ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ויטור מראש

ספורט3 בנובמבר 2019    8 דקות
0

הכרטיס האדום של מיגל ויטור מול מכבי תל אביב היה השביעי ב-9 המפגשים האחרונים מול מכבי תל אביב > האם מדובר בנפילה מנטלית, עודף מוטיבציה או פשוט צירוף מקרים?

ויטור מראש
הצהוב של ויטור | צילום: דני מרון

אם ישאלו אתכם מה המשותף בין חאתם אלחמיד, מיגל ויטור, ג'ון אוגו, לואי טאהא ובן ביטון, בטח תענו שכולם היו שחקני הפועל באר שבע, כולם זכו באליפויות, כולם היו מאוד מוערכים על ידי הקהל האדום. חלקם עדיין כאלה. ואם נשאל אתכם מה משותף בינם לבין סיראז' נסאר, אופיר דודזאדה, בן אלגרבלי ופירס עווד? מסתבר שיש עוד משהו: כולם הורחקו במשחקים מול מכבי תל אביב.

למעשה, אם ניקח רק את שתי העונות האחרונות, פלוס המשחק השבוע, מדובר ב-7 שחקנים אדומים שהורחקו ב-9 המשחקים האחרונים בין הקבוצות. מבין אלה, מיגל ויטור הורחק בשני המשחקים האחרונים, כשגם חאתם אלחמיד זקף לחובתו שני כרטיסים אדומים מול הצהובים. ג'ון אוגו ולואיי טאהא הורחקו באותו משחק.

האינפלציה בכרטיסים האדומים מעלה מיד את השאלה האם מדובר בצירוף מקרים, חוסר מזל, או שבאר שבע פשוט מאבדת את הראש (ושחקן) בכל פעם שהיא פוגשת את מכבי תל אביב?

מעווד ועד ויטור

"זו לא מסורת, אבל זה חוזר על עצמו כל הזמן", אומר ל"שבע" מי שאימן את האדומים לפני תקופת ברק בכר, אלישע לוי. "לי זה קרה פעם אחת, עם בן אלגרבלי ממש בהתחלה, אם אני זוכר נכון", הוא סיפר. אבל לוי לא זוכר נכון.

כנראה שאת ההרחקה של אלגרבלי המאמן עדיין משחזר כאילו זה היה אתמול, בגלל שזה קרה לו בדקה ה-8, כשעוד היה על מה לשחק, אבל בתקופתו הורחקו עוד שלושה שחקנים במשחקים מול מכבי תל אביב, כולם בשלהי המשחק, כשההתמודדות כבר הוכרעה. מדובר כאמור בדודזאדה, עווד ונסאר.

"זו החכמה". אלישע לוי | צילום: דני מרון

 

"ישר ספגנו בעיטת 11 ובאותו הרגע זה גמר את המשחק", נזכר לוי. "כדורגל זה דבר מאוד דינמי וכשזה קורה לך מול מכבי תל אביב, במשחק עונה ועוד בחוץ, זה משנה את יחסי הכוחות ונותן יתרון מאוד גדול למכבי תל אביב". יש לציין שההרחקה של עווד הייתה בעונה הראשונה של המאמן, כשהוא עדיין התעסק במאבקי הישרדות ולא במשחקי עונה.

"להערכתי זה לא יותר מצירוף מקרים ולא שאנחנו יודעים שכשפוגשים את מכבי תל אביב הולך להיות כרטיס אדום", קובע אבי בוחבוט, המאמן הבאר שבעי של מ.ס אשדוד בעונה שעברה. "במשחקים כאלה יש הרבה אמוציות כי זה משחק טעון ואגרסיבי, עם מלא עוצמות של כדורגל", מסביר בוחבוט. "לדעתי לא צריך לקחת את האדומים למקומות אחרים ואני חושב שלא צריך לייחס לזה חשיבות. זה רק בגלל שזה משחקי עונה עם מלא אגו ואגרסיביות".

אדם נוסף שיודע אגרסיביות מהי וגם מה זה להפסיד למכבי תל אביב, הוא בלם העבר אפרים דוידי שמסמן את הצד המנטלי. "כשזה קורה ומורחק שחקן בסיטואציה כזאת, זה הורג אותך. אתה יורד מבחינה מנטאלית וזה משפיע על היכולת, אבל זה קורה. אסור שזה יקרה במשחק כזה חשוב וקריטי. זו מכה, זה גומר אותך. זה קשה מאוד. אתה תמיד אומר לעצמך בוא ננסה לחזור, אבל זה קשה. כמה שעבדו עם השחקנים, כנראה שזה לא מספיק. זה לא מתאים לבאר שבע והם חייבים ללמוד מזה. מכבי תל אביב לא היו גדולים, אבל אתה היית עוד יותר גרוע".

גם הורחק בעבר. טאהא | צילום: דני מרון

לטענתו של דוידי, "שחקני באר שבע לא באים מרוכזים ואולי ההכנה לא מספיק טובה, אבל זה קורה כמעט בכל משחק מול מכבי", אומר דוידי. "השחקנים באים עצבניים ואני לא מבין למה. עם כל הכבוד לברק, שהוא סומך על ויטור, הוא היה צריך להוציא אותו כבר באזהרה השנייה. זו בעיה גדולה מאוד, שחקני באר שבע עושים שטויות. הם באים עצבניים וזה לא צריך להיות כך. אני חושב שעם 11 שחקנים לא היינו מפסידים, אבל עם שחקן פחות זה כבר הופך לקשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי. ויטור היה יכול לוותר ולא חייב לקחת כדור ראשון בכל מחיר. גם אם היה מבקיע, ב-11 שחקנים אפשר היה לחזור. הם חייבים להיות חזקים יותר בקטע המנטלי".

שחקן ה-VAR

"במקרה של ויטור היה אדום ולדעתי כבר בכניסה הראשונה הוא היה אמור לקבל אותו. היום, עם ה-VAR, קל מאוד לקבל אדומים", מסכים בוחבוט.

"זה מאוד מאכזב, אבל מאמן צריך לקחת הכל בחשבון. אתה מכין את הקבוצה ואני חושב שבכר הכין את הקבוצה יוצא מן הכלל כי אם הבעיטה של בן שהר נכנסת הכל משתנה ואני אומר שגם האדום לא היה מגיע אם זה היה קורה. במשחקי עונה תמיד יש התלהמות בין שחקנים, כרטיסים אדומים והמון אמוציות. אני חושב שבסך הכל, הכרטיס האדום של ויטור פגע מאוד במשחק של באר שבע".

אפרים דוידי | צילום: ארכיון "שבע"

 

הפועל חיפה ניצחה 3:0 את הפועל תל אביב, אחרי שהורחק לה שחקן. מול מכבי תל אביב זה שונה?

אלישע לוי: "כשאתה בתוך המשחק, אתה משנה מערכים ומנסה לעשות מה שצריך, אבל אין ספק שזה נותן להם יתרון אדיר. במשחק אחר שלנו זה קרה לנו בטדי מול בית"ר וכן הצלחנו לנצח 3:0 בעשרה שחקנים. זה יתרון מאוד גדול כשאתה מול עשרה שחקנים ואתה צריך לדעת לנצל את זה, מצד שני אם אתה בצד השני אתה צריך להיערך לזה. זה לא תרחיש שלא עובדים עליו, אבל בכל פעם זה מתפתח אחרת. מאוד תלוי בסיטואציה".

אבי בוחבוט: "הפועל חיפה ניצחו בלי לשחק. ברור שזה שונה, כי מכבי תל אביב קבוצה איכותית ומאומנת ולמרות שהיא לא במיטבה העונה, משחק ההגנה שלה היום הוא הגורם המשמעותי. בעונה שעברה היא הייתה סופגת לא מעט שערים והדגש היה על ההתקפה, היום המשחק של איביץ' הוא קודם כל ההגנה. האליפות תהיה דרך ההגנה. אני חושב שהם מודעים לבעיות בהתקפה והם נותנים דגש למשחק ההגנה. מכבי תל אביב היא לא המכבי תל אביב של העונה שעברה, אבל היא עדיין מעל הליגה. מצד שני, לא צריך להיכנס לפאניקה מההפסד הזה".

איך מסבירים כל כך הרבה אדומים, אם לא ב"פיק ברכיים"?

אלישע לוי: "במקרה של השבוע, אני לא חושב שזה פיק ברכיים כי מדובר בשחקן מנוסה מאוד ומלכתחילה ראו שהוא לא נכנס טוב ועושה הרבה עבירות. אגב, זה די אופייני לויטור, הוא חוסם הרבה עם הגוף, אבל הפעם הוא היה צריך להיזהר יותר כי יש לו המון ניסיון. זה יכול לקרות לשחקן צעיר, אבל אסור שזה יקרה לשחקן כל כך מנוסה. אני חושב שזה צירוף מקרים וחוסר מזל כי בין משחק למשחק יש דרך ארוכה וכל פעם אלה שחקנים אחרים. הכתובת הייתה על הקיר וזה פשוט לא היה מובן כי זה ויטור".

צירוף מקרים וחוסר מזל? אבי בוחבוט | צילום: דני מרון

 

אבי בוחבוט: "מי שעושה שלוש אליפויות ברצף ומסע אדיר באירופה, אי אפשר להגיד עליהם פיק ברכיים. אולי יש קצת שחקנים חדשים ולא מנוסים, אבל זה לא פיק ברכיים. החבר'ה רצו, נלחמו ולא הלך. אדום כזה שיבש את כל מהלך המשחק וצריך להוסיף לזה את השער העצמי של לואי טאהא בדקה קריטית מאוד. זה מוריד מהביטחון ומכניס שחקנים ללחץ וזו מכבי תל אביב שמשחקת מולם. קשה להתמודד מול קבוצה כזו, אבל באר שבע ניסתה ואני חושב שאם הגול לא היה מגיע לפני המחצית, למרות האדום, בכר כבר היה נותן מענה לאיביץ'".

איך הפסד כזה ישפיע על המשך העונה והשאיפות לאליפות שישית?

אבי בוחבוט: "באר שבע תתמודד עד הסוף ואני אמרתי את זה מתחילת העונה. אני חושב שבאר שבע היא קבוצה מאורגנת, מסודרת והיא שונה מהעונה שעברה. היא נלחמת כל דקה על הכדור ואני חושב שגם מהזרים נראה עוד הרבה איכויות. הפער של העונה שעברה לא יחזור ומי שיתמודדו על האליפות הן מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. הפער יהיה לדעתי עד 5 נקודות. לא ראיתי שמכבי תל אביב הגיעה להרבה מצבים. זה נכון שהשוער שלנו היה יוצא מן הכלל, אבל זה היה מבעיטות מרחוק וכדורים נייחים לרוב. לא ראיתי שהם תקפו הרבה, אבל מצד שני גם באר שבע לא הייתה במיטבה. לדעתי הם רצו קודם כל לשמור על פיגור 1:0 וככל שהמשחק התקדם, 'לגנוב' את השוויון, אבל זה לא קרה.  עדיין, צבירת הנקודות שלה, לעומת השנים הקודמות, עושה רושם רציני מאוד".

אלישע: "עדיין הכל פתוח, אבל אין ספק שבאר שבע פספסה הזדמנות לאמירה. עכשיו יחכו לפעם הבאה למפגש ביניהן".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה