ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מדברות על המגרש

ספורט10 באוקטובר 2019    13 דקות
0

שירן אברמוב אבוחצירה ונועם חדד יהודה הן חלק מהכוח הנשי שמוביל את הפועל באר שבע. בראיון מיוחד מספרות על היחסים עם התקשורת, הקשר הבלתי ישיר לאוהדים וההתנהלות בסביבת עבודה גברית

מדברות על המגרש
שירן אבוחצירה ונועם יהודה | צילום: יניב סול

אומרים שמאחורי כל גבר מצליח, עומדת אישה. ובכן, מאחורי הגברים המצליחים של הפועל באר שבע, עומדות נשים רבות ואלונה ברקת בראשן, אבל מאחורי יועץ התקשורת של הקבוצה, גיל לבנוני, עומדות רק שתיים – שירן אברמוב אבוחצירה ונועם חדד יהודה.

אבוחצירה (26), בוגרת תואר בכלכלה ותקשורת, נמצאת כעת בשנתה האחרונה בלימודי התואר השני בתקשורת באוניברסיטת בן גוריון. במקביל, היא חונכת סטודנטים לתואר ראשון. אבוחצירה היא אחות לשלושה אחים, שני בנים ואחות, "אני הגעתי להפועל באר שבע מדובר צה"ל, כשגם אחותי שירתה שם", היא מספרת.

נועם חדד יהודה (28), נשואה 3 שנים ואמא טרייה ליולי. יהודה, בוגרת תואר ראשון בתקשורת מהמכללה למנהל ועבדה במספר משרדי פרסום בעיר, "לפני שהגעתי לפה ללמוד ולעבוד", לדבריה. היא נולדה בבאר שבע וגדלה בלהבים ולאחרונה חזרה לגור ביישוב הלוויין.

אבוחצירה בימים שלפני הפועל באר שבע | צילום: אלבום אישי

"השתחררתי מצה"ל בידיעה שאני הולכת לקחת פסק זמן של כשנה כדי להשקיע בלימודים וזה שיעמם אותי מהר מאוד", מספרת אבוחצירה. "אחרי מחצית אחת", היא מתבלבלת ומשלבת מושגי כדורגל, "אחרי סמסטר אחד, כל מיני חברים שלחו לי את המשרה שהמועדון פרסם ואמרתי לעצמי נלך וננסה. מאז אני פה".

"אני מתרגשת ממנו כל יום"

מה ידעתן על כדורגל לפני העבודה בהפועל באר שבע?

אבוחצירה: "אני לא הכרתי בכלל, הייתי באיזה משחק ב'וסרמיל' כשהם היו משחקים בימי שישי, אבל לא היה לי קשר לכדורגל. בתיכון הייתי מחזור ראשון בכיתת מופ"ת במקיף ג', שזה החנונים ברמות, שכבר בכיתה ז' יש להם תוספת של 4 שעות פיזיקה בימי שישי והם עושים מתמטיקה ועוד. בזמן שכולם היו משחקים כדורגל, אני הייתי במעבדה", היא מודה.

יהודה: "אני ידעתי והכרתי. גדלתי בבית של כדורגל, אבא שלי ובעלי אוהדים אז אני מכירה את העולם הזה. אני בעצמי לא הייתי אוהדת, אבל למדתי לאהוד תוך כדי".

צילום: אלבום אישי

אבוחצירה: "אחרי ראיון העבודה, חבר טוב שלי שאל איך היה ומי קיבל אותך ועניתי שהיה בסדר ואמרתי לו שאחרי שסיימתי את הראיון, אמר לי שלום המנכ"ל שלהם. הוא אמר לי 'אסי' ואני עניתי שכן, נראה לי שקוראים לו אסי. הוא אמר לי 'את צוחקת עליי, לא היית בשוק? לא התרגשת? זה אסי רחמים השוער'. היום אני מתרגשת מאסי כל יום, הוא איש מרגש".

איך הגעתן להפועל באר שבע?

אבוחצירה: "הגענו קצת לפני האליפות השנייה של ברק בכר. אני הייתי בניצחון הראשון בסמי עופר ונועם הייתה בניצחון מול מכבי תל אביב באליפות".

יהודה: "עבדתי במשרד פרסום ולא הייתי הרבה זמן שם, אבל היה לי כיף והיה לי טוב. בדיוק פורסמה המשרה וידעתי שזה גיל ואני מאוד רוצה לעבוד תחת גיל לבנוני וללמוד ממנו. ידעתי מיהו ומהו, גיל הוא שם בתקשורת. ידעתי מה קורה בהפועל באר שבע ושגיל מלווה את התהליך הזה ורציתי להיות פה. היה פה אדם אחד שאייש את התפקיד לפני זה, אלעד סבג, אבל גיל ידע שהוא רוצה להרחיב את המחלקה ולא היה בטוח איך היא תיראה".

יהודה עם מליקסון ואילוז | צילום: אלבום אישי

אבוחצירה: "בראיון לא ידענו כמה מגיעים, אבל אחר כך בנינו את מה שכל אחת עושה. אנחנו באמת עושות הכל, אבל נועם עוסקת במדיה ואני יותר עם הכתבים".

איך נראה היום שלכן?

יהודה: "השבוע שלנו נפתח בישיבה שבועית של כולם, שבו אנחנו בונים לו"ז שבועי, בו אנחנו יודעות מה קורה עם כולם, מבחינת אימונים, משחקים אם יש, מבחינת מה נדרש ממחלקת המדיה ומכל המועדון באופן כללי. ככה אנחנו יודעות איך נראה השבוע, אם אנחנו יכולות לפנות לשחקנים או שהשבוע צריך לתת להם את השקט שלהם. כשאין לנו את השחקנים, אנחנו מנסים ליצור את הצבע בלעדיהם. אנחנו עובדות בשיתוף פעולה עם כל המועדון, אם זו מחלקת שיווק שצריכה משהו או מחלקת מסחר או קשרי קהילה.  אנחנו עוברות על כל בקשות האוהדים שיש לנו באמצעי המדיה השונים. כל ההודעות יוצאות קודם כל לאוהדים שלנו, לפני שהן יוצאות לעיתונות, כי חשוב לנו קשר ישיר קודם כל איתם".

לו"ז עמוס | צילום: יניב סול

אבוחצירה: "העבודה במדיה מתחלקת לשניים. החלק התגובתי, לתת מענה בתוך הארגון וגם לאוהדים החוצה ויש את החלק היזום שמאוד משתנה ותלוי בלו"ז של הקבוצה של כל מיני עוגנים, כמו חגים, פעילויות שונות ועבודה עם טל חן על קשרי הקהילה. בכלל, אני חושבת שבארגון בריא יש שיתוף פעולה בין כל המחלקות ויש לנו שיתוף פעולה בין כל המחלקות".

אתגר לא פשוט

גרסה אדומה ל"אנחנו על המפה", גיא מלמד ודור אלו בתחרות בדיחות הקרש, חדר חושך שבו מפחידים אחד את השני והצגת המדים של הקבוצה בגרסה המצוירת, בדיוק כמו בנאפולי, אלה הם רק חלק מהדברים שאתם זוכרים שהשתיים היו אחראיות עליהם. "אם יש משהו מאוד ייחודי שאנחנו אוהבות לעשות, זה להביא את ההומור, שמחת החיים, הקלילות ואת הצחוקים מחדר ההלבשה שיש פה", הן מספרות. "לעידו בר נתן (סמנכ"ל המועדון) ולגיל יש משפט, 'מדיה זה כיף'. הם תמיד אומרים שבסופו של דבר יש לנו את העבודה הכי כיפית במועדון".

ואז מיכאל אוחנה עזב ואיבדתן את הכוכב הראשי.

"נכון, הוא היה כוכב. חד משמעי, אבל גם השנה אני מגלה שיש הרבה אנשים לעבוד איתם".

אגב פאן, לטוס כמה פעמים בשנה עם הקבוצה לאירופה, זו גם חוויה.

יהודה: "זה משהו שנראה מהצד מאוד כיף ובפעמים הראשונות זה חוויה וזה כיף, נכון, עד היום זה כיף, אבל זה לא הפאן הכי גדול בעבודה שלנו".

"חוויה מטורפת". אבוחצירה | צילום: אלבום אישי

אבוחצירה: "אני חושבת שזו חוויה מטורפת לנהל תקשורת במפעלים אירופיים, מעבר לניסיון שאתה מקבל. אם שואלים אותי מה לקחתי מהמקום הזה שלא היה לי בעבר בתקשורת זה לעבוד עם הגופים הכי גדולים ומקצועיים, ברמות הכי גדולות. תקשורת ספורט זה אומנם מאוד נישתי ואני עבדתי יותר עם תקשורת בארץ ולא התעסקתי עם תקשורת בחו"ל, אבל אני מאוד אוהבת את התקופה באירופה, את האנשים ואת סוג העבודה. הנסיעות יכולות להיות מאוד קשות למשפחה וזה לוחות זמנים מאוד צפופים. אתה רוצה כמה שיותר גם לשלב חיי משפחה אבל הקבוצה מאוד אינטנסיבית וכל הזמן יש בה עבודה, זה אתגר לא פשוט".

הבעלים שלכם אוהדים?

"הבעלים של שתינו אוהדים שרופים, יושבים בדרומי ותמיד יש להם ביקורת על הקבוצה. מאלה שתמיד יש להם מה להגיד, אבל הם יודעים לעשות את ההפרדה".

אז מבחינתם זו עבודת החלומות…

אבוחצירה: "אני לא חושבת שהם רואים את זה כעבודת חלומות. אולי בהתחלה. אגב, לא אני ולא נועם התלהבנו מזה בהתחלה בקטע של אוהדות ואני חושבת שגיל אמר לנו שזה מה שהוא חיפש, לא אוהדים אלא אנשים שמבינים תקשורת".

כל אוהד היה רוצה שיהיה לו כזה "מאגר מידע" על הקבוצה בבית.

יהודה: "הם יודעים דברים בדיליי, הרבה פעמים אחרי אוהדים אחרים. כי אנחנו פשוט לא חושבות על זה, אלא בטירוף של עשייה. 'מה את ידעת את זה ולא אמרת לי'? 'איך כולם יודעים ואני לא יודע'?, זה משפט קלאסי של שניהם".

צילום: יניב סול

אבוחצירה: "ברור שהם שואלים, אבל אנחנו לא תמיד יודעות בעצמנו את התשובות. אף פעם לא אמרו לנו אל תספרו לבעלים שלכם, אבל גם יש הבנה מה מותר לספר ומה לא. בסוף בבית, כל אחת מאתנו היא האישה והם לא רואים אותנו כאפליקציה של חדשות".

היום, הרשתות החברתיות עובדות 24/7. בכל יום צצה לה שמועה חדשה, בטח בעונת המלפפונים בה כל אחד הופך להיות מקורב. "בהרגשה שלי, האוהדים שלנו מאוד חסינים יחסית לשמועות, למרות שבתקופת עונת המלפפונים יש כל מיני שמועות שמתפשטות כמו אש בשדה קוצים", אומרת אבוחצירה.

"יש כל מיני עמודים של פייק ניוז ועוד, שאני רואה שם את האוהדים שלנו מאוד פעילים והם כותבים שם תחכו ותראו שאם זה לא יצא בהודעה רשמית של המועדון, אז כנראה שזה לא זה. יש איזושהי תרבות שהנחלנו שאם אנשים רוצים לדעת מה באמת נכון, הם נכנסים קודם כל לפלטפורמות שלנו. כמובן שמבחינת התקשורת המסורתית, זה יותר קשה כי אי אפשר לשלוט במה יכתבו, אבל שמועות קיימות ואוהדים יודעים כבר לזהות מה נכון ומה לא נכון ולחכות להודעה הרשמית. זה הדבר הכי טוב שארגון יכול לבקש לעצמו".

איך זה לעבוד בעבודה שרוב הזמן, מישהו תמיד כועס עלייך?

אבוחצירה: "תמיד בתקשורת יש מתח עם כתבים, שמלווה אותי עוד מדובר צה"ל. פולי היה אומר לנו שיש שני ערכים בתקשורת שמתנגשים כל הזמן ושצריך לעשות את האיזון ביניהם: המהירות והאמינות. מצד אחד אם לא תוציא הודעה מהר, יגידו שאתה לא רלוונטי כי זה כבר פורסם בכל מקום. מצד שני אם תוציא מהר ותגלה שטעית בדרך יתפסו אותך כלא אמין. הוא אמר לנו בקורס כשהתגייסנו, אבל זה מלווה אותי עד היום. הכתבים כמובן מושכים בדרך כלל לכיוון המהירות, אבל אני מעדיפה לצאת קצת בדיליי ולדעת שהוצאתי משהו שאני שלמה איתו ושלא יפגע באמינות של המקום והארגון. יש כאלה שיגידו שזה לא מזיז להם ואני אשקר אם אני אגיד שזה לא מזיז לי, אבל בסופו של דבר אם אתה מרצה את כולם, כנראה שאתה טועה בעבודה שלך. ומי שלא עושה, לא טועה".

צילום: יניב סול

יהודה: "אני צריכה לפעמים להתאפק. ואם לא הייתי בהפועל באר שבע אולי הייתי מגיבה אחרת. לדוגמה מכבי נתניה שכתבו 'ערה', אחרי ההפסד בשמינית גמר גביע. אם הייתי נועם, ברמה האישית, הייתי עונה להם, אבל ברמה של הפועל באר שבע אנחנו צריכים להסתכל רק על עצמנו ולשמור על צניעות. אני מאוד נאמנה לערכים של המועדון בו אני עובדת ויש כבוד ליריבים".

איך זה לעבוד במועדון כדורגל שמנוהל בידי אישה?

אבוחצירה: "אני חושבת שגם בכדורגל זה נורמלי. זה שיש רק אישה אחת, זה לא אומר שזה לא נורמלי אלא שיש חלוצה שעשתה את זה קודם. אני בחיים לא הגדרתי את עצמי כפמיניסטית ואני מאוד רחוקה מזה, אבל אני סולדת מההגדרות האלה. ביום יום זה כמעט לא מורגש ורוב הפעמים זה יתרון. לא יודעת אם אני אובר מפרגנת לעולם הנשי, אבל לנשים יש חדות, רגישות ואינטואיציות שאין לגברים".

"לנשים יש חדות, רגישות ואינטואיציות שאין לגברים". ברקת | צילום: דני מרון

יהודה: "אני לא רואה הבדל אם זה אסי מנהל אותי או שאלונה מנהלת אותי. אין משמעות לזה אם זה גבר או אישה. תראו כמה נשים אנחנו פה במועדון, במנהלה שלנו יש רוב נשי. ההבדל היחידי הוא שאנחנו לא יכולות להיכנס לחדר ההלבשה. באירופה זה מדהים, כי השאלה הזו לא עולה".

מה למדת על עצמכן?

יהודה: "למדתי לעבוד תחת לחץ, פעמים רבות מהרגע שאנחנו מקבלים משימה, יום ראיונות, לנסח מסר שיעבור על ידי הפקת סרטון, ועד הרגע שהמידע מגיע לאוהדים עובר פרק זמן קצר. לדוגמה החתמת שחקן שנרצה שתשמר בסוד עד הרגע שבו אנחנו נודיע לקהל שלנו, באופן שבו אנחנו רוצים, לא דרך שמועות בתקשורת המסורתית.

בנוסף, למדתי לעבוד בו זמנית בין גורמים רבים וליצור סנכרון בין המשימות השונות. הן בתחום הניו מדיה, בו נדרש תיאום בין משרד הפרסום, עורך וידאו, הצלם ובין גורמים שונים בתוך המועדון, והן במסגרת ניהול משחק בית והפקתו דבר אשר מצריך מאתנו אישור תכניות מול מנהלת הליגות לכדורגל, עבודה צמודה מול אופ״א באירופה, תיאום וקשר בזמן אמת מול כרוז המשחק, מפעיל המסכים וכו׳. לייצר תוכן רב, לפלטפורמות שונות בזמן קצר, מיד אחרי שיש אירוע מסוים. כל אלה נעשים בלחץ זמן גדול".

מחלקת המדיה. עם גיל לבנוני | צילום: אלבום אישי

אבוחצירה: "למדתי שאחד הדברים שאני הכי אוהבת זה לבנות אסטרטגיה ולרתום אנשים ורעיונות כדי לממש אותה. ברגע שאתה יודע מה התדמית ומה הערכים של הארגון שלך ובאמת חי אותם, קל לרתום הרבה אנשים נוספים בארגון. למדתי שאני נהנית מהמימוש של הדירקטיבה בניו מדיה לא פחות מבתקשורת המסורתית, אליה הייתי רגילה ליזום מן העבר".

ומה עדיין לא יודעים עליכן?

אבוחצירה: "אני התחלתי ללמוד קורסים באוניברסיטה בגיל 15, שזכיתי בפרס מצוינות על שם אילן רמון ז"ל 6 שנים ברציפות ובתחרות ארצית בפיזיקה. רונה רמון העניקה לי באופן אישי סיכה של אילן ומלגת לימודים. טסתי לנאס"א לטקס לזכרו של אילו רמון ז"ל ומאז משפחת רמון מלווה אותי בהרבה תחנות בחיי.

לא יודעים עליי גם שלפני הצבא נפגשתי עם ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' במסגרת מפגשים אישיים שלו עם מצטיינים וסיפרתי לו שאני רוצה לעבוד בתקשורת אחרי השירות בדובר צה"ל וכנראה שזה יהיה בתל אביב, כי רוב המשרות הן שם. הוא אמר לי שאבטיח לו שאחזור לבאר שבע ובאמת אחרי כמעט 5 שנים בדובר צה"ל, קיימתי את ההבטחה וחזרתי לחום הבאר שבעי ואין ספק שהרבה הזדמנויות תעסוקתיות נפתחו בפרק הזמן הזה".

יהודה: "מה אתם כן יודעים עליי?", היא צוחקת. "אולי שיש לי שליטה חזקה בשמאל, ניב זריהן לוקח ממני טיפים"…

כתבות נוספות

0

לא מוותרת על החלום

ליגה ב': כשנותרו 4 מחזורים לסיום משחקי הבית העליון, מכבי נתיבות שומרת על המקום השני, אחרי 1:4 על שגב שלום. במחזור הבא יארחו חניכיו של מוטי עטר את השלישית, מ.כ שדרות. ירוחם הפסידה 2:1 ליבנה של שמעון אלקבץ

ספורט29 במרץ 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה