ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ATLETICO de BEER-SHEVA

ספורט18 במאי 2019    15 דקות
0

באתלטיקו מדריד מרוצים משיתוף הפעולה עם הפועל באר שבע. אצל הקולצ'ונרוס, 50% מהקבוצה הבוגרת הגיעו מהאקדמיה. המטרה: להשיג תוצאות דומות בעשור הקרוב גם בבירת הנגב. ואם לא, הפרויקט נכשל? "הכישלון לא יהיה של השיטה, אלא שלנו", מדגישים הספרדים. פרויקט אשל הנשיא ייצא לדרך בשנת הלימודים הקרובה. ובינתיים, 10 נערים התארחו בבירת ספרד. וגם: "למדנו ש'צבע אדום' זה לא רק הגוון של החולצות"

ATLETICO de BEER-SHEVA
קסם המגע הספרדי. מהלך תקדימי | צילום: הפועל באר שבע

מחלקת הנוער של הפועל באר שבע מציינת בימים אלה שנה של שיתוף פעולה עם אימפריית הכדורגל מספרד, אתלטיקו מדריד.

במהלך השנה נחתו במתחם הבית האדום חמישה מאמנים שהגיעו מקבוצתו של אל צ'ולו (דייגו סימאונה), והתערו בחיי הקבוצה, העיר והארץ. בנוסף להדרכת השחקנים והמאמנים המקומיים, הם עשו היכרות עם המצב הביטחוני, שכלל לא מעט מטחי רקטות לעבר בירת הנגב, מה שלא מנע מהם להמשיך ולעבוד עם הילדים.

"אנחנו מרגישים כמו בבית", הם אומרים, "קיבלו אותנו בחום רב, והיו אתנו גם כשלמדנו ש'צבע אדום' זה לא רק הגוון של הבית בו מתלבשים הבוגרים של הפועל באר שבע".

גם הקפצתו של קרלוס סנצ'ז לעמדת מאמן הנוער, לא הלחיצה את החבורה הסימפטית מהעיר של הוונדה מטרופוליטנו.

חואן קורונל, חביאר וידאלס ואליניב ברדה במסיבת העיתונאים השבוע | צילום: הפועל באר שבע

השבוע, הגיע ארצה הצוות המוביל של הפרויקט, שכולל את המנהל הספורטיבי חביאר וידאלס, את המנהל החינוכי ואחראי על התיאום הספורטיבי, חואן קורונל, ואת האחראי על יחסי הציבור הבינלאומיים של המועדון, פרננדו לופז. וידאלס וקורונל הם גם האחראים על הפיקוח של הפרויקטים הספורטיביים של אתלטיקו מדריד ברחבי העולם.

פועלים ב-40 מדינות

במסיבת עיתונאים שנערכה במועדון, סיפר לופז שהם "פועלים ביותר מ-40 מדינות, במגוון של פרויקטים ספורטיביים, בחלק מהם כיועצים טכניים ומלווים בבתי ספר, באחרים פועלים בשיתוף פעולה אסטרטגי עם הצוותים המקצועיים של המועדון כמו במקרה של הפועל באר שבע, שמתבטא בחמישה מאמנים שגרים בעיר, ועובדים באופן אינטנסיבי ויומיומי עם המאמנים והקבוצות. זאת בדומה למיזמים שלנו בארצות הברית, הודו וסין. דרך נוספת של שיתוף פעולה היא באמצעות פרויקטים קטנים יותר בהם אנחנו מקיימים סמינרים, הרצאות או השתלמויות. אנחנו עובדים עם למעלה מ-4,000 כדורגלנים צעירים ברחבי העולם".

המצב הביטחוני אצלנו יותר מורכב מאשר במדינות האחרות, לא?!

וידאלס: "כן, אבל קבלת הפנים והליווי החם של החבר'ה בבאר שבע היו מדהימים, והמאמנים שלנו מרגישים כאן ממש כמו בבית. גם במקומות אחרים בעולם יש מאבקים ואי-הסכמות. הצוות שלנו כבר 'חצי ישראלי', ומתמקד בעיקר בעבודה המקצועית על כר הדשא. גם המאמן היחיד שעזב את הארץ, נאלץ לעשות זאת מסיבות אישיות-משפחתיות, ולא בגלל האירועים הביטחוניים".

שרון אביטן עם וידאלס שהגיע להתרשמות לפני שנה | צילום: אילן שי

יו"ר מחלקת הנוער של הפועל באר שבע, אליניב ברדה, הוסיף: "המאמנים שאתנו מאוד מחויבים, עובדים קשה. אנחנו עושים הכול כדי שהם ירגישו בבית".

וידאלס, שהגיע למועדון הספרדי לפני כשנתיים וחצי, מספר על אחת האקדמיות הגדולות בעולם: "במועדון שלנו פעילות 61 קבוצות של בנים ו-15 של בנות, גילאי 7 עד 22, כ-1,500 שחקנים, כמו גם כ-700 עובדי מועדון, מתוכם 240 מאמנים, שפועלים מידי שבוע תחת הדגל האדום-לבן שלנו. הפעילות מתקיימת ב-4 מוקדים במדריד, כדי שתמיד יהיה מרכז אימונים קרוב לבית (במדריד רבתי חיים כ-7 וחצי מיליון תושבים, ולהגיע מקצה לקצה של העיר לוקח כשעה וחצי).

"הילדים אצלנו מחולקים לפי גילאים", ממשיך וידאלס, "אבל גם לפי רמות של 'מסומנים' ושל 'מתלמדים'. יחד עם זאת, שיטת העבודה עם כולם זהה, אך מותאמת לגיל ולרמה. בצורה זו, גם הילד ברמה של מתלמדים, שרואה שהמסומנים מתאמנים בדיוק כמוהו, יהיה בעל מוטיבציה גבוהה להתקדם, וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים".

אגב, השחקנים שברמה הגבוהה יותר, זוכים במלגות, כך שהתשלום שלהם עבור הפעילות הוא מינימלי, אם בכלל.

וידאלס מוסיף: "כ-30 כדורגלנים צעירים שבקבוצת המסומנים באים מחוץ למדריד, כשהכוונה היא להגדיל את הכמות בעונה הבאה ל-50. הם חיים במעונות של אתלטיקו בתנאי פנימייה. השחקנים שמגיעים לפנימייה הם בהמלצת רשת של סקאוטינג שאנחנו מפעילים ברחבי ספרד. אנחנו מחפשים כישרונות. ומהו מבחינתנו כישרון? לכישרון אין פנים. יש מגוון גדול של כישרונות – פיזיים, רגשיים, טכניים, בעלי דמיון. ואת הכישרונות האלה אנחנו מפתחים. זה דומה לעץ שצריך לטפח כדי שיפרח ובהמשך ייתן פרי.

קרלוס סנצ'ז עוקב בעניין אחרי יגיל אוחנה | צילום: הפועל באר שבע

"לא פשוט להביא אלינו ילדים מרחבי ספרד בגילאים הצעירים יותר. אנחנו בוחנים את נתוני האופי של הילד ואת סיכוייו להסתגל לחיים רחוק ממשפחתו. הילד הצעיר ביותר שהגיע אלינו (לפני שנתיים) למעונות היה בן 9. אנחנו מבינים שבנוסף להיבט המקצועי, ילדים צריכים להתפתח בתחומי החיים האחרים כמו זה הלימודי, ואנחנו חייבים לאפשר להם זאת. יש לנו את הכלים לכך. זה הכרחי להכין את הילד לחיי המחר, ואנחנו עובדים מול בתי הספר ואנשי המקצוע הטובים במדריד. בלי כל אלה לא היינו נוקטים במדיניות של הבאת ילדים צעירים לפנימייה שלנו..

"אנחנו מקבלים למסגרת שלנו 'בן אדם', ולא יכולים להבטיח שנחזיר להורים כדורגלן, אבל מחויבים להשיב למשפחה אדם טוב יותר.

"אתלטיקו מדריד משחקת ברמות הגבוהות ביותר, בלה-ליגה, כמו גם בליגת האלופות. מה שאומר שהקבוצה צריכה להפנות את המבט לא רק פנימה לספרד, אלא גם החוצה, לכישרונות במדינות אחרות. חוקי פיפ"א, אליהם אנחנו מחויבים, קובעים שאפשר להביא לספרד שחקנים מאירופה רק מגיל 16, ומשאר העולם החל מגיל 18".

אז מה המטרות של שיתוף הפעולה עם הפועל באר שבע?

"יש מספר מטרות. אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהפועל באר שבע היא אחד המועדונים הטובים בארץ, שזכה בשנים האחרונות בשלוש אליפויות רצופות. בנוסף, אנו חולקים את התשוקה והערכים שאנחנו מתחברים אליהם. אנחנו רוצים לעבוד עם האקדמיה שלכם, ומעוניינים לפתח את הפרויקט כאן, כשאתלטיקו יכולה לשמש מודל לחיקוי. כ-50 אחוז של קבוצת הבוגרים שלנו באו מהאקדמיה. כך שהמטרה המרכזית שלנו היא להשיג כאן את אותה המטרה".

ברדה מוסיף: "אנחנו משתפים פעולה עם אתלטיקו גם בכל נושא הסקאוטינג לקבוצה הבוגרת, ולא מן הנמנע שנראה ביום מן הימים שחקן שגדל באקדמיה של מדריד אצלנו בקבוצה".

פרויקט מצוינות לכדורגל באשל הנשיא

ברדה מוסיף: "זו בשורה לכדורגל הישראלי, שמועדון כמו אתלטיקו מדריד בא ועושה שיתוף פעולה עם הפועל באר שבע (ל-10 שנים). יש להם חזון שהיינו רוצים לאמץ אותו גם פה. 50 אחוז משחקני הקבוצה הבוגרת שלהם הגיעו מהאקדמיה. הם קבוצה ווינרית, לוחמת, מה שמאוד מתאים לעיר שלנו, לילדים ולשחקנים שלנו. כמובן שנרצה לאמץ את שיטות העבודה של מדריד, על מנת למקסם את היכולות שיש פה".

תכנית הפעילות הצפויה לחניכי האקדמיה שיגורו בפנימיית אשל הנשיא

ברדה ממשיך: "כל ילד אצלנו מקבל שוויון הזדמנויות, בתוך מועדון שתומך ונותן מעטפת. התחלנו פרויקט שהוא גולת הכותרת שלנו לשנים הקרובות בשיתוף תיכון ופנימיית אשל הנשיא, שהולך להיות אקדמיה עבור הילדים שלנו. מחלקת הסקאוטינג תגייס מכל הארץ כישרונות ונביא אותם אלינו. יש לנו גם הסכם עם מכללת 'סמי שמעון' לגבי סיוע לימודי לילדי המחלקה. כפי שאמר חביאר, אנחנו מסתכלים גם על הצד האנושי של חינוך השחקנים. חשוב להבין שבפרויקט עשר שנתי, אין שינויים בשלב המיידי. זה תהליך".

מה אתה שומע מהמאמנים שלך על הכדורגל בבאר שבע?

וידאלס: "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לסביבה אליה אנחנו מגיעים. יש הבדלים באינטנסיביות, בקצב ובהרגלים. כשאימנתי בספורטינג חיחון, הייתי נוסע הרבה לפורטוגל, וראיתי שמשחקים שם כדורגל אחר. המרחק בין ההגנות היה של כ-50 מטרים. לעומת זאת, במשחק בין ברצלונה לאלבס, המרחק הוא 25 מטרים בלבד. זה מקצר זמנים, מקצר מרחקים. אז מה המטרה כאן? לנסות, להגיע למצב שבו הילדים ישחקו מהר יותר, בקצב גבוה יותר, שיידעו להגיב במהירות למצבים של לחץ. השאיפה היא לעבוד באותה האינטנסיביות כאן כמו עם הבוגרים של אתלטיקו".

מה קיבלה קבוצת שחקני מחלקת הנוער של הפועל באר שבע שהתארחה כשבוע ימים אצל אתלטיקו במדריד?

"ניסינו להקנות להם כל מה שיצטרך ספורטאי בכדורגל המודרני, כמו שליטה מוחלטת בכדור. במרחק הקצר שבין 2 הגנות, משחקים 20 שחקנים. ההיבט הטכני הופך לחיוני ביותר. במרחק של מטר וחצי ממך ממתין היריב. אז מה צריך כדי להתמודד עם הסיטואציה הזו? טכניקה גבוהה, היכרות מיטבית עם הגוף על יתרונותיו והמגבלות, מה שיעזור בזמן התמודדות מול אתלט שמתנשא לגובה של 1.90 מ'. בנוסף, הילד צריך לתכנן את המהלכים במשחק – לאן אני רץ, היכן אני מתמקם, ואז מתחיל לעבוד הראש. אחרי 30 דקות עבודה טכנית, באות 30 דקות של עבודה קוגנטיבית, מחשבתית (הפועל באר שבע קיבלה דוח מפורט לגבי כל אחד מהנערים ששהו במדריד).

באר שבעים במדריד. רוי חג'ג', רותם גפני ואיתי חזוט, ששהו בבירת ספרד עם שרון אביטן | צילום: הפועל באר שבע

"הכדורגל הוא ספורט של ריגושים ואמוציות. אתה מגיע למשחק שעל הנייר הוא קל, אבל סופג שער מיד בתחילתו, או מגיע למשחק קשה, ומוביל. האמוציות האלה עלולות להטעות. אז מה עשינו עם הצעירים שהגיעו מהפועל? הכנסנו אותם למבנה הזה של אימון, כדי למדוד את הרמה הטכנית שלהם, את דרך קבלת ההחלטות ואת מידת התחרותיות שלהם. המסקנות שהגענו אליהן, הן שיש להם את הנתונים המתאימים לעבוד איתם, ולשפר אותם טכנית, קוגנטיבית וטקטית. אנחנו לא רוצים להשאיר שחקנים באזור הנוחות שלהם, אלא להקשות עליהם כדי שישתפרו. למרות שבכל קבוצות הגיל, הקבוצות שלנו מנצחות, לא זו המטרה שלנו. אנו מעוניינים לשלב שחקנים צעירים בקבוצה הבוגרת, שמשחקת ברמות הגבוהות ביותר, עשינו זאת עם ויטור מויאחו וסרחיו קמיאו, בני ה-17 או פרנסיסקו מונטרו (19). את זה נרצה ליישם גם כאן. וגם אם בעוד עשור לא נצליח להשיג את המטרה בבאר שבע, זה לא יהיה בגלל השיטה, אלא בגללנו".

זה אומר שהבוגרים צריכים לתת הזדמנות למצטייני הנוער והנערים

"אצלנו עובדים יחד, האקדמיה והקבוצה הבוגרת, בגלל זה מונטרו ומויאחו משחקים בקבוצה הראשונה. העונה הזמין סימאונה כ-2,000 שחקנים גילאי 22-16 כדי להיבחן בקבוצה הראשונה. אין יום בו לא מתאמנים 9-8 שחקני האקדמיה עם הבוגרים. ולא הוא זה שמזמין אותם. יש אצלנו אדם שמגשר בין הבוגרים לאקדמיה. המאמן מבקש לאימון מסוים מגן ימני, קשר מרכזי, קיצוני שמאלי, חלוץ מרכזי, ואנחנו באקדמיה מפנים אליו את פפה, חואן ואדוארדו, כשאנחנו מחפשים 2 דברים – לתגמל שחקנים שמתנהגים כראוי באקדמיה, או לחשוף בפני המאמן שחקן כישרוני ובעל פוטנציאל כדי שיכיר אותו".

בארץ מגייסים שחקנים בגיל 18. כמה זה עלול לפגוע במיזם?

"בעבר, השירות הצבאי בספרד פגע בהרבה שחקנים, ולא תמיד הם עמדו לרשות המאמן. אז היו לוקחים שחקן אחר, והוא היה מקבל את ההזדמנות. זו ללא ספק בעיה. קושי נוסף שנחשפתי אליו בארץ, הוא ששחקן נוער שמגיע לגיל 19, אם הוא לא משתלב בבוגרים, נגמרת לו הקריירה. אין קבוצת בת. בספרד אנחנו נדע שיש סיכוי להצליח בנבחרת הבוגרת, כשזו שעד גיל 21 תצליח. ובישראל זה בלתי אפשרי. יכול להיות שבהפועל באר שבע יש כישרון מתחת לגיל 21, אבל מכיוון שהקבוצה הבוגרת רוצה לשחק בליגת האלופות, היא תתחזק בשחקנים בעלי ניסיון, ותאבד את הכישרון הצעיר. כדי שפרויקט האקדמיה יצליח, באר שבע צריכה ללחוץ להקמת קבוצת בת".

עבד עם צ'אבז בוונצואלה

על אדמת ישראל. הכדורגל כגורם מאחד. הציוץ של וידאלס

לפני כשש שנים הוזמן וידאלס על ידי נשיא ונצואלה המנוח, הוגו צ'אבז, כדי להקים בארצו פרויקט כדורגל, בו השתתפו כ-2,500 צעירים מקומיים. הבעיה שם הייתה שלא היו מאמנים מתאימים כדי לעבוד עם כל הילדים. לטענת וידאלס, ההצלחה של הפרויקט (ונצואלה היא היום סגנית אלופת העולם U-20), היא תוצאה ישירה של העבודה באקדמיית פוארטו-קביאו, מול מי שהיה צורך להדריך אותם – המאמנים.

עוסקים גם בחינוך

חואן קורונל, המנהל החינוכי של האקדמיה בספרד, מתייחס להיבט הלימודי-ערכי של הפרויקט: "השיקולים של כל המועמדים הוא כלכלי. מתוך 1,500 ילדים שאצלנו באקדמיה במדריד, רק אחוז אחד יהפכו להיות כדורגלנים, ואי אפשר לבנות מודל שיתאים רק לאחוז הבודד הזה. אז בנינו מודל שמתאים למסגרת הרחבה יותר, תוך שימת דגש למה שמעבר לצד המקצועי, והלכנו לכיוון החינוכי בתור כלי לבניית אישיות. על פי המודל שלנו, לאחר שלב קליטת הכישרונות, בא שלב עיצוב הכישרון מבחינה ספורטיבית וגם חינוכית, תוך הקניית ערכים, שיכינו אותם לעתיד – בתור כדורגלנים או כאזרחים מועילים בחברה.

חביאר וידאלס, חואן קורונל ופרננדו לופז במגרש האימונים וסרמיל 4 | צילום: שי מוגילבסקי

"יש לנו גם מערך של עזרה בלימודים בכל אחד מארבעת המוקדים שלנו במדריד. ההורה מביא את בנו או בתו אלינו, ויש אצלנו מורים שמסייעים להם בהכנת שעורי הבית, אם זה לפני האימון או אחריו. יש לנו כמובן קשרים עם בתי הספר בהם לומדים השחקנים, ואנחנו שולחים את חלקם ללמוד באוניברסיטאות בארצות הברית. יש לנו מגורים לכ-100 שחקנים, ואליהם צמודים 12 אנשי מקצוע, מהם 5 קבועים שעובדים עם הילדים, כמו פסיכולוגים, מורים ומדריכים שתמיד זמינים לטפל בשחקנים הצעירים. יש לנו 100 אחוזי הצלחה של הילדים בלימודים, והם לומדים במסגרות רגילות וכלליות (עם תלמידים שאינם באקדמיה של אתלטיקו).

קורונל ממשיך: "אנחנו מחויבים להצלחה של הילדים כ'בני אדם' ולאו רק ככדורגלנים, מכיוון שכפי שכבר ציינו, הרוב לא יהיו כדורגלנים מקצועיים. המודל שלנו משלב את הספורט ביחד עם החינוך. כשתלמיד לא מתפקד כראוי בלימודים, אנחנו מתערבים, ומשוחחים עם המורים ועם המשפחה, ואם יש צורך, אנחנו מפסיקים את הפעילות לתקופה מסוימת, שאותה צריך הילד לנצל כדי ללמוד ולסגור פערים. לא חשוב לנו אם זה השחקן הטוב ביותר באקדמיה. זה שהוא טוב היום, לא אומר שיהיה כדורגלן בעתיד. כולם כישרוניים, אבל צריך יותר מזה בשביל להצליח".

האם גם אצלכם ההורים נוטים להתערב?

"בתוך כל אדם יש מאמן. לא משנה אם על הקווים נמצא מוריניו או גוארדיולה, ההורה תמיד יחשוב שהוא יודע טוב יותר. בספרד כמו בישראל".

ברקת: נדבך בדרך לפירות מוצלחים

נשיאת המועדון, אלונה ברקת, התייחסה אף היא לשיתוף הפעולה עם הספרדים: "אחד הערכים המובילים של הפועל באר שבע הוא ערך השוויון. היום, אנחנו לוקחים את זה צעד קדימה ויוצאים לדרך עם פרויקט המצוינות לכדורגל (HBS-ATM אשל הנשיא). הפרויקט החשוב מגלם בתוכו את ה-DNA של המועדון ואת כל תפיסת ה'אני מאמין' שלנו. הוא מאפשר לתת לכל ילד אפשרות להצליח, עם מעטפת תומכת ומלאה, כך שיוכל להתרכז במימוש הפוטנציאל שלו להצלחה בכדורגל. זה אומר, להיות מעורב בחייו, להקנות לו ערכים, להיות אחראי לתהליך הלמידה שלו בבית הספר ולתת לו את כל הכלים, כדי להגיע לרמה המקצועית הגבוהה ביותר.

פרויקט שיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד חוגג שנה | צילום: דני מרון

"הפרויקט הזה מהווה עליית מדרגה בחיבור שלנו עם אתלטיקו מדריד, שהוא חיבור ערכי בין שני מועדונים עם תפיסת עולם משותפת. האקדמיה, שפתוחה לכל הילדים באשר הם, תאפשר ללמוד מהמודל המוצלח של קבוצת הפאר  – מודל שהוכיח ומוכיח את עצמו, עם מחלקת נוער שמצמיחה כישרונות ברמה האירופית.

"שילוב האקדמיה הקיימת עם כפר הנוער אשל הנשיא, הוא נדבך נוסף בדרך כדי לשנות תהליכים בצורה עמוקה ויסודית, להשקיע מן היסוד, ליצור שורשים שיהיו נטועים חזק בקרקע כדי שיצמיחו בעתיד פירות מוצלחים".

כתבות נוספות

0

לא מוותרת על החלום

ליגה ב': כשנותרו 4 מחזורים לסיום משחקי הבית העליון, מכבי נתיבות שומרת על המקום השני, אחרי 1:4 על שגב שלום. במחזור הבא יארחו חניכיו של מוטי עטר את השלישית, מ.כ שדרות. ירוחם הפסידה 2:1 ליבנה של שמעון אלקבץ

ספורט29 במרץ 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה