ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הוואקמה של השוערים

ספורט7 ביולי 2019    7 דקות
0

עם כל הכבוד להפועל באר שבע, נראה שהשוער ארנסטס שטקוס הוא המשמעותי ביותר. האם השוער שאי הבאתו כבר בעונה שעברה, התחילה את התרסקות הקבוצה מבחינה מקצועית, הוא השחקן שייתן להפועל באר שבע קצת שקט בעמדה הכי חשובה בקבוצה? אבי פרץ וקאלה דרשלר מנתחים

הוואקמה של השוערים
שחקן מוכח. שטקוס | צילום: ערן לוף

לפני כשנה, כשהפועל באר שבע שהתה במחנה האימונים בחו"ל, כשאחת החוליות הכי בטוחות של הקבוצה, השוער גיא חיימוב, שמע דרך התקשורת כי הפועל באר שבע מביאה את ארנסטס שטקוס הליטאי מהפועל חיפה. חיימוב שרשם עונה מצוינת לפני כן, לא הבין איך הם עושים לו את זה ואולי גם קצת שכח, שבעונה שקדמה לה הפועל באר שבע הביאה אותו, לאחר עונה מצוינת של דודו גורש. גם לגורש זה היה קשה, אבל הוא בחר להילחם על מקומו, עבור חיימוב, זה היה האות שלו לחפש בית אחר. שטקוס כבר עבר בדיקות רפואיות בבאר שבע, אבל יכולות המשא ומתן של יואב כץ פוצצו את העסקה ולבסוף מי שנחת בבירת הנגב הוא היווני יאניס אנסטיס.

המרדף אחר הליטאי הבין לאומי בעונה שעברה וחוסר ההצלחה להחתים אותו, התחיל שרשרת אירועים שגרמה להתרסקות הקבוצה בעונה שעברה, כשבשלב מסוים אף התאמנו בה חמישה שוערים שונים, ארבעה מהם שיחקו במסגרות השונות. יחד עם זאת, כמו לפני שנה, גם עכשיו אי אפשר להגיד שהבעיה בקבוצה בעונה האחרונה, הייתה השוערים שלה. מה גם שהיה נראה שהיכולת של שני השוערים הישראלים של ברק בכר, גרמה למועדון לחשב מסלול מחדש ולהצהיר לא פעם כי המחשבה שרק שוער זר יקדם את באר שבע באירופה, חלפה מהעולם.

פתאום, שטקוס שוב פה, הפעם חתם במועדון ועם הרכש, עולות השאלות: איך זה, שדווקא בזמן כהונתו של של שוער העבר אסי רחמים כמנכ"ל המועדון, יש כל כך הרבה חוסר יציבות בעמדה הכי חשובה בקבוצת כדורגל? איך מסבירים לאוהד לויטה למה שטקוס היה חייב לחתום בבאר שבע? והאם באר שבע סוף סוף מצאה את האחד שחיפשה שייתן לה שקט בין הקורות?

שוער עבר ושוער ההווה. המנכ"ל אסי רחמים עם הרכש החדש | צילום: הפועל באר שבע

"ללכת על בטוח"

"אם יש מישהו בישראל שמכיר את ההרגשה הזו, זה לויטה", אומר ל"שבע" שוער העבר במועדון, אבי פרץ. "על פניו זו החתמה של השוער הכי טוב בארץ בשנתיים האחרונות, למרות שלדעתי ההחלפה של הרוש לא הייתה על רקע מקצועי".

לפרץ חשוב לציין ש"קודם כל, זה כסף שלהם והחלטות שלהם ואני מניח שמה שאנחנו מדברים פה חמש דקות, להם זה לוקח חודשים לקבל החלטות כאלה". לדבריו, "הכי קל לפרשן מהצד ואנחנו לא תמיד יודעים מה השיקולים שלהם. אבל אני אומר שאם הייתה עמדה שהייתה בסדר השנה, זו הייתה עמדת השוער ובסופו של דבר מי שצריך לתת את הדעת על ההחתמות זה ברק בכר והצוות שלו".

"הכי קל לפרשן מהצד". אבי פרץ | צילום: פרטי

פרץ טוען כי "בחמש השנים האחרונות היו לבאר שבע אחוזי הצלחה לא רעים. היו להם כמה נפילות, אבל גם כמה שחקנים שהם פגעו בינגו ושטקוס זה ללכת על בטוח. זה שוער שגם מביא נקודות וגם לא מאבד יותר מדי נקודות לעונה. הוא נראה אחלה בחור לחדר ההלבשה, עם אפס בעיות ולעבור שנתיים עם יואב כץ בלי בעיות, זה קשה".

גם קאלה דרשלר ששיחק בבאר שבע ומאמן השוערים בהפועל כפר סבא כיום, בטוח ששטקוס זו ההחתמה הכי טובה שבאר שבע היו יכולים לעשות. "הלוואי שהיה לי כזה תקציב שהייתי יכול להחתים שוער כמו שטקוס", אומר קאלה.
"באר שבע זה מועדון שמשתתף באירופה והם חולמים להיכנס לשלב הבתים. זו לא אותה קבוצה של בוזגלו ששיחקה מול אינטר וכולם בשיא הכושר. זה לא יהיה. בבאר שבע צריכים שני שוערים ברמה גבוהה ושטקוס הוכיח את עצמו, הוא שוער בינלאומי וגם לויטה שאני מכיר טוב מאוד, ברמה גבוהה, שהוכיח את עצמו מול אריאל הרוש וזו עבודה לא פשוטה. קבוצה כמו באר שבע לא יכולה להישאר עם לויטה ושוער צעיר. אם כן, לוקחים סיכון אדיר".

זה לא מזכיר לכם את הבלגן עם השוערים בעונה שעברה? למה להחליף שוער שהצטיין בעונה שעברה?

"השנה בבאר שבע עושים תיקון", אומר פרץ. יש שלושה שוערים ליטאים בישראל ושטקוס הוא מעליהם בנבחרת ליטא, זה אומר משהו. זה שוער עם ניסיון בינלאומי וזה חשוב לקבוצה שרוצה להצליח באירופה לשלב הבתים. מה גם שאי אפשר לבוא בטענות למאמן או למערכת שכל הזמן רוצה להשתפר. הבעיה היחידה שאפשר לראות פה, הוא ששטקוס תופס מקום של זר. אבל שטקוס זה הימור בטוח כמו וואקמה, זה שחקן שבעונות האחרונות הראה שאם אתה לוקח אותו, אתה פחות מהמר".

קאלה: "צריכים להבין שבאר שבע קבוצה גדולה והיא צריכה שני שחקנים מצוינים בכל עמדה. בכדורגל הכל יכול לקרות ודברים קורים. פציעה, צהובים, אדומים ואז צריך לראות מי יושב על הספסל. אני לא חושב שנתנו מספיק זמן לשוער היווני בשנה שעברה, אבל השנה באר שבע קנתה שקט לשנתיים. שטקוס שוער מצוין וזה ששנה שלמה יש בלגאן עם השוערים, זה לא היה בריא לקבוצה. זה יכול לקחת עוד קצת זמן, אבל באר שבע היא לא כמו פעם. היא קבוצה גדולה שרוצה תארים ואני מאמין ששטקוס מביא לבד בין 10 ל-12 נקודות. אני מאמין שלקחו אותו בשביל זה".

בימיו בבאר שבע. קאלה | צילום ארכיון: "שבע"

"לא פראייר"

"אם הייתי יכול להעביר לאוהד לויטה מסר, הייתי אומר לו תהיה בשקט", אומר פרץ. "תיהנה מהשנים האלה, גם אם אתה משחק 5 משחקים בעונה וגם אם אתה משחק 40. אתה משחק במועדון טוב, הקהל אוהב אותך ואתה מתפרנס טוב. אם

הוא היה בן 24, הייתי אומר דברים אחרים, 'לך תשחק', אבל במקרה הזה, לך תעשה הישגים קבוצתיים ותהיה לויאלי למערכת, כי בעוד 10 שנים אתה לא תזכור כמה משחקים שיחקת אם יהיו תארים. אתה תזכור אם היה הישג".

אוהד לויטה. שוער שני? | צילום: מאור אלקסלסי

קאלה נחרץ אף יותר מפרץ ולטענתו מקרים דומים בקריירה שלו רק היטיבו עימו. "זה קרה לי בקריירה ואני אומר ברוך הבא לכולם", נזכר קאלה. "אני כספורטאי לא מפחד מתחרות וסומך על היכולת שלי. אני עושה הכל כדי להיות שוער ראשון. אני לא יודע למה אריאל הרוש מוותר, אבל זה לא בריא להחזיק אדם בכוח ובאר שבע הייתה צריכה להביא מישהו במקומו. אני מסכים עם ההחלטה שלה להביא את שטקוס".

אבל אם אתה לויטה, אתה יודע שאם מביאים שוער זר, כנראה שהוא יהיה גם שוער ראשון.

קאלה: "בבאר שבע זו לא דוגמא, שילמו הרבה לשוער זר וזרקו אותו אחרי שבועיים. אסור לשכוח שללויטה יש גם ניסיון בחו"ל והוא לא פראייר".

אם שטקוס כזה טוב, אתם יכולים להבין למה בית"ר ויתרו עליו לפני שהוא שיחק שם דקה?

קאלה: "אני יכול להבין ולא יכול להבין למה בית"ר ויתרו עליו. החתימו אותו בינואר וכולם בצוות המקצועי היו בטוחים שיישארו. הדברים הסתבכו ואני לא יודע מה האמת, אבל אולי פתאום המאמן החדש לא רוצה את השוער הזה? מה גם שאיתמר ניצן שוער מצוין והוא חייב לשחק שנה שלמה כמו ששיחק חצי שנה העונה".

אבי פרץ: "יכול להיות שהם רוצים להביא חמישה זרים שהם שחקני שדה, כשגם שם איתמר ניצן סיים טוב את העונה. ואולי, אם הולכים לתאוריית קונספירציה, אולי המחיר של מיכאל אוחנה היה קצת יותר זול עבור בית"ר, בגלל עסקת שטקוס"?.

ארנסטס שטקוס. האם הוא האחד? | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה