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

קרב השלום של בן שימול

ספורט21 בנובמבר 2019    8 דקות
0

בעוד בג'ודו ובענפי ספורט אחרים, ספורטאים איראנים מסרבים להתחרות מול ישראל, השבוע הוכח שדווקא בזירת ה-MMA נושבות רוחות של תקווה, כשלוחם באר שבעי מישראל ולוחם איראני משבדיה הניפו זה לצד זה אגרוף של שלום

קרב השלום של בן שימול
מושיקו בן שימול | צילום מסך הטלוויזיה האיראנית

ביום שבת האחרון, משפחתו וחבריו של מושיקו בן שימול נאלצו לשבת בממ"ד, לאחר שעוד "טפטוף" של גראדים מעזה פילח את שמי באר שבע. עבורנו, זו הייתה תזכורת נוספת לסיטואציה המורכבת שיוצר הסכסוך הישראלי-פלסטינאי, עבורו זה היה סימן שאלה גדול על הערב ההיסטורי שהוא התכונן אליו כל כך הרבה זמן.

יממה לאחר מכן, בן שימול הבאר שבעי עשה היסטוריה ספורטיבית, כשהשתתף בקרב בשבדיה מול מתמודד איראני וסימני השאלה התחלפו להם בסימן קריאה; הספורט יותר גדול מהפוליטיקה, בספורט הכל אפשרי.

בן שימול (משמאל) עם הלוחם האיראני (מימין). החליפו חולצות | צילום: אלבום אישי

הכל התחיל בסמוך לראש השנה, כשרזה בגדאדי, לוחם איראני בעל עבר עשיר ב-UFC קיבל השראה מהמקרה של הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, שכזכור נאלץ להפסיד באליפות העולם כדי להימנע ממפגש עם שגיא מוקי. בתום האליפות, מולאי שהתנצל בפני מוקי נאלץ לערוק לגרמניה, כשאיראן הושעתה על ידי איגוד הג'ודו העולמי מתחרויות בינלאומיות.

בגדאדי שמתגורר בשבדיה הצהיר שהוא "רוצה לשבור את הטאבו" בכל מה שקשור להתמודדויות בין ישראלים לאיראנים ובשביל כך היה מוכן לחזור מפרישה, בשביל לקיים קרב ראווה.

"יצרו קשר עם המאמן שלי וביקשו לוחם ישראלי", מספר בן שימול. "כשהתקשרו אליי, לא חשבתי פעמיים" אמר. השבוע (ראשון) השניים הוכיחו ששני אתלטים מקצוענים מסוגלים להתחרות זה בזה ללא קשר להבדלים תרבותיים, דתיים ופוליטיים. גם אם מדובר בישראלי ובאיראני. בשביל מושיקו בין שימול, זו המהות של להיות ספורטאי.

משה בן שימול ("אבל כולם קוראים לי מושיקו") בן ה-30 מבאר שבע, נשוי ואב לשניים, עוסק באמנוית לחימה ב-20 השנים האחרונות. "התחלתי בדניס הישרדות – חגורה שחורה, אחרי זה עברתי ל-MMA, עשיתי לוטה ליברה וגם שם יש לי חגורה שחורה ובשנים האחרונות קיבלתי חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי. כל מה שאני עושה בחיים שלי הוא ללמד אנשים סביב אמנויות הלחימה", הוא מספר ל"שבע" בשיחה משבדיה.

בן שימול מחזיק רשת בתי ספר לאמנויות לחימה בשם 'ספיריט', "זה בית הספר הכי גדול בבאר שבע", הוא מדגיש. הוא עובד גם בדימונה ובירוחם ובעצם בכל אזור הדרום. גם אחיו של מושיקו אגב עוסק באמנויות לחימה והוא נמצא במועדון שלו.

"אני גם עושה פרויקטים של עבודה עם ילדים, נוער בסיכון וכל מה שקשור לפיתוח והעצמה דרך אמנויות לחימה ואני גם סטודנט לחינוך גופני, בשנה האחרונה במכללת קיי".

איך התחלת בספורט הזה?

"התחלתי בספורט כי הייתי ילד חלש וחנון וההורים שלי פשוט לא רצו שאני אשאר כזה. מגיל 6 הם התחילו לשלוח אותי לחוגים שעוסקים בפעילות גופנית. מגיל 10 בערך, כמו כל ילד ישראלי רציתי להיות שחקן כדורגל ושיחקתי בקבוצה. היה לי אז חבר ממש טוב שאמר לי 'שחקן כדורגל אתה לא תהיה, אז למה אתה עושה את זה'? אמרתי לו שאני עושה את זה בשביל הכושר הגופני ושאני רוצה להיות חזק ולהתפתח ושיהיה לי ביטחון עצמי. אז הוא ענה לי שאם זה מה שאני מחפש, 'בעוד כמה ימים אני הולך לאימון של דניס הישרדות, תבוא איתי ואני בטוח שאתה תאהב'. אם יש אהבה ממבט ראשון, זאת הייתה האהבה. אני זוכר שכשנכנסתי למועדון ראיתי בפעם הראשונה אנשים עובדים על שק איגרוף ומאז לא הפסקתי לעשות אמנויות לחימה".

מה הספורט הזה בשבילך?

"הספורט הזה בשבילי הוא קודם כל דרך חיים. הסיפור הזה עכשיו מוכיח את זה, מה שהוא עושה לאנשים ברמה האישית, העולמית, הכבוד שיש בין לוחמים והערכים שמחנכים אליהם על המזרון, אין שום דבר דומה לזה במקום אחר וזאת גם הסיבה שהחלטתי שזה מה שאני הולך לעשות ועושה את מה שאני עושה. כמובן שזה לא קרה ביום אחד וכשהתחלתי זה היה חוג של יומיים בשבוע, אבל עם השנים זה התעצם, נהייתי ספורטאי הישגי ונכנסתי לזה יותר ויותר. מעבר לזה, עשיתי גם דברים שלא קשורים לאמנויות לחימה. עשיתי איירון מן, רצתי מרתון ואולטרא מרתון, אני גם מאמן קרוספיט ככה שספורט הוא חלק מאוד מאוד עיקרי בחיים שלי".

באיזה ענפים/אומנויות לחימה אתה מתחרה?

"בשנתיים האחרונות אני מתחרה פחות ב-MMA, יותר בג'יו גיטסו ברזילאי כי ה-MMA הוא מאוד תובעני מבחינת הכנה לקרב וזה לא פשוט גם להיות מאמן, גם לדאוג לכולם וגם להתאמן. בכל זאת, יש לי 200 ילדים שמתאמנים אצלי. אני מתחרה בתחרויות ג'יו ג'יטסו בארץ ובעולם ויש גם תלמידים שלי שמתחרים ברמות גבוהות מאוד. יש לי במועדון סגן אלוף אירופה ועוד תלמיד שזכה לאחרונה במקום החמישי בעולם. גם אני וגם החבר'ה שלי מאוד הישגיים".

מה באר שבע יכולה להציע לענף?

"באר שבע, בכל מה שקשור גם ב-MMA וגם בג'יו ג'יטסו, יכולה להיות העיר הכי חזקה בארץ. גם כי אני רואה את הלוחמים שמתאמנים אצלי וגם כי אני חושב שלאנשים בדרום יש אופי מאוד מיוחד, מאוד מחוספס ומאוד קשוח במובן הטוב. אלה אנשים פייטרים שלא מוותרים וזה הדבר הראשון שלוחם טוב צריך".

"שברו את הטאבו". רזה ובן שימול | צילום מסך הטלוויזיה האיראנית

הרבה ירימו גבה, כיצד ניתן לחנך בני נוער בספורט כמו MMA, אחרים יגידו שלא מדובר בספורט, אלא באלימות. לבן שימול יש תשובה מוחצת לעניין: "אומנות לחימה היא לא אלימות" הוא מדגיש עם כמה סימני קריאה, "לחימה היא חלק בלתי נפרד מהדנ"א האנושי שלנו. אנשים תופסים את הלחימה כדבר מכוער, אבל הלחימה נמצאת בכל תחומי החיים שלנו, היא מתחילה במלחמה היום יומית שלנו לקום מהמיטה בבוקר, אנחנו צריכים להילחם כדי להתאושש מאכזבות, מכישלונות ומשברון לב. אנחנו צריכים להילחם כדי להצליח, להתקדם בעבודה, לא לוותר גם כשהקידום לא הגיע. אומנויות לחימה הן לא לחימה, הן התמדה, הן למידה שאת הלחימה משאירים רק לזירה, הן למידה שיש חזקים וטובים ממך, הן כבוד וערכים.

לשלוח את ילדיכם למסגרת כזו, היא בעצם לתת לו את המתנה הטובה ביותר שאפשר לתת לנשמה. במסגרת כזו הוא יילחם על בסיס קבוע, אבל עם חוקים מוגדרים, הוא ילמד שלמרות הרצון לנצח יש מגבלות ויש חוקים. הוא ילמד שבהכנה לקרב, היריב הוא המטרה אך מיד בסיומו, הוא יריב שראוי לכל הכבוד וההערכה בין אם הפסיד ובין אם ניצח".

"המתנה הטובה ביותר" | צילום: אלבום אישי

בניגוד לג'ודו, בתחרויות ב-MMA היריב נקבע מראש ומדובר בקרב אחד בתחרות ולא בהגרלה בטורניר. כך היה בתחרות בשוודיה, כשהקרב מול האיראני הוא קרב שנסגר מראש, אלא שלקרב הראווה הזה היו חוקים קצת שונים מקרב MMA רגיל. "זה היה קרב גראפלינג, סוג של ג'יו ג'יטסו ברזילאי רק בלי חליפה – רק נעילות, חניקות ובריחים", מספר בן שימול. המטרה הוא מוסיף, היא לא לראות דם, בכל זאת זה קרב שמכוון לשלום עולמי, "לא רצינו שלא יהיה אגרסיבי מדי. זו הסיבה שהקרב נגמר בתיקו, כי אף אחד מאתנו לא הצליח להכריע את היריב", הוא מספר.

איך קיבלו אותך?

"קיבלו אותי פה מדהים, מהרגע שהגעתי, אבל האמת שאחרי הקרב זה היה עוד יותר מטורף. עשרות איראנים שביקשו להצטלם איתי ולהגיד שהם אוהבים אותנו ואת המדינה ושזו רק הפוליטיקה שמחרבת את הכל.

רזה עצמו הגיע אליי למלון לשבת איתי ועם המשפחה שלי, אחרי זה הוא הוציא אותי ואת המשפחה שלי לארוחת ערב עם המשפחה שלו. זה היה האירוח הכי חם והכי קרוב שיכול להיות. החשש היחיד שלי לגבי הפוליטיקה, היה בגלל ההסלמה האחרונה, יומיים לפני שטסתי. פחדתי שזה יגרום לביטול של הקרב או שכשנגיע לשוודיה נקבל יחס בהתאם. הכל הסתדר לפני שטסנו ובסוף כשהגעתי, לא הרגשתי את זה בכלל".

איך אתה מסכם את החוויה? מסר שיוצא מהקרב הזה?

"המסר העיקרי וזו הסיבה שגם עשינו את הקרב, הוא להראות שאין מקום לפוליטיקה בספורט. בסופו של דבר כולנו בני אדם. המסר שלי בכלל, לתלמידים שלי שאני מהווה להם סוג של מקור השראה, הוא לא לפחד להיות מובילים, לא לפחד לפרוץ דרך ולהוביל. רק ככה אפשר לשנות את העולם ושינויים גדולים בדרך כלל מתחילים מדברים קטנים".

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה