ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"אליפות" מלה גסה?

ספורט8 בספטמבר 2019    8 דקות
0

בהפועל באר שבע קצת חוששים להגיד את המילה אליפות בתחילת העונה, אבל האם אחרי שני מחזורים, גם הם מבינים שבליגת על השנה, הכל אפשרי?

"אליפות" מלה גסה?
אלונה ברקת. צריכה לחשוב על אליפות? | צילום: דני מרון

"אנחנו ממש לא מפחדים להגיד את המילה 'אליפות'", ענתה אלונה ברקת במסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת העונה, לפני כחודש וחצי, כשנשאלה על כך שלראשונה מזה 4 שנים, המועדון מנמיך ציפיות, ולא מסמן את צלחת האליפות כמטרה ראשית.

"לצערי, סטינו מהמסלול, והמטרה הראשונה היא לחזור אליו", הסבירה אז נשיאת המועדון. "קודם כל, צריך לחזור להיות אנרגטיים ומחויבים, ורק אז נוכל לחזור לקחת תארים. אנחנו ממש לא מפחדים להגיד את המלה 'אליפות'. אנו רק חושבים שכדי לחזור לשם, אנחנו צריכים לחזור לערכים שלנו, שלא היו שם בשנה שעברה".

אם לומר את האמת, אחרי פער כה גדול ממכבי תל אביב בעונה שעברה, אחרי כל כך הרבה בעיות בחדר ההלבשה ועל כר הדשא, די ברור למה במועדון פחדו להציב רף גבוה העונה. אבל נראה שדווקא עכשיו, אחרי הקמפיין האירופי, 2 מחזורי ליגה והעובדה שתל אביב היא לא תל אביב של העונה שעברה, בית"ר ירושלים עדיין לא הבית"ר שחשבו שתהיה העונה, מכבי חיפה עדיין לא התחברה ובסגל של באר שבע יש מקום ל-2 זרים אחרי שחוסה אנחל קאריו שוחרר, אולי זאת ההזדמנות לחשב מסלול מחדש.

הקבוצה חזרה להיות "אנרגטית ומחויבת", כמו שרצו בהנהלה, ונכון ששאר הקבוצות "הגדולות" התחזקו בכוכבים, אבל בבאר שבע, בנו הפעם משהו שונה: שחקנים "רעבים". השאלה, רעבים למה?

תוך כדי תנועה

"אחרי מה שעברו בשנה שעברה, אני מסכים איתם, ומבין למה הם מפחדים להגיד אליפות", אומר אחד מגדולי שחקני הפועל באר שבע בכל הזמנים, מאיר ברד. "קבוצה עם 32 שחקני רכש טובים מאוד שרודפים אחרי מכבי תל אביב עם 37 נקודות פחות, איך אפשר לדבר על אליפות אחרי עונה כזאת?  לא צריך לדבר, צריך לעשות", הוא קובע. "בליגה רגילה, כשאתה מפגר ב-30 נקודות מהמקום הראשון אתה בתחתית; באר שבע סיימו במקום השלישי. יש לנו ליגה מיוחדת, ואני אומר שבליגה הזאת אפשר לעשות הכל, אם רק משנים קצת", לדבריו.

"מבין למה הם מפחדים להגיד אליפות". מאיר ברד | צילום: פרטי

 

"אני אוהב את זה", אומר שחקן ומאמן העבר והפרשן כיום גילי לנדאו. "אנחנו לא רוצים ליגה שהאליפות מוכרעת בה 10 מחזורים לפני הסוף. אנו רוצים לראות מה שנקרא קבוצות מפתיעות, ולא רוצים לראות תוצאות בטוחות כמו הניצחון של הפועל באר שבע על חדרה, אבל אחרי 2 מחזורים להגיד איך ליגת העל תיראה, או מה מסתמן, זה לא יהיה רציני. 34 הפרש יכול להיות פעם ב, והפעם לחלוטין זה לא יקרה".

יחד עם זאת, "אני לא משתגע מהתוצאות, כי עדיין חסרים להפועל באר שבע המון דברים. זו בנייה מחודשת, ואני מניח שהיא תעשה תיקונים תוך כדי תנועה. הקבוצה איבדה 2 שחקנים שהם שוברי שוויון; את הראשון היא איבדה לפני שנתיים שזה וואקמה, והשני הוא מאור מליקסון שהוא הסופר-סטאר של הפועל באר שבע. הם שעשו את ההבדל, יצרו את ההבדל כל אחד בתפקידו הוא, ועד שלא יהיו שחקנים ברמה שלהם, יהיה מאוד קשה לבאר שבע להגיד אליפות", אומר לנדאו.

"וואקמה ומליקסון עשו את ההבדל". גילי לנדאו בימיו על הקווים בבאר שבע | צילום: ארכיון "שבע"

לדברי הפרשן משה פרימו, הקולות שהוא שומע מבאר שבע מוקדמים מדיי. "שלא יתבלבלו בבאר שבע, כי הם ניצחו את הקבוצה הכי חלשה בליגה", מדגיש פרימו. "אני רואה עכשיו אחרי הניצחון על חדרה שיש הצהרות, למרות שהם שיחקו מול קבוצה ברמה של קבוצת אמצע טבלה בליגה הלאומית. מוקדם עדיין לדבר על אליפות, כי אף קבוצה מ'הגדולות' עדיין לא הרשימה, ולכולן יש את הבעיות שלה. בבאר שבע מאוד בולט שאין לה התקפה טובה, כי מארין והאסלביינק הם לא שחקנים שאפשר לבנות עליהם למספרים".

"מראה על מכבי תל אביב"

אם היו שואלים את פרימו בתחילת העונה, עם שחקני רכש כמו נאור סבג, גל לוי, ג'ימי מארין וחוסה אנחל קאריו, באר שבע אפילו לא הייתה מועמדת לאליפות. אבל היריבות שלה, כמו גם שחקני הרכש האחרונים, החזירו אותה לתמונה, אם תעשה את התיקונים הדרושים עד ל-18.9, מועד סיום חלון ההעברות.

"לא הייתי אומר לפני חודשיים שבאר שבע מועמדת לאליפות, ומהמשחק הראשון לא החזקתי מ-2 הזרים. באר שבע נופלת בזרים אחד אחרי השני, ואם היא רוצה לדבר על אליפות, מארין וקאריו הם לא שחקנים של אליפות. אבל, כל ה-4 הגדולות לא הרשימו אותי", אומר פרימו. "באר שבע שמה מראה על מכבי תל אביב;. ברק בכר ראה שיש לה קישור חזק ללא כישרון, ועשה את אותו הדבר בבאר שבע, אחד לאחד. כישרון לא זוכה באליפות. שחקנים כמו דור פרץ ודן גלזר לא מוכשרים, הם אלה שעושים אליפויות. בכר בדק מי השחקנים שהכי עובדים בקישור, והביא את עדן שמיר ואת קלטינס. הם צריכים לעשות שינוי גדול מאוד בהתקפה, ואין בכלל מה לדבר. ברק בכר בנה קבוצה עם השוער הכי טוב בליגה, הגנה פנטסטית עם לואיי טאהא שהוא הבלם הישראלי הכי טוב בארץ, עמית ביטון שנכנס ועושה את העבודה ומיגל ויטור שכשהוא בריא הוא הכי טוב בארץ וגם המגנים מצוינים. אין לבאר שבע בעיה בהגנה. בקישור, ברק בכר ויתר על כישרון, והלך על שלישייה של שחקנים שעובדים. מה שחסר זה שחקנים שישימו את הכדור ברשת. מה שיש היום לא מספיק, ובן שהר שהוא גולר בכל שנה מדכאים אותו. ברק בכר צריך לתת את התשובות למה הוא מדכא את הגולר היחיד שיש לו בקבוצה".

בן שהר. הגולר היחיד בקבוצה | צילום: דני מרון

 

לדבריו, "זה יהיה קשה מאוד, ולדעתי בגלל השוויוניות ב-4 הגדולות, קשה לדעת מי מהן תעשה את זה, אבל באר שבע היא אחת מה-4. היא חייבת להתחזק בהתקפה, ולנצל את היכולת של 3 היריבות שלה, שבינתיים לא מרשימות. בגלל שאף אחת מהן לא מרשימה, וקשה לדעת מי מהן תעשה את הבינגו שהיא צריכה בחלון ההעברות, באר שבע עלולה למצוא את עצמה בסוף העונה אלופה".

"בהחלט, למה לא?", מסכים ברד. "באירופה ראיתי ניצוצות של קבוצה טובה, משחקים טובים. בסך הכל אני חושב שיש להם קבוצה טובה ושלד חזק מאוד, וחסר להם רק איזה עושה משחק שימסור את הכדורים המדויקים לחלוצים המהירים ועוד חלוץ, והם משתפרים משמעותית. אני מקווה שהם ימשיכו לרוץ".

לנדאו: "באר שבע עם התקציב שלה, עם המסורת שהיא יצרה בשנים האחרונות, תהיה חזק במאבק האליפות, אבל היא עדיין לא קבוצה דורסת, ויהיה לה קשה. היא צריכה שחקן שובר שוויון ואת מליקסון בריא, הוא המאסטרו. אני חושב שבאר שבע מחפשת את השחקן הזה בפינצטה, כי היא חייבת אותו".

"עם חיזוק קטן, הכל יסתדר"

"למכבי חיפה יש את ההתקפה הכי טובה בארץ בפער גדול, אבל אם היא לא תחזק את ההגנה והקישור האחורי, יש לה בעיה הפוכה מבאר שבע", קובע פרימו. "פה אין התקפה, ובמכבי חיפה אין הגנה וקישור אחורי. בית"ר ירושלים לעומת זאת, היא הקבוצה הכי לא מאוזנת".

"יש לבאר שבע קבוצה טובה ושלד חזק מאוד" | צילום: דני מרון

לדעתו, "מכבי תל אביב תסיים ראשונה, שנייה בית"ר ירושלים, שלישית באר שבע ומכבי חיפה רביעית. אבל זו תחזית של טרום עונה, ואם למשל הבלם של מכבי חיפה יתברר כבלם גדול, מכבי חיפה תסיים לפחות מקום 1 או 2 מעל בטבלה. כל שינוי משמעותי באחת הקבוצות, של שחקנים גדולים, יגדיל את הסיכויים שלה, וישפר את מעמדה. אם שחקן כמו בצ'יראי היה בבאר שבע, הייתי שם אותה כמועמדת מספר אחת לאליפות", טוען הפרשן.

"ראיתי את מכבי תל אביב, הם לא היו כתמול שלשום", מעיד ברד. "ראיתי אותם יותר מתגוננים מאשר תוקפים. שחקנים נמרצים וצעירים בליגה שלנו יכולים לעשות הרבה דברים, ותמיד צריך לחפש שחקנים צעירים וטובים. אני מאמין בדרך שהלכה באר שבע, ועם חיזוק קטן הכל יסתדר".

לדברי ברד, "ברגע שהקבוצה התעסקה עם הכדור ולא ברגליים של היריב, הייתה יופי של תוצאה. במשחקים האחרונים כל פעם הפסדנו שחקן, ולא התעסקנו בכדורגל. אם מתעסקים בכדורגל נטו, אני מאמין שיכולים לזכות בעוד אליפות".

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה