ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

המבחן של זריהן

ספורט15 בספטמבר 2019    10 דקות
0

זוהי כבר עונתו הרביעית של ניב זריהן בבירת הנגב והאוהדים עדיין מחכים לפריצה שלו. רגע לפני המשחק מול האקסית, בדקנו האם באר שבע גדולה על הכישרון מאשדוד

המבחן של זריהן
ניב זריהן | צילום: דני מרון

במושגים של כדורגל, הפועל באר שבע תמיד הייתה טובה לניב זריהן. אולי טובה מדי. הכישרון האשדודי העצום שמתחיל את עונתו הרביעית במועדון, כבר בן 25 ורחוק עונה אחת מלהפוך מפוטנציאל לא ממומש, לאחת העסקאות היקרות והלא משתלמות של הפועל באר שבע בשנים האחרונות. בכל זאת, אם הליגה הייתה מורכבת רק משתי קבוצות, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים, אזי שזריהן הוא השחקן הכי טוב בעולם. במציאות, להבקיע צמד פעם בעונה ולהיעלם בשאר הזמן, בין אם זה בגלל פציעות ובין אם זה על המגרש עצמו, זה פשוט לא מספיק. לא לשחקן כמו ניב זריהן ולא למועדון עם שאיפות כמו הפועל באר שבע.

"האם נניף את הצלחת גם העונה? בשביל זה הגעתי", סיפר ניב זריהן, רגע אחרי צמד הבכורה שלו בהפועל באר שבע, מול בית"ר ירושלים בעונת 2016/17. באר שבע אכן חגגה אליפות בסוף אותה עונה, גם בעונה שאחריה, אבל בהפועל באר שבע עדיין שוברים את הראש איך להרוויח את השחקן שהם חושבים שהוא יכול להיות.

אם בעונות הקודמות היו לו שחקנים כמו חנן ממן, טוני וואקמה, מאור מליקסון ואחרים ששיחקו על העמדה שלו והיוו לו "תירוץ" לכך שהוא מתקשה לתפוס מקום בהרכב, העונה נגמרו התירוצים וזו חייבת להיות העונה שלו. וכמה סימלי זה יהיה, אם זה יתחיל הערב מול אשדוד.

"הילד רוצה לתת גולים"

מצד אחד, כשהוא טוב, כשהוא כובש בעקב, מחוץ לרחבה, בין הרגליים של השוער, או אחרי שעבר אותו, נראה שניב זריהן יכול להיות השחקן הכי טוב של הפועל באר שבע. מצד שני, על כל גול שהוא כובש נגד בית"ר, אנחנו מקבלים יותר מדי את זריהן השני. זה שמקלל בגזענות חבר לקבוצה, שעומד למשפט על אלימות נגד בחורה במועדון, זה שמכדרר יותר מידי ולא תמיד מצליח לסיים 90 דקות. זה שנפצע כל משחק וחצי. או זה שמבקיע צמד מול נורשופינג ומשחק אחרי זה מורחק כבר במחצית הראשונה.

ועדיין, בניגוד לשחקנים אחרים, ברק בכר עדיין מאמין בו. מתעקש עליו.

"הוא מתאמן מצוין ואנחנו רואים את הכישרון שלו", אמר בכר אחרי המשחק האחרון מול חדרה, לאחר שזריהן לא היה בשיאו. "לא תמיד מצליחים להביא את זה למשחק וזה תלוי בהרבה דברים", הסביר המאמן. "היום היה לו משחק פחות טוב, אבל אני עדיין רואה את הרצון שלו ויש מלחמה. אנחנו בסופו של דבר בתהליך והוא שחקן איכותי וזה משהו שאנחנו עובדים עליו". כבר 4 עונות, כאמור.

"יש לו מטרה והוא ישיג אותה". זריהן | צילום: לירון מולדובן

 

"דרך אגב, גם בנערים ובנוער הייתה לו חיבת יתר נגד בית"ר ירושלים, אבל הוא גם אהב להבקיע נגד כל הקבוצות", מספר זורי ברמכר. "אימנתי אותו בילדים א', בנערים א' ובנוער והייתי איתו ארבע שנים. זה יצא ככה עם בית"ר, אבל אני מאמין שעם רצף של משחקים, עוד קבוצות יכנסו לסטטיסטיקה שלו", טוען מאמנו לשעבר.

ברמכר זוכר "ילד רעב מאוד לכדורגל", לדבריו. "הוא בא מבית של כדורגל ואבא שלו היה שחקן גדול ומאמן במ.ס אשדוד כשהוא הגיע אליי. קודם כל ראית ילד רעב, שרוצה מאוד. הייתה לו תשוקה אדירה למשחק והוא היה מוכשר ברמות פסיכיות. מהשחקנים הכי מוכשרים שאימנתי אי פעם וגדלו באשדוד. הוא וגדי קינדה היו מאוד בולטים ושניהם סומנו מההתחלה שיגיעו מאוד רחוק. לניב זריהן יש חדות באזור הרחבה, שאין להרבה שחקנים ותשוקה מטורפת לגולים. הוא ילד טוב, שרוצה ללמוד ולעבוד ולא סתם הוא הגיע להפועל באר שבע", טוען המאמן לשעבר.

"הוא מאוד חזק מנטאלית, יש לו מטרה והוא ישיג אותה. אבא שלו מכוון אותו, תומך בו ויש שם קשר ממש מדהים. האבא לא מלחיץ אותו, כמו אבות אחרים שאנחנו מכירים, אלא סוג של מנטור שלו וזה לא מובן מאליו. בסיפור שלהם, זה שונה מסיפורים אחרים בהם האבא היה שחקן. הוא לא יושב לו על הראש, רק מעודד ומכוון אותו. ניב זריהן הוא ילד שכל הזמן רצה לתת גולים. לא משנה אם זה אימון או משחק, קבוצות חלשות או קבוצות חזקות. הוא תמיד רצה להבקיע. היה לו רעב בלתי נתפס לגולים, תשוקה שאתה רואה אותה כל הזמן. בנוער, כשאשדוד זכו בגמר גביע המדינה בפעם האחרונה, ניב זריהן נתן גול. זה לא משנה באיזה מעמד, הילד רוצה לתת גולים".

הכל בראש?

"אנחנו צריכים להגביר לו את האינטנסיביות ולעשות את זה חכם כדי לא לפצוע אותו", סיפר ברק בכר בכנות לפני כשבוע. "ראינו שהוא שחקן פציע ואנחנו עושים את הכל ושוברים את הראש איך לשמור עליו כדי להרוויח אותו, גם פיזיולוגית", סיפר המאמן.

לטענת איציק עובדיה שאימן את הנוער של אלונה ברקת וגם היה מאמנו של זריהן באשדוד והיה מאמנו בנוער, כשהכישרון עלה לבוגרים של ג'קי בן זקן, "אין לו בעיית כושר, הוא ספרינטר ואירובי פחות חזק אצלו. זה קשור לנתונים פיזיים. ספרינטרים גם סובלים יותר מפציעות", טוען המאמן.

"הוא צריך להתאים את עצמו" | צילום: ארכיון אילן שי

 

"הוא מאוד צעיר והוא עבר מספר פציעות וכנראה שלא היה רגיל לעומסים האלה, אירופה, ליגה וכל המסגרות", אומר ברמכר. "כשהוא שיחק אצלי בנוער, הוא היה מסיים משחקים מלאים ולא היה פציע בכלל. יכול להיות שהעצימות היא שונה כי נוער ובוגרים זה לא אותו דבר. הוא צריך להתאים את עצמו".

לטענתו של מזרחי, המאמן שהעלה אותו לבוגרים, גם הפציעות הפיזיות עלולות לנבוע עקב בעיות מנטאליות, אבל זה לא נורא מבחינתו, אם לא יסיים כל משחק. "אז הוא ישחק 75 דקות", אומר מזרחי. "גם ה-75 דקות אפשר לעשות הרבה דברים יפים. הבעיה היא גם בעיה פיזית וגם בעיה מנטאלית, אבל אני מאמין שהוא היום בגיל שהוא בשל לדברים האלה והוא צריך לעשות את זה. יש לו את זה, הוא רק צריך להביא את זה ובאר שבע לא גדולה עליו. הוא יכול לעשות את זה בלי שום ספק".

"שוברים את הראש איך לשמור עליו כדי להרוויח אותו". בכר על זריהן | צילום: זאב דיקמן

 

עובדיה: "ניב זריהן הוא ללא ספק אחד השחקנים המוכשרים בארץ בעמדה הזו. הפריצה שלו עוד תגיע. כרגע רואים ממנו פעולות, אבל לא מספיק פעמים במשחק. הכישרון שלו זה ברמת נבחרת, ברמת חו״ל, אבל השאלה היא החוזק המנטלי והרצון שלו להוכיח את עצמו. הוא צריך להשתפר מבחינה מנטלית ולהיות משמעותי לאורך המשחק ולא בפעולות מבריקות יחידות", אומר עובדיה.

גם יוסי מזרחי, טוען שהכל בראש. "ניב תמיד היה כישרון גדול מאוד", אומר מזרחי. "אשדוד כל הזמן מעלים שחקנים בגילאי נוער. גדי קינדה עלה אצלי בגיל 16.5 וגם ניב בגיל 17, זאת המדיניות של האגודה. שניהם שחקנים כישרוניים מאוד, אבל ניב הייתה לו הרבה פעמים בעיה מנטאלית. איך שאני רואה אותו עכשיו, הוא התבגר וצריך להביא עכשיו את כל מה שציפו ממנו בגיל צעיר".

לטענת מזרחי, "אחת השאלות הגדולות, לא רק לגבי ניב, אלא לגבי כל צעיר, זו קבלת ההחלטות שלהם בגיל צעיר. לדעתי, הכסף הגדול מפתה אותם ובשנים שהם הכי צריכים דקות משחק, הם הולכים למקומות גדולים מדי והם צעירים מדי מכדי להוביל את הקבוצה", הוא אומר.

"הם מבזבזים הרבה מאוד דקות משחק בשביל הפרסום והכסף הגדול ולא מדובר פה רק לגבי ניב אלא הרבה מאוד שחקנים צעירים".

יחד עם זאת, "צריך לקבל החלטה לגבי ניב", טוען מזרחי. "יש לו המון כישרון ויכולת ברגליים וצריך לרוץ איתו 15 משחקים רצוף ואז אפשר לראות אם הוא נותן או לא נותן. ככה אמורים למדוד את השחקנים האלה".

"צריך לקבל החלטה לגבי ניב". זריהן | צילום: דני מרון

 

אז מה מונע ממנו לעשות את הפריצה שלו בבאר שבע?

עובדיה: "יש שחקנים שפורצים (בגרות) בשלב מאוחר יותר. אני חושב שזה המקרה".

ברמכר: "כל שחקן התקפה בסופו של דבר נמדד במספרים ומי שפחות מבקיע, טבעי שירגיש פחות טוב.

אסור לשכוח שהייתה לו ויש לו תחרות מאוד גדולה בבאר שבע, אבל הוא צריך להרים את עצמו ואני מאמין שהוא עוד יעשה זאת".

הוא כבר בן 25, הוא יכול עדיין לעשות את הפריצה שלו, או שבאר שבע גדולה עליו וברק בכר מתעקש עליו סתם?

ברמכר: "ממש לא סתם ובאר שבע לא גדולה עליו. מגיל צעיר ידענו שהוא יהיה בטופ של הטופ. זה ילד שהיה בכל הנבחרות. הוא היה שחקן נבחרת בכל השנתונים והיה שחקן פותח. לדעתי הוא התחיל את השנה בצורה לא רעה בכלל. הוא שיחק מצוין במשחקי גביע הטוטו וגם באירופה נתן גולים. אני חושב שהשנה הוא יכול לפרוץ ולא סתם ברק בכר מאמין בו ורואה היום את מה שכולם ראו בגיל צעיר.

יש לו איכויות בתוך הרחבה, שלא רואים כל יום. הוא עוד ילד ויכול להיות שבעתיד זה עוד ייפתח לו שוב, אבל אין ספק שיש לו את זה. יש לו משהו מאוד מעניין כשחקן כדורגל, דברים שלא רואים אצל כל שחקן. הוא שחקן מאוד רבגוני ואין מאמן שלא אוהב שחקנים כאלה. הוא טוב נגד צפיפות, הוא טוב בשטחים פשוטים ואם קבוצה מתגוננת אז הוא טוב בהתקפות מעבר. הוא טוב בדריבל של אחד על אחד, יש לו תנועת עומק מצוינת ובעיטה מצוינת ברגל שמאל אדירה. הוא צריך רק שייפתח לו ובסופו של דבר עם התמדה ואמונה זה ייקרה בוודאות".

"הוא צריך רק שייפתח לו". זריהן | צילום: דני מרון

 

מזרחי: "אני מאמין שהיום הוא הרבה יותר מוכן פיזית ומנטאלית לסחוב משחק אחרי משחק ומוכן למאמץ הזה ולהיות הרבה יותר יציב ממה שהוא היה בעבר".

עובדיה: "הוא יהיה טוב יותר מטל בן חיים שמשחק בחו״ל".

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה