ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מגשים חלום: רום אליגון בפרנקפורט

ספורט27 בספטמבר 2019    4 דקות
0

קשר "השלושה" הפך לליגיונר הבאר-שבעי הצעיר ביותר אי פעם בגרמניה (בדרך ל-17). הוא הצטרף לפ.צ באיירן אולצנאו. האם מה שהתחיל בגיל גן בלהבים אצל אפרים ועובדיה צבי, יבשיל להצלחה, כמו זו של שחקן רמת השרון, ערן זהבי, אותו ראה בפעם הראשונה שצפה במשחק בווסרמיל? ימים יגידו. Viel gluck

מגשים חלום: רום אליגון בפרנקפורט
מאדום לכחול. לגיונר דרומי בליגה הגרמנית. רום אליגון | צילום: אילן שי

בעקבות בניון בהולנד ולוטם זינו בספרד.

הקשר-חלוץ רום אליגון מקבוצת הנוער של הפועל באר שבע, יחגוג ב-24 בדצמבר, 17 חורפים, ויש להניח שיעשה זאת במהלך חופשת חג המולד, כאן בארץ.

הסמל החדש

אליגון, שממתין בימים אלה, בדירה בה הוא מתגורר בפרנקפורט, לקבלת האישורים הרשמיים מפיפ"א כדי להתחיל לשחק בפ.צ באיירן אולצנאו, מתאמן בינתיים במועדון הגרמני, ונוסע מידי יום הלוך וחזור ברכבת למגרש האימונים וחזרה, מרחק של כ-35 קילומטרים מהבית.

האהבה לכדורגל החלה בגיל צעיר מאוד. כשהיה בן חמש התלווה לאבא, שהגיע לצפות במשחק בליגה הלאומית בין הפועל באר שבע לניר רמת השרון. בווסרמיל. "בבאר שבע שיחק אז אלעד בונפלד, ובשורות רמת השרון, ערן זהבי", משחזר אבא דני.

אליגון, תושב להבים, התגלה כבר בגיל גן אצל אפרים ועובדיה צבי, בבית הספר לכדורגל של היישוב. בכיתה ד' כבר התחיל לשחק. "יום אחד, כשהיה בן 11, הוא נסע עם חבר טוב לבאר שבע כדי להתקבל להפועל באר שבע. הוא הצליח במשימה ושיחק עונה בילדים ג', אצל דודו וקנין, שמלווה אותו כבר 6 שנים".

נערים א' חוגגים הישארות, ונושאים את רום כובש השלושער, על כפיים | צילום: אילן שי

רום שיחק 2 עונות תחת צחי אלטיט (ילדים ב' וילדים א') ועוד שנתיים אצל אלון ריף (נערים ג' ונערים ב'). את העונה החולפת הוא עשה בשורות קבוצת נערים א' של פלג חמדי, ותרם להישארותה בליגה הבכירה, בעקבות 13 השערים שכבש לזכותה, מתוכם 7 ב-5 המשחקים האחרונים שהבטיחו לקבוצה עוד עונה בליגת העל.

אליגון הוא תלמיד כיתה י"א בתיכון 'אשל הנשיא', ומגביר לימודי ביולוגיה כמו גם חוק ומשפט, וממשיך בתחום זה את אבא, עו"ד דני אליגון, ששימש במשך 12 שנה כיו"ר לשכת עורכי הדין בדרום.

כאמור, מהחודש הוא שחקן בקבוצת פ.צ באיירן אולצנאו (FC Bayern Alzenau), מועדון שהוקם ב-1920.וקבוצת הבוגרים שלו מדורגת לאחר 10 מחזורים במקום ה-7 של הליגה האזורית (רגיונליגה) של דרום מערב גרמניה עם 16נקודות (4 ניצחונות, 4 תיקו, 2 הפסדים), והיא מרוחקת נקודה אחת מהמקום ה-3.

שחקן עבר בבאיירן מינכן ואיינטרכט פרנקפורט וכיום מגלה כישרונות. פראנק גרסטר | צילום: מתוך הפייסבוק

בשלהי העונה שעברה, הגיעה לדני פנייה מהגרמנים לגבי בנו ממגלה הכישרונות פראנק גרסטר, שחקן עבר בבאיירן מינכן ובאיינטרכט פרנקפורט. "כשדיברו איתי, הם כבר ידעו הכול עליו. לפני כחודש נסענו להתרשמות בגרמניה, וכמה אקדמיות הביעו עניין ברום.

מגיע למבחנים בגרמניה | צילום: מתוך האינסטגרם

"לפני כשבוע וחצי, מלווים בסוכן השחקנים היהודי-גרמני מארק שרמן, הגענו לבאיירן אולצנאו, אופציה שלא הייתה על הפרק כשהיינו שם בפעם הראשונה. בגלל כללי הפייר-פליי, לא מתאפשר לנערים בני גילו מחו"ל לשחק במועדונים המובילים בגרמניה. אנחנו בחרנו באופציה הזו, כי זה יאפשר לו לשחק גם בקבוצת הבוגרים, בליגת המילואים וגם בשורות קבוצת הנוער שמוליכה בבונדסליגה2. דרך דומה שעושה עילאי אלמקייס (19) שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל, שמגיל 14 מתגורר ומשחק בגרמניה.

מתוך האינסטגרם של רום

"לגרמנים יש שיטה מובנית, לפיה מ-U/19 השחקנים עוברים ל-U/23, משם לקבוצת המילואים ורק אז לבוגרים, לליגות המקצועניות. בליגת המילואים אין שחקן בן 16 וחצי, ורום דווקא צד את עינו של המאמן האיטלקי-גרמני של הקבוצה. זה עזר לנו לקבל החלטות. מגלה הכישרונות ציין שרום מתאים לסגנון הכדורגל הגרמני – חזק ומהיר". הוא כבר זכה לכינוי שאקירי הישראלי, וכמו הכדורגלן הקוסוברי-שוויצרי, הוא לובש חולצה עם המספר 23.

סדר היום של רום כולל 2 אימונים (נוער ובוגרים) ואימונים אישיים עם מגלה הכישרונות על כוח מתפרץ, יציאה מהמקום ועוד מיומנויות. גם לימודים בתכנית שלו, כולל השלמת חומר לקראת בחינות הבגרות. "הוא לא מפונק. הוא גר בדירה עם עוד כמה שחקנים ישראלים, כך שלא חסרה אווירה ביתית. אני מקיים איתו שיחות וידיאו 4 פעמים ביום".

חולצת תדיראן על דשא אירופי | צילום: פרטי

בנוסף לאבא דני, גם אימא אורית הספיקה לקפוץ לביקור, וגם הפועל באר שבע שומרת על קשר איתו. "שום פעולה לא מתבצעת בלי שבאר שבע בתמונה. הכרטיס שלו שייך להפועל באר שבע. הוא בהשאלה לעונה אחת עם אופציה של הארכה, וזה מגובה בסעיף של השאלה לאירופה שמופיע בחוזה.

רום יחזור ארצה לקראת החגים, הוא קיבל שבועיים חופש כדי להיות עם המשפחה, בתקווה שכל הפרוצדורות יוסדרו עד חזרתו לגרמניה, והוא יוכל גם לשחק בליגה.

כתבות נוספות

0

אליפות בתיה"ס היסודיים של ב"ש היא של...

אתלטיקה: לאחר הפוגה ארוכה חזרו תלמידי ותלמידות כיתות ה'-ו' מבירת הנגב למסלולי הריצה ומתקני הזריקות והקפיצות. גם 'בן גוריון' ו'יפה נוף' עמדו על הפודיום

ספורט20 במרץ 2024    דקה אחת
0

המחליפים עשו את ההבדל

ליגה א': דור מוסקוביץ' ואליאור משעלי עלו מהספסל וכבשו בניצחון של מ.ס דימונה על שמשון כפר קאסם. הפער מהפסגה צומצם ל-5 נק'

ספורט19 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה