ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"נבוא קטנים ונצא גדולים"

ספורט19 בספטמבר 2019    8 דקות
0

ביום שני יגיע ל"טוטו טרנר" מאור בוזגלו, שוב באדום, הפעם של הפועל תל אביב. אביו, יעקב, שהגה את המושג "קללת בוזגלו" כבר נמצא במקום אחר, שקול יותר ומצהיר: "אני בטוח שנעשה תוצאה טובה מול הפועל באר שבע"

"נבוא קטנים ונצא גדולים"
יעקב ומאור בוזגלו | צילום: עדי אבישי ואריאל שלום

ביום שני הקרוב (23.9, 20:15) יגיע לו עוד יום שיא בלוח השנה של אוהדי הפועל באר שבע – מאור בוזגלו מגיע להתארח באצטדיון 'טרנר' עם הקבוצה החדשה שלו, הפעם הפועל תל אביב.

אפשר להגיד המון דברים על בוזגלו, אפשר לאהוב אותו, אפשר גם שלא ויש כאלה שאפילו לא מתכוונים לבחור צד בסאגה הבלתי נגמרת הזו. אפשר להגיד המון דברים, אבל אי אפשר להגיד שזה סתם עוד משחק. כלומר אפשר, אם קוראים לך יעקב בוזגלו.

"נקווה שהפעם יהיו פחות כל השטויות מסביב, כמו קריאות בוזגלו מת"

"נכון, יש משחק מול באר שבע ויהיו כאלה שיסתכלו על זה כמשהו מיוחד אבל אנחנו, בטח בשלב הזה של העונה, רואים את זה כמו עוד משחק", אומר בוזגלו ל"שבע" ומסביר: "זה משחק חשוב שאנחנו צריכים את הנקודות בו ואנחנו נעשה הכל כדי לבוא ולקחת אותן. כרגע אנחנו רק בתחילת הדרך ויש לנו (להפועל תל אביב) הרבה מה לתת ואני מסתכל על זה, באמת, כעל עוד משחק, בטח בשלב הזה של העונה. אולי בסיבוב הבא הדברים ייראו אחרת, גם מבחינת הפועל תל אביב, אז תהיה התייחסות שונה. זה משחק מאוד חשוב באצטדיון ביתי ועם קהל שאהב וידע לאהוב את מאור עד השמיים וגם לשנוא אותו עד השמיים לצערי, אבל זה באמת עוד משחק".

אי אפשר להתעלם מההיסטוריה של מאור בבאר שבע, את התקופה הכי יפה שלו בהיסטוריה הוא עשה פה.

"ההיסטוריה חקוקה בספרי ההיסטוריה, אבל מה לעשות שאחרי ההיסטוריה הזאת אנחנו יכולים לגרום להיסטוריות נוספות וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. מעבר לזה, תמיד כיף להגיע לבאר שבע, רק נקווה שהפעם יהיו פחות כל השטויות מסביב, כמו קריאות 'בוזגלו מת'. בסך הכל, זה כיף להגיע לראות ולשחק כדורגל".

ברקת מעניקה פרחים לבוזגלו

אלונה ברקת ומאור בוזגלו. אי אפשר להתעלם מההיסטוריה | צילום: דני מרון

אתה תגיע למשחק?

"ברור שכן. מאז שמאור עזב את באר שבע

"הגעתי לכל המשחקים שלו בטרנר". יעקב בוזגלו | צילום: יניב סול

ולא רק שלו, גם למשחקים של אלמוג. אין שום סיבה שלא אגיע, אני אגיע ואשתדל לצאת משם גם שמח. ככה אני מקווה, שמאור ייצא בריא וכל השאר כבר בונוס".

זהו? הכל נשכח ונסלח?

"חד משמעית כן. אנחנו לא כאלה שיודעים לשמור טינה וגם לא רוצים לשמור טינה. אנחנו מקווים שהכל כבר השתנה. ראינו את מאור שנפגש עם חוג האוהדים ושמנו את הכל מאחור. אנחנו עם הפנים קדימה".

"לא יודעים לשמור טינה". יעקב בוזגלו | צילום: אריאל שלום

אגב מפגש עם האוהדים, בתחילת הקיץ דובר על כך שזה נועד לסלול מעבר שלו להפועל באר שבע ועל כך שהיו מגעים עם המועדון. עד כמה זה נכון?

"היו מגעים, אבל הם לא הבשילו ובזה נסתפק".

מה אתה חושב על מאור כשחקן הפועל תל אביב עד כה?

"אני חושב שהוא בסדר גמור. מאור, לאט לאט נכנס לכושר כמו כל הקבוצה ואני חוזר שזה רק המחזור השלישי בסך הכל וכולם כבר הספידו אותנו. לשום מועדון ולשום קבוצה אין הרבה ציפיות מאיתנו וכולם בטוחים שכבר ירדנו. אנחנו נבוא קטנים ונצא גדולים".

אולי מהפועל תל אביב לא, אבל ממאור יש ציפיות גדולות.

"ממאור תמיד יהיו ציפיות. גם כשהוא לא משחק, רוצים שמאור ייתן גולים והרבה. אני כבר רגיל לזה ואנחנו גאים בזה לאורך כל השנים כי הוא גרם לזה לקרות".

"לא רואה את הגאולה כרגע"

מעבר למאור בוזגלו, המשחק ביום שני מקבל עוד טוויסט באר שבעי, בדמותו של ניסו אביטן. עבור המאמן הבאר שבעי של הפועל תל אביב, זו אמורה להיות הפעם הראשונה שהוא עומד על הקווים באצטדיון 'טרנר' מול קבוצת האם שלו. בפעמים הקודמות עם חדרה, הוא היה מורחק. יחד עם זאת, אם לשפוט לפי הלך הרוחות אחרי התיקו עם נס ציונה, יכול מאוד להיות, שדווקא הקבוצה בה גדל והתחנך, תהיה זו שתגרום למעסיקיו לשלוח אותו בחזרה לנגב.

ניסו אביטן. יאמן לראשונה ב'טרנר' | צילום: דני מרון

"אני לא יודע אם זה נכון", אומר בוזגלו. "אני חושב שכולם ניזונים מהתקשורת והתקשורת אוהבת להטעות או לנפח סיטואציות כאלה ואחרות. אני חושב שניסו מאמן מצוין, שרק מתחיל לבנות את הקבוצה וזה לוקח זמן. אנשים חושבים שרק לוחצים על כפתור כזה או אחר וזה אמור לקרות, אבל הדרך היא ארוכה ומפותלת וצריך לקחת כל דבר בפרופורציה. כולם כבר אמרו שהוא לא יגיע לחגים, אבל בעזרת השם הוא יגמור את החגים שמח ושלם ועם הפועל תל אביב. אני מאוד מאמין בקבוצה הזאת ושאנחנו עוד נצעד קדימה".

ראית את האוהדים על הרכב שלו ביציאה מהאצטדיון בשבת?

"זה אחד הדברים הכי גרועים במדינה שלנו וזה לא רק בכדורגל, אלא גם בכלל. אני יודע שבכל פעם מייחסים לאוהדים כאלה ואחרים, דברים כאלה ואחרים. זו בושה וחרפה ואנחנו כעם חייבים להתחנך ולהתנהל בתרבות מסוימת שמתאימה והולמת את כל המדינה. אנחנו עם אחד וחייבים לשמור על איפוק, להפסיק עם האלימות והגזענות, בטח במגרשי הכדורגל. איך אומרים, אנחנו עם גאולה ואני לא רואה את הגאולה כרגע".

נאום ברוח הבחירות יעקב?

"אני לא מתיימר לדבר בשם הבחירות, אלא בקולו של יעקב בוזגלו – כסבא, כאבא, שבאמת מודאג ממה שקורה במדינה ורוצה שדברים קצת ישתנו. שתהיה לנו תרבות שיח. זה בסדר שנהיה מנוגדים, שיהיו לנו דעות מנוגדות אחד לשני, אבל בואו ניקח פרופורציות כי לא כל דבר חייב להיגמר במילים רעות במקרה הטוב".

ברחוב הבאר שבעי מתייחסים למשחק הזה כמשחק מתנה שאסור להפסיד בו נקודות ליריבה כמו הפועל תל אביב.

"אני יודע שהם מזלזלים בנו מתחילת העונה וזה בסדר, אבל בסך הכל היו משחקים יותר מדי אינטנסיביים בגביע הטוטו, שאותו אני לא מחשיב בכלל, מעבר להכנה והכנה אגרסיבית ולא נכונה, לא רק של הפועל תל אביב. אנחנו רק במחזור השלישי, לקראת הרביעי ואנחנו באים, תאמין לי, למשחק היחיד עד היום שהוא משחק צמרת. הרבה יותר קשה לשחק נגד קבוצות שבאות להפריע ואני מקווה שנעשה תוצאה טובה מול באר שבע ואפילו בטוח בזה".

"הרבה יותר קשה לשחק מול קבוצות שמפריעות". מאור בוזגלו | צילום: דני מרון

מצד אחד, מאור הוא שחקן שפורח בלחץ. מצד שני, לא בטוח שבהנהלה הזו, שבהפועל תל אביב הזו, יודעים להתנהל בלחץ כזה ושתהיה להם סבלנות שהכל יתחבר.

"בואו נקרא לילד בשמו. הפועל תל אביב זה אחד המועדונים הכי מפוארים בישראל. אחרי מכבי תל אביב, עם כל הכבוד לשאר המועדונים, אני לא רואה אף מועדון שמתקרב להפועל. אבל אנחנו כבר רגילים ובכל מקום יגידו שעשינו טעות, שהלכנו לקבוצה לחוצה. אני יכול להגיד דבר אחד: אין קבוצה שאין בה לחץ. אם היום ילכו לרעננה אחרי ה-0:4, ילמדו מה זה לחץ. אחרי תבוסה כזאת יש לחץ גם במועדון קטן, עם אוטובוס של אוהדים, או אפילו מונית. זה המשחק, הלחץ מתבקש וקיים כל עוד לא מנצחים. ברגע שמנצחים, הכל טוב, הכל ורוד וכולם חברים של כולם ואוהבים את כולם. הייתי רוצה שהתוצאה, למרות שהיא הכי חשובה, שלא תשנה את מצב הרוח. היא לא צריכה לשנות, בטח לא של הקהל. צריך לראות את זה כמרתון – היום הפסדנו, בשבוע הבא יש משחק חדש והליגה לא מסיימת מחר. זו ליגה ארוכה, מתישה וקשה. היא אכזרית ואנחנו עדיין אפילו לא בקילומטר הראשון".

מה אתה אומר על מה שקורה בבאר שבע של השנה?

"מוקדם עדיין לשפוט. לא את הפועל באר שבע ולא את הפועל תל אביב וגם לא את בית"ר ירושלים. הרי אם ניקח את בית"ר ירושלים עם כל המיליונים שהושקעו, יש להם בקושי נקודה אחת. אז מה נגיד שהם מתרסקים? לא. אני חושב שלוקח זמן להתחבר, למרות כל השמות המפוצצים. זה הכדורגל. רק במחזור ה-15 אפשר יהיה לראות לאן מועדות פניה של כל קבוצה".

עוד נראה אותו בבאר שבע? מאור בוזגלו | צילום: דני מרון

האליפות "זרוקה" על הרצפה?

"ברור. דוגרי, עד לרגע זה, לא ראיתי מועדון או קבוצה שאני אגיד וואו. ממש לא, אנחנו רחוקים שנות אור מכדורגל. יש יותר מסביב, מאשר על המגרש".

יש מצב שעוד נראה יום אחד את מאור בהפועל באר שבע?

"אני לא יודע. כרגע מאור שחקן הפועל תל אביב. הוא שחקן מחויב, הוא מקצוען והוא יבוא ויעשה הכל כדי לצאת קצת שמח. אנחנו עדיין לא שמחנו העונה מניצחון אחד ואנחנו רוצים אותו מאוד".

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה