ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

עשר המכות של הפועל באר שבע

ספורט22 באפריל 2019    9 דקות
0

הכל התחיל מאובדן הצניעות, אבל יש עוד 9 סיבות משמעותיות לאיבוד תואר האליפות של הבכירה בקבוצות הכדורגל של הדרום...

עשר המכות של הפועל באר שבע
משה רבינו ביקר ב'טרנר' פעם | צילום: דני מרון

1. אובדן הצניעות

"ברגע שנאבד את הצניעות, נאבד את האליפות", אמר אליניב ברדה, בשלהי העונה שעברה. לפני שמתחילים לנתח מה קרה להפועל באר שבע העונה, צריך לחזור בכלל לעונה שעברה; אחרי עונה לא פשוטה, בה הפועל באר שבע לא הציגה יכולת מבריקה, הגיעו הפלייאוף העליון המצוין וזכייה באליפות שלישית ברציפות. הפלייאוף הזה בעונה שעברה בלבל את ההנהלה, ושם המועדון הצנוע מבירת הנגב איבד את זה. התוצאות הטובות גרמו לבאר שבע להתעלם מכל סימני האזהרה ולהרגיש בלתי מנוצחת. פתאום, נראה היה שלא משנה מה יעשו, האליפות שלהם. במובן מסוים, הפלייאוף השכיח את הטעויות שנעשו בעונה שעברה והוביל לטעויות שנעשו העונה. זאת הייתה המכה הראשונה בשאיפות האליפות הרביעית ברציפות של המועדון.

2. מכת השוערים

גיא חיימוב, דודו גורש, יאניס אנסטיס, עמית קרן, גל נבון, אריאל הרוש, אוהד לויטה. שבעה שוערים התאמנו העונה בהפועל באר שבע. והכל התחיל שם, מאובדן הצניעות, כשבמועדון בכלל רצו את ארנסטס שטקוס מהפועל חיפה, למרות שחיימוב עשה עונה מצוינת. ומתוך כל השוערים האלה, מי השוער שלקח בעלות על אפודת השוער הראשון? הצנוע שבהם, זה שהגיע רק כגיבוי להרוש, התאמן בשקט וחיכה להזדמנות. וכשזו הגיעה, תפס אותה בשתי ידיים, ולא הדף. אוהד לויטה.

השוער היווני. יאניס אנסטיס | צילום: אודי ציטיאט

3. מכת בכורות

אובדן הצניעות ותחלופת שחקנים מתחברים ביחד למכה הבאה, שספגה הפועל באר שבע, שבניגוד לעבר, פתאום הלכה בגדול, והביאה לנגב את הכוכבים הגדולים ביותר בליגה ולא בהכרח המתאימים שבהם. נייג'ל האסלביינק הגיע כזר היקר בתולדות המועדון, והפך למחליף היקר ביותר. דיע סבע השחקן היקר בהיסטוריה, שגם הפך לאקזיט היקר בתוך חצי עונה.

אבל לא רק הם; תראו כמה שחקנים רשמו הופעת בכורה בקבוצה העונה וכבר לא נמצאים בתוכניות שלה או במועדון בכלל. לאנסטיס שדיברנו עליו, מצטרפים ז'וליאן סטו, שמואל שיימן, עדן בן בסט, חן עזרא ואריק סאבו. תוסיפו אליהם את קווין טאפוקו, שעדיין לא מצדיק את הסיבה שהביאו אותו לכאן; את בן תורג'מן, שמלכתחילה הגיע כשחקן מחליף; ואת השוער הרוש, שהפך לשחקן ספסל. וזה יותר מדיי שחקנים, שלא מתאימים לרוח המועדון.

אגב, במשחק הראשון העונה בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, ההרכב כלל את דן איינבינדר, עדן בן בסט, שיר צדק, אריאל הרוש ושמואל שיימן. חן עזרא ומתן אוחיון נכנסו כמחליפים. כמעט חצי קבוצה שפתחה בהרכב אז, כמעט שלא קיימת היום במועדון. וזה אומר הרבה על העונה הזאת.

השחקן היקר בהיסטוריה עזב תוך חודשים בודדים. סבע | צילום: דני מרון

4. מכת הזרים

אין ספק ש-3 האליפויות של הפועל באר שבע הושגו הרבה בזכות טוני וואקמה וג'ון אוגו. צמד הניגרים שלט בליגה והאלופה היוצאת הבינה רק העונה, את מה שברוב המועדונים הבינו די מהר: אין להם תחליף.

אחרי שאיבדה את וואקמה שנמכר לקבוצה בטורקיה ואת אוגו לשיגעונות שנת המס ולסיום החוזה בקיץ הקרוב, שחקנים זרים הם המפתח לכל. איסאק קוואנקה, תמאש פקהארט, לוסיו מרינאו, יאניס אנסטיס, ז'וליאן סטו וכן, גם מיחאי קורהוט שלא נחשב לפלופ, אבל גם לא לסיפור הצלחה, מראים שבמחלקת הסקאוטינג יצטרכו לעבוד בצורה אחרת לקראת העונה הבאה.

חלק מרשימה ארוכה של זרים שלא התחברו לקבוצה. סטו | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

5. מיגל ויטור

וזה מוביל אותנו לזר הכי חשוב בקבוצה, הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור. הסטטיסטיקה אומרת שעם מיגל ויטור, באר שבע כמעט שלא מפסידה. העונה, באר שבע הפסידה יחסית הרבה, וויטור שיחק מעט, אפילו בסטנדרטים שהוא הרגיל אותנו אליהם. את הבלם הפורטוגלי קשה להחשיב כסיפור הצלחה, פשוט כי הוא לא… משחק, זאת אומרת. פציעות זה חוסר מזל, אבל לסמוך על המזל ששחקן כזה לא ייפצע, זו מכה.

ויטור מיגל פצוע

סדרה בלתי נגמרת של פציעות. ויטור | צילום: דני מרון

6. המדיניות, אין מדיניות

בדיוק בגלל זה, החליטו בהפועל באר שבע לשנות מדיניות; לא עוד שחקנים עם רזומה עשיר לפני שנים, אלא זרים מוכחים בליגה. כך הגיעו סאבו, האסלביינק וטאפוקו. אלא שבישראל, כמו בישראל, אין תוצאות – אין סבלנות. מדינה אחרת? קשיי התאקלמות? לא נכנס לנעליים של וואקמה? לבאר שבע אין זמן לזה. עכשיו, היא צריכה לקחת את הזמן, ולנסות להבין איך סאבו שהיה מצטיין בבית"ר ירושלים, לא מצליח לשחזר את היכולת פה; איך טאפוקו שהצטיין והיה מעל באר שבע בטבלה, נמצא מתחת למרואן קבהא בהיררכיה; ואיך נייג'ל האסלביינק כשחקן ספסל הבקיע 7 שערים, אבל אין לו מקום בהרכב. ואולי, יבינו שם שזה עניין של מדיניות. משהו שהיה חסר בבאר שבע העונה, או לחילופין, השתנה יותר מדיי.

ברשתות החברתיות מפורסמת טבלה שמראה שבאר שבע אחרונה בשחקני הבית? יאללה, נגיד ששחקני הבית יקבלו עכשיו דקות. ואז, עוברים כמה ימים ויוני אליאס מושאל, בני נתן מושאל, ותומר יוספי לא בדיוק שחקן הרכב. אז מה אם קבוצת הנוער בצמרת? יש מדיניות, והיא שאין מדיניות.

דוגמה נוספת נמצאת בעמדת השוערים; הרי, בתחילת העונה, החליטו שרק שוער זר יהיה מספיק טוב לאירופה. ואז, המציאות והמדיניות הביאו את אריאל הרוש, ולבסוף הארכת חוזה ללויטה. אז, מה המדיניות לעונה האירופית הבאה? שוער זר, או ישראלי?

מובן שלצד שחקנים שהגיעו העונה וכבר עזבו (חלקם אחרי חודשים ספורים, חלקם אחרי חצי עונה…), אנחנו זוכרים גם את אלו, שהיו אמורים לעזוב, ונשארו. ואולי, רק אולי, המדיניות היא לשנות מדיניות?!

אין מדיניות אחידה בנוגע לשילוב שחקני בית. יוספי | צילום: דני מרון

7. חוסר מנהיגות

אליניב ברדה, מאור בוזגלו, מהראן ראדי, וויליאם סוארז, אובידיו הובאן, דודו גורש ואפילו דן איינבינדר היו מנהיגים לצידם של מיגל ויטור, ג'ון אוגו, שיר צדק ומאור מליקסון.

לצד מחקרים שונים ועדויות של כוכבי כדורגל, מנהיגים הם בהכרח שחקנים שמשחקים בהרכב, מציגים יכולת גבוהה, וסוחפים אחריהם את השאר. העונה, עושה רושם, שבקטגוריה הזאת, מליקסון נשאר לבדו.

המנהיגות שלו חסרה. ברדה | צילום: מאיר אבן חיים

8. מכבי תל אביב והליגה החלשה

לצד כל המכות שנחתו על באר שבע, המכה הקשה ביותר הייתה חולשת הליגה. בעוד מכבי תל אביב משייטת לה לאליפות חורף מוקדמת, לא באמת הייתה לה יריבה העונה. יתרה מכך, לא רק שלא היו לה יריבות לתואר, אלא היא כמעט שלא קיבלה יריבות שיתחרו בה במשחק בודד. רובן לא ניסו לנצח אותה, אלא חשבו רק על איך לא להפסיד.

אם בעונות הקודמות, היו הפועל חיפה, בית"ר ירושלים ועוד קבוצות, שהגיעו לשיאן ברגעים מסיומים של העונה ולקחו נקודות מהקבוצות החזקות, העובדה שבעונה כל כך רעה של באר שבע, היא במקום השני, אומרת הרבה לגבי יכולות שאר קבוצות הליגה העונה. מכבי תל אביב של העונה היא קבוצה יעילה ובלתי מנוצחת, אך נשאלת השאלה האם היא יותר טובה מזאת של ערן זהבי, שהפסידה אליפות לבאר שבע לפני ארבע עונות? או אפילו מזאת של שלוש העונות האחרונות? לא בטוח. פשוט, אף קבוצה לא גרמה לה לבחון את התיאוריה הזאת. האם באר שבע תבחן אותה בעונה הבאה?

מכבי תל אביב | צילום: דני מרון

9. פה פוליטיקה

או במלים אחרות, חוסר ודאות. חוסר הוודאות היה שם כשאלונה ברקת החליטה שהיא מתחילה פרק חדש בחייה ועוברת לפוליטיקה, והוא נמשך גם היום, לאחר שלא צלחה במשימתה להפוך ל"שרת הדרום". קשה להאמין, שברקת תצליח לשחזר את הישגיה של הפועל באר שבע, להתעלות עליהם או אפילו להתקרב אליהם; יותר קשה לדעת איך תשפיע עליה האכזבה ממערכת הבחירות, מהבוחרים שלא בחרו, מאוהדיה. ברק בכר הכריז השבוע, שהוא יהיה בהפועל באר שבע ב-3 השנים הקרובות לפחות. מישהו שמע את ברקת מאז הבחירות?

אפיזודה פוליטית קצרה? ברקת | צילום: "הימין החדש"

10. המקום השני

בדיוק כמו בעונה שעברה, הצלחה בפליאוף העליון שהעונה המשמעות היא התברגות במקום השני, עלולה להיות עקב האכילס של באר שבע בעונה הבאה. רק מקום אחד מפריד בין הפועל באר שבע לבין תואר האליפות, אבל יש פער כל כך גדול כרגע בין מכבי תל אביב לאלופה היוצאת. בעונה הבאה, בית"ר ירושלים צפויה להתחזק, כך גם מכבי חיפה וקבוצות נוספות, ואם בבאר שבע לא ישכילו להתעלם מסוף העונה, אלא להסתכל דווקא על חצי הכוס הריקה, ולעשות חריש עמוק ומדויק, גם בעונה הבאה לא ימלאו את הכוס בשמפניה של אליפות.

בלי מחליפים ראויים לטוני וואקמה וג'ון אוגו, עם הרבה שחקנים משלימים שנמצאים היום במועדון ומעט מנהיגים, בלי מדיניות ברורה ורכש שיתאים לרוח המועדון ולשיטת המשחק של ברק בכר, המכה בעונה הבאה תהיה אפילו גדולה יותר.

שחקני הפועל באר שבע | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה